بازدید 15604

خلبان بلاتکلیف اسرائیلی در دام پاکستان

کد خبر: ۸۸۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 10 March 2019

درباره هدف قرار گرفتن جنگنده‌های هندی توسط پاکستان، خبرهای زیادی منتشر شده اما بیش‌تر رسانه‌ها جرأت نکردند این موضوع را فاش کنند که یکی از خلبانان جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده، اسرائیلی است.
خلبان بلاتکلیف اسرائیلی در دام پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، درباره هدف قرارگرفتن جنگنده‌های هندی توسط پاکستان خبرهای زیادی منتشر شده اما بیشتر رسانه‌ها جرأت نکردند این موضوع را فاش کنند که یکی از خلبانان جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده اسرائیلی است.

بیشتر رسانه‌ها این خبر را منتشر کردند که پاکستان 2 خلبان را که بر اثر سقوط جنگنده به صورت اضطراری فرود آمدند دستگیر کرده اما هویت خلبان دوم فاش نشد.

روزنامه امت در گزارشی نوشت: منابع معتبر نظامی اعلام کردند نه تنها هند بلکه اسرائیل نیز خواهان حمله به پاکستان بود و بخشی از جنگنده‌های هند که مجهز به موشک‌های اسرائیلی بود توسط خلبانان این کشور هدایت می‌شد.

جنگنده هندی را 2 خلبان که یکی از آن‌ها اسرائیلی بود هدایت می‌کردند اما تل‌آویو نمی‌خواست این موضوع فاش شود بنابراین سکوت اختیار کرد.

هند با سرعت برای رهایی خلبان خود وارد عمل شد و ضمن برقراری ارتباط با سفیر پاکستان اعلام کرد باید از وضعیت «ابهی نندن ورتها» با خبر شود و شرایط برای آزادی وی که فرزند فرمانده سابق نیروی هوایی است پذیرفته خواهد شد. خلبان هندی آزاد شد اما دهلی نو در موقعیتی نبود که بتواند برای آزادی خلبان اسرائیلی وارد عمل شود.

پاکستان نمی‌دانست خلبان اسرائیلی را کجا و به چه کسانی تحویل دهد تا اینکه هندی‌ها این سناریو را اجرا کردند که برای سرنگوی جنگنده هندی از اف 16 آمریکایی استفاده شده است.

هند مدعی شد پاکستان حق استفاده از جنگنده اف 16 علیه این کشور را نداشت بنابراین مقامات آمریکایی به ویژه سفارت این کشور در اسلام‌آباد تحقیقاتی در این زمینه انجام دهند.

اسرائیل به صورت غیر مستقیم هشدار داد که اگر خلبان این کشور تحویل داده نشود با پاکستان وارد جنگ خواهد شد و مقامات آمریکایی واسطه این معامله هستند.

پاکستانی‌ها آماده تحویل خلبان اسرائیلی به مقامات آمریکایی بودند اما امتیازاتی را مطالبه می‌کردند که تل‌آویو حاضر نبود در این زمینه انعطاف نشان دهد.

معلوم نیست خلبان اسرائیلی به مقامات آمریکایی تحویل داده شده یا نه اما این موضوع قطعی است که تا اسلام‌آباد امتیازات مورد نظر خود را دریافت نکند وی را تحویل نخواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار