بازدید 10897
۳

یک کارگر در سال ۹۸ چقدر دریافت می‌کند؟

کد خبر: ۸۸۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 19 March 2019
با تصمیم اعضای شورای عالی کار، حداقل دریافتی یک خانوار کارگری با تعداد ۳.۳ نفر در ماه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش یافت، بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۰۰هزار تومان بیشتر شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از  تسنیم، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی چندساعته که از عصر ۲۷ اسفند ماه ۹۷ آغاز شد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک‌میلیون و ۱۱۴ هزار تومان سال گذشته به یک‌میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان در سال ۹۸ گرفتند.

با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار حداقل دستمزد سال آینده کارگران با افزایش حدود ۳۶.۵ درصدی به یک‌میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

همچنین در این نشست حق اولاد به‌ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال به ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومان، حق بن کارگری ۱۹۰ هزار تومان و پایه سنوات نیز ۷۰ هزار تومان شد.

با این حساب، حداقل دریافتی یک کارگری با تعداد ۳.۳ نفر در ماه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان افزایش یافت، بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۰۰ هزار تومان بیشتر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
پس دیگه کارگران لطف کنند از گرانی غرغر نکنند. الان دیگه راحت میتونن اجناس گران رو هم بخرند. این وسط سر کاسب ها هم نباید بی کلاه بمونه
هيچي چون اخراج ميشه كارفرما پول نداره ميفرستش خونه اش
با این حقوق کارگرای زیادی اخراج میشن و بیکاری زیاد تر میشه اخه چرا یه فکری به حال تولید کننده ها نمیکنن که جونی براشون دیگه نمونده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار