بازدید 17512
۵

چند سریال شبکه نمایش خانگی به پول‌های حسین هدایتی آلوده است؟

داود میرباقری نیز این روزها مجددا به تلویزیون بازگشته تا سریال «سلمان فارسی» را بسازد و در مقابل سخنان حسین هدایتی نیز کوچک‌ترین واکنشی نشان نداد. اکنون به نظر می‌رسد، سیاست فیروز دولت آبادی و فریدون جیرانی که دست‌کم در روزنامه سینما همکاری نزدیکی با هم داشتند، در قبال ادعاهای هدایتی، سکوت است و آنها قصد ندارند به هیچ عنوان از خود دفاع کنند
کد خبر: ۸۹۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 27 April 2019

چند سریال شبکه نمایش خانگی به پول‌های حسین هدایتی آلوده است؟حسین هدایتی، متهم پرونده فساد اقتصادی در آخرین دفاعیات خود پس از میرباقری، نام اشخاص دیگری را به میان کشید که هرچند ادعاهایش باید مجزا رسیدگی شود، در عین حال تردیدها درباره منشأ سرمایه گذاری برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی را افزون نمود؛ تردیدهایی که با سکوت سینماگران و چهره‌های مطرح در این پرونده، بیشتر نیز خواهد شد و در عین حال، شاید ابعاد ماجرا وسیع‌تر از یک تشکیک رسانه‌ای برای این اشخاص باشد.

به گزارش «تابناک»؛ حسین هدایتی در آخرین دفاع خود در دادگاه علنی که برای رسیدگی به اتهامات مالی‌اش مطرح شده بود، گفت: «سراغ افراد بانفوذ بروید و آنها را محاکمه کنید. فیروز دولت آبادی، سفیر ‏دولت وقت در ترکیه 21 میلیارد تومان برای یک سریال و فیلم از بنده پول گرفته است، چرا او را محاکمه نمی‌کنید و موضوع دو ‏سکه یک فوتبالیست را مطرح می‌کنید. چهار سال است در دادسرای ناحیه 3 شعبه 12 علیه فیروز دولت آبادی طرح شکایت کرده‌ام، اما هنوز ترتیب اثر داده نشده است. مهران برومند، داود میرباقری و برخی دیگر نیز به من بدهکارند.»؛ این بخشی از اسامی است که او بر زبان آورد.

فیروز دولت آبادی، معاون وزیر بازرگانی در دوران جنگ و کابینه هاشمی رفسنجانی و سفیر ایران در ترکیه در سال های 1379 تا 1386 است که در این سال یکباره کنار گذاشته شد. فریدون جیرانی پیش از این تأیید کرده بود که فیروز دولت آبادی، یکی از سرمایه گذاران روزنامه سینماست؛ روزنامه‌ای تخصصی که پس از گرانی شدید قیمت کاغذ، انتشارش متوقف شد. جیرانی انگیزه دولت آبادی را از سرمایه گذاری در این روزنامه سینمایی «بیشتر هنری» خوانده بود.

البته جیرانی اعلام نکرده که آیا سریال «نهنگ آبی» که او ساخته با مشارکت فیروز دولت آبادی بوده یا اساساً سرمایه گذاری بوده اما حتی اگر این سرمایه گذاری از این ناحیه نیز صورت پذیرفته باشد، لزوماً تا ارائه مستندات متقن نمی‌توان بر ادعاهای هدایتی که خود در حکم متهم یک پرونده مالی سنگین است و مصداق بارزِ الغرِيقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش محسوب می‌شود، مهر تایید زد؛ اما در عین حال انتظار می‌رفت با گذشت چندین روز شاهد موضع گیری دولت آبادی می‌بودیم و پاسخ واضحی به اظهارات هدایتی در جلسه علنی دادگاه داده می‌شد.

چند سریال شبکه نمایش خانگی به پول‌های حسین هدایتی آلوده است؟

جیرانی تنها نیست و یکی از آخرین سرمایه‌گذاری‌های هدایتی پیش از آنکه بازداشت شود و پرونده مفاسد اقتصادیِ او به این شکل مورد رسیدگی قرار گیرد، سرمایه گذاری در سریال «ماه تی تی» به کارگردانی داود میرباقری است؛ سریالی که بازیگرانی چون لیلا حاتمی، رعنا آزادی ور، امیر آقایی، علیرضا شجاع‌نوری، مریلا زارعی، حسین پاکدل، ستاره اسکندری، مرضیه برومند، سیاوش طهمورث، رسول نجفیان و... به آن پیوسته بودند. البته مشخص نیست همه این چهره‌ها قرارداد همکاری را منعقد کرده بودند و یا خبر پیوستن‌شان به این پروژه بر اساس توافق اولیه منتشر شده بود.

مهران برومند، تهیه کننده سریال «ماه‌ تی تی» درباره هزینه تولید این سریال گفته بود: «پانزده میلیارد تومان برآورد کلی پروژه بود که تا به اینجا بخشی از آن هزینه شده است... باید در سی قسمت ساخته شود... حقیقت این است که ما جز آقای هدایتی که در همه این سال‌ها در عرصه فرهنگ و ورزش فعال بود، آدم معتبرتر سراغ نداشتیم و خیالمان راحت بود؛ اما معتقدم اطمینان از اصالت سرمایه‌هایی که از بخش خصوصی وارد می‌شود، باید به عهده نهادهای دیگری باشد.»

بیشتر بخوانید

داود میرباقری نیز این روزها مجددا به تلویزیون بازگشته تا سریال «سلمان فارسی» را بسازد و در مقابل سخنان حسین هدایتی نیز کوچک‌ترین واکنشی نشان نداد. اکنون به نظر می‌رسد، سیاست فیروز دولت آبادی و فریدون جیرانی که دست‌کم در روزنامه سینما همکاری نزدیکی با هم داشتند، در قبال ادعاهای هدایتی، سکوت است و آنها قصد ندارند به هیچ عنوان از خود دفاع کنند؛ رویکردی که ممکن است باعث شود، افکارعمومی بحق یا ناحق، ادعاهای هدایتی را بپذیرد. با این اوصاف آیا این سکوت خواهد شکست؟

رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان در توضیح تسهیلاتی که هدایتی از بانک سرمایه دریافت کرده، گفته بود: «بخشی از این تسهیلات نیز به حساب برخی اشخاص برای تهیه فیلم ریخته شده است. متأسفانه عده ای وارد شبکه خانگی شدند و با پول‌های کثیف به تهیه فیلم پرداختند و هدایتی نیز در یک فیلم ورود کرده و چک‌های آن موجود است. مبالغ شما به هر که بذل و بخشش شده اعم از ورزشی و غیر ورزشی همه را برمی‌گردانیم. برخی گفته بودند اینها کادو است؛ این مبالغ حتی اگر کابین همسران شده باشد، باید برگردد.»؛ آیا این رسیدگی برای بازگرداندن اموال، نام سینماگر دیگری را به میان خواهد کشید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
من اگه 5 میلیارد تومان داشتم یک مغازه میخریدم میدادم اجاره، و خودم می رفتم گشت و گذار و تفریح دور دنیا، آنوقت بعضی ها هزاران هزار میلیارد تومان به جیب مبارکشون رفته اما هنوز سیر نمیشوند! خدایا
از کلمه ی فساد چیزی باقی نمونده.
از همان ابندا مشخص بود هیچکس با عرق ریختن و زحمت کشیدن تو سن خیلی کم میلیاردر نمیشه
هدایتی و زنجانی مترسک هستند.
وجدانا اولین بار چه کسی هدایتی را به مردم معرفی کرد؟ عادل نبود؟
همه جا اکثرا پولهای مشکوک حاصل از رانت اختلاس و پولهای بی حساب پر کرده و متاسفانه به عرصه های فرهنگی هم رسیده است
( قطعا محصولات و میوه هایشان اکثرا و خشونت و بی ادبی وو توهین و تهمت و رواج سبک زندگی لمپنیسم خواهد بود )
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر