بازدید 1495

هماهنگی میان بغداد و دمشق برای بازگرداندن مهاجران دو کشور

وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراقی در جریان دیدار با سفیر سوریه در بغداد به بررسی وضعیت مهاجران در هر دو کشور پرداخت.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 02 March 2019

وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراقی در جریان دیدار با سفیر سوریه در بغداد به بررسی وضعیت مهاجران در هر دو کشور پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، نوفل بهاء موسی، وزیر  مهاجرت و امور مهاجران عراق در جریان دیدار با صطام جدعان الدندح، سفیر سوریه در بغداد در خصوص وضعیت مهاجران هر دو کشور و راه‌های تامین امنیت برای بازگرداندن آن‌ها به منازلشان به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در جریان این دیدار  به بررسی وضعیت مهاجران سوری حاضر در عراق و کمک‌رسانی‌های لازم به آن‌ها و  همچنین بازگشتشان به مناطق آزاد شده سوریه پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است: بهاء موسی و جدعان الدندح در جریان این دیدار همچنین به بررسی وضعیت مهاجران عراقی حاضر در سوریه و نیز  هماهنگی مشترک میان دو کشور با هدف بازگرداندن آن‌ها به عراق پرداختند.

در همین راستا، سفیر سوریه در عراق بر اهمیت هماهنگی مشترک میان دمشق و بغداد در راستای فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت مهاجران داوطلب دو کشور تاکید کرد.

پیشتر، وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرده بود که صدها تن از پناهجویان عراقی از اردوگاه‌های سوریه به کشورشان بازگشته‌اند که این امر با هماهنگی طرف سوری صورت گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار