بازدید 1691

طرح کنگره آمریکا برای رسمیت بخشیدن به حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان

نمایندگان کنگره آمریکا در ۲ مجلس نمایندگان و سنا، طرحی را ارائه داده‎اند که خواهان رسمیت بخشیدن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی است.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 27 February 2019

نمایندگان کنگره آمریکا در ۲ مجلس نمایندگان و سنا، طرحی را ارائه داده‎اند که خواهان رسمیت بخشیدن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی است.

به گزارش تابناک به نقل از میدل ایست مانیتور، سنای آمریکا این هفته لایحه‌ای را مورد بررسی قرار خواهد داد که دولت واشنگتن را برای به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان ملزم می‌کند.

این لایحه از سوی سناتورهای جمهوریخواه «تد کروز» و «تام کاتن» ارائه شده است حال آنکه همزمان، «مایک کالاگر» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه‌ای مشابه را به این نهاد قانون‌گذاری ارائه داده است.

این لوایح خواستار تعهد کنگره در قبال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان هستند و حمایت لفظی را کافی نمی‌دانند.

این لوایح بر روی مخالفت سوریه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین حضور نیروهای ایرانی در سوریه نیز تمرکز دارند.

لایحه ارائه شده به سنا مدعی است: ایران از جنگ در سوریه برای توسعه حضور نظامی در منطقه شام و حمله به اسرائیل از طریق بلندی‌های جولان استفاده می‌کند تا به این ترتیب، کوریدوری برای تامین سلاح به نیروهای نیابتی خود پیدا کند.

تد کروز در بیانیه‌ای که بر روی سایت خود قرار داده، مدعی می‌شود: تهدیدی که ایران متوجه آمریکا و اسرائیل می‌کند مستلزم این است که واقعیت کنترل اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار