بازدید 7787

لاریجانی: بعد از استعفای آقای ظریف به او زنگ زدم

کد خبر: ۸۸۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 02 March 2019

روزنامه اعتماد با رئیس مجلس شورای اسلامی در باره استعفای محمدجواد ظریف مصاحبه ای انجام داده است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

آقای لاریجانی، استعفای آقای ظریف که نزدیک به بامداد سه‌شنبه رسانه‌ای شد، تا حدود 30 ساعت بعد، جنجال سیاسی و رسانه‌ای مهمی را رقم زد. روایت جنابعالی از آن 30 ساعت قطعا شنیدنی است.

البته من شب متوجه ماجرا نشدم. صبح فردا بود که به بنده اطلاع دادند. یعنی وقتی می‌خواستم به مجلس بیایم، اطلاع دادند که چنین اتفاقی افتاده که من هم چندان از کیفیت ماجرا خبر نداشتم که چرا ایشان استعفا کرده است. بنابراین به آقای ظریف زنگ زدم اما ایشان تلفن را پاسخ نمی‌گفت. بنابراین موفق نشدم تا قبل از اینکه به مجلس بروم، پیگیری خاصی انجام دهم. بنابراین تا زمانی که به مجلس آمدم، خیلی مطلع نبودم. به هر حال بعدش موضوع را پیگیری کردم و تا غروب یعنی تا حدود ساعت 8 و نیم شب که مجلس بودم و تا وقتی که کار سومین شیفت، یعنی شیف شب مجلس تمام شد، پیگیری کردم اما هنوز هم هرچه با خود آقای ظریف تماس می‌گرفتم، ایشان جواب نمی‌داد که احتمالا (باخنده) عمدی داشته‌اند که تلفن‌ها را جواب ندهند.

بله! این‌طور گفته شد.

اما پس از اتمام شیفت شب با ایشان تماس گرفتم و حدود 20 دقیقه‌ای هم صحبت کردیم که دلایل‌شان را گفتند. بنده هم توصیه‌هایی عرض کرده و تاکید کردم که چگونه باید این مشکل حل شود؛ چراکه در شرایط فعلی چندان به مصلحت نیست. بعد از آن هم به برخی دوستان گفتم که موضوع را پیگیری کنند که گویا همان شب با ایشان جلسه‌ای گذاشتند که منجر شد به همین مساله که نامه‌ای نوشته شود و مشکل حل شود. به هر حال گذشت اما به نظرم می‌توانست طور دیگری باشد.

چه نامه‌ای؟

نامه‌ای که آقای رییس‌جمهور درپاسخ به استعفا دادند. به نظرم آقای ظریف برای دیپلماسی کشور، وجود مفیدی است. درواقع انسانی است که با صحنه بین‌المللی کاملا آشناست و مخصوصا در شرایط فعلی ادامه حضورش در عرصه لازم است. چراکه درگیری دیپلماتیک ما در این شرایط کم نیست و حضور آقای ظریف لازم است. بنابراین به نظرم این تغییر اصلا مناسب نبوده و نیست. گرچه ایشان دلائلی را نیز مطرح کردند اما توصیه ما این بود که این مشکلات باید حل شوند. به‌خصوص در این مقطع کشور و باتوجه به هلهله‌ای که امریکایی‌ها و اسراییلی راه انداختند، معلوم بود که می‌خواهند از این قضیه سودی ببرند اما به هر حال مشکل حل شد.

خودتان چطور؟ احیانا در آن 30 ساعت، راسا اقدام نکردید؟ مثلا اینکه به بیت رهبری تشریف ببرید؟

لزومی نداشت! چراکه مشکل قابل‌حل بود. درواقع همین که دوستان، پس از تماس تلفنی بنده با آقای ظریف، رفتند و با ایشان و آقای رییس‌جمهور صحبت کردند، باعث شد که مشکل ظرف 7 تا 10 ساعت بعد حل شد. موضوعی قابل‌حل بود و اساسا اینقدر احتیاج به ورود دیگران و جاهای دیگر نداشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر