بازدید 1878

لزوم تربیت دانشجویان در رشته آینده نگاری

کد خبر: ۸۸۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 03 March 2019

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه آینده نگاری یک علم است، گفت: برای توسعه آینده نگاری باید افراد برجسته ای را در این رشته تربیت کنیم.

به گزارش مهر، به نقل از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، وحید احمدی در همایش بزرگداشت روز جهانی آینده در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به ضرورت توجه به بحث آینده نگاری در دنیای مدرن اشاره کرد و گفت: شاید برخی افراد موضوع آینده نگری را با آینده بینی یا پیش بینی آینده یکی بدانند اما باید به این نکته توجه کرد که آینده نگاری علمی فرا رشته‌ای است و شبهه‌ای مبنی بر علم بودنش وجود ندارد.

وی افزود: آینده نگاری مجموعه رویکرد علمی بشر به آینده است بنابراین آینده نگاری مجموعه‌ای از علوم است که در یک اکوسیستم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه برای توسعه علم آینده نگاری باید افراد برجسته ای را در این رشته تربیت کنیم، تاکید کرد: آینده نگاری باید مجموعه‌ای از ارتباطات علمی، فناوری‌ها و نوآوری‌ها باشد بنابراین این رشته، علمی قدرتمند به شمار می‌رود.

احمدی ادامه داد: آینده نگاری باید همراه با نوآوری باشد و با ساختار فرهنگی و بومی نیز سازگاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: بنابراین ما با بهره گیری از توانمندی‌ها، خلاقیت و نوآوری و بهره مندی از تجربیات بین المللی و نگرش بومی سازی می‌توانیم آینده خوب و پایداری را برای کشور بسازیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر