بازدید 5666

رکورد روزهای گرم زمستانی در برخی شهرهای اروپا

کد خبر: ۸۸۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 28 February 2019

دو روز آفتابی در لندن و ثبت دمای ۲۱.۲ درجه سانتی‌گرادی در "کیوگاردنز" این شهر رکورد گرمای هوا در ماه فوریه و زمستان‌های انگلیس را از سال ۱۹۱۰ میلادی تاکنون شکست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طبق اعلام سرویس هواشناسی ملی انگلیس روزهای گرم زمستانی اخیر لندن رکورد قبلی گرمای زمستانی این شهر را که به فوریه سال ۱۹۹۸ میلادی و با دمای ۱۹.۷ درجه سانتی گرادی تعلق داشت، شکست.

دمای بالای زمستانی در انگلیس در حالی ثبت شده که شرایط آب و هوایی زمستان سال گذشته انگلیس به دلیل طوفانی قطبی با نام "هیولای شرق" عامل ثبت یکی از سردترین دماهای این کشور طی سه دهه گذشته بوده و بادهای سخت و برف سنگین منجر به تعطیلی مدارس، گرفتاری خودروها در جاده‌ها و مختل شدن برنامه قطارها و هواپیماها شده بود. هر چند این شرایط سخت زمستانی سال گذشته تنها به انگلیس منتهی نشده و دمای منفی ۴۲ درجه سانتی‌گرادی را در آغاز ماه مارس به نروژ برده بود.

اما امسال نیز گرمای غیرمنتظره زمستانی علاوه بر انگلیس، رکورد گرمای زمستانیِ ایرلند را از سال ۱۹۶۰ میلادی شکسته است. در اروپا هلند نیز با ثبت دمای ۱۷.۸ درجه سانتی‌گرادی گرم‌ترین روزهای زمستانی خود را پشت سر می‌گذارد.

هم‌چنین در فرانسه ثبت دمای ۲۲ درجه سانتی‌گرادی طی روزهای اخیر بسیار بالاتر از میانگین دمای هوا در طول سال است. این گرمای هوای غیرمنتظره در ماه فوریه در تعدادی از شهرهای سوئد نیز به ثبت رسیده است.

بسیاری از کارشناسان این میزان از گرمای هوا در فصل زمستان را بخشی از روند تغییرات اقلیمی جهانی و بی‌نظمی‌های آب و هوایی در سراسر جهان دانسته‌ و آن را سقوط ناگهانی هوا خوانده‌اند.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، کارشناسان هواشناسی با بیان این که به مطالعات بیشتری نیاز است تا دلیل این گرمای هوا مشخص شود، اعلام کرده‌اند که به طور کلی انتظار می‌رود دمای هوا در زمستان تحت تاثیر گرمایش جهانی و افزایش میانگین جهانی دمای هوا قرار گرفته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار