بازدید 31582

تداوم پروژه اسطوره زدایی از تختی توسط نویسنده مجله مستهجن با چه هدفی رخ می‌دهد؟

بی‌شک برای شکستن شخصیت جهان پهلوان تختی به عنوان اسطوره مردانگی چند نسل با طرح این مباحث انحرافی به جای توجه به متن زندگی شرافتنامه، آزادگی و ظلم‌ستیزی، بخشندگیِ بدون توقع و عزت نفس ستودنی‌اش، بلاهت‌آمیزترین روش تمرکز بر کیفیت بدرود حیات تختی است و دیر یا زود عقبه آنهایی که قصد دارند ظلمی که رژیم پهلوی به تختی کرد و در اسناد ساواک به وضوح آمده و منتشر شده، افسانه بخوانند، مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 16 March 2019

تداوم پروژه اسطوره زدایی از تختی توسط نویسنده مجله مستهجن با چه هدفی رخ می‌دهد؟تحرکات تازه و پیاپی برای تخریب چهره و اسطوره زدایی از غلامرضا تختی، در حالی با واکنش تند برخی چهره‌ها همراه شده که انتظار می‌رفت مسئولان امر به ویژه متولیان صداوسیما در این زمینه وارد شوند و اجازه ندهند، برخی با تمرکز بر حاشیه‌ایِ کیفیت مرگِ جهان پهلوان، سبک زندگی منحصر به فرد و ستودنی به ویژه روحیه آزادگی و ظلم‌ستیزی‌اش را به حاشیه ببرند. پرسش اساسی این که آیا این اقدامات صرفاً برای هدف بی‌ارزشی چون افزایش مخاطبات یک برنامه تلویزیونی رخ داده یا هدف بزرگ‌تری مدنظر بوده است؟!

به گزارش «تابناک»؛ تلاش برای جذب مخاطب در تلویزیون به هر قیمتی، جزو اتفاقات تلخی است که باعث شده شاهد تحرکات خلاف مصالح ملی باشیم. در تازه‌ترین اتفاق از این دست تحرکات، در یک تاک‌شوی ضعیف با نام «اختیاریه»، سیدمرتضی فاطمی مجری این برنامه جمشید مشایخی را به این برنامه آورد و با سوءاستفاده از احوالات پیرمرد، او را در معرض پاسخ پیرامون نحوه مرگ غلامرضا تختی قرار داد و مشایخی نیز گفت: «در ابتدا جهان پهلوان تختی با زنی ازدواج کرد که از طبقه خودش نبود و همیشه او را در مجالس مختلف مسخره می‌کرد! لذا تختی اگر با او زندگی می‌کرد تختی نبود؛ اگر طلاق می‌داد هم تختی نبود؛ تنها اگر خودش را می‌کشت تختی بود.»

این اظهارات واکنش‌های تندی را در پی داشت و بسیاری از چهره‌های مطرح از جمله پرویز پرستویی، نقدهای تندوتیزی را نسبت به شیوه اجرای این برنامه و تلاش‌های عوامل این برنامه برای جذب مخاطب به قیمت لجن‌مال کردن چهره‌های ملی مطرح کردند. در واکنش به این اعتراضات، عوامل این برنامه، نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه تصور کردند این فرصت خوبی است تا بار دیگر سراغ زندگی شخصیِ تختی بروند و آن را عامل خودکشی تختی بخوانند و بایکوت تختی در آن دوران را به عنوان عامل فرعی یا بی‌تاثیر در اصل خودکشی معرفی کنند؛ رویکردی همراستا با ادعاهای خانه پهلوی که به دنبال شستن دستان‌شان از خون قهرمانان وطن هستند.

بیشتر بخوانید

در همین راستا این بار خسرو معتضد تاریخ‌نگار سلطنتی که روزگاری در مدح جشن‌های دوهزار و پانصد ساله می‌نوشت و روزگاری در نقد آن، در این برنامه حضور یافت و گفت: «کتاب شعبان جعفری در صفحه ۲۵۰ تا ۲۵۴ و ۲۸۴ آورده، همسر آقای تختی تحصیلات بالا داشت و گاهی او را تحقیر می کرد. یک خبرنگار مراجعه می کند، پس از مرگ تختی و با خانواده اش مصاحبه دارد. نوشته بود درآمدهای تختی همگی قطع شده بود. برخی افسانه های خاله زنکی می گویند درباره تختی و شاپور غلامرضا. آقای تختی خودکشی کرد چون کاری نمی کرد... درباره تختی به نظرم حق با جمشید مشایخی است. او درست گفته تختی خودکشی کرده است. لزومی ندارد او بحثی ایجاد کند. تختی خودکشی کرد. مشکلاتی هم در منزل داشت.»

همان گونه که مشخص است، این شخص که سوابق سیاهی در روزنامه نگاری پیش از انقلاب دارد، در نهایت مهم‌ترین مستنداتش برای اثبات ادعاهایی که مشایخی مطرح کرده بود، خاطرات شعبان جعفری مشهور به شعبان بی‌مخ سردسته اوباش در جریان کودتای 28 مرداد است که پس از خروج از ایران، فرح پهلوی برای او زورخانه ساخت! آیا از شخصی چون شعبان بی‌مخ که تختی نیز با او رابطه‌ای نداشت، انتظار بیان نقش خاندان پهلوی در منزوی کردن تختی می‌رود؟ آیا به شخصی که بدون درک چنین بدیهیاتی، خاطرات شعبان بی‌مخ را به عنوان سند درباره تختی قرار می‌دهد، می‌توان لقب مورخ را داد؟

تداوم پروژه اسطوره زدایی از تختی توسط نویسنده مجله مستهجن با چه هدفی رخ می‌دهد؟

تلاش برای متهم کردن تختی و نادیده گرفتن انزوای جهان پهلوان توسط حکومت پهلوی که او در مسیر مرگ قرار داد و همچنین متهم کردنِ همسر تختی به عنوان عامل مرگ همسرش، باعث شد بابک تختی فرزند غلامرضا تختی پس از نیم قرن، سکوت خود را بشکند و در گفت و گویی یک ساعته، واضح در این زمینه توضیح دهد و با ادبیاتی تند، پاسخ ادعاهای مطرح در تلویزیون درباره پدرش را بدهد.

بابک تختی در پاسخ به جمشید مشایخی گفت: «در مملکتی که فقط یک رادیو تلویزیون دارد و دسترسی به وسایل فرهنگی ساده نیست، به سادگی همه چیز را به ابتذال می‌کشانند. آقای مشایخی می‌گوید تختی نمی‌توانست با زنش زندگی کند. اصلا این تختی نیست که شما می‌شناسید آقای مشایخی! اصلا تختی لات و لمپن نبود... معیار‌ها و ارزش‌هایشان با شما تفاوت داشته است. تختی مگر مثل شما... بود که نتواند از زنش طلاق بگیرد. منظور شما اختلاف نیست، منظور شما این است که شهلا به تختی خیانت کرده و تختی نمی‌توانست این را تحمل کند و خودش را کشت. این چه استدلال بیهوده احمقانه‌ای است؟»

سوای اینکه در نهایت تختی آن گونه که پسرش می‌گوید جان باخته یا در یک صحنه‌سازی به قتل رسیده، بزرگ‌ترین ظلم در حق تختی، تحریف تاریخ به نحوی است که انگار او زندگی عالی و سرشار از رفتار و همراهی حکومت پهلوی و در پناه ظل سایه سلطان محمدرضا پهلوی، یکباره به خاطر مشکلات شخصی خودکشی کرده است! این ادعای غیرمستند که همه روایات‌ تاریخی از شهادت اشخاص گرفته تا اسناد ساواک آن را رد می‌کند، بی‌شک تلاشی مذموم توسط اشخاصی است که دشمن اسطوره‌های این سرزمین هستند.

خسرو معتضد که روزگاری جزو نویسندگان مجله مستهجن «این هفته» بود و تاریخ را نیز ظاهراً به همین سبک زرد و متعفن در هر دوره آن گونه که صرف داشته باشد، روایت می‌کند، به خوبی مسیر باد را تشخیص می دهد. آیا او این بار نیز مسیر باد را تشخیص داده و در چارچوب یک پروژه دست به این تاریخ‌سازی زده یا همچون جمشید مشایخی در سراشیبیِ زندگی از گردانندگان بی‌اخلاق یک برنامه تخریبی بازی خورده است؟ پاسخ این پرسش را معتضد بهتر از هر شخص دیگری می‌دانند.

بی‌شک برای شکستن شخصیت جهان پهلوان تختی به عنوان اسطوره مردانگی چند نسل با طرح این مباحث انحرافی به جای توجه به متن زندگی شرافتنامه، آزادگی و ظلم‌ستیزی، بخشندگیِ بدون توقع و عزت نفس ستودنی‌اش، بلاهت‌آمیزترین روش تمرکز بر کیفیت بدرود حیات تختی است؛ و دیر یا زود عقبه آنهایی که قصد دارند ظلمی که رژیم پهلوی به تختی کرد و در اسناد ساواک به وضوح آمده و منتشر شده، افسانه بخوانند، مشخص خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴۱
خسرو معتضد روزانه برنامه تلویزیونی داره و در مدح انقلاب برنامه داره ، میشه مورخ و محقق تاریخ معاصر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
پس به نظر شما هرمی فحش بده تفسیر به رای خودش و شما بکنه میشه محقق و مورخ ؟
بععععله ، آزادی خواهی حمایت از آزادی بیان و حقوق بشر و هزار ادعای خوش آب و رنگ شما آمریکا پرستا فقط تا موقعی هست که به نفع خودتون باشه ، دقیقا مثل رفتار و گفتار اربابتون آمریکا
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
یه چیشنهاد:
چرا این نقطه مبهم مرگ توسط چند نهاد حکومتی بررسی نمیشه؟ مثلا نبش قبر کنند و برسی کنند که علت مرگ چی بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
مگه چی گفت که انقد سوزوندتت
ممد موگابه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
برو دمه سوپری محله بگو تختی ببینم نیم کیلو تخمه میده بت .نون کیلویی چند
ناشناس
| Netherlands |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
فقظ لحن صحبب کردن مردم ما رو نگاه کنید ... دیگه چیزی از فرهنگ نمونده.
ناشناس
| Netherlands |
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
در هیچ سندی بخصوص اسناد ساواک اشاره ای به قتل تختی نشده است اگر این اسناد وجود دارد منتشر کنید ولی کلی گویی متاسفانه در بسیاری از اظهار نظرها وجود دارد . اشکالات زیادی به رژیم پهلوی وارد است ولی ننی توان تمامی وقایع را به آنها منتسب کرد خود این باعث کم رنگ شدن وقایع می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
پسرش هم خودکشیراتاییدکرده,قبلاکه میگفتن ساواک کشتتش
اسطوره یا الگوهاهای واقعی باید از اول اونطوری که بوده و یا هستند معرفی بشوند نه طوری که ما دوست داریم! برداشتن یه ترک کوچک هم باعث فرو ریختن کل اون اسطوره می شه
خسرو معتضد همونیه که چند سال پیش اوردن تلوزیون صبح تا شب از شاه بد میگفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آره همونه
نکنه دوست داری تلویزیون ایران هم مثل بی بی سی و منوتو و ووآ مدح و ستایشش کنند
البته من هم مثل شما اعتقاد دارم سلسله پهلوی از بسیاری جهات یک سلسله کم نظیر و در مواردی استثنایی در ایران بوده، مثلاً تنها حکومت ایران که سر سلسله اون توسط یک نیروی خارجی به پادشاهی رسید ،و محمدرضا شاه پهلوی تنها پادشاه ایران که ۳بار از ایران فرار کرد و ۲بار توسط حکومت خارجی به حکومت برگشت داده شد و سومین فرار و سومین تلاش برای بازگشتش ناکام ماند
و به نظر من بزرگترین افتخار پهلوی که در سراسر دوران تاریخ ایران مشابهی ندارد از دست دادن بحرین بوده که این اتفاق بدون شلیک حتی یک گلوله انجام گردیده
حتی قاجارهای ضعیف که متهم اصلی از دست دادن بخشهای بسیار زیادی از ایران بوده و هستند هیچ کدام از مناطق از دست رفته را بدون جنگ از دست ندادند و حداقل برای حفظ آنها جنگیدند ولی شکست خوردند ولی محمدرضا نه تنها نجنگیدم حتی کوچکترین مقاومت و اعتراضی هم نکرد و با پز روشنفکری بحرین را به دستور نجات دهندگان سلطنتش از ایران جدا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این رو‌ بگو که پدر و پسر هر دو به خارج فرار کردند و در انجا مردند
شما سلسله پادشاهی در ایران به این وطن پرستی تا حالا دیده اید
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شما خوب،اونا بزدل،شما شیردل،ولمون کنید،ملتو بیچاره کردید،شب عیدی از جیب ملت و شرمتدگی کارگر خبر داری؟
سراب
| France |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شما هم مث من اعتقاد داری؟ مگه اعتقادات من تو نظرم نوشته بود یا روالت اینجوریه که به هرکس هرچی دوسداری میچسبونی؟
سلسله پهلوی و قاجار و هرچی که الان و بعد هست یه سنگ محک داره اونم حق و حقیقته که شما دائم ازش فراری هستی 13:42
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
وقتی یک عده ای به شکل غیر منعارف و وارونه دارند حکومت پهلوی را قهرمان جلوه می دهند معلوم است عده ای واکنش به این قهرمان سازی های دروغین دارند
ظاهرا شما به اسطوره سازی خیلی نیاز دارید . اونهم اسطوره ای که توسط شاه خائن کشته شده باشد . البته بچه که بودیم این چیزا رو باور می کردیم ولی حالا دیگر نه
واقعا برای صدا وسیما و مشایخی و معتضد و انسانهای کذبگو متاسفم

بر تیر نظر کرد و پر خویش بر آن دید
گفتا زکه نالیم که «از ماست که بر ماست»
هر چه بدبختی میکشیم از خودیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
خانواده تختی میگن خودکشی کرده چرا میخوایند دروغ بگین شما
صرفا با کتاب خوندن کسی مورخ و نویسنده نمیشه. درک و منطق هم لازمه که در ایشون دیده نمیشه
هر دم از این باغ خشکیده(صدا و سیما) بری می رسد عادت کردیم به صدا و سیمای 33 هزار کارمندی که هیچ خروجی جالبی نداره فقط شده جایی برای پرداخت حقوق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
چه ربطی داشت؟
همین رسانه تابناک هم هزاران خبر بیرون می دهد که در بعضی از ان ها جای سوال سوال دارد
تختی خودکشی کرد. چرا از حقیقت تلخ فرار می کنید؟
جهان پهلوان که خودکشی نمیکنه؛ کسی که خودکشی میکنه جان پهلوان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شايد هم واقعا جهان پهلوان نبوده بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
تختی پهلوان بدن بود اما روانش ضعیف بود. او چون خودش پاک بود آلایندگبهای محیط را بر نتابید و تحمل نکرد. همین
خودتان استوره ساخته اید ، خودتان خرابی اش را نگاه کنید، خودکشی تختی حقیقت است
خود پسرش بابک همه ی دوستای نزدیکش می گن تختی خود کشی کرده کشته نشده شماها ول کن نیستین تختی با زنش اختلاف داشت که تو هتل زندگی میکرد دیگه تختی مذهبی بود ولی زنش وخانواده ش نه خلاصه اختلاف فرهنگی وطبقاتی داشتن بحث خیانت ولی دروغه
حتی اگردرست باشدبازم تختی اسطوره ای در زمان ماست
هرچند حق با نویسنده است که کیفیت فوت جهان پهلوان تختی نباید زندگی و دستاوردهای خاص ایشون رو خدشه دار بکند، اما حرف جناب مشایخی احتمالا درست است
تخنی کی هست دیگر اصلا اکثر مردم فقط او را کشتی گیر می شناسند
بابا پسرش میگه خودکشی کرده شما میگید ساواک
تاریخ میدونه تختی خودکشی کرده و این چیزی از شخصیت تختی کم نمیکنه
این آقای خسرو معتضد بارها در تلویزیون راجع به رژیم گذشته حرفهای عجیبی میزند. شاید جوانها ندیده باشند ولی خیلیها که آن زمان را یادشان هست میدانند که نادرست میگوید .
صداوسیمای میلی یعنی همین |||||||
احسنت به تابناک و نویسنده
متاسفانه ما عادت داریم که اسطوره سازی کنیم و بعد از اینکه زوایایی از اسرار ان اسطوره ساخت خودمان فاش شد اورا یکباره به زمین بکوبیم فارغ از اینکه غیر از چهارده نور پاک ( سلام الله علیهم اجمعین )
معصوم دیگری نداریم و هر کس ولو انسان بسیار بزرگی هم باشد ممکن است اشتباهاتی داشته باشد
معمولا انسانهای بزرگ اشتباهات بزرگ مرتکب میشوند اما همه چیز را نباید سیاه و سفید دید
تختی همیشه پهلوان تختی ست.... بزار هر کی هر حرف مفتی که میخواد بزنه
حتی اگر خودکشی تختی به سبب صرفا مشکلات خانوادگی و همسرش صحیح باشد بیان ان توسط افرادی چون مشایخی ( که البته در این سن و وضعیت حواس و مدیریت بر بیانش غیر منتظره نیست) و اقای معتضد بسیار عجیب و غیر قابل قبول است . تختی الگوسازی مثبت و انسان ساز و مبتنی بر معیارهای نظام حاکم و ... بوده و قبح شکنی و یا حذف و خدشه دار کردنش اصلا صلاح نیست . حتی در ابعاد جهانی و فرا ملی که ما به انها بسیار نیاز داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
قبول دارم که گفتن اینجور مطالب ارزشی ندارد حالا چه راست چه دروغ ولی با ادبیات نویسنده هم مخالفم که یک جور غیر عادی متعصبانه است و خشم و کینه از انقلاب در ان موج میزند.
چطور وقتی اردشیر زاهدی که فرزند کودتا چی 28 مرداد و داماد شاه وسفیر ایران در آمریکا بود مطلبی می نویسد مورد قبول است ولی و قتی سایرین می نویسند مقبول نیست یک بام دو هوا تا کی حداقل استدلال درست بیاورید
پیر مرد؟
آن وقت ان پیرمرد اگر قدرت فهم و کلام دارد و حواسش جمع و چیزی بگوید درست ولی واقعی از نظر شما یعنی از رده خارج است نظرات او؟
تاریخ را می خوتهید بر اساس اسطوره و مقدس بنویسید یا بر اساس واقعیت ها
تکلیف خودتان را مشخص کنید
تختی اسطوره بوده ، هست ، خواهد بود

اسطوره ها مثل سلبریتی ها نیستند. سلبریتی ها تاریخ انقضا دارند. اسطوره ها متعلق به تمام تاریخ هستند.
خونه تختی تهران بود.چرا تو هتل زندگی میکرد؟
این چه جهان پهلوانی است که خود کشی می کند
خوب بود
سپاسگزاریم تابناک
سلام شما هم بهتر بود در کنار نفی های ذکر شده اندکی از این روایات‌ تاریخی از شهادت اشخاص گرفته تا اسناد ساواک را می اوردید چون ما هم دوست نداریم این حرف ها را باور کنیم اما فعلا دلیلی هم بر رد انها نداریم
جالبه در مورد صحت و سقم زندگی فردی که حدود 50 سال قبل فوت کرده ، تا این حد تناقض گویی وجود دارد پس ببیندی داستانهایی که از چند قرن قبل در ملل گوناگون گفته می شود ، چقدر جای شک دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هزار آفرین قربون دهنت
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
الان خواستی مثلا طعنه به مقدسات بزنی؟؟؟؟؟ ان شا الله که منظورت این نبوده اما اگه این بوده بدون با آل علی هر که درافتاد ورافتاد
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
بندۀ خدا ، عبارت " ملل گوناگون " رو ندیدی
اینکه جهان پهلوان تختی خودکشی کرده یا بر اثر توطءه به قتل رسیده از ارزش این انسان کم نمیکنه
تختی در قلب ملت ایران ولی اون هم یک انسان بود مثل همه و اتفاقا با روحیه حساس و شکننده
ولی اینکه چند دهه میگفتند ساواک تختی رو کشته مردم قبول نمیکتتد
سلام تابناک تا همین چند سال پیش که خسرو معتضد هرچهازتاریخ درباره دربار پهلوی ورضاشاه نقل میکرد همه قبول داشتید امروز که درخصوص تختی مطلبی گفت ومغایر ساخته وپرداخته ذهن شما در خصوص مرگ تختی بود میگوییدمعتضد در روزنامه مستهجن کار میکرده والان دروغ میگوید چرا پس چندین سال اورا درتلوزيون آوردید. پس من نتیجه میگیرم که تمام حرف های معتضد دروغ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
معتضد هرچیزی گفت منبعش را هم گفت
منم فکر نمی کنم ساواک بخواد کشتی گیر بکشه تازه اگر دشمنی چیزی داشت اروپایی امریکایی می فرستاد بعدشم این همه ستاره هالیوود و قهرمان خودکشی میکرده دچار افسردگی میشدند نباید همیشه دنبال قاتل بگردیم خدا رحمتش کند هیچ چیز از ارزش های تختی کم نمی کند ولی تهمت قتل به یک نفر دیگر زدن با ارزش های جهان پهلوان تختی متضاد است
تختی یک ورزشکار با اخلاق و انسانی نیک رفتار بود . اتفاقا این شرایط باعث جلو گیری از مصادره محاسن این قهرمان توسط یک گروه خاص میشود
آقای مشایخی آن حرف ها را نباید درباره جهان پهلوان می گفت چون شناخت کافی از زندگی خصوصی ایشان نداشت. شاید جهان پهلوان همانند هر انسانی با همسرش درباره برخی از سلیقه ها اختلافاتی می داشت، ولی ظاهرا آن طوری که گفته شده و حقبقت آن هم هنوز معلوم نشده و فقط از زبان برخی از رده بالاهای فراری ساواک در خاطراتشان آورده شده، ایشان خانمی را به عقد ازدواج موقت درآورده بودند که بعد از افشا، مسئله ایشان با همسرش حاد و جهان پهلوان در موقعیتی قرار گرفتند که دست به خودکشی زدند. مرگ نابهنگام این پهلوان در آن زمان تقریبا ایران را تکان داد و تمام روزنامه ها و مجله های آن زمان درباره آن به مدت چند هفته ای به بحث می پرداختند تا این که محمد رضا به جای این که کمبسیون حقیقت یاب تشکیل بدهد و حقیقت ماجرا را کشف و مردم را ساکت نماید، دستور داد هیچ روزنامه و مجله ای درباره تختی دیگر مطلبی منتشر ننماید، همین ناآگاهی ملی درباره بزدگترین چهره ورزشی کشور به تردیدها افزود و مورد استفاده اپوزوسیون از جمله جلال آل احمد قرار گرفت و اپوزوسیون تا پیروزی انقلاب اسلامی خودکشی قهرمان را قتل وانمود کرد.در واقع مقصر تشکیک و تردید در مورد مرگ بزرگترین پهلوان و چهره ورزشی کشور، رژیم ضد ملی و ترسو محمدرضا بود که جرات و جسارتی نداست تا عده ای را مامور کشف حقبقت خودکشی تختی کند..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
تو این دوره خیلی کمیته حقیقت یاب تشکیل شده فکر می کنید کسی نتایج رو باور می کنه؟
اون موقع هم روزنامه ها دنبال منافع و فروش بالا بودند
ناشناس
| Viet Nam |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
ببم چان ,بزرگوار ,عالم ,دانشمند ,پسرش بابک تختی داره میگه بابام خودکشی کرد و جلال آل احمد به دروغ کشتنشو سر زبونا انداخت حالا تو کاسه داغتر از اش شدی شرح مینویسی؟
خسرو معتضد هزار چهره
وای بر کسانی که اسطوره های این سرزمین را ترور شخصیت می گنند ..
تو فیلم مستند بروسلی همسر او جمله جالبی گفت :" همه از من می پرسند بروسلی چگونه مرد ولی من ترجیح می دهم به انها بگویم او چگونه زندگی کرد"
بنظرم این جمله برای جهانپهلوان تختی هم مصداق دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آفرین
به به!
بعد این همه سال که آقای خسرو خان معتضد در صدا وسیما، تاریخ به خورد مردم می داد تازه الان صداش درآمده که تاریخ نگار خاندان منحوس پهلوی بوده!
اين آقاي خسرو معتضد هموني نيست كه تو تلويزيون جمهوري اسلامي تاريخ درس مي داد پس چطور حالا روزنامه نگار فاسد و .. شد؟
سلام؛
صرف‌نظر از اينكه جهان پهلوان خودكشي كرده يا به قتل رسيده و يا به مرگ طبيعي از دنيا رفته‌اند، زندگي شرافتمندانه و توام با اخلاق‌مداري و مردانگي ايشان نسل به نسل و سينه به سينه داستان و لالايي بخشي از مادران اين سرزمين براي فرزندانشان خواهد بود. روحشان شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
لالایی مادران!! فیلم زیاد نگاه میکنی؟
به عقیده من تلاش برای اسطوره زدائی از تحتی همونقدر نا کارآمده که تلاش برای اسطوره کردن تختی.
ما ورزشکار مثل تختی زیاد داشتیم که هم بیشتر از تختی مدال گرفتن و هم اینجور شایعات در موردشون ،اصلا وجود نداره
تنها مزیت مشخص تختی نسبت به اونهامیتونه ،عضویت تختی در جبهه ملی ایران و ارادتش به آیت الله طالقانی باشه که فکر نمیکنم این عضویت و این ارادت هم ،در حال حاضر به کار بیاد.
شما هم با این تحلیلتون! مرگ تختی از اون دسته موضوعاته که تحقیقات درباره ش به نتیجه مشخصی نرسیده و بنابراین شما دلیلی برای رد کردن ادعای خودکشی تختی و یا دلیل خودکشی ندارید
خوب خودکشی کرده و همه هم میدونن. حتی بابک تختی پسر تختی هم خودکشی پدرش رو تایید کرده!!!
اینی که شما همچنان این مورد رو هم می‌خواید به ساواک نسبت بدید جای بسی تاسف داره
اقا بجای این همه توهین و افترا بگید کجای این مطالب دروغه و اجازه بدید و قضاوت رو به مردم بسپارید.
جناب در صحنه پرویز پرستویی شما در ان سال بیشتر ۱۲ سال نداشته اید ولی جناب مشایخی بیش از ۳۰ سال داشتند
در ضمن شما با تختی نشست و برخاست داشتید؟ و همچنین جناب مشایخی با تختی؟!!!!
خسرو معتضد و تلویزیون را جمع کنید... مردم اعصاب ندارند ...
تکلیف معتضد که معلومه،باد هر طرف که وزید ایشون هم همراه میشه، عجیبه که ایشون با این سابقه تو تلوزیون هم جا داره
یکی از معدود تاریخدانان باسواد و نویسنده بیش از صد جلد کتاب را برای تطهیر چهره ای که زن بی حجاب اختیار کرد و در نهایت خودکشی کرد لجن مال کردند .هیچ سندی در مورد قتل تختی در ساواک موجود نیست.همین نگاه سفید وسیاه مطلق به شخصیتهاست که از علل بدبختی این مملکته.
کلا شما هم برگ از درخت بیوفته دنبال افشاگری از حکومت پهلوی هستین.
طبق دستور خدا ما باید اقوال را بشنویم و بهترین و مستدل ترین انها را انتخاب کنیم .
نفی کامل یک خبر ، انهم فقط به این دلیل که ،صرفا گوینده ان مورد وثوق نیست و همزمان عدم توجه کافی به استدلالات ان شخص ،، راه و رسم کاملا درستی برای خبر نگاری به نظر نمیرسد!!!
همین آقای خسرو معتضد که به درستی او را "تاریخ‌نگار سلطنتی که روزگاری در مدح جشن‌های دوهزار و پانصد ساله می‌نوشت" خطاب می کنید، مرجع مورد استناد تهیه کنندگان سریال "معمای شاه" می باشند. وضعیت تاریخ شناسی ما فعلاً همین است.
جوانان کشور را بی هویت نکنند .در حالیکه کشورها یاد گرفتند هویت سازی کنند.و برای خود تاریخ جعلی درست کنند یا استوره های ملت های دیگر را بدزدند.
ان وقت پروژه شما چی هست این وسط؟
توجه داشته باشید که اسطوره ها اکثرا مربوط به زمانهائی هستند که اخبار وسیع و دقیقی در ارتباط با انها در دسترس قرار نمیگرفت
شما در زمان انفجار اطلاعات و فقط با میل شخصی خودتان تصمیم به اسطوره سازی انهم در چنین زمان نامناسبی گرفته اید و مشخصا و از روی ناچاری هم ،در حال حاضر مجبورید تا هر خبر درست و یا غلطی را که در مسیر مستحکم تر کردن نظر اسطوره سازی شما نباشد جعلی و دروغ بحساب بیاورید و در چنین مسیری ،حتی افراد شناخته شده ای چون مشایخی را هم حاضرید نفی نمائید
به زمانه توجه کنید ،،،،زمان مناسب برای اسطوره سازی ،قرنهاست که سپری شده است
تز این است که چون شاه با تختی دل خوشی نداشته است پس خودکشی وی ـ که از فرزندش تا جمشید مشایخی و تا استاد و روزنامه نگار معروف حاج سید جوادی قزوین ی ..... بر آن اتفاق دارند ـتوسط رژیم شاه انجام شده
شما چرا مستنداتت رو در مقاله نیاوردی؟
شما چرا مستنداتت رو در مقاله نیاوردی؟
چی شد نفهمیدم؟مگر این همان آقای معتضد نیست که در تلویزیون شما مدتها بررسی تاریخ می کردند؟یعنی با آنهمه فیلتر چطور توانسته اند وارد تلویزیون شوند؟ یا شاید اختلافات دیگری بوده که موجب حذف ایشان شده که ما خبر نداریم. واقعا هر روز یک چیز عجیب می شنویم؟!
البته طبق نظر پسر تختی ، جهان پهلوان خودکشی کرده و مرحوم جلال آل احمد همونطور که از صمد بهرنگی یک شهید ساخت از تختی هم شهید دیگری ساخت .
قطعا تختی بزرگ بود ، بزرگ مرد و بزرگ هم موند . کیفیت زندگی تختی اونقد بود که بزرگی اون رو برای همیشه تضمین می کنه . این خوشبختی و شانس بزرگیه و شامل هر کسی نمی شه . تختی تا ابد اسطوره بزرگ ایرانیهاست و هیچ مسئله ای این بزرگی رو خدشه دار نمی کنه .
خیلی سال پیش آقای بلور مربی آقای تختی و همچنین همسر آقای تختی و سایر هم دوره ای ایشان در یک فیلم مستند اعلام کردند که ایشان خودکشی کرده ولی متاسفانه سالهاست که بالاجبار میخواهیم اسطوره سازی کنیم
همه جای دنیا از شفاف سازی استقبال میشه الا اینجا
داستانش اخرش مثله حسین فهمیده میشه. ...
تابناک جوری داره مثلا از تختی دفاع میکنه که اروپاییها از هولوکاست. دقیقا دارید کاری میکنید مثل داستان هولوکاست هیچ کس نتونه کوچکترین نظری مخالف نظر مورد علاقه تون در این مورد بگه. یکجور تابو درست کردید و در این راستا به راحتی به افراد لقب فلان و بهمان میگید. بجای این روش اگر شما هم مستنداتی دارید آن را مستدل ارائه کنید.
واقعیت را باید پذیرفت تختی خودکشی کرد. ساواک نه در مرگ ایشان و نه در مرگ صمد بهرنگی نقشی نداشت.
واقعیت را باید پذیرفت تختی خودکشی کرد. ساواک نه در مرگ ایشان و نه در مرگ صمد بهرنگی نقشی نداشت. اینها داستانهایی بودند که مخالفان شاه ساختند
تابناک جوری داره مثلا از تختی دفاع میکنه که اروپاییها از هولوکاست. دقیقا دارید کاری میکنید مثل داستان هولوکاست هیچ کس نتونه کوچکترین نظری مخالف نظر مورد علاقه تون در این مورد بگه.
معتضد دو رو
قراره با مطرح شدن این موضوع، احتمالا افکار عمومی از موضوعی منحرف بشن. آتش سوزی پلاسکو، فیلم مستهجن شبکه کیش، اختلاس شش میلیاردی . نیما زم و.... و حالا هم مرگ تختی. این بار افکار عمومی بایستی از چه موضوعی منحرف و سرگرم شوند ؟؟؟. احتمالا گرانی و تورم افسار گسیخته
عزیز جان شما حرف خود پسر تختی رو که تو مصاحبش گفته تختی خود کشی کرده رو سانسور می کنی و قسمتی که خودت دلت می خواد را فقط نقل می کنی، اونوقت از افرادی که مورخ اند و زندگیشون را توی این راه گذاشتن عیب و ایراد می گیری؟! اصلا تو جیب اونطرف چی می ره که بیاد بگه تختی خودکشی کرده؟!تختی خوددکشی کرده یا کشته شده الله و اعلم
ولی شواهد بیش تر نشان می دهد که ایشون خودکشی کرده اند
شکی نیست خودکشی کرده مثل دکتر شریعتی که گفتن کار ساوکه مد بود اون زمان الان هم همینه یارو ماشینش میره ته دره میگن کار اینه یا اونه
لفظ پیرمرد به استاد مشایخی درست نیست .
پیرمرد باشد یعنی حرفاش درست نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک سری آدمهاروبیخودی اسطوره کردندمنجمله طیب وتختی اصلاقابل این کارنبودنددرحالی که مااسطوره واقعی زیادداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
تو خوبه بشین سرجات
ناشناس
| Afghanistan |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
طیب واقعا اسطوره نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
طیب کجا اسطوره بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
طیب و تختی به خاطر مردمی بودن و انقلابی بودن اسطوره اند. خودکشی هم به تختی نمیخوره اگر کار ساواک هم نباشه شاید کار نخبه کشهای خارجی باشد چون تختی نخزه مردمداری بود
یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
طیب هم محل ما بود یه میدونی لمپن کجا اسطوره بود بیخود همه چی رو قاطی میکنی
در نهایت هر چیزی رو به پهلویها و ساواک ربط میدید،از یک طرف به حرفهای پسر تختی استناد میکنید اما قسمتی که میگه خودکشی ربطی به ساواک نداشته رو ندیده میگیرید و از طرف دیگه خسرو معتضد که تا الان مورخ قابل اعتماد تون بوده رو میکوبید چرا که برای اولین بار یادش رفته به پهلوی فحش بده.خوشبختانه اکثریت مردم آگاهند.
چه اسطوره زدایی آقا!!
معتضد این جا رو درست گفت؛
آقا تختی نتونست با همسرش کنار بیاد و خیلی از شب ها به جای خونه میرفت و در هتل میخوابید؛ انقدر محبوبیت داشت که نمیتونست با درد دل پیش کسی وجهه ی خودش رو خراب کنه؛ و راهی جز خودکشی براش نموند .مثل یک مرد حاضر شد محبوبیت اش بمونه و نه اینکه مثل خاله زنک ها اینجا و اونجا بدی زنش رو بگه.
خسرو معتضد تاریخ نگار سلطنتی؟؟؟!!!!
این متن چندین غلط نگارشی داره حداقل یه بار ویرایش میکردید
نه تنها تختی که در باره مرگ صمد بهرنگی و جلال آل احمد و علی شریعتی هم گمانه زنی ها از احتمال مرگ آنها و نه قتلشان حکایت دارد. حالا می خواهید بگویید قصد تطهیر ساواک را دارند یا شخصیت ها را اسطوره زدائی کنند، مختاریید. اما نمی شود هر مخالفی را به دلیل مردمی بودنش شهید جلوه داد!!
شریعتی، تختی و...! ما تاریخ برامون گفتند یا قصه تعریف کرند؟
دراین مملکت بنادارند تا پیشینه های تاریخی درهرقالب رااگر محبوبیتی درمیان مردم داشته باشند ازبین ببرند غافل ازآنکه پیشینه های تاریخی خوب یابد بخشی ازهویتی ماراتشکیل می دهند اینکه بگویند تختی خودکشی کرد آیا به نفع جامع ماست ویااینکه کوروش شاه ظالمی بوده است .مشکل اینست که درکشورما تاریخ راازآغاز تاحال درقالب جمهوری اسلامی می ریزند
واقعه طبس.
كار طوفان شن بوده يا موشك هاي روسيه؟
به نظر من اقای مشایخی هنرپیشه خوبی هستند ولی متاسفانه هرگز درجایگاهی نیست که در باره تختی قضاوت کند خصوصا اون زمانها که احتمالا ایشان زندگی رو طور دیگری میدیدند !؟ اقای تختی در سالن ورزشی دعوت اقای غلامرضا شاپور را به جایگاه ویژه نپذیرفت و از ایشان و درباریان دوری میکرد که این رفتار خصوصا برای غلامرضا پهلوی پذیرفتنی نبود و او تختی را رقیب و مقابل خود میدید که در نهایت پروژه خودکشی برایش تدارک دید . چیزی که ما قدیمیها و ورزشکاران و دوستداران تختی انزمان شنیدیم که بسیار با شواهد روز مطابقت داشت . انسانیکه این همه عزت نفس و ثبات رای و مرام و شخصیت داشته باشد و همینطور متدین واقعی هم باشد خود کشی در قاموسش نمیگنجد ! ؟ تختی برای ما یک علگوی واقعی واستوره ای و نه احساسی و تعصبی بوده و هست و تا بحال جایگزینی در پیرامون اجتمایی خود نداشته . روحش شاد و یادش ماندگار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
از علگوت معلومه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
صد بار بنویس الگو . صد بار هم اسطوره
چطور این آقای تاریخ دان شما سالها از خاندان پهلوی گفت ولی وقتی چند کلمه راجب مرحوم تختی حرف میزنه او را نویسنده مستهجن می نامید،آیا مردم حق ندارند از صدا وسیمای انحصاری نفرت داشته باشند
تختی یک کشتی گیر بوده نه کمترونه بیشتر .
به قول قدیمی ها ساواک از افراد مردمی ومشهور و مذهبی بدش می آمد و تختی هم اینگونه بودو معارضان تختی افراد ی هستند که در مورد او قیاس به نفس می کنند و هیچگاه نخواستند بفهمند تختی به خاطر دور ماندن خانواده اش از شرساواک در آن هتل مرموز اقامت گزید و هیچگاه نخواستند بفهمند پهلوی نمی توانست تختی را تحمل کند و هیچگاه نفهمیدند فردی مثل تختی که غلام رضا بود در جوار ارباب خود حضرت رضا فرد بسیار قوی و قدیر است .
تابی جان یکباره بگو اسطوره ای که ما ساختیم اصلا گناه نمی کنه دیگه ! بابا دست وردارید تختی هم یک آدم بوده توی خونه ش با زنش شاید اختلاف داشته مگه کم خونواده توش اختلاف هست شاید اصلا خودکشی کرده باشه چرا شما میخاید از تختی حتما یک اسطوره بسازید و همه واقعیات زندگیشو نفی کنید و بگید اون اصلا گناه نمی کرده در خطر مبارزه با شاه بوده و کشتنش دست وردارید بابا . تا اونجا ه من تحقیق کردم تختی بخاطر اختلافات خانوادگیش خودکشی کرده ، برا بعد خودش دوستشو وصی قرار میده اون هم در یک محضر رسمی این یعنی تو خونواده ش اختلاف بوده و به زنش و خونواده همسرش اعتماد نداشته دیگه .آخه از این واضحتر
این مسئله خودکشی تختی اونقدرها مهم نیست..بد بودن خودکشی یک قراداد اجتماعی و فرهنگی است..برای مثال ژاپنی ها هر وقت احساس میکنند به آخر خط رسیده اند و دیکه مثمر ثمر نیستند خودکشی میکنند و کسی آنها را بابت خودکشی سرزنش نمی کند و حتی این کار را قهرمانانه می دانند.
همه کسانی که می گویند تختی خودکشی کز ده است هیچ مدرکی ندارند به جز اخبار رسمی حکومت پهلوی و نیز در آن هتل نبوده اند که این موضوع را تحقیق کنند اما کسانی که قائل به شهادت تختی هستند صدها دلیل و قرائن و مدارک دارند رژیم شاه حتی دست پروردگان خود را مثل داریوش خواننده یا تیمسار بختیار یا امینی را تحمل نمی کرد چه رسد به جهان پهلوان مردمی مومن مثل تختی را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
عشق است داریوش....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
حاجی دوستات خودشون تحمل نکردن چی میگی
تختی فراتر از یک پهلوان و یک قهرمان بود. علتش اینه که وقتی محمدرضا به قدرت رسید، تمام عنوان ها رو به خودش اختصاص داد و اصلا صحبتی از (مردم، تاریخ و فرهنگ مردم، ملت، پرچم) و غیره در آن زمان وجود نداشت. مثلا سفیر ایران در اسپانیا، عنوانش بود؛ سفیر شاهنشاه آریامهر در اسپانیا! اصلا هیچ عزت و کرامت و بزرگی و احترام برای ملت ایران قائل نبود. به همین جهت هم انبوهی از روشنفکران و روحانیان و صاحبان قلم و اندیشه و تفکر از آن رریم دوری می کردند. جون کافی بود کسی خودش را به آن رژیم وصل کند و از انظار مردم بیفتد. در جنین شب سیاه و بی پهلوانی، تختی ظهور کرد و پهلوان مردم شد و در برابر رژیم هم موضع گرفت. شاعری در وصفش گفت؛ تو بودی رستم دستان، نه با کاوویس که بر کاووس..
مرحوم تختی بعلت مشکلات زندگی شخصی خودکشی کرده در حالیکه 40 ساله خلاف حقیقت به مردم و طرفدارانش گفته شده اکنون حقایق روشن شده ....اما چرا عده ای نمی خواهند حقایق را بپذیرند....
این بچه بازیها به دستور از ما بهتران و برای سرگرم کردن مردم است . در این وانفسای زندگی و هزاران مشکل پیدا و پنهان در جامعه ، چرا مرحوم تختی را که کفنش هم پوسیده ، نبش قبر می کنند؟
درود بر معتضد
شما مطالعه كنيد مي بينيد درست ميگه
متاسفم كه بجايي دليل براي رد حرف هايش، مي رويد سوابقش را شخم مي زنيد
اين نشان ميدهد كه دليل و برهان نداريد مجبوريد با سوابقش بكوبيدش
اون جوانمرد که دستش از دنیا کوتاه است .تا ازخود دفاع کند .آقای معتضد و آقایان مدعی وتخریبگر چهره های ملی ومردمی شما بازندگی پر افتخارتان چه گلی بسر این کشور زده ایددرحالیکه تختی وتختی ها در دل مردم زده اند.
یعنی کسی نمیدونه مرحوم تختی چطورفوت کرده ؟؟؟این چه مدلشه . کسی نیست واقعیت پنحاه سال پیش را بگه .یا میدونن و نمیگن ؟؟؟بهرحال ذهن مردم را با یه خط جمله منحرف کردن .راستی خسرو معتضد تا دبروز تو شبکه ۲برنامه داشت کسی ازش بدی نمیگفت . حالا که یه حرف دیگه زد شد نویستده مستهجن . تابناک گذشته هر کس به خودش ربط داره .شاید قبلا بد بود و الان درست شده .
این برنامه ادامه همان برنامه ساواک است یعنی زدودن نکبت جنایات تاریخ سیاه ساواک از چهره کثیف ان با تحریف تاریخ وبعضی اگاهانه یا نا اگاهانه بدام همین برنامه موذیانه افتاده اند در تاریخ قبل از انقلاب چند چهره هنرمند و ورزشکار و شاعر و نویسنده بودند که از دید مردم به اسطوره تبدیل شدند لو دهندگان و همکاران خسرو گل سرخی و کرامت الله دانشیان مصاحبه میکنند که گل سرخی در فرانسه زندگی میکند و یا ثابتی ملعون موذیانه میگوید پدر دانشیان کارمند دفتر من بود کسی که به صورت داریوش اقبالی اسید پاشید و به او تهمت فحشا با زن شوهر دار زد و بعدا در کودتای نوژه دستگیر و مشخص شد عامل ساواک بوده و تیر باران شد فراموش میشود و ثابتی از عشق اشرف پهلوی به داریوش و اعتیاد او میگوید امروز هم نوبت تختی است وقتی اسطورها این چنین پایمال شوندکم کم قهرمانان بی نام و نشان هم فراموش خواهند شد هدف تهی کردن ذهن مردم ازافتخارات و اسطوره های واقعیشان و قرار دادن بجای ان عروسک های پوشالی چون رضا خان و سید ضیا است وقتی تختی لات و لومپن و بی سواد شد لابد شعبان بی مخ میشوداستاد دانشگاه به هوش باشیم واگاهانه به مسائل برخورد کنیم تختی به ملت ایران تعلق دارد و او چه خودکشی کند چه کشته شده باشد عملکردش در طول حیات کوتاهش افتخار افرین است و امثال اقای مشایخی هم بهتر است بجای حمله به بزرگانی همچون مرحوم انتظامی و جهان پهلوان تختی بهتر است تشریف ببرند خانه استراحت کنند اقای معتضد هم ساکت باشند برای خودشان بهتر است
تختی را بیش از حد بزرگ کردید .........
۱- چقدر جوان هم دوره بنده شبها با خاطره صداقت جوانمردی وانسانیت تختی ارام میخوابیدیم تختی در ورزش در زندگی خصوصی واز نظر سیاسی(مصدقی) ومسلمان بی تظاهر بود بدبختانه تلوزیون اقایون بدون توجه به سابقه افرادی مانند معتضد یا فردید وحتی زاهدی از انها استفاده میکند یادم نمیاید کسی بیش از تختی در مسجد سلیمان مورد استقبال قرار گرفته باشد حتی شاه تنها استقبال مکی انهم در شرایط خاصی ملی شدن نفت فراوانتر بود روزی غلامرضا در استادیوم دوازده هزار نفریاز استقبال تختی با عصبانیت خارج شد
اگه آقای معتضد تاریخ دان نیست حتما شما هستی نویسنده محترم خودبزرگ بین????
تابناک جان اگه نظرم را تایید میکنی سانسورش نکن لطفا . البته میتونی تاییدم نکنی چون میدونم نمیشه بعضی نظرات را تایید کرد . بهر حال من چیز بدی نگفته بودم
دعواهای خاله زنکی برای جذب مخاطب... اینجا اونجا همه جا!!
تختی سالها که به دور از رقابت بود با سفارش و فشار دوستانش راهی مسابقات شد و در آن مسابقه آخر بد جوری شکست خورد .... روی بازگشت به ایران را نداشت و......
عزیزان چرا موضوع را پیچیده میبینید، مرحوم تختی وقتی جسدش را دیدند همه کسانیکه شاهد بودند دو پشت سرش کبودی وسیعی دیدند ، ساواکهای خاله زنکهایی بودند که دست بهر کاری ب ای خوشنوی ارباب میزدند
همین اسطوره سازی ها بلای جان این مملکته، تختی هم انسانی بود مثل همه با نقاط قوت و ضعف! به هر دلیلی هم فوت کرده سوال اینجاس چرا باید از او اینطور اسطوره سازی بشه که انگار تختی موجودی آسمانی بوده و هیچ اشتباه و خطایی تو زندگی نداشته
ما تو فرهنگ و دین مون استون های تقلبی بسیار زیاد داریم که وقتی بزرگ می شویم و کتاب های بی طرف رو می خوانیم تازه می فهمیم چه کلاهی سرمون رفته
یکی از بزرگترین آفت های زندگی ما ایرانی ها متاسفانه دخالت و اظهارنظر های علمی و کارشناسی در همه ی زمینه هاست ، ایرانی در اقتصاد ، سیاست ، تاریخ ، علوم پزشکی ، مردم شناسی ، امور مذهبی خود را عقل کل می داند و اگر نظریه ای خلاف گفته هایش بشنود ، به شدت برآشفته می گردد .
اما در کشورهای دیگر ، اگر کسی به بیماری توصیه پزشکی بکند ، یا از خصوصیات زندگی شخصی کسی بپرسد ، یا در زمینه ی غیر تخصصی نظریه ای ارائه کند قوانین حقوقی و جزایی آن کشور بشدت با فرد خاطی برخورد می کند .
هرگز چیزی که برخلاف نظریه و یا تفکر و اندیشه ما ابراز می شود غلط نپدارید و یا گویندهٔ آن را دشمن نپندارید .
خود خواهی و خود داور پنداری متاسفانه به شدت در میان جامعه ایرانی تسری یافته است
بر همه پوشیده نیست جهان پهلران تختی یک انسان دارای کمال و مسلمان صادق می باشد و تخریب مرحوم تختی ظلم بر انسانیت می باشد ای کاش در اظهار نظر های خود خداوند بزرگ را در نظر بگیریم و حرفی را که نمی توانیم ثابت کنیم از رسانه و یا در جمع اعلام نکنیم و از عقوبت الهی واهمه داشته باشیم انشاالله
ببینید‌تمام‌اسناد‌ومدارک‌وشواهد‌نشان‌از‌آن‌میدهد‌که‌تختی‌خودکشی‌کرد‌ولی‌آنچه‌تختی‌را‌به‌این‌سمت‌(خودکشی)کشاند‌ظلمهایی‌بود‌که‌رژیم‌سابق‌براو‌اعمال‌کرده‌بودواختلافات‌خانوادگی‌‌که‌دیگر‌آخرین‌میخ‌بود‌که‌بر‌تابوت‌این‌جوانمرد‌زده‌شد‌ولی‌به‌هرجهت‌خودکشی‌گناه‌بزرگیست‌‌اگر.به‌دست‌ساواک‌کشته‌شده‌بود‌مقام‌منزلتش‌خیلی‌بیشتر‌بود‌تا‌خودکشی
تختی‌مرد‌بزرگی‌بود‌واهل‌بخشش‌وگذشت‌اما‌دست‌ناجوانمردانه‌روزگار‌زندگی‌اورا‌اینگونه‌رقم‌زد‌ولی‌قرار‌نیست‌هر‌کسی‌پهلوان‌شد‌در‌همه‌جای‌زندگی‌پهلوان‌باشد‌اگر‌شما‌درخت‌کهنی‌را‌نتوانید‌با‌تبر‌قطع‌کنید‌ولی‌موریانه‌آن‌را‌از‌پا‌در‌میاورد‌بسیاری‌از‌مشکلات‌‌حکومتی‌وا‌اختلاف‌خانوادگی‌یکی‌شد‌واین‌پهلوان‌را‌از‌پا‌دراورد‌ولی‌بازهم‌‌نباید‌توجیح‌کرد‌که‌کارش‌درست‌بوده‌به‌هرجهت‌خودکشی‌گناه‌بزرگیست‌باید‌صبر‌میکردمتا‌سفانه‌چنین‌نشد‌هر‌انسانی‌که‌درسختیها‌قرار‌میگیرد‌باید‌اشتباهات‌خودش‌را‌بپذیرد‌واین‌کار‌قدری‌به‌او‌آرامش‌میدهد‌یکی‌از‌اشتباهات‌این‌بزرگمرد‌وارد‌شده‌به‌سیاست‌بوده‌فقط‌یک‌قلمش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل