بازدید 4327

مخالفت وزیر ارتباطات با قطع کردن فضای مجازی

کد خبر: ۸۸۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 08 March 2019

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، تصریح کرد: علما و مراجع از طریق فضای مجازی با ۵۰۰ میلیون نفر مخاطب در کل دنیا در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مشکلاتی که توسط مسئولان شهرستان رودبار مطرح شد، اظهار کرد: برخی از مشکلات زیرساختی است و باید برنامه‌ای برای حل آن وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از برخی مدیران که منتظر حل مشکلات از طرف دیگران هستند، افزود: بیشتر کارها با توان، نیرو و حرکت خود مدیران در شهرستان و استان انجام شدنی است.

آذری جهرمی به مشکل آب شهرستان رودبار که توسط حاضرین مطرح شد، اشاره کرد و گفت: بعد از زلزله سال ۶۹ باید مدیران آب استان و شهرستان گزارش دهند که برنامه توسعه آنها به چه میزان پیش رفته و مشکلات و نارسایی‌ها از کجا بوده که بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم.

وی با تاکید به اینکه باید مشکلات به صورت مشخص و با برنامه مدون مستند شود، افزود: اگر مشکلات و مسائل شهرستان به صورت مدون و با برنامه ارائه نشود بعد از این جلسات مشکلات ادامه پیدا می‌کند و با حضور وزیر بعدی نیز این مسائل مجدد مطرح می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تولید ۲۱ هزار تنی زیتون و درآمد بیش از ۱۲۰ میلیاردی آن اشاره کرد و گفت: باید ثروت ایجاد شده از تولید منابع معدنی و فرآوری محصولات کشاورزی محاسبه شود تا بتوان برای اقتصاد شهرستان رودبار برنامه ریزی کرد و با پیگیری‌ها مشکلات را کاهش داد.

وی به مدیران شهرستان رودبار تاکید کرد: گزارش مدونی درباره مشکلات مربوط به آب، کشاورزی، تامین اجتماعی و معادن تهیه شود تا این موضوعات را بتوانیم از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه پیگیری و نتیجه را اعلام کنیم.

آذری جهرمی در ادامه سخنان خود در این جلسه به وضعیت ارتباطات در روستاهای شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت ماه سالجاری ۵۲روستای شهرستان رودبار دارای ارتباط شدند که ۱۶ روستا بدون هیچگونه ارتباطی در ۲۲ بهمن امسال دارای ارتباطات تلفن همراه شدند و ۱۹ روستا نیز به ارتباطات نسل ۳ و ۴ دسترسی پیدا کردند.

وی از برقراری ارتباط در ۵۲ روستای رودبار در سال آینده خبر داد و افزود: در این سفر با حضور رییس جمهور تجهیز ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان آغاز می‌شود که ۷۳ درصد آن از شهرستان رودبار عبور می‌کند و به این وسیله بسیاری از مشکلات مربوط به دسترسی و ارتباطات برخی مناطق کاهش می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نصب ۶ خودپرداز توسط پست بانک در روستاهای رودبار اشاره کرد و گفت: تمام این پروژه‌ها از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز شده و در سال آینده پایان می‌یابد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نگرانی و دغدغه علما و مراجع درباره فضای مجازی اشاره کرد و افزود: توسعه فضای مجازی که می‌تواند دارای فرصت‌های بسیار باشد، تهدیداتی هم دارد که دغدغه علما و مراجع به ما برای استفاده از فرصت‌ها کمک می‌کند.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، تصریح کرد: علما و مراجع از طریق فضای مجازی با ۵۰۰ میلیون نفر مخاطب در کل دنیا در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از تفکر و دستاوردهای ۸ میلیارد انسان ارزشمندتر از یک شبکه محلی است، افزود: باید در این میدان ابزار خود را داشته باشیم و محصول خود را به دنیا عرضه کنیم که البته این کار با تلاش و مرارت به دست می‌آید.

وی افزود: با بیانیه «گام دوم» که ادامه مسیر و نقشه راه انقلاب است و مسوولیت اصلی بر دوش جوانان است، جوانان می‌توانند مسوولیت‌های اساسی را عهده دار شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل این حوزه مانند خود آن بزرگ است، تصریح کرد: با همدلی و حمایت و خیرخواهی مراجع و علما که همیشه بوده است و تلاش جوانان برخی از خدمات ارائه شده است و در همین یک سال گذشته جوانان ایرانی بر اساس نیاز و توانمندی خود اقدامات ارزشمندی داشته‌اند.

وی به تحریم آی پی‌های ایرانی توسط شرکت اپل در سال‌های ۸۷ و ۸۸ اشاره کرد و افزود: با این حال استفاده از گوشی‌های اپل فراگیرتر شد، اما امسال با ایجاد محدودیت توسط این شرکت بر اساس آمار مستند، استفاده از این گوشی‌ها کاهش یافت چراکه نیازمندی‌های افراد مانند خدمات بانکی، حمل و نقل و دیگر خدمات از طریق این گوشی ارائه نمی‌شود و مردم به دریافت آن خدمات نیازمندند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی فقط یک پیام رسان نیست، تاکید کرد: از آنچه که باید انجام دهیم، فرو گذار نخواهم کرد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 4 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران، از بهره برداری ۴ پروژه آماده افتتاح با ۱۱ میلیارد سرمایه گذاری دولتی و ۱۵۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در گیلان خبر داد و با اشاره به پوشش سراسری نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سطح استان گیلان، اظهار کرد: با توسعه ارتباطات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در مناطق روستایی پوشش این مناطق از ۳۰ درصد به ۶۲ درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه خدمات اجباری در ۱۵۶ روستا و رومینگ بین دو اپراتور در ۷۰ روستا را یکی از پروژه‌های امروز عنوان کرد و افزود: توسعه دسترسی ثابت از طریق فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد تومانی در راستای شبکه ملی اطلاعات یکی دیگر از پروژه‌های آماده افتتاح است.

وی، راه اندازی ۲۵ سایت جدید و ۱۴۶ سایت توسعه ارتباطات روستایی توسط همراه اول را از دیگر پروژه‌های امروز عنوان کرد و افزود: پروژه راه اندازی۲۵۲ سایت جدید توسط ایرانسل چهارمین پروژه‌ای است که امروز به بهره برداری می‌رسد.

آذری جهرمی به یک پروژه مهم که از دهه فجر در دولت دوازدهم آغاز شد با عنوان «تار» (توسعه ارتباطات روستایی) اشاره کرد و گفت: بر این اساس برای حرکت در مسیر توسعه زیرساخت‌های نسل ۵، علاوه بر ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری که در این سال‌ها برای ارتباطات بین شهری دایر شده، ۵ هزار کیلومتر برای توسعه ارتباطات روستایی در دولت دوازدهم به اجرا می‌رسد و گیلان به عنوان دومین استان از فردا عملیات اجرایی احداث فیبر نوری به طول ۲۰۵کیلومتر آغار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان