بازدید 20591
نظر نمایندگان درباره افزایش دستمزد‌های سال ۹۸؛

حقوق کارکنان دولت دست کم ۵۰۰ هزار تومان افزایش می یابد/ افزایش ها منطقی نباشد، قبول نمی‌کنیم

در حالی که تنها بیست روز دیگر تا پایان سال ۹۷ مانده، هنوز کارگران و کارمندان دولت چشمشان به دست کارفرمایان خود خیره است. با اینکه سال رو به پایان است، هنوز میزان افزایش دستمزد سال آینده قطعی نشده، البته افزایش حقوق کارمندان در مجلس در حال بررسی است، ولی هیچ نشانه‌ای از تغییر در میزان حقوق کارگران دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 28 February 2019

حقوق کارکنان دولت دست کم ۵۰۰ هزار تومان افزایش می یابد/ افزایش ها منطقی نباشد، زیر بار نخواهیم رفتدر حالی که تنها بیست روز دیگر تا پایان سال ۹۷ مانده، هنوز کارگران و کارمندان دولت چشمشان به دست کارفرمایان خود خیره است. با اینکه سال رو به پایان است، هنوز میزان افزایش دستمزد سال آینده قطعی نشده، البته افزایش حقوق کارمندان در مجلس در حال بررسی است، ولی هیچ نشانه‌ای از تغییر در میزان حقوق کارگران دیده نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ در لایحه دولت، میزان افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده ۲۰ درصد در نظر گرفته شده، ولی با توجه به گرانی‌های افسار گسیخته در بازار، نمایندگان مجلس، حاضر به پذیرش این میزان از افزایش‌ها نیستند؛ بنابراین، پیشنهاد در خصوص افزایش میزان دستمزد‌ها به کمیسیون تلفیق روانه شده است.

برخی نمایندگان مجلس اصرار دارند، در صورت رد پیشنهاد افزایش حقوق ها، به هیچ عنوان زیر بار لایحه دولت نخواهند رفت و تا زمانی که لایحه دولت اصلاح نشود، در صحن علنی به آن رأی نخواهند داد. این نمایندگان بر این باورند که میزان افزایش در نظر گرفته شده با نرخ تورم موجود سازگاری ندارد.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به موضوع افزایش حقوق در سال آینده و پیشنهادی که در این زمینه برای لایحه بودجه سال ۹۸ داشت، گفت: بنده دو پیشنهاد برای افزایش حقوق‌ها مطرح کردم که یکی از آن‌ها به دلیل مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه مطرح نشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به پیشنهاد دوم برای افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸، بیان داشت: در پیشنهاد دوم عنوان کرده بودیم به همه افراد ۴۰۰ هزار تومان بدهیم. همچنین ۱۰ درصد همه حقوق‌ها افزایش پیدا کند، یعنی کسی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، علاوه بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، رشد ۱۲۰ هزار تومان حقوق نیز داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشنهاد دوم منابع مالی کم نمی‌آید، افزود: در این روش، فردی که حقوق ۲۰ میلیونی دریافت می‌کند، با این روش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حقوقش افزوده می‌شود؛ بنابراین، برای حقوق‌های بالا افزایش تقریبا ۱۲ درصد و برای حقوق‌های پایین افزایش ۴۴ درصدی رخ می‌دهد.

حاجی بابایی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، با دفاع از پیشنهاد افزایش حقوق ها، تأکید کرد: این پیشنهاد یکی از عادلانه‌ترین روش‌ها برای افزایش حقوق هاست، این روش برای افزایش حقوق بازنشستگان نیز در نظر گرفته می‌شود.
کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ برای بررسی پیشنهاد‌های افزایش حقوق در سال آینده نشست دارد و باید دید، سرانجام کدام پیشنهاد در کمیسیون به تصویب می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به برخی مخالفت‌ها با این پیشنهاد گفت: شاهد تعارض منافع هستیم، در این پیشنهاد باید افزایش حقوق بازنشستگان نیز لحاظ شود، در غیر این صورت زیر بار نخواهیم رفت.

همچنین علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه تلفیق از تشکیل جلسه ویژه در این کمیسیون خبر داد و گفت: نشست روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ برای بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه در مورد افزایش حقوق‌ها در سال آینده به کمیسیون ارجاع شده است. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را به گونه‌ای تعیین کند که پس از کسر مالیات، حداقل آن ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون تومان باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، با بیان اینکه طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۲ اعمال سن و سابقه در بازنشستگی فقط بر اساس قوانین از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری است، افزود: تصمیمات و مقررات داخلی سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های بیمه اعم از خصوصی و … آن ملاک ادامه فعالیت در دستگاه‌های دولتی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۱۵
اين حرفا ديگه مسخره بازيه جمع كنين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نه اتفاقا بحث جالبیه ... اگر حداقل حقوق کارمندان و کارگران یک دهم حقوق نمایندگان مجلس بشه مشکل حله
هیچ فرقی نمیکنه حقوقها که بالا بره قدرت خرید بالا میره فروشنده ها هم گرونتر میکنن جنساشونه.عزیزان وضعیت کلان اقتصاد رو درست کنید اینکارهاتون خود گول زنیه
مجلس چرا نمیتونه یه طرح بده که حداقل بکیران به حداکثر بکیران نزدیک بشن ، فاصله طبقاتی تبدیل به گسل شده ، کسی که ۱۲ میلیون حقوق میگیره با افزایش ۲۰ دزصدی ۲ میلیون چهارصد به حقوقش اضافه میشه یعنی به اندازه حقوق یک معلم و کارمند معمولی ؟! به خدا این عدالت نبست ؟! مگه یک استاد دانشگاه چه گلی به سر ملت میزنه که یک کارمند نمیزنه ؟ ! معلوم میشه اصلاح ساختار بودجه برای سرگرم کردن ملت بود ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
دوست عزیز فک میکنی استاد دانشگاه چقد حقوق میگیره؟ هیچ گلی به سر ملت نمیزنه ولی در 30 سالگی استخدام میشه. ولی یه کارمند حداکثر در 24 سالگی استخدام میشه. یعنی 6 سال زودتر از یک استاد دانشگاه. پس به نظرت نباید کاری کرد که این 6 سال به نحوی جبران بشه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اگر او کارمند سوادش رو داشت، درس می خوند و استاد دانشگاه می شد، نه اینکه کارمند بمونه. اون
استاد دانشگاهی که شما ازش دم می زنید از سد کنکورهای 10 به یک و 11 به یک رد شد، اما الان حقوق خیلی از اساتید دانشگاه حتی در حد یک کارمند دیپلمه بانک نیست.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چرا پزشکارو مثال نمیزنی استاد دانشگاه بیچاره یکصدم پزشکانم درآمد نداره!
وقتی در طول عمر دولتهای مختلف تا به حال ،سهم دولت به صندوق تامین اجتماعی واریز نشده و بدهی صد و چند هزار میلیاردی به تامین اجتماعی دارد،وقتی با کاهشهای پی در پی حقوق کارگران همچنین بیکاری بسیاری از کارگران سهم پرداختی آنان به بیمه پایین آمده و درآمد صندوق تامین اجتماعی کارگران به حداقل رسیده، وقتی شرکتهای وابسته به شستا بدون دلیل با مدیریت دولتی اداره و به نابودی کشانده میشود و وقتی دولت حتی تصمیم به واگذاری دستوری شرکتهای شستا را دارد ،میتوان فکر کرد که این دولت به دنبال اضافه کردن منصفانه ی حقوق کارگران و باز نشستگان است؟ دولتی که باعث شده بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران از شمول بیمه خارج شوند.؟
نمایندگان و مسئولان ، همانگونه که در سالهای گذشته عمل کرده اند امسال نیز عمل خواهند کرد .!!! و در آخرین ساعات سال از دسته گلشان رونمایی میکنند آنهم وقتی که کارگران به تعطیلات رفته اند و رسانه ها تعطیلند .بقیه ی ماجرا هم فقط سیاه بازی ای بیش نیست.
از دیگ دولت و مجلس آبی برای حقوق بگیرها مخصوصا بازنشسته ها گرم نخواهد شد. فقط مگر مثل زمان جنگ به کارگرها نیازمند شوند تا به کارگرها برسند .فعلا نیازی به آنها ندارند.
تابناک گرامی امیدوارم منتشر کنید.
با سلام ، اگر تعداد کسانی که مشمول افزایش حقوق می شوند را 20 میلیون نفر در نظر بگبریم و به هر کدام 500 هزار تومان افزایش حقوق ماهانه تعلق گیرد ، به 20 میلیارد دلار منابع مالی در طول یک سال ( با دلار 5700 تومانی ) نیاز می باشد . با 20 میلیارد دلار بهتر است چه کارهایی انجام شود تا تورم کاهش یافته ، ارزش پول ملی افزایش یافته و قدرت خرید هم افزایش یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تعداد کارکنان دولت و بازنشستگان در حدود 3 میلیون و نیم هستند
این 20 میلیون را از کجا آوردی ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آی کیو کجا بیست میلیون حقوق بگیر داریم آخه قبل حرف زدن کمی فکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار
در حاليکه همه اجناس و مايحتاج مردم از 100 تا 300درصد افزايش قيمت داشته عده اي که مملکت را به گروگان گرفته اند و با شعارهاي واهي تدبير و اميد راي ملت بخصوص کارمندان را گرفتند الان افزايش حقوق 20درصدي هم بر نمي تابند واقعا کمر کارکنان در اين دولت که بيشترين اعتماد را داشتند شکست. اي مردم آگاه باشيد دفعه ديگه به هيچ کس راي ندهيد چون عده اي با شعار صرفا براي منافع خودشان مي انديشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
باید حقوق شناور باشد یعنی حقوق 5 درصد کمتر از قیمت متوسط اجناس در بازار باشد
شک نکنید افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعتراض حداقل بگیران رو در بر خواهد داشت ، با این حقوقها ملت کارمندان باید تحت پوشش کمبته برون ؟! مشاغل آزاد که بد جوری راه دزدی رو یاد گرفتن ، دیروز برای تعمیر ۲ جارو برقی ۳۲۰ هزلر تومان برام فاکتور کرد برای یک ساعت کار ؟ به طرف میگی چه خبر میگه من از دکتر کمترم ؟؟؟؟!
باتوجه به تورم بالای 80درصدفعلی وتورم لجام گسیخته ای که درسال آینده گریبان اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان وکارمندان وکارگران راخواهدگرفت یک میلیون که سهل است دومیلیون تومان هم اضافه کنند هنری نکرده اند تازه اندکی ازتورم بی سابقه را کم کرده اند
اگر قیمت ها در بازار کننرل نشه ، هر چقدر به دخل اضافه شود باز خرج تندتر خواهد دوید .
شایددکترروحانی فراموش کرده باشند ولی بعنوان کسیکه دودوره به ایشان رای داده ام یادآوری میکنم که خاطرشان بیاید ایشان درسال 92 که عضورشورای امنیت ملی بودند گفتند قدرت خرید کارمندان آنقدرضعیف شده که پس ازگذشت ده روز حقو تمام میشود میخواستم به ایشان متذکر شوم با عنایت به ایتکه یارانه ها اززمان تصویب واجرای طرح 45هزارتومان است ودرطول 6سال زمامداری جنابعالی یک ریال هم اضافه نشده درحالیکه هخزینه هایب حاملهای انرژی چون آب وبرق وگازوتلفن نسبت به 7سال قبل چند برابرشده وتورم بی سابقه دوران زمامداری شما بازنشستگان وکارمندان وکارگران بااین وضعیت وخیم اقتصادی تا کی میتوانند صبورباشند وفریادنزنند تا کی درمقابل مطالبات بحق بازنشستگان سکوت میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
افرادی مثل شما مارو بدبخت کرد
دومی خوبه
بعنوان یکی ازفجرآفرینان اسفند سال 94 به 30نماینده محترم تهران متذکر میشوم اگر به خواست منطقی بازنشستگان وکارمندان که دریافت حقوق مکفی جهت زندگی ساده وشرافتمندانه است اقدام نکنید همچون نمایندگان قبل ازخودتان در اسفند 98 ازمجلس بیرون خواهید شد وملت دیگربه شما رای نخواهندداد ملت دیگر بیش ازاین توان ایستادگی در مقابل فشارهای اقتصادی وتورم بی سابقه راندارد ونمیتواند بیش ازاین بخاطر تهیه مایحتاج زندگی شرمنده خانواده اش باشد متاسفانه باامثال نوبخت که تجربه 6سال گذشته ثابت نموده مخالف اقشارآسیب پذیر است مشکلات عدیده معیشتی این اقشار رفع نخواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شما باز همچنین
بازنشستگان تامین اجتماعی هم لابد طبق معمول باید برن بمیرن
باتوجه به وضعیت وخیم اقتصاد ی وتورم لجام گسیخته فعلی بفرض اضافه کردن 500هزارتومان مشکلی حل نخواهدشد وقدرت خرید اقشارآسیب پذیر ضعیفتر وسفره هایشان کوچکتر خواهدشد
پیشنهاد حاج بابایی پیشنهاد خیلی خوبیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اتفاقا پيشنهاد جالبي نيست همان 2 ميليون و 400 هزار اون كسي كه داره سقف حقوق رو ميگيره يعني دو برابر كسي كه داره كف حقوق رو مي گيره . به نظر ميرسه كه بايد ابتدا كف حقوق رو با همان تفاوت تطبيقي كه اول كار در نظر گرفتند به مثلا 3 ميليون اين روش كه حاجي بابايي مي گه اجرا كنندبرسونند بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
پیشنهادش منطقیه
بابایی
۵۰۰ هزار به چه درد می خوره .قیمتها ۵ برابر شده وتورم بالای دویست درصد اونوقت تو داری صدقه میدی .نخواستیم اما بدون سزستم اداری رو با اتحادیه سراس ی کارگری وکارمندی می پوکونیم و از وکالت به ابدارچی تن لت میدم
با گوشت کیلیویی 100هزارتوان ومرغ کیلیویی 16هزارتوان وقند کیلیویی 6هزارتومان وتورم بی سابقه سایر مایحتاج زندگی 500هزارتومان مشکلی راحل نمیکند و فشاراقتصادی بیشتر خواهدشد
بنظر تمام عقلا مشکل می بایست اساسی و از ریشه حل شود. شما اگر یک میلیون هم به حقوق هر کارمند یا کارگر اضافه کنید با شرایط سیاسی کشور و به تبع آن شرایط اقتصادی سال آینده تورم بالای 40 درصد خواهیم داشت لذا دردی از مردم دوا نمیشود ولی اگر مشکلات سیاسیمان را با دنیا حل کنیم سال های آتی ارزش پول ملی بالا میرود و بصورت آنی هزینه ها کاهش می یابد
خیلی از بازنشستگان حقوقشون خیلی کمه ...مثلا 1.6 میلیون ....اول کف حقوق بزارید و بعد باز میزان افزایش رو افزایش بدید .... خیلی هاشون هم مستاجرند ....
قانون حمایت از مستاجر رو کی میخواهید اجرا کنید؟؟؟ وقتی موعدشون برسه و بلند شوند؟؟؟ خیلی ها همین دو سه روزه موعدشون میرسه ...بجنبید شمارو به خدا
500 هزرا تومن پول 4 کیلو گوشت هست.
زیاد فرقی به حال مردم نمیکنه تا وقتی گرانی هست این افزایش حقوق های ناچیر دردی از مردم دوا نخواهد کرد.
بعنوان کارشناس بازنشسته با 30سال خدمت صادقانه ازنمایندگان محترم مجلس وجناب روحانی وآقای نوبخت تمنا میکنم فقط صرف آزمایش ومطلع شدن ازوضعیت فلاکت باراقتصادی 80درصد بازنشستگان وکارگران فقط یک ماه باحقوق دومیلیون تومان زندگیشان رااداره نمایند تا به حقیقت تلخی که گریبان اکثریت ملت راگرفته مطلع شوند باتورم بی سابقه سال جاری وآینده حتی با اضافه کردن 500هزارتومان مشکلی ازمشکلات عدیده معیشتی اقشار زحمتکش رفع نخواهدشد وفشاراقتصادی مضاعفترخواهدشد ضمنا نمایندگان محترم متوجه باشند ایام انتخابات نزدیک است اگر میخواهید باافتخارمجددا دراسفند 98 بارای قاطع روانه مجلس شوید بفکر رفع مشکلات معیشتی ملت باشید
پاسخ ها
دیگه صرف نمیکنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
کجای کاری ؟ دو میلیون تومان هزینه یک روز زندگی بچه شون هم نمیشه اونم فقط ولخرجی هاش نه مسکن و ...غیره
این نماینده های تماشگر اگر حرفی میزنن یا طرحی میدن فقط در راستای منافع خودسان است. 50 درصد هم نصف حداقل تورم است. 500 نه اصلا شما بیا حداقل حقوق را 5 میلیون برسون. چاپ اسکناس برای دولت از آب خوردن هم راحتره. نتیجه چی؟! این تورم حاصل همان پرداخت های غیر متعارف و بریز و بپاش های دولته. اول فکری برای جمع کردن تورم بکنید. بعد از تثبیت اوضاع؛ حقوق ها را اضافه کنید تا در زندگی مردم تاثیر بذاره.
طبق گزارش بانک مرکزی میزان خط فقر سه میلیون وپانصد هزارتومان است درحالیکه طبق اعتراف ریاست صندوق بازنشستگی ووزیرمحترم کار بیش از 80درصد بازنشستگان زیر دومیلیون تومان حقوق میگیرند یعنی اگر دولت محترم ومجلس حقوق بازنشستگان وکارمندان رابه 3میلیون وپانصد هزارتومان برسانند تازه به خط فقر رسانده اند بنابراین اضافه کردن 500هزارتومان مشکلی راحل نخواهدکرد وصرفا جهت توجیه تورم بی سابقه است
فقط الان به فکر حقوق خودشان هستند که چند صد درصد افزایش دارد!
به بقیه اصلا کاری ندارند و شاید هم کم کنند تا حقوق خودشون دربیاد.
دولت روحانی باوعده بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان وکارمندان وکارگران در سال 92 ازملت رای گرفت وپس از گذشت نزدیک 6سال با افزایشهای بقول خودشان پلکانی وغیره متجاوزاز 80درصد بازنشستگان باتوجه به افزایشهای فوق زیر یک میلیون ونیم ویا حداکثر دومیلیون تومان حقوق دریافت میکنند که با میزان خط فقر تعیین شده توسط بانک مرکزی یعنی سه میلیون نیم فرسنگها فاصله دارد بنابراین برفرض افزایش 500هزارتومان نه تنها فشارهای اقتصادی لجام گسیخته کم نخواهدشد بلکه وضعیت وخیمتر هم خواهدگردید
تورم هزار درصد افزایش حقوق 5 درصد
در انتخابات ها تلافی میکنیم
اونی که حقوق 5میلیونی میگیره ماهی 1میلیون وپانصهزارتومان بیمه ومالیات داده واونی که یک میلیون حقوق میگیره ماهی 70 هزارتومن بیمه ومالیات داده اگر ناراحتید وقبول دارید شعار ندهید از خودتان شروع کنید وهمه رو بریزید تو یه کاسه ومثلا به هر نفر 2میلیون حقوق بدهید !!!!!آیا اینکار را میکنید ویا فقط شعار میدهید وحقوق ومزایای 20 میلیونی میگیرید نمایندگان عزیز!!!!!
عجب هوش و استعدادی داری جناب حاج بابایی با همین پیشنهاداتت گند زدی به هرچی قانونه
فعلا که همه مزایا برای کارمندان دولت شده و قشر کارمندان و کارگران بخش خصوصی در نظر دولت اهمیت ندارد .
چطور پول هست که دولت۷۰۰ میلیون کارانه به پزشکها بده ولی به کارمند بدبخت که مالیاتشم قبل از حقوقش کم میشه نمیشه یه حقوق آبرومند داد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آقا کسی زورش به پزشکا نمیرسه حالا فهمیدی چرا؟
والا من به شخصه از جناب حاج بابایی تشکر می کنم. ایشون همیشه برای ما بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری خیلی زحمت کشیده اند.
اینجا دوبارا از ایشان و همه نمایندگانی که در این شرایط سخت به فکر ما هستند ممنونم.
میشنهاد می کنم حقوق های بالا بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و افرادی که زیر ۲ م دریافت می کنند به جای ۴۴ بتوانند ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
احیانا تو خود حاج بابایی نیستی
با سلام واحترام: کارمندی باز نشسته که پارسال 2000000 تومان حقوق میگرفت میتوانست 600دلار بخرد و گوشت کیلویی 30 هزار تومان بود همان کارمند با همان2/000/000 تومان امسال فقط میتواند 130 دلار بخرد و گوشت 130 هزار تومان واگر درست حساب کنیم470=130- دلار600که تفاوت آن باتومان میشود 5600000 تومان.اکنون چقدر میتوان بحقوق اضافه نمود؟ تاجبران بشود؟. آن 470 دلار درماه ازجیب چه کسان و چه طبقه درآمده و به جیب چه کسانی ؟ و چه طبقه رفته است؟. خط فقرمطلق برای هرنفرچند دلار است؟ با احترام.
سلام لطفاً پلکانی کنید لطفاً نباید اختلاف زیاد باشه اونایی که یک ملیون میگیرن دویست به کجا می‌رسونه
اگر مجلس میزان افزایش حقوق کارمندان را تأمین میکند باید منبع پرداخت آنرا هم معین کند.
من معلم یا کارگر یا بازنشست معیشتم خرابه و به این دولت و مجلس و...امیدی ندارم
کارمندان و کارگران بخش خصوصی چطور ؟
نباید در قرار داد های پیمانکاری جهت افزایش حقوق ایشان تغییری صورت گیرد. ؟
زیر بار رفتن های شما قبلا دیدیم
هر چند این افزایش یک کمی منطقی است
معلوم هست نماینده ها دارند چکار می کنند؟ یک مدیر دبستان بهتر از اینها مدیریت بلد هست ، هر روز یه چیزی می گن ، واقعا اینقدر پیچیده است ؟
خجالت آوره .
روحانی کلیدش زنگ زده بود.
تابی ، نظر گیرت خرابه چشم زخم مرننتا ، ازما گفتن
20 درصد افزایش یعنی

حقوق 20 میلیونی میشه 24 میلیون

و

حقوق 1 میلیونی میشه 1 و 200

جالبه ! نه ؟!
پاسخ ها
پناهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بله!!
مردم عادی بیچاره ها چه کنن پس
سال قبل (یعنی جاری) دانشگاه تهران حداقل برای هیأت علمی، افزایش پلکانی رو اجرا نکرد. یعنی برای اعضاء هیأت علمی، فرقی نمی کرد زیر 5 میلیون یا بالای 10 ده میلیون، 5 تا 6 درصد افزایش حقوق اعمال شد. در حالی که صرف هیأت علمی بودن بمعنای تأمین بودن در زندگی نیست و این قانون می تونست بخشی از مشکلات اساتیدی رو که کمتر از 5 میلیون حقوق می گرفتند (برای مثال اونایی که نه خونه دارند و نه از عهده اجاره نشینی برمیان) رو حل کنه. الان هم نگران هستیم که 20 افزایش سال آینده باز هم برای دانشگاه تهران همون 5 یا 6 درصد برای همه بشه و باز هم فقط به نفع اونایی باشی که خودبخود حقوق های بالا می گیرند.
کارمندان نگران نباشند.آقایان به فکر ما هستند.در کشور حق کسی ضایع نمیشود.
ما بازنشستگان نمی خواهیم حقوقمان را افزایش دهید ! فقط ترا خدا قیمت کلیه اقلام اعم از خوراکی ، کالای های اساسی و ...... را به اسفند ماه سال ۹۶ برگردانید
جالب است فراکسیون نمایندگان ولایی.!!! پس بقیه نمایندگان چی هستند.
دولت بايد تمركز اصلي رادر رساندن كالاهاي اساسي ب دست مردم كند الان ك وضع بسيار نگران كننده است
آخرش همون میشه که دولت گفته اینها همش الکیه برا بگن به فکر مردم هستن
توی این گرانی پانصد تومان دردی را دوا نمی کند
خجالت آوره این دولت دیگه در این چهل سال نوبر است
وقتیکه همهٔ اقلام ضروری زندگی بیش از دو برابر شده است ، اگر که دولت ،و مجلس تصمیمات واقعی برای معیشت کارکنان ‌و کارگران ،و بازنشستگان نگیرند ،بدون شک برای انتخابات سال ۹۸ باید فقط به رای مدد جویان ،و بخشی از نظامیان ‌و بسیجان ، اکتفا کنند ؟ آنگاه که مسولین سازمان بازنشستگی کشوری اعلام میکند که حدود ۹۵٪ بازنشستگان حقوق کمتر از سه میلیون تومان میگیرند ،و اقتصادانها خط فقر را ۳/۷۵ میلیون تومان عنوان میکنند ،با این برنامه های پوپولیستی ، من درآوردی یارانه بگیرها ، همین تعداد بازنشسته در زیر خط فقر باقی میمانند ؟ در صورتیکه مسئولان مدیون زحمات این پیشکیوتان میباشند ؟ زیرا بار انقلاب ،و هشت سال جنگ تحمیلی ،و هشت سال سازندگی ،و هشت سال دوران اصلاحات ،و چهار سال دولت مهرورزان را بدوش کشیده اند ، و هرماه درصدی از حقوق آنان به صندوق بازنشستگی پرداخت شده است ؟ کارگران هم هر ماه درصدی از حقوقشان به صندوق تامین اجتماعی پرداخت شده ،و میشود ، آیا بهتر نیست بجای یارانه بازی ،و اعمال پوپولیستی ، حقوقهای این زحمتکشان ،و پیشکسوتان را مطابق قانون به روز رسانی کنید ؟ مسولین یارانه ها میگویند ،ماهی ۴۲ هزار میلیارد یارانه پرداخت میکنند ، در صورتیکه برای اجرای همسان سازی حقوق باز نشستگان تنها به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز میباشد ؟، یارانه را تنها افراد معلول ،و ناتوان از کار باید دریافت نماید ،؟ این دهک بازیها فقط برای چپاول ،و ریاکاری ،و معتاد پروری میباشد ؟ کاهو ،کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان ،سبزی کیلویی ۱۰ هزار تومان گوجه کیلویی ۸ هزار تومان ، میوه جات کیلویی حداقل ۹ هزار تومان ، تخم مرغ دانه ای هزار تومان ، مرغ کیلویی ۱۶ هزار تومان ،و گوشت قرمز کیلویی حداقل ۱۰۰ هزار تومان ، ، با این آمارها مشخص است که همهٔ‌افراد دارای شغل آزاد تولیدات خود را با نرخ دلار می فروشند ؟ آنکه حقوق ثابت دارد ، مظلوم واقع میشود ؟ که اگر یارانه ها را بطور کامل قطع کنید ،و تنها افراد مدد جوی از امداد رسانی بهرهمند گردند ، میتوان همهٔ مشکلات کارکنان ،و کارگران ، و بازنشستگان را برطرف نمود ، و قیمتها را آزاد گذاشت ؟ حداقل حقوقها را معادل ۵۰۰ دلار ،و حداکثر آنرا معادل ۳۵۰۰ دلار تعیین کنید ،و افراد دارای مشاغل آزاد هم مالیات واقعی پرداخت کنند ؟ اینکه ۵۰۰ تومان به حقوقها اضافه کنید ،و پیش از احرایی شدن . قبوض آب،وفاضلاب ،و گاز ،و برق ،و تلفن ، و خدمات دولتی ،همین مقدار را افزایش میدهند ،این یعنیکه هیچی به حقوقها اضافه نشده است ؟،،پس بهتر است مسئولان دست مردم فریبی بردارند ،و به واقعیت جامعه نگاه کنند ؟ ستون نگهدارندهٔ حکومت ، نه قشر ۴٪ ی ثروتمندان است ،ونه قشر ۱۰٪ ی فقیر جامعه ،بلکه تنها قشر متوسط ۸۵٪ ی جامعه میباشد ؟،،
دراین سالهاقشرکارمندوکارگربارتورم رابدوش کشیده وهرسال نسبت به سال قبل تحمل این بارتورم برایش سنگین ترشده بخصوص تورم سال۹۷بیسابقه ترین تورم دوران زندگی برایش بوده واین ۲۰/درصدمرحمی است ،ولی تجاروکسبه ومشاغل دیگرنه اینکه بیشترازبارمالیاتی فرارمیکنندباافزایش قیمتهااقدام فوری به بالابردن کالاواجناس خودمینمایندواین کلاه گشادوبارسنگین مضاعف تورم به کارگروکارمندهمچنان تحمیل می شود.
طبق قانون وانصاف شمانمایندگان حق تفسیر به رای از قانون خدمات کشوری ندارید .درصد افزایش حقوق باید مشابه باشد واختلاف حقوق ها برمبنای شاخص هایی بوده است شما حق ندارید بجای عدالت قانون حقوق ماهانه افراد رابسمت مساوات پیش ببرید.
کارخانه هاوتولیدیهای کوچک دارن تعطیل میشن فکری به حال اینهابکنید
چرا مسئولین ما دروغ رو مثل آب خوردن میگن دولت مصوبه تو رو اجرا خواهد کرد شما این حداقل 500 تومن رو آیا تصویب کرده ای یا فقط مصوب نموده ای 20 درصد که الان طلبکاری داداش من پارسال مصوب کرده بودین 20 درصد افزایش خواهند یافت بنده کمترین حقوق رو داشتم ولی فقط و فقط 10 درصد حقوقم افزایش یافت با اون فرمول مسخره ای که داده بودن شما برای پارسال چیکار تونستی بکنی که الان داری حرف میزنی؟
چرا مسئولین ما دروغ رو مثل آب خوردن میگن دولت مصوبه تو رو اجرا خواهد کرد شما این حداقل 500 تومن رو آیا تصویب کرده ای یا فقط مصوب نموده ای 20 درصد که الان طلبکاری داداش من پارسال مصوب کرده بودین 20 درصد افزایش خواهند یافت بنده کمترین حقوق رو داشتم ولی فقط و فقط 10 درصد حقوقم افزایش یافت با اون فرمول مسخره ای که داده بودن شما برای پارسال چیکار تونستی بکنی که الان داری حرف میزنی؟
عجب!!!!!واقعا که نمایندگان لایحه دولت راتا اصلاح نپذیرفتند. دیروزمصوب شدحقوق کارمندان 20درصدافزایش یابد که حدودا 5درصدازسال گذشته بیشتر است .شمانمایندگان خجالت نکشیدید بااین تورم شدید فقط با20 درصد موافقت کردید .سال آینده برای قشر حقوق بگیرسال مصیبت است
شما از یک جنسید کسی که حقوق آنچنابی به عبارتی نجومی میگیرد و زندگی اشرافی دارد سر سوزنی در جهت رفاه مردم قدم بر نمی دارد مثلا ما شیعه هستیم ونهج البلاغه چراغ راهنمای مسئولین است همه این حرفهابرای خدمت دروغ است وکسی باور نمیکند پارسال در مجلس داد زدید مثلا به فکردم بودید آخر کارسهم من معلم از افزایش 20درصد حقوق 8/5درصد بودیعنی دروغ پشت دروغ یعنی هیچ یعنی فقر یعنی روسیاهی مردم روز به روز فقیر تر میشوند مردم هم به حرامخوری افتاده اند وعاملش شمایید .
با سلام. آقای نماینده محترم مجلس. محترمانه عرض کنم اولاً کی گفته پیشنهادات شما عین عدالت است. با فرمولهای عجیب و غریب و متفاوت و به بهانه نقدینگی و تورم ،چند سالی است که نظام افزایش حقوق را بهمراه دولت محترم بهم زده اید. ثانیاً اصل موضوع را که تطبیق درصد افزایش حقوق با نرخ تورم سال 97 است و توسط خود مجلس قبلاً تصویب شده را چرا توجه و رعایت نمیکنید؟!!! یعنی پیروی از مصوبه قانونی و ابلاغی اینقدر پیچیده است؟ ثالثاً چاره جویی و حل مشکل نقدینگی و تورم در چلاندن افزایش سنواتی حقوق و دستمزد نیست. راه حل در چلاندن و کنترل رفتارهای بی ضابطه بانکها است که متاسفانه بدلیل نظارت ناکارامد تا کنون قابل دسترس نبوده است.
به نظرم مثل پارسال حقوق ما رو شش درصد افزایش بدید و پنج درصد مالیات رو اضاف کنید و یک سال نفرین ما رو برای خود و خانواده هاتون به جون بخرید
سال 97 حقوق ها شش درصد اضاف شد و تورم 300 درصد
به غیر گرانی و فقر و بدبختی چی نصیبمون شده
البته خدا رو شکر ماهواره داریم
کی از گشنگی مرده نگاه کنید به کره شمالی بمب اتم داره و مردمش با کمال افتخار نون و اشکنه میخورن!!!
سلام و احترام در سال 92 بنا به گفته رئس جمهور تورم 45 درصد بود حقوق کارکنان 12 درصد اضافه شد و اکنون 27/5 درصد است نمایندگان با 20 درصد موافقت کردند که این موضوع دقیقا مغایر قانون خدمات کشوری است .
سوال این است شورای محترم نگهبان چرا با اینگونه مصوبه موافقت میکند و ان را مغایر با قانون نمی بیند ؟ چرا؟
ظاهرا تابناک آنقدر خبرنگار پارلمانی اش فعال است! که نمی داند دیروز بحث افزایش حقوق ها در مجلس تصویب شده است
ماهى ٤ دلار ؟
لعنت بر من که بیست سال سابقه دارم
آقای حاجی بابایی من که بیست سال سابقه دارم با کسی که تازه استخدام شده خرج و مخارجش یکیه من با چهار تا فرزند دانشگاهی و سباز مخارج زندگیم چندین برابر یه جوون تازه استخدام شده است
به نظرم بهتره افزایش حقوق ها پلکانی باشه. یعنی حقوق های پایین تر 5 درصد و حقوق های نجومی 50 درصد.
شاید اینجوری نجومی بگیران کمتر تو فشار باشن.

جمع کنید بابا... ملتو مسخره کردید. تورم 300 درصدی و افزایش 20 درصدی؟؟؟
جای تاسف واقعا
به کیا رای دادیم
یه زره اگه تو انتخابامون بیشتر دقت کنیم اینجوری نمیشد
این ها به فکر ما منافع مردم هستند؟؟؟؟؟
همه چیز 5 برابر شده
خجالت نمی کشید حرف از 400 و یا 500 تومن می زنید آن هم تا حداکثر یک میلیون تومان!
چرا کسی که ۲۰ و ۳۰ و... میلیون حقوق دریافت میکند باید افزایش داشته باشد تا حالا برسر رقم افزایش بحث باشد؟ بهتر نیست این منابع صرف اقشار ضعیف تر شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
رهگذر عزیز
اکثر بازنشستگان زیر 3 میلیون حقوق می گیرند مبلغ 20 میلیون ره گم کردن است
یعنی 38 دلار! تقریبا روزی یک دلار یا 13000 تومان!!!!!! واقعا بجز بستنی یا بیسکویت یا لواشک چیز دیگه ای هم میشه با این پول خرید من فکر میکنممسئولین ناآگاه نیستند عمدآ میخوان قشر حقوق بگیر در تنگنا باشند. برای طلاب حوزه که درس میخوانن حقوق میگیرن! دانجو شهریه میده درس میخونه کارگر کار میکنه دستمزد میگیره . مغایرتها اینقدر بزرگن که شک به یقین تبدیل میشه که دولت خست در پرداخت حقوق و اضافه حقوق کارمند و کارگر را عمدا انجام میدهد دریغ از یک جو معرفت اغلب این کارگران و کارمندان عیالوار هستند و در آمد کم بچه هاشون رو از تحصیل محروم میکنه سفره شون رو کوچیک میکنه و غذای اساسی که دارای ویتامین و مواد لازم باشد نمیتونن تهیه کنن بچه هاشون به سوء تغذیه دچار میشن اینها نسل آینده این کشور هستند که بایستی کشور را اداره کنن. یعنی اونطور که مسئولین با این مطلب برخورد میکنن بی اهمیت نیست. همه اینا رو میدونن ولی نوشتم که میزان معرفت مسئولین و فرق گذاشتن بین اقشار مختلف جامعه رو یادآوری کنم قشر حقوق بگیر را در طبقه غیر خودی قرار داده و طلاب و امثال آنها را در طبقه خودی قرار میدهند.متاسفم برای اینهمه تبعیض.
همیشه برایم سوال بوده که چرا هیچ یک از دولتها دوست ندارند قانون را اجرا کنند. در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده افزایش حقوق متناسب با تورم باید افزایش یابد. این قانون هیچ وقت اجرا نشده در دوره احمدی نژاد یکبار به صورت پلکانی معکوس اجرا کردند و در دولت روحانی هم سال گذشته برای هر فرد متفاوت اضافه کردند و بیش از ۸ درصد افزایش ندادند امسال که تورم سیصد برابر شده و شاید در بعضی اقلام بیشتر هم افزایش یافته باز بحث سر چگونگی افزایش حقوق است پس این قانون برای کی نوشته شده است چرا ظلم میکنید بیاید طبق قانون هایی که تصویب کردید مملکت را اداره کنید بسه از این بی قانونی ها .
عدالت با یکسان بودن متفاوت هست برادر. عدالت یعنی هر کس به میزان ارزش کار خود حقوق بگیرد
شما که دیشب افزایش رو ۲۰ درصد تصویب کردید پس این عوام‌فریبی ها دیگه چیه؟ ثابت کردید که زندگی قشر حقوق بگیرواستون مهم نیست
بابا چند غاز حقوقها را افزایش میدن باز قیمتها چند برابر زیاد میشه
اگر ابر قدرت نخست دنیا باشیم ولی جیب ما خالی باشد بهشت هم برای ما جهنم است 10 درصد از جمعیت 85میلیونی ایران زندگی راحتی دارند .جالب اینکه این 10 درصددیگر برای زندگی75 میلیون نفر از مابقی جمعییت تصمیم می گیرند !!زندگی ما مثل گلوله برفی هر روز در حال آب شدن است بنظرتان باید با شکم گرسنه چشم گرسنه و آرزوهای چروک خورده به این آب شدنها افتخار کنیم ؟!!
درود بر حاجی بابایی عزیز خیلی منصفانه گفتی ۴۰۰هزار بعلاوه ۱۰ درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اقا چه گلی به سر ما زده. طبق قانون مصوب خود مجلس حداقل افزایش برابر با تورم باید باشد یعنی بیش از ۵۰درصد نه این چیزی که بابایی میگه
مساوی شدن حقوق دهک های آخر و وسط اسمش عدالت نیست. تورم به همه خانواده ها با یک نسبت تحمیل می شود. حقوق افراد را ماهیت کاری آنان تعیین می کند و نباید با افزایش تورم , هر سال تفاوت ارزش کارها از بین برود. عدالت باید ضریب افزایش را تعیین کند و نسبت بین حقوق افراد را حفظ کند.
اصلا اگه دولت حقوق همه رو ۵۰۰ درصد اضافه کنه مشکل حل میشه؟ فکر کردید این پولو دولت از کجا باید تامین کنه؟ تازه سال بعد قطعا فروش نفت کمتره و خوب درآمد دولت هم کمتر میشه. پس دولت میاد اسکناس بدون پشتوانه چاپ می کنه و ارز رو هم گرون می کنه. نتیجش میشه تورم ۵۰۰۰۰ در عوض افزایش حقوق ۵۰۰ درصدی. تازه شرکتهای خصوصی هم آیا زیربار این افزایش حقوق میرند؟ و اگر برن هم نتیجش میشه تعطیلی اون کارخانه ها و بدبخت شدن کارگرهای شرکتهای خصوصی. به نظر باید مشکل ریشه ای حل بشه. این نماینده ها هم لطفا اول بگن دولت چجوری باید درآمدش رو بدون ایجاد تورم زیاد کنه بعد طرحهای من درآوردی بدن.
ارزش ریال را به ابتدای سال ۱۳۹۶ برگردانید افزایش حقوق نمی خواهیم. نمی شود درآمد به ریال بی ارزش باشد و هزینه به دلار کمرشکن. والسلام.
از ماست که بر ماست. وقتی با تصمیمات احساسی پای صندوق رای میریم و چشمامونو به روی واقعیتها میبندیم که بقول خودمون بین بد و بدتر انتخاب کنیم،نتیجش میشه این.
عده ای مرفه راه پیدا میکنن به مجلس.
و اون کسانی که دلشون میسوزه جایی توی مجلس ندارن
ظاهرا همه سایتها نوشته اند.افزایش حقوق 20 درصد برای همه تصویب شد. این خبر باز چیه دیگه؟
20درصد افزایش هم با افزایش بی حساب کتاب قیمتها تناسب ندارد اما کاچی به از هیچی ولی برای آنهائی که کمترین حقوق را دارند مثلا تا زیر سه ملیون تومان خوبیش همینه که مالیات نداره ولی باز هم تناسبی با افزایش بی حساب کتاب قیمتها نداره با ید یک جبرانی مثل زمستان امسال درنظر بگیرند .
البته باید دید مسائل مالی شرکت های خصوصی چقدر دستشون را باز میذاره. خود دولت تو سال 97 میزان افزایش حقوقش، کمتر از نرخ حقوق کارگر برای شرکت های خصوصی بود. آیا این درسته؟ خود دولت این همه منابع دارند، شرکت ها چی دارن؟ آیا واقعا وضع اونها از دولت بهتره؟
البته این به این مفهوم نیست که نباید حقوق کارگر افزایش پیدا کنه. فقط میگیم اگه دولت نرخ می بنده که اینقدر افزایش پیدا کنه، خودش هم هزینه کنه؛ نه اینکه فقط از جیب ملت که دستشون به جایی بند نیست، هزینه کنه.
این نمایندگان باید قانون وضع کنند نه اینکه وارد هر کاری شوند که متاسفانه به ان هم اشراف ندارند. دولت با توجه به همه قوانین و تامین بودجه ان افزایش 20 درصدی را ارائه داده . نمایندگان این همه مداخله بیجا نکنند . که از یکی بگیرید و به دیگران بدهید. فکر کنید و قوانینی وضع کنید که حداقل دستمزد افزایش پیدا کند . این بهترین کار برای حمایت از کارگران و کسانی است که حقوق حداقل میگیرند.
حرف نماينده مجلس كاملاً منطقيه ، دليل نداره با افزايش ٢٠ درصدي براي همه ، اونايي كه حقوق بالا مي گيرن فربه تر بشن ، عدالت حكم مي كنه كه افزايش حقوق برا همه تقريباً برابر باشه همانطور كه تورم و گروني برا همه يكسانه ، خدا نمايندگان واقعي ملت رو حفظ كنه و اونايي كه دنبال منافع و رانت هستند سرافكنده كنه.
عدالت باید اجرا شود درست نیست حقوق کسی که 20 میلیون میگیرد با کسی که 5 میلیون میگیرد به یک نسبت افزایش یابد . بنظر بنده به 5 میلیون باید 5 میلیون اضافه شود و به 20 میلیون 2 میلیون اضافه شود . مگر کشور ما سرمایه داری است که در آن روز بروز سرمایه دارها پولدارتر و فقیران فقیر تر شوند ؟ ما عدالت را بر منبای حکومت اسلامی خواهان هستیم نه حکومت بشری سرمایه داری و حکومت غربی ها . ؟ از طرفی برای کارگرانی که از هیچ جایی حقوق دریافت نمی کنند برنامه ندارید؟ آن حقوق اضافی که به نجومی بگیران میدهید و قصد افزایشش را هم دارید بین این قشر توزیع کنید . مگر معنی یارانه ها این نبود ؟
یکساله زیر فشار تورم کمر ملت خرد شده حالا سر یک درصد بالا و پایین دارن جنگ میکنن
همه چی 3 برابر شده اقایان باهم بحث میکنن . الان کمترین حقوق رو ،کارگران ایرانی در دنیا میگیرن .
حرف از افزایش حقوق واقعا مزخرفه دیگه..هر چقد افزایش میدن در قالب مالیات و هزار کوفت دیگه ازت پس میگرن...
این جنگ زرگری که نمایندگان برای افزایش بیست درصدی حقوق به راه انداختن برای هیچکدام ازکارکنان دولت بالحاظ افزایش سیصد درصدی قیمتها قابل قبول نیست واینکه مطرح میکنن میبایست همان هم پلکانی باشد جز دورکردن اذهان ازواقعیت اقتصادی حاکم چیزی نمیباشد
همین ادعای عدالت خواهی برخی نمایندگان و مدیران بسیاری از مردم را بیچاره کرده است. نتیجه عدالت شعاری در عمل عدالت معکوس بوده است. با توجه به تورم افسار گسیخته، رقم ثابتی را برای افزایش حقوق همه اقشار حقوق بگیر تصویب کنند.
جناب حاجی بابایی، با پیشنهاد شما کم کم ارزش تحصیلات از بین می رود و فرار از کشور شدیدتر می شود. کسی که سی سال زحمت کشیده و درس خوانده باید درصد افزایش آن کمتر از فردی باشد که هیچ زحمتی برای تحصیلات و کسب تجربه به خود نداده
جناب حاجی بابایی، ‌ با پیشنهاد شما کم کم ارزش تحصیلات از بین می رود و فرار از کشور شدیدتر می شود. کسی که سی سال زحمت کشیده و درس خوانده باید درصد افزایش آن کمتر از فردی باشد که هیچ زحمتی برای تحصیلات و کسب تجربه به خود نداده
این بی حرمتی و عدم رسیدگی به لایحه فرودست و حقوق بگیران جامعه .. گناهش گردن تمام ان کسانی است که رفتند پای صندوقهای رای رای دادند که نمیدانستند اینها چه کسانی هستند. حداقل اینمرتبه برای تدکر به انها باید در انتخابات آینده به احدی از این دوستان رای ندهیم
کسانی که امروز حقوق بالای 5 تومن دارن به نطر میتونن چرخ زندگی رو بچرخونن اما ما با حقوق 1400 تومنی نمیتونیم واین یشنهادی خوبیه که کسانی که حقوقشان بالای 2.5 است کمتر افزایش داشته باشن وزیر آن باید افزایش بیشتری یدا کنه
انصاف و مروت چه واژه گمشده ای است برای رفتار این گونه نمایندگان ؟ تورم بالای 100 درصد، افزایش حقوق 20 درصد که در نهایت با افزایش مالیات می شود 10 درصد؟/
با سلام جداي از بحث گراني كالاها و خدمات اگر بحث عدالت مطرح باشد كه هيچوقت نبوده از نظر كارشناسي بايد اول كف حقوق و دستمزد را افزايش بدهند تا به يك مرز قابل قبول برسه آنهم تحت عنوان تفاوت تطبيقي كه الان از چند سال پيش ثابت باقي مونده مثلا حداقل حقوق و دستمزد 3 ميليون بشه بعداز آن نظر آقاي نماينده مجلس را انجام داد. خيلي جاي تعجبه كه بعضي ها از اين نظر تشكر هم مي كنند . خيلي جالبه حقوق 20 ميليوني با 10 درصد افزايش و 400 هزار تومان دقيقا دو برابر كساني اضافه مي شه كه كف حقوق را مي گيرند. به نظر ميرسه اول كف حقوق بالا بياد آنهم بر اساس نرخ تورم. وگرنه افرادي كه هر سال با اين بي عدالتي در پرداخت ها به جايي رسيده اند كه شده 20 ميليون و يه عده باز در زير خط فقر. خداوكيلي بايد خجالت كشيد از اين كه اين چند سال قدرت خريد اونها را با اين درصدها بالا بردند و مابقي در ضعف نگهداشته شدند .
درود بر شرفت حاجی بابایی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار