بازدید 2968

شهرداری جای صدور مجوز برج باغ، موضوع احداث ۷۰۰ برج بدون پروانه ساختمانی را حل کند

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اینکه برخی با پرداخت زیرمیزی و به صورت غیرقانونی اقدام به برج سازی می کنند، گفت: شهرداری به جای صدور مجوز ساخت برج در باغ ها به موضوع احداث ۷۰۰ برج بدون پروانه ساخت ورود و آن را به صورت اساسی حل کند.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 09 March 2019

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه از 928 برجی که در تهران ساخته شده 700 برج پروانه ساختمانی ندارند، گفت: قواعد، مقررات و پیوست هایی در حوزه ساخت و ساز و برج سازی وجود دارد که متاسفانه در برخی موارد نادیده گرفته می شوند و برخی با پرداخت زیرمیزی و به صورت غیرقانونی اقدام به برج سازی می کنند.
برج میلاد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: بر این اساس اغلب برج هایی که به این نحو ساخته می شوند پایان کار و پروانه ساختمانی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع امنیت شهری باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در خیابان های 10 متری شاهد ساخت برج های بلند هستیم این در حالی است که پایتخت روی گسل های زلزله واقع شده و مهمتر از این بن بست های ترافیکی کلانشهر تهران نیز به دلیل بی توجهی به اصول، قواعد و استانداردهای ساخت و ساز است.

در احداث بناهای پایتخت کج سلیقگی وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در احداث بناهای پایتخت کج سلیقگی وجود دارد، گفت: متاسفانه برای اینکه پایتخت شبیه شهری مدرن شود به رعایت استانداردها در ساخت و سازها توجه چندانی نشده و بسیاری از مسائل زیربنایی و اساسی مورد غفلت قرار گرفته است.

سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه معماری پایتخت در حال از بین رفتن است، ادامه داد: با ساخت ساختمان ها و برج های بلند بافت سنتی و معماری پایتخت و از سویی فضای سبز تهران در حال از بین رفتن است.

غفلت برخی برج سازان لاکچری از ایمنی و امنیت ساختمان ها

عضو فراکسیون امید مجلس دهم، در موضوع برج سازی تنها نبود پروانه ساخت مطرح نمی شود، تصریح کرد: موضوع ایمنی و امنیت ساختمان ها بسیار حائز اهمیت است که بی توجهی نسبت به آنها در زمان حوادث بسیار به چشم می خورد موضوعی که توسط برخی برج سازان لاکچری مورد بی توجهی قرار می گیرد.

ضرورت شناسنامه دار کردن برج های پایخت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت شناسنامه دار کردن برج های پایخت، تصریح کرد: باید به این مهم توجه شود تا ایمنی حداقلی را بتوان برای مردم تامین کرد.

مرگ محیط زیست پایتخت با تصویب ساخت و ساز در 62 باغ

وی با بیان اینکه شهرداری و وزارت راه و شهرسازی در نبود پروانه ساخت برای 700 برج پایتخت قصور دارند، گفت: در برخی موارد وزارت راه و در برخی موارد شهرداری در این رابطه قصور دارند البته بخش عمده این تخلفات متوجه شهرداری می شود؛ جای بسی تعجب است که شورای شهر مجوز ساخت و ساز در 62 باغ تهران را صادر می کند بی شک تصویب این موضوع به منزله مرگ محیط زیست پایتخت است در این رابطه نیاز است شهرداری به جای صدور مجوز برای برج باغ های بیشتر به موضوع ساخت 700 برج بدون پروانه ساخت ورود و به صورت اساسی این مساله را حل کند.

شهرداری برای مدیریت کلانشهر 12 میلیون نفری تهران از نبود بودجه پایدار رنج می برد

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه شهرداری برای مدیریت کلانشهر 12 میلیون نفری تهران از نبود بودجه پایدار رنج می برد، افزود: منابع مالی مدیریت پایتخت از مسیرهای گوناگون تامین می شود در این رابطه نیاز است برای تامین بودجه پایدار برای شهرداری چاره اندیشی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار