بازدید 26233
۲

سرنوشت سرمایه حسین هدایتی در سریال «ماه تی تی» چه خواهد شد؟

اکنون همزمان با محاکمه حسین هدایتی، خبری از تداوم تولید سریال «ماهی تی تی» نیست و داود میرباقری نیز این روزها دوباره به تلویزیون بازگشته تا سریال «سلمان فارسی» را بسازد. در این شرایط، بازیگران و عواملی که دست کم باید قسط اول دستمزدشان را برای این سریال گرفته باشند و ممکن است حتی جلوی دوربین نرفته باشند، باید دستمزدشان را پس بدهند یا تهیه کننده باید سرمایه گرفته شده از هدایتی برای این سریال را به قوه قضاییه پس دهد؟
کد خبر: ۸۸۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 01 March 2019

سرنوشت سرمایه حسین هدایتی در سریال «ماه تی تی» چه خواهد شد؟سریال «ماه تی تی» به عنوان یکی از محصولات گرانقیمت شبکه نمایش خانگی در حالی در تعلیق است که حسین هدایتی، سرمایه گذارِ این سریال زیر تیغ قرار گرفته و پرونده مفاسد اقتصادی‌اش در دادگاه علنی رسیدگی می‌شود؛ پرونده‌ای که در نخستین گام آن به پول‌پاشی‌های هدایتی اشاره و نماینده دادستان خواستار بازگرداندن این پول‌ها شد. با این اوصاف، سرنوشت این سریال و سرمایه هدایتی در آن چه خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»؛ «فهرست بلندبالایی داریم از کسانی که از هدایتی پول گرفته‌اند؛ این افراد بدانند که پول هدایتی مشکل دارد و باید برگردانند، قبل از اینکه احضار شوند خودشان پول‌ها را برگردانند و بدانند که این پول‌ها برای مردم است»؛ این بخشی از موضع‌گیری همراه با هشدار نماینده دادستان تهران در نخستین جلسه محاکمه حسین هدایتی بود؛ مردی که از همان زمان ورودش به فوتبال و قرار گرفتنش در صدر اخبار، حرف و حدیث‌های فراوانی درباره‌اش وجود داشت و اکنون مشخص شده آن شایعات بی‌سبب نبوده است.

یکی از آخرین سرمایه‌گذاری‌های هدایتی پیش از آنکه بازداشت شود و پرونده مفاسد اقتصادیِ او به این شکل مورد رسیدگی قرار گیرد، سرمایه گذاری در سریال «ماه تی تی» به کارگردانی داود میرباقری است؛ سریالی که بازیگرانی چون لیلا حاتمی، رعنا آزادی ور، امیر آقایی، علیرضا شجاع‌نوری، مریلا زارعی، حسین پاکدل، ستاره اسکندری، مرضیه برومند، سیاوش طهمورث، رسول نجفیان و... به آن پیوسته بودند و البته شفاف مشخص نیست همه این چهره‌ها قرارداد همکاری را منعقد کرده بودند و خبر پیوستن‌شان به این پروژه بر اساس توافق اولیه منتشر شده بود.

«ماه تی تی» داستان یک سردار دوران مغول به نام چمروش است که در عصر خود طلسم شده و طی اتفاقی توسط یک باستان شناس در دوره معاصر از خواب چندین ساله بیدار می شود. او قصد دارد نامزد خود، ماه تی تی را از چنگ مغولان نجات دهد و برای رسیدن به این هدف، زنان بسیاری را که شباهت زیادی با ماه تی تی دارند، به خیال خود نجات می دهد. میرباقری تصمیم داشته بخش هایی از اتفاقات دهشتناکی که در جریان حمله مغول به ایران رخ داد با ترکیب فیلمبرداری زنده و سی.جی.آی بازسازی کند.

سرنوشت سرمایه حسین هدایتی در سریال «ماه تی تی» چه خواهد شد؟

در توضیح «ماه تی تی»، تأکید شده بود تجربه تازه‌ای برای میرباقری محسوب می‌شود و این کارگردان در این سریال قصد دارد برای اولین بار سراغ تاریخ چند هزار ساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد. این سومین همکاری میرباقری با مهران برومند پس از سریال‌هایی همچون «شاهگوش» و «دندون طلا» است که به عنوان تهیه کننده محسوب می‌شد؛ اما این همکاری برخلاف دو همکاری پیشین با دستگیری سرمایه گذار پروژه نافرجام مانده است.

بیشتر بخوانید

فضای کلی کار بیشتر در حال و هوای طنز می گذرد، به خصوص زمانی که کاراکتر اصلی به روزگار معاصر می آید و مسائل اجتماعی را مطرح می کند. از آنجا که سکانس‌های جنگاوری در پیشبرد قصه نقشی اساسی داشت، به برخی از بازیگران تعلیم سوارکاری داده شد و صحنه جنگ های تاریخی با حضور بدلکارانی با مدیریت ارشا اقدسی طراحی شد تا جلوی دوربین برود اما این پروژه برخلاف پروژه شهرزاد که در دوره خلاصی محمد امامی به سرانجام رسید، به ضبط کامل و مراحل پس از تولید نرسید.

مهران برومند تهیه کننده «ماه تی تی» در ماه در این زمینه گفته بود: «مشکل سرمایه‌گذار باعث این توقف شد و به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای آقای هدایتی، ادامه تولید این مجموعه ممکن نیست؛ البته ما هم منتظریم تکلیف آقای هدایتی مشخص شود و تصمیمات تازه‌ای بگیریم. اسپانسر اصلی ما استیل‌آذین بود و با تکیه بر سرمایه‌گذار اصلی پروژه را شروع کردیم؛ اما مدتی است با برخی ارگان‌های دولتی برای جذب سرمایه وارد مذاکره شده‌ایم یا حتی امکان دارد با تلویزیون به توافق برسیم و به‌هرحال تلویزیون هم به کارهای آقای میرباقری علاقه‌مند است و بعید نیست کار را با آنها ادامه دهیم و «ماه‌تی‌تی» به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود.»

تهیه کننده سریال «ماه‌تی تی» درباره هزینه تولید این سریال گفته بود: «پانزده میلیارد تومان برآورد کلی پروژه بود که تا به اینجا بخشی از آن هزینه شده است... باید در سی قسمت ساخته شود... حقیقت این است که ما جز آقای هدایتی که در همه این سال‌ها در عرصه فرهنگ و ورزش فعال بود، آدم معتبرتر سراغ نداشتیم و خیال‌مان راحت بود؛ اما معتقدم اطمینان از اصالت سرمایه‌هایی که از بخش خصوصی وارد می‌شود، باید به عهده نهادهای دیگری باشد.»

اکنون همزمان با محاکمه حسین هدایتی، خبری از تداوم تولید سریال «ماهی تی تی» نیست و داود میرباقری نیز این روزها مجددا به تلویزیون بازگشته تا سریال «سلمان فارسی» را بسازد. در این شرایط مشخص نیست وضعیت سریالی که سرمایه گذار هدایتی بوده، چه خواهد شد؟ بازیگران و عواملی که دست کم باید قسط اول دستمزدشان را برای این سریال گرفته باشند و ممکن است حتی جلوی دوربین نرفته باشند، باید دستمزدشان را پس بدهند یا تهیه کننده باید سرمایه اخذ شده از هدایتی برای این سریال را به قوه قضاییه پس دهد؟

آیا سراغ عوامل این سریال برای پس گرفتن دستمزدها خواهند رفت یا به تهیه کننده و کارگردان یک مهلت زمانی داده می‌شود تا سریال را تکمیل کنند و پس از عرضه، سرمایه بازگشتی از شبکه نمایش خانگی را به عنوان بخشی از دیون حسین هدایتی برداشت کنند؟ یا اساساً سرمایه گذاری در این سریال مورد رسیدگی قضایی قرار نمی‌گیرد و این ماجرا بی‌سروصدا به حاشیه می‌رود؟ آیا میرباقری با این حواشی اساساً انگیزه‌ای برای پایان این سریال دارد یا ترجیح می‌دهد، همچنان به سکوت خود تداوم بخشد و پروژه سلمان را در سکوت پیش ببرد؟ «زمان» به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
2000 سلکه سلطان سکه چی شد ؟!
چشم شما فقط هزینه ای که برای این فیلم شده رو گرفته، اونم چه شخصیتی داود میرباقری قطعا اگه سیمای میلی امکان کار به میرباقری میداد هیچ وقت نمی رفت سراغ یکی مثل هدایتی کاش یکی یقیه ی محمدرضا ورزی رو می گرفت بابت اونهمه هزینه واسه فیلم معمای شاه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل