بازدید 5217

پرونده بانک سرمایه نماد فساد بزرگ اقتصادی است

کد خبر: ۸۸۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 05 March 2019

دادستان تهران گفت: پرونده بانک سرمایه نمادی از یک فساد بزرگ اقتصادی است که مفتوح است و در حال رسیدگی است و با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مهم اقتصادی اظهار کرد: اقدامات دادستانی در شعب ویژه با قوت سابق ادامه دارد.

وی افزود: در هشت ماه اخیر که شعب ویژه آغاز به کار کرده است، ۲۸۲ نفر بازداشت و ۸۶۰ نفر ممنوع الخروج شده اند و ۱۳۸ کیفرخواست صادر گردیده و ۱۲۱ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و احکام ۱۰۰ نفر در حال اجرا است.

دادستان تهران افزود: در پرونده‌های پتروشیمی ۱۳ نفر؛ پرونده‎های دلالان ارزی ۲۹ نفر؛ پرونده‌های گوشت و لاستیک ۴ نفر، پرونده تلفن همراه ۱ نفر؛ پرونده سامانه بهین یاب سمت ۴ نفر، پرونده گمرک، ۸ نفر، پرونده سازمان حمایت ۴ نفر، پرونده کاغذ ۱۷ نفر و پرونده واردات خودور و سامانه‌های ثبت سفارش ۲۰ نفر بازداشت هستند.

وی از انهدام باند ۷ نفره قاچاق سازمان یافته عینک خبر داد و گفت: این افراد ۲۰ هزار عینک قاچاق وارد کرده بودند که ۴ هزار فقره آن کشف شد که به حبس و ۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط عینک‌های مکشوفه محکوم شدند.

جعفری دولت آبادی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده ورمی کمپوست گفت: متهم اصلی به ۱۰ سال حبس محکوم شده و ۱۳ هزار نفر شاکی دارد، اما مثل همه پرونده‌های بزرگ این پرونده نیز مشکل رد مال دارد و اموال کمی برای رد مال وجود دارد. در مورد دو نفر از محکومان با اعتراض دادستانی، پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی است.

دادستان تهران در رابطه با عفو گسترده محکومان بیان داشت: در تهران پنج هزار آزادی و سه هزار تخفیف مجازات داشته‌ایم.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: پرونده بانک سرمایه نمادی از یک فساد بزرگ اقتصادی است که مفتوح است و در حال رسیدگی است و با جدیت دنبال می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان