بازدید 3833
۱
وزیر جهاد کشاورزی:

فرهنگ عمومی باید بپذیرد که دولت شرایط سختی دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سازمان جنگل‌ها کار کردن با مردم را اصلا بلد نیستیم و باید یاد بگیریم، درمجموعه سازمان جنگل‌ها باید تغییر نگاه ایجاد شود و در خیلی چیزها عقب هستیم.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 12 March 2019

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود حجتی امروز در هفتمین روز درختکاری در نشستی که به مناسبت بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری و جنگل‌کاری 25 هزار هکتاری در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، گفت: ما در حوزه منابع طبیعی کار کردن با مردم را اصلا بلد نیستیم و در این حوزه باید کارهای زیادی انجام شود. ما باید در سازمان جنگل‌ها تغییر نگاه ایجاد کنیم و در خیلی چیزها عقب هستیم.

وی با بیان اینکه تغییر فرهنگی بسیار سخت است، گفت:‌اول باید خودمان آموزش ببینیم و بعد به مردم بتوانیم آموزش دهیم و در این زمینه باید کارهای جدی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید اتاق فکر تشکیل شود، گفت: باید از مدیران،‌بهره‌برداران وجامعه‌شناسان کمک بگیریم و از نظر آنها استفاده بیشتری کنیم.

حجتی با طرح این سؤال که چند درصد جنگل‌های ما بارش بیش از 300 میلیمتر دارند،‌گفت:‌در حالی که بسیاری از جنگل‌های ما بیش از 300 میلیمتر بارش دارند، اما 95 درصد از این جنگل‌ها تُنک و کچل هستند و به محض بارندگی سیلاب راه می‌افتد. چرا درختکاری مناسب نداریم و چرا درختان با گونه‌های مناسب نکاشتیم؟

وی گفت: ما باید در این زمینه از مردم کمک بگیریم و ما خودمان توان این کار را نداریم، در دنیا هم معمول است  که در حوزه‌های جنگلداری از مردم کمک می‌گیرند و ما باید آرام آرام وارد این کار شویم. تقاضای من از سازمان جنگل‌ها این است که در این زمینه بیشتر کار کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دستور مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اعتباری برای آبخیزداری و جنگلداری اختصاص یافته است، گفت: این حتی برای من غیرمنتظره بود و ما باید قدر این اعتبارات را بدانیم و با استفاده صحیح از آن از آثار مخرب سیل و باد بکاهیم و از بهره‌برداری‌های بی‌رویه جلوگیری کنیم.

حجتی در پاسخ به رئیس سازمان جنگل‌ها که از وی درخواست کرده بود، افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان جهاد کشاورزی بر اساس مصوبه یکسان سازی حقوق را پیگیری کنند، گفت: تعجب می‌کنم از آقای آقایی که از من راجع به افزایش حقوق کارمندان  درخواست می‌کند در حالی که اقدامات ما در این باره آوازه‌اش به خبرگزاری بی‌بی‌سی هم رسیده و آنها کلی در این باره معرکه گرفته‌اند و موضوع افزایش حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی در نماز جمعه هم مطرح شده است.

وی گفت: اگر فکر می‌کنیم کارمندان ما مشکلی دارند ما خودمان هم باید کاری کنیم.

صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی به یکسان سازی حقوق وزارتخانه‌ها برمی‌گردد که در وزارت جهاد کشاورزی اجرا نشده و این مسئله اعتراض زیادی را از سوی کارمندان این وزارتخانه در پی داشته است حتی آنها پویش 40 هزار نفری را برای احقاق حق‌شان به راه انداخته‌اند.

*فرهنگ عمومی باید بپذیرد که دولت شرایط سختی دارد

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: دولت شرایط خوبی ندارد و محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد که برخی کارها را انجام دهد، به طوری که بیش از نیمی از وزارتخانه‌ها این مشکل را دارند و یکسان سازی حقوق در آنجا انجام نشده است.

حجتی گفت: باید فرهنگ عمومی ما بپذیرد که دولت شرایط سختی را می‌گذارند اما این تغییر در فرهنگ عمومی ایجاد نشده و حتی کارمندان ما هم نپذیرفته‌اند، شرایط الان سخت و ویژه است.

وی با بیان اینکه شرایط امسال نسبت به سال گذشته سخت‌تر شده است،گفت: کشورهای منابع را حصر کرده‌اند و به مقابله با ما به پا خاستند ودر  این شرایط دولت صلاح ندیده تمام موانع را بیان کند و چنین می‌شود که یک شبه هم متهم به ناکارآمدی می‌شویم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ما در تامین نهاده‌های دامی خصوصا طیور وابسته هستیم، باید کاری کنیم که وابستگی‌ها کاهش یابد. وابستگی ما بیشتر به کشورهای قاره آمریکا است و برای واردات این کالاها باید یورو بپردازیم و این ارز را نداریم، زیرا نفتی که  صادر می‌کنیم یورو در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

حجتی گفت:‌کافی است یک حواله نهاده با تاخیر برسد و معلوم نیست نتایج آن در تولید چگونه خواهد بود. اینکه ارز تخصیص یابد  پول منتقل و واردات انجام شود فرایند بسیار سختی دارد و نمی‌دانم چرا برخی چشم‌هایشان را در این زمینه بسته‌اند.

*در سال گذشته وزارت جهاد دو بار ذخایر استراتژیک را به بازار تزریق کرد

وی تصریح کرد که در سال گذشته دو بار ذخایر استراتژیک را به بازار تزریق کرده تا در زمان آرامش دوباره اینها را تامین کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بنا به مصلحت مجبوریم گاهی سکوت کنیم و عده‌آی ما را متهم به کم مسئولیتی و کم‌کاری می‌کنند.

حجتی در پایان گفت: خداوند منابع طبیعی را در اختیار ما قرار داده که ظرفیت‌ بسیار زیادی است و خیلی کار می‌توانیم انجام دهیم، اما نه حالش را داریم و نه فکرمان را به کار می‌گیریمدر حالی که می‌توان از ظرفیت‌ها استفاده بهتری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بس كه اين مردم شرايطشان خوب و راحت است، نميتوانند شرايط سخت دولت را درك كنند. دلم براي دولتمردان و مديران واقعا سوخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس