بازدید 5485

دستور ترامپ درباره بوئینگ 737 مکس 8 و 9

کد خبر: ۸۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 14 March 2019

رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی فوری زمین گیر شدن همه هواپیماهای مکس 8 و 9 از سری بوئینگ 737 را در این کشور صادر کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ­دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت: می دانم که همه شما خبرهای مربوط به فاجعه تکان دهنده خطوط هوایی اتیوپی را در آخر این هفته شنیده اید. آژانس هوانوردی فدرال آماده می شود تا اطلاعاتی جدید را خیلی زود و شواهدی فیزیکی را که از محل حادثه و دیگر مکان ها در چند روز اخیر جمع آوری کرده ایم، اعلام کند. ما گروه کاری بسیار ورزیده ای را نیز مسئول رسیدگی به هواپیماهای جدید 737، مدل هشت و نه کرده ایم.

وی افزود: ما به زودی دستور فوری منع پرواز و زمین گیر شدن همه هواپیماهای مکس هشت و نه 737 را صادر خواهیم کرد. من هم اکنون با الین چائو، وزیر حمل و نقل، دان الول، سرپرست اداره فدرال هوانوردی و دنیس مولینبرگ، مدیر عامل بوئینگ صحبت کردم. آنها خیلی زود و بعد از کنفرانس در دسترس خواهند بود. همه این افراد با دستور صادر شده موافقت دارند، هر هواپیمایی که در آسمان است، به مقصد خود می رود و بعد از آن تا اطلاع ثانوی زمین گیر خواهد شد. هر هواپیمای 737 مکس که پرواز می کند در مقصد زمین گیر می شود.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد به همه خلبان ها اطلاع داده شده است. شرکت های هواپیمایی نیز با این مساله موافقت کرده اند. ما برای بازماندگان، دوستان و خانواده های این حوادث در اتیوپی و لایون ایرلاینز (اندونزی) که هواپیمای 737 مکس آنها سقوط کرده است، ابراز همدردی می کنیم. این حادثه ای بسیار بسیار بد است. اداره فدرال هوانوردی، شما را در جریان تصمیم ها می گذارد. آنها جزئیات بیشتری را از یافته های خود بیان خواهند داشت ولی همه این هواپیماها بلافاصله زمین گیر می شوند.

گفتنی است؛ در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا از ورود هواپیماهای مدل مکس 8 و 9 از سری بوئینگ 737 به آسمان خود جلوگیری کرده اند. با دستور ترامپ، هواپیماهای این سری تا اطلاع بعدی شرکت سازنده دیگر اجازه پرواز نخواهند داشت و هواپیماهایی که در حال حاضر در آسمان هستند، بعد از رسیدن به مقصد باید زمین گیر شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر