بازدید 10663

هلند سفیر خود را از تهران فرامی‌خواند

کد خبر: ۸۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 04 March 2019

وزیر خارجه هلند اعلام کرد این کشور اقدام تلافی‌جویانه ایران در اخراج دو دیپلمات هلندی را «غیرقابل قبول» می‌داند و به همین دلیل سفیر خود را برای مشورت فرامی‌خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت خارجه هلند اعلام کرد این کشور در واکنش به اخراج یک کارمند سفارت این کشور در تهران، سفیر خود را از ایران فرامی‌خواند.

بر اساس وبگاه وزارت خارجه هلند، «استف بلاک» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران روز ۲۰ فوریه (۱ اسفند) در واکنش به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، دو دیپلمات هلندی را عنصر نامطلوب اعلام کرده و به آن‌ها دستور داده تهران را ترک کنند.

در واکنش به این اقدام، هلند ابتدا سفیر ایران را احضار کرده و این اقدام را «غیرقابل قبول» و «دارای تبعات منفی» برای روابط دوجانبه توصیف کرده است.

با این حال، روز گذشته دو دیپلمات هلندی به دستور ایران، تهران را ترک کرده‌اند. هلند در واکنش به این رخداد، تصمیم گرفته سفیر خود در تهران را برای مشورت فرابخواند.

وزارت خارجه هلند چند ماه پیش دو دیپلمات ایرانی را به اتهام طرح‌ریزی اقدام مسلحانه اخراج کرد. این در حالی است که به اذعان دادستانی هلند هیچ مدرکی دال بر مشارکت ایران در پرونده ادعایی آمستردام وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان