بازدید 3812

ماکرون خواستار رنسانس در اروپا شد

کد خبر: ۸۸۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸ 05 March 2019

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با انتشار یادداشتی در روزنامه های 28 کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار «رنسانسی اروپایی» شد و از جزئیات طرح خود برای اصلاحات در اروپا رونمایی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ماکرون در این یادداشت انتخابات پارلمان اروپا 26 ماه می آینده (پنجم خرداد) را تعیین کننده خواند و همزمان هشدار داد که اروپا در خطر است. اظهارات وی در حالی است که او تلاش می کند اصلاحاتی بنیادین در اتحادیه اروپا اعمال کند.

یادداشت وی با تنش های فزاینده در غرب همزمان شده است. از یک سو، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با شعار «آمریکا اول» موجب ناخرسندی متحدان قدیمی واشنگتن شده و از سوی دیگر، انگلیس در حال خروج از اتحادیه اروپاست.

ماکرون در یادداشت خود که در روزنامه هایی مانند گاردین انگلیس، وی ولت آلمان و ال پائیس اسپانیا منتشر شده است، نوشت: چند هفته دیگر انتخاباتی در سراسر اروپا برگزار می شود که نقشی تعیین کننده در آینده قاره ما دارد. پس از جنگ جهانی دوم، هرگز تا به این اندازه به اروپا نیاز نبوده و در عین حال اروپا تا به این اندازه با خطر مواجه نبوده است.

ماکرون پیشنهاد داده است که آژانسی اروپایی برای دفاع از دموکراسی ها ایجاد شود تا مانع از عوامفریبی و دستکاری در انتخابات شود. او همچنین پیشنهاد داد که کمک مالی قدرت های خارجی به احزاب سیاسی اروپایی ممنوع شود. رئیس جمهوری بر اصلاح ساختار منطقه شنگن و ایجاد پلیس مرزی مشترک و اداره پناهجویان در اروپا تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر