بازدید 31884

آیا بازار مسکن سال آینده دوباره تنش قیمتی خواهد داشت؟

هم اکنون بسیاری از خانوار‌ها که به دنبال سرپناهی برای زندگی خود هستند، این پرسش‌ها در ذهنشان شکل گرفته که وضعیت قیمت مسکن در سال آینده چگونه خواهد شد؟ آیا قیمت مسکن در سال آینده به دلیل رشد بالا در سال جاری، به ثبات خواهد رسید و افزایشی نخواهد داشت و یا اینکه به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال جاری، قیمت مسکن باز هم در سال آینده افزایش خواهد یافت؟
کد خبر: ۸۸۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 18 March 2019
تابناک اقتصادیدر سال جاری بازار مسکن به مانند دیگر بازار‌ها با افزایش قیمت روبه رو بود و بنا بر آخرین آمار میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است. با این اوضاع، هم اکنون این پرسش مطرح است که قیمت مسکن در سال آینده چه روندی را طی خواهد کرد؟ بیت الله ستاریان، اقتصاددان و تحلیلگر بازار مسکن و مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی به این پرسش پاسخ داده اند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در سال جاری قیمت مسکن نیز به مانند سایر کالا‌ها روند افزایشی را طی نمود و این افزایش قیمت به گونه‌ای بود که دیگر خرید مسکن از سبد خرید خانوار‌ها خارج شد. طبق آخرین گزارش ماهانه دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ـ که مربوط به بهمن ماه سال جاری است ـ میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران در بهمن ماه سال جاری به ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده است. این میانگین قیمت در حالی است که در دی ماه سال جاری قیمت هر مترمربع آپارتمان ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان گزارش شده بود. این اعداد نشان می‌دهند، قیمت هر مترمربع مسکن در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد رشد داشته است. همچنین در بهمن ماه سال گذشته میانگین قیمت هر مترمربع مسکن ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان بوده است که این رقم نشان می‌دهد میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۶ درصدی را تجربه نموده است.

کارشناسان دلایل مختلفی برای این افزایش قیمت مسکن بیان کرده اند که از آن جمله می‌توان به افزایش تقاضا برای حفظ ارزش پول و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره نمود.

هم اکنون بسیاری از خانوار‌ها که به دنبال سرپناهی برای زندگی خود هستند، این پرسش‌ها در ذهنشان شکل گرفته که وضعیت قیمت مسکن در سال آینده چگونه خواهد شد؟ آیا قیمت مسکن در سال آینده به دلیل رشد بالا در سال جاری، به ثبات خواهد رسید و افزایشی نخواهد داشت و یا اینکه به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال جاری، قیمت مسکن باز هم در سال آینده افزایش خواهد یافت؟

 
آیا بازار مسکن سال آینده دوباره تنش قیمتی خواهد داشت؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها خبرنگار تابناک اقتصادی مصاحبه‌ای با دو تن از کارشناسان به نام بازار مسکن ترتیب داده و نظریات آن‌ها را در مورد وضعیت قیمت مسکن در سال آینده جویا شده است.

بیت الله ستاریان، اقتصاددان و تحلیلگر بازار مسکن در مورد پیش بینی خود از وضعیت قیمت مسکن در سال آینده به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: بنده یک پیش بینی در سال ۱۳۹۵ در مورد قیمت مسکن انجام داده و در آن پیش بینی بیان کرده بودم که از شهریور ماه ۱۳۹۶ یک افزایش قیمتی در بازار مسکن با شیب ملایمی آغاز خواهد شد و این افزایش در خرداد یا تیر ماه سال ۱۳۹۷ به اوج خود خواهد رسید و دوباره این افزایش قیمت با شیب کمتری تا سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت. از ابتدای سال ۱۳۹۸ قیمت مسکن دوباره با شیب ملایم تری افزایش خواهد یافت و این روند تا شهریور ماه سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت و از شهریور ماه سال ۱۳۹۸ اگر تدابیری اندیشیده نشود تقریبا بخش مسکن دچار رکود تورمی خواهد شد.

وی افزود: اگر در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ بازار مسکن دچار رکود تورمی شود، بعد از گذر از دوران رکود دوباره شاهد یک جهش قیمتی خواهیم بود. این تحلیلگر بازار مسکن ادامه داد: این افزایش بسیار ملایم قیمت مسکن در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸، به دلیل افزایش قیمت‌هایی است که در مصالح ساختمانی که با ارز در ارتباط بوده اند، خواهد بود.

مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در رابطه با پیش بینی خود از وضعیت قیمت مسکن در سال آینده گفت: اعتقاد من بر این است که شرایط بازار مسکن برگرفته از اقتصاد کلان کشور و بازار‌های موازی، چون سکه، طلا، ارز و بورس می‌باشد؛ بنابراین اگر در اقتصاد کلان کشور و بازار‌های موازی با آرامش و ثبات مواجه باشیم این بازار نیز با ثبات و آرامش رو به رو خواهد بود. وی افزود: پس به طور کلی تلاطم ناگهانی را در بازار مسکن در سال آینده شاهد نخواهیم بود به شرط آن که بازار‌های موازی و اقتصاد کلان را در حالت ثبات و آرامش حفظ کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به این موضوع که دولت در پنج سال اخیر برنامه مشخصی برای تولید مسکن بخش‌های حمایتی و دهک‌های اول تا پنجم نداشته است، گفت: دولت در این مدت تنها به تکمیل مسکن‌های مهر اکتفا نمود و طرح‌هایی مانند مسکن اجتماعی یا مسکن امید روی کاغذ ماندند و عملیاتی نشدند. این در حالی بود که ما با توجه به آمارها، سالانه باید نزدیک به یک میلیون مسکن تولید کنیم که بخش خصوصی تنها در بهترین شرایط توانسته ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار مسکن سالانه تولید کند و مابقی این میزان را باید دولت از طریق سازندگان ذی صلاح، شرکت‌های انبوه ساز و کنسرسیوم‌ها جهت تولید برنامه ریزی کند. همچنین دولت باید سیاست گذاری‌هایی را برای حمایت از بخش خصوصی در این زمینه انجام دهد تا در نهایت خانه‌هایی تولید شود که نیاز‌های موجود در زمینه مسکن، از جمله خانه‌های مورد نیاز خانه اولی‌ها و دهک‌های سوم تا پنجم را پوشش دهد. به علاوه برای تأمین مسکن دهک‌های اول و دوم هم سه نهاد بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مسکن باید برنامه ریزی کنند.

کیانپور ادامه داد: تا زمانی که برنامه ریزی‌های لازم برای تأمین این مازاد تقاضای ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار واحدی مسکن در بازار انجام نشود مطمئناً یک انباشت تقاضا به وجود خواهد آمد که قیمت مسکن را افزایش خواهد داد و فشار این افزایش قیمت مسکن بر روی اجاره بها نیز خواهد بود. اگر دولت قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن مصوب سال ۱۳۸۷ را جدی اجرا نکند، قطعا در فصلی که فصل اجاره بها محسوب می‌شود، با افزایش نرخ اجاره بها مواجه خواهیم بود.

در مجموع می‌توان گفت، در سال آینده مطابق با نظر این دو کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن با جهش آنچنانی در قیمت مسکن رو به رو نخواهیم بود و اگر افزایش قیمتی نیز وجود داشته باشد، افزایشی با شیب بسیار ملایم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
دولت ارز را مهار کند، قیمت مسکن به ثبات میرسد. دولت اگر قادر نیست کاری برای اقتصاد کند، همان بهتر که برود.
پاسخ ها
asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
هنوز بعد از 8 ماه از سال 98 گذشته قیمت ها کم که نشده هیچ بیشتر هم شده دولت به وعده هایش عمل نکرده (تو 76 سال گذشته یه واحد مسکونی توسط دولت ساخته نشده )و مجلس و دولت بر روی خانه های خالی مالیاتی وضع نکردند و کسانی را که بیش از 2 خانه دارن را مشمول پرداخت مالیات نکردن و همه آپارتمانها را مبله اجاره میدهند هیچ کنترلی نیست اصلا روی بنگاهها و قیمت ها نظارتی نیست...
asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه حقوق کارگر بینوا ۱۵ درصد رشد داشته و اجاره مسکن ۷۰ درصد کجای دنیا اینجوریه، دولت میگه نمیتونه به طور مستقیم دخالت بکنه قولنامه ها که ثبت میشن فقط کافیه ابلاغیه صادر بشه نسبت به مبلغ رهن و اجاره ثبت شده ی پارسال فقط صاحبخانه ۱۵ درصد میتونه اجاره رو بالا ببره و در مساله خرید و فروش فقط ۱۵ درصد سود به قیمت خریداری شده امکان سود برای فروشنده ممکن هست نه ۴۰۰ درصد طرف خونه رو با وام ۱۲ درصد خریده ۱۸۰ میلیون الان گذاشته ۹۸۰ میلیون چرا دولت نمیتونه کنترل کنه چون اصلا نمیخواد، البته بماند که تا الان در هیچ زمینه ای مدیریت خوبی نداشته و ندارد در مورد مسکن که متاسفانه نابسامانی و نا کارامدی طرح ها و قوانین دست و پا گیر نای قشر مستاجر رو بسته و تو این اوضاع سیاست بازی پولداران و املاک داران و صاحبخانه ها نفس های آخر رو میکشن کسی هم پاسخگو به مردم نیست فقط حرف و وعده...مردم سهمی از این وسعت ۱،۶۴۸،۱۹۵ ندارن دریغ از یه قبر که قشر کارگر بینوا که توش بمیره ...
نتیجه گیری آخرتون البته غلط بود و تناسبی هم با گفته های کارشناسان خودتون نداشت. باید تاکید می کردید در صورت ثبات نرخ ارز و عدم رشد افسار گسیخته تورم شاهد شوک قیمتی نخواهیم بود...
مسکن دیگر جذاب نیست برای سرمایه گذاری.
هر روز یک قیمت متفاوت و فقط به نفع کسی است که خرید می کند و سازنده مسکن مقروض و ورشکسته خواهد شد.
سال ۹۱ تحریم های وحشتناک که شد الومینیوم سه برابر شد و خیلی از سازندگان‌مسکن به زندان افتادند چرا که پیش فروش کرده بودند و تعهدات را نتوانستند انجام دهند.
افزایش مسکن سری جدید در تابستان ۹۷ باز به ضرر سازندگان و فقط به نفع خریدار مسکن بوده .
این دولت ما را نابود کرده. قشر متوسط را نابود کرده
این تحلیل ها خیلی آبکی هستش... سال اینده هم 100درصد افزایش 20درصدی خواهیم داشت حالا تماشا کنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
کاش 20 درصد باشد
بلبل که نبودیم بخوانیم به گلزار

جغدی شده شبگیر به ویرانه بگرییم
اولا اینکه قیمت هر متر مربع را لطفا از بالاشهر قیاس قرار ندهید
دومش هم اینکه اکثر مصالح ساختمانی در داخل کشور است و ربطی به دلار ندارد
بعش هم اینکه شما در مجلس چه غلطی می کنید که دولت را ملزم نمی کنید که مسکن را از حالت دلال بازی خارج کند ؟
خیلی جالبه فقط راه حل های کوتاه مدت می دهند ولی کار زیر بنایی که اصل ان مالیات است را اجرا نمی کنید
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
هر گونه مالیات در نهایت از جیب خریدار خارج می شود شما فکر می کنید که صاحب ملک مالیات می دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
با اینکه در علم اقتصاد پذیرفتنی نیست ولی متاسفانه همه چیز به دلار بستگی پیدا کرده تنها چیزی هم که تاکنون دولت دخالت نکرده ساخت مسکن بوده که حتما اگر دخالت کنه ساخت وساز مسکن هم نابود میشه به هر حال 40 ساله در هر چیزی دولت دخالت کرده نابود شده مصداق آن وضع اقتصادی الان ما
بازدهی بازارهای ایران دریکسال گذشته:
ارزوطلا ۴۰۰ درصد
مسکن بیش از ۱۰۰ درصد وهمچنان درمسیر رشد
بورس ۶۵ درصد !!!!!!
دوشنبه ۲۷ اسفند
دلار ۱۳۴۰۰
سکه ۴۷۲۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
چاخان نکن هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
سه شنبه دلارشد ۱۳۵۰۰
مسکن بهترین وامن ترین سرمایه گذاری درهمه زمانهاومکانهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
اون زمون گذشت که مسکن سرمایه حساب میشد!
مسکن اون موقعی سرمایه حساب میشه که فوری به پول نقد تبدیل بشه!
اگه تونستی اینکارو بکنی حسابه! برو جلو!!!!!
چیزی که مسلم هست اینه که قیمت مسکن در سال 98 با افزایش همراه خواهد بود. احتمال اینکه تا پایان سال 98 قیمت مسکن در تهران حداقل رشد 50 درصدی رو تجربه بکنه اصلاً دور از ذهن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
چه جوری میخوای مسکن با قیمت خیالی تو تبدیل به پول نقد کنی؟؟؟؟؟؟؟!
حتماً اینو توضیح بده
سوالات عجیبی مطرح می کنید.
نه سال آینده مطمئن باشید عاری از هرگونه تنش و تصور تنش زائی خواهد بود!
قطعاً همه چیز آروم و تحت کنترل دوستان مثل «قیمت مرغ» خواهد بود!
همون شیب ملایم معروف
من دیگه تو تهران دنبال خریدن خانه نخواهم بود. در ضمن تابناک و خبرگزاریها دنبال بازار گرمی و تنش در بخش مسکن هستند
هر کس دو خانه یا بیشتر خواست سال باید تا ۷۰ درصد ان خانه دوم مالیات بدهد و ان شخص که نتواند دلالی کند در مسکن
و با این روش که در کشورهای اروپایی و امریکا اجرا می شود و با این وضع اشفته بازار مسکن قیمت نصف می شود و برای همیشه دلال بازی خارج می شود از مسکن و همه بتوانند خانه بخرند حتی اجاره هم نصف می شود
البته به غیر از انبوه فروشان که باید بسازند و به مشتری بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
بعد شما در کجای اروپا و امریکا بودید ....
نظر آقای ستاریان واقعی تر است ، افزایش قیمت مصالح همچنان ادامه دارد و افزایش دستمزدها تاثیر گذار خواهد بود و هزینه های اخذ جواز و انشعابات و عوارض مختلف هم تاثیر بر قیمت نهایی خواهند داشت . ناتوانی خریداران باعث کاهش خرید و فروش خواهد شد ولی تاثیری در قیمت ها نخواهد داشت.
مالیات بر فروش مسکن دوم را 50 درصد کنید. دلالان حذف میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
دلالان خانه ها را به میزان افزایش مالیات ،گرانتر خواهند کرد.مثل ایرانخودرو و سایپا که با گرانترشدن خودروهای وارداتی ،محصولاتشان را گرانتر میکنند. راه حل مساله افزایش توان خرید مردم است
شیب ملایم ملت را بد جوری داغون کرده است
بیشتر مردم نه تنها قدرت خرید مسکن ندارند حتی توان اجاره هم ندارند به خودتان زحمت داده وتحلیل نکنید
خدا ازتون نگذره
قطعا چون نرخ ارز ۴ برابر شده ولی نرخ خانه ۲ برابر پس ۱۰۰ درصد دیگر گران خواهد شد چه مردم بخرند چه نخرند چه قدرت خرید داشته باشند و چه نداشته باشند چون کسی کمتر از این رقم نمی فروشد حتی اگر مشتری نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
مبارکت باشه! برو با قیمتهای تخیلیت تو رؤیات حال کن!!! کی به کیه
ناشناس
| Ukraine |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
یخ نکنی نایغه
چرا قانون مالیات بر واحدهای خالی احرا نمیشود؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
چون اکثر خودشون دلال ملک هستند
مسوولین مردم را بیچاره کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
ملت هم کم تقصیر ندارن یه سری که مثل بهمن به هر طرفی سرازیر میشن و با خریداشون اونجا رو به نابودی می کشونن
اندازه 20سال به صورت حبابی جهش قیمتی داشته.قیمت مسکن سال اینده کاهش می یابد.
سكه و ارز رو دولت قيمت گذاشت ملك رو ما. پس بچرخ تا بچرخيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
سکه و ارز هم شما دلال قیمت گذاشتی ما هم این وسط انقدر سرگیجه گرفتیم که افتادیم
هر چي سر اين مردم مياد حقشونه
تا وقتي كه با اين وضعيت ها و گروني ها كنار بيايم مسئولين هيچ كاري نميكنن.
افزایش داشته باشد .نداشته باشد .به ما چه .این وسط فقط باید برج سازان و دلالان . وقتی مردم میگویند نداریم بخریم .نداریم این اجارههای گران را بدهیم .....حتما فتیله توگوشتان کردید .....مردم که نیستند .پس فقط می ماند دلالان بنگاهها .انها هم ان قدرخریدند که روی دستشان باد کرده ......خوب ...التماس بکنند خبری از خرید نیست .مگر جیب مردم شده قلک شما .پروهها دست بردارید متری یک میلیون با این گرانی بسازید .می خواهی به یک میلیادر بفروشید ....................خجالت نمیکشید از خودتان
برخی هنوز تلاش بیهوده می کنند! افزایش تخیلی قیمت مسکن دلیل بر ارزش مسکن با همان قیمت و وجود خریدار یا فروش فروشنده نیست! قیمت مسکن تنها با بهانه های مختلف بالا رفته نه با دلیل موجه! چیزی که باعث این تبلیغات بیهوده میشود منفعت مسئولان در بازار مسکن است که تمایلی برای واقعی شدن قیمت آن ندارند ولا غیر! توجیه انباشت تقاضای مسکن کاملاً موقعی به واقعیت میرسد که خریداران هجوم آورده و خانه های خالی بسیاز زیادی را که موجود است به هر قیمتی بخرند. در صورتیکه هیچ خریداری حاضر به خرید با قیمتهای تخیلی نیست! اینکه مسئولان، فروشندگان، سازندگان و املاکی های کلاش دوست دارند قسمت مسکن افزایش یابد نشانگر آرزوی آنهاست نه واقعیت! آنچه در ئاقعیت رخ خواهد داد افت شید چند برابری قیمت مکسن خواهد بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
اکثر خونه ها رو خود املاکیا خریدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
سعی کن بفهمی این قیمت مسکن نیست که افزایش پیدامیکنه ارزش پول ملی هست که ساعت به ساعت ودقیقه به دقیقه کم وکمترمیشه فعمیدن این واقعیت نیازبه هوش سرشارنداره !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
10:28!
تو حرف کارشناسو نمی فهمی! چون از حداقل هوش هم بی بهره ای!
همانطور که کارشناس فرمودند این چیزهایی که امثال تو ادعا می کنند باعث گرانی نجومی مسکن شده همه بهانه اند نه دلیل! می دونم بازهم نفهمیدی! به خودت فشار نیار نمی تونی بفهمی خودشیفته باهوش!
آب در هاون می کوبید! افزایش قمت مسکن فقط جو روانی دارد! و افراد هدف آن اصلاً قدرت خرید حتی به قیمت یک بیستم آنرا ندارند! بهتر است از خواب بیدار شده تا ضرر های کلان را بجای خواب و رؤیای افزایش قیمت احساس نکنید!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگه مردم درک می کردن وقتی دولت میگه نیان دلار بخرین
یعنی چی امروز اوضاع بهتر بود
چطور میشود انباشت تقاضا را با این همه خونه های خالی نوساز که سالها خالی مانده اند و خریداری ندارند توجیه نمود؟؟؟؟!!
اگه انباشت تقاضائی وجود داشته باشد بالقوه است نه بالفعل! که آنهم در اثر قیمتهای نجومی تخیلی ایجاد شده و تا قیمتهای نجومی خیالی به قیمتهای واقعی تغییر نکند همچنان بالقوه باقی خواهد ماند! و تلاش امثال شما برای تثبیت قیمتهای خیالی بجائی نخواهد رسید!!!!!!
همانطورکه در سالهای گذشته و مخصوصاً در یکسال اخیر شاهد بودیم، با وجود خانه های خالی نوساز فراوان خرید با قیمتهای نجومی توهمی انجام نخواهد شد و سعی عده ای در این خصوص عبث است!!!!!!
دو نوع خربدار داریم!
خریدار بی پول و پولدار : خریدار بی پول بیچ وجه توانایی خرید با قیمتهای توهمی را نخواهد داشت حتی اگه این قیمتها تا 500 سال دیگر به همین شکا باقی بماند و آن خریدارانی که شماها بدنبال آنها هستید که با هر قیمتی خانه بخرند در همن گروهند! خریداران پولدار هم پول خود را دور نمی ریزند تا یک مسکن با ارزش بسیار پائین را با قیمت توهمی بخرند!
پس بیرید خوش باشید با توهماتتان!!!!!!!!!!!
افزایش قیمت مسکن مساویست با کاهش اجباری چند برابری آن برای فروش!!!!!!!!!!
پارسال برای همه مسلم شد که در هر صورت سودجویان و طماعان مسکن با افزایش تخیلی قیمت مسکن اقدام به افزایش اجاره بها می کنند تا به این طریق بخسی از ضررهای خود را جبران نمایند. ولی دیدن که این راه هم فایده ای ندارد و بسیاری از خانه هایشان خالی ماند و کسی آنها را اجاره نکرد و ضرر زیادی را به صاحبان آنها وارد کرد!!!!
با این جوسازی ها خریداری برای قیمتهای تخیلی پیدا نخواهد شد حتی تا قیامت!
اگر کسی ادعا داره قیمتهای تخیلی مسکن واقعیه اعلام آمادگی کنند تا املاکشون قیمت گذاری واقعی شده و قیمت واقعی ملک مشخص و اعلام بشه و بهانه های جورواجور بجای قیمت واقعی برای گرانی خیالی اعلام نشه.
بسم الله!!!!!!!!
آذر سال 96 قیمت مسکنو 3 برابر کردند فقط به بهانه کاهش سود بانکی که هیچ تأثیری هم بر مسکن نداشت!!!! حالا دم از منطق می زنند و به ارزش پول و دلار و غیره نسبت می دهند! در حالیکه هیچ تأثیری بر قیمت مسکن نداره!!!! 99% مصالح ساختمانی در ایران تولید میشه و ربطی به ارز نداره!!!!
متاسفانه پیش بینی ها در کشور ما مبتنی بر هیچ است. چون هبچ آمار درستی از تغییرات و عوامل تاثیر گذار نداریم. اما یک چیز واضح است آنچه که دولت می نامیم حدتقل در دو سه دهه اخیر ثابت شده است که یک شهر متوسط را هم نمی تواند اداره کند چه برسد به کشور بررگی چون ایران.
سلام دوستای لطفا گول این گرانی رو نخورید و از ترس بی ارزش شدن پولاتون.، پول نقد تون رو تو حلق این دلالان نریزید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
م؟پس چه کنی
من که میخوام طلای بدون اجرت ساخت بگیرم اینجوری ارزش پولم پایین نمیاد
با.این.وضعیت.آ رزوی.مسکندار.شدن.را.باید.به.گور.ببریم
هراتفاقی تو مملکت بیفته میگن مقصرکشور های غربیوشرقی هستن خوب نمیگن بی تدبیری و بی مسوولیتی عامل این مسائل است سال هاست این شعارها را می شنویم
با استارت ساخت ۴۰۰ هزار واحد
شکی نکنید که مسکن ارزون هم نشه
توی رکوده بدی خواهد رفت این رکود
هم یعنی ارزونی از روی بی پولی دلال ها.....
چرا مسوولین هیچ نظارتی ندارند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این هم از دولت می نالید دوستان مگه دولت کیه مملکت توسط چه کسانی اداره میشه ملت
تا ملت ایران دست از حرص طمع بی مورد و رنگ ریا بر ندارن مشکلاتش حل نمیشه
مشکل ایران ملتش متاسفانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل