بازدید 141909
گزارش اختصاصی تابناک از آخرین مسابقه اتومبیلرانی درگ سال 97

رکوردملی درمسابقه بزرگ درگ شکسته شد+عکس

با آغاز تایم گیری در کلاس آزاد، گویی جنگ در محدوده پرند و اتوبان ساوه در گرفته بود و خودروهای قدرتمند با صدایی شبیه تیربار، روی خط استارت مسیر 400 متری مسابقه قرار گرفتند. سامان خنجری رکورددار ایران و اولین قهرمانی که توانست رکورد 400 متر ایران را به زیر 10 ثانیه برساند در یک غافلگیری، مثل موشکی به سمت خط پایان شلیک شد و زوزه کشان رکورد ایران را دوباره شکست.
کد خبر: ۸۸۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 25 February 2019

آخرین مسابقه اتومبیلرانی درگ در سال 97 بی شک هیجان انگیزترین و منظم ترین مسابقه امسال بود و همه را راضی به خانه فرستاد، چه راننده ها، چه تماشاگران و چه گروه برگزاری. مسابقه بزرگ درگ مشهور به مسابقه سال در پیست اتودروم ایرانیان برگزار شد و این سومین تجربه در این زمینه بود.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق برنامه روز پنج شنبه گذشته روز تایم گیری بود و جمعه نیز مسابقه ای جانانه و باشکوه برگزار شد. برای نخستین بار کلاس اختصاصی بانوان تشکیل یافت و در کنار آن رقابت در 8 کلاس دیگر نیز انجام گرفت. کمیته درگ در این مسابقه توانست با برنامه ای منسجم و دقیق، مسابقه ای کم حاشیه و جذاب را برگزار کند و همکاری عالی میان عوامل برگزاری و فنی با ناظر مسابقه باعث شد اتفاقات خارق العاده ای در این رقابت روی دهد.
در روز تایم گیری نگاه بسیاری از قهرمانان و شرکت کنندگان به کلاس خودروهای بسیار قدرتمند کلاس آزاد بود و وقتی مثلث آتشین سامان خنجری، ابوالفضل مرادی و فرزین رستگار شکل گرفت می شد حدس زد که حتی در روز تایم گیری باید انتظار اتفاقات جالبی را داشت.

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

توفان اول
تایم گیری با حضور 115 راننده و خودروهایی آماده انجام شد و از این تعداد حدود 70 نفر توانستند به مسابقه و جدول نردبانی حذفی صعود کنند. در پایان روز تایم گیری نوبت به قوی ترین ها و سریع ترین های ایران رسید. از یک سو ابوالفضل مرادی با خودرو لنسر بسیار قدرتمند خود آماده رقابت با سامان خنجری و داتسون 900 اسبی اش بود و از دیگر سو نیز فرزین رستگار با گالانت هیولایش منتظر یک لحظه غفلت رقبا بود.
با آغاز تایم گیری در کلاس آزاد، گویی جنگ در محدوده پرند و اتوبان ساوه در گرفته بود و خودروهای قدرتمند با صدایی شبیه تیربار، روی خط استارت مسیر 400 متری مسابقه قرار گرفتند. سامان خنجری رکورددار ایران و اولین قهرمانی که توانست رکورد 400 متر ایران را به زیر 10 ثانیه برساند در یک غافلگیری و در شرایطی که در ظاهر تایم ری اکشن بالایی داشت مثل موشکی به سمت خط پایان شلیک شد و زوزه کشان به انتهای مسیر رسید و رکورد ایران را دوباره شکست. با کم کردن زمان ری اکشن، او رکورد 9.645 ثانیه را ثبت کرد در حالی که فرزین رستگار زمان 11.040 ثانیه را بدست آورد و بعد دچار نقص فنی شد و ابوالفضل مرادی نیز توانست رکورد 10.313 ثانیه را به دست بیاورد. با ثبت رکورد جدید در روز تایم گیری انتظار می رفت که روز جمعه و در مسابقه اصلی، خودروها فشار کمتری به خودبیاورند اما جمعه هم پر بود از اتفاقات جالب.

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

رکورد حیرت انگیز
شرکت کنندگان از ساعات اولیه صبح جمعه در محوطه پیست اتودروم تهران (آیلند) حضور داشتند تا یک رقابت جانانه را رقم بزنند و هیجان را برای تماشاگران به اوج برسانند. مسابقه جمعه با نظم و ترتیب کم سابقه ای برگزار شد و در تمام کلاس ها رقابت منصفانه ای درگرفت. کلاس بانوان توجه زیادی را به خود جلب کرد و لاله صدیق بهترین زمان را به دست آورد و قهرمان شد.

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

کلاس هشت سیلندرها هم غوغایی به پا کرد و سر و صدای ماشین های آمریکایی کلاسیک تماشاگران را لبریز از هیجان کرد. اما هیجان بزرگ در کلاس آزاد به وجود آمد، جایی که رقابت فینال آن با آزاد شدن بیش از از 1700 اسب بخار همراه بود. از یک سو سامان خنجری و داتسون فوق العاده اش در خط 1 قرار گرفت و در خط 2 هم ابوالفضل مرادی با لنسر پرقدرتش ایستاد. لحظه استارت دو خودرو به سمت خط پایان شلیک شدند و در همان 20 متر اول سامان خنجری جلو زد و با شتابی سرسام آور به خط پایان رسید، شتابی که حتی از خودروهایی مثل بوگاتی ویرون بیشتر است!
روی تابلو دوباره رکورد تازه ای برای درگ ایران به ثبت رسید: 9.636 ثانیه! سامان خنجری که در کلاس 8 سیلندر هم با شورلت مونزا قهرمان شده بود دومین قهرمانی را هم کسب کرد و قهرمان سال در دو کلاس شد آن هم در دومین سال پیاپی.

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

یک مسابقه ویژه
پس از پایان مسابقه رسمی، فرزاد شاهرخی رئیس کمیته درگ فدراسیون سورپرایز جالبی برای تماشاگران رو کرد. کمیته درگ اعلام کرد که برای نخستین بار مسابقه ای میان خودرو قهرمان و موتور سیکلت قهرمان ترتیب داده است. سامان خنجری مجددا به خط استارت برگشت تا با ساسان اکبری از قهرمانان مطرح سوپر بایک ایران رقابت کند. دو قهرمان با صدای مهیب و پرطنین پشت خط استارت قرار گرفتند و تماشاگران هیاهوی بسیاری به راه انداختند. چراغ سبز باز هم به معنی شلیک بود و دو رقیب متفاوت با تمام قدرت به سمت خط پایان تاختند. سامان خنجری از نیمه مسیر از ساسان اکبری جلو افتاد و با سرعتی در حدود 280 کیلوتر بر ساعت از خط 400 متر گذشت. برای کنترل بهتر چتر خود را هم باز کرد که لحظه جذاب دیگری خلق شده باشد. این پایانی زیبا و شکوهمند بر روزی بود که در تاریخ مسابقات درگ ایران جاودانه خواهد بود، روزی که رکورد ایران به رکوردهای مطرح جهان در مسابقه درگ نزدیک و نزدیکتر شد.

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

نتایج راند پنجم مسابقات درگ قهرمانی کشور

کلاس 206 :
مقام اول نوید مزارعی
مقام دوم میثم رخشان
مقام سوم محمد رضا رضازاده

کلاس 4و6 سیلندر توربو دیفرانسیل جلو :
مقام اول امیرحسین میرزایی
مقام دوم سیامک خلیل الهی
مقام سوم امیرحسین سلیمانی

کلاس 4و6 سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب :
مقام اول عطا ماجدی
مقام دوم شایان خسروی
مقام سوم امیر ضیایی

کلاس 8 سیلندر اتمسفر :
مقام اول سامان خنجری
مقام دوم علی اکبر کمالی
مقام سوم سوان غریب

کلاس 4و6سیلندر توربو دیفرانسیل عقب :
مقام اول مرتضی شادفرخ
مقام دوم ارسطو عامری
مقام سوم رضا خزایی پور

کلاس 4و6 سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو :
مقام اول شروین یگانه
مقام دوم احسان خالق پناه
مقام سوم محمد رضا غفاری

کلاس 8 سیلندر کلاسیک :
مقام اول حسن جلیلی
مقام دوم سوان غریب
مقام سوم حسین بهرامی فر

کلاس آزاد :
مقام اول سامان خنجری
مقام دوم ابوالفضل مرادی
مقام سوم سعید خلعتبری

کلاس 206 بانوان :
مقام اول لاله صدیق
مقام دوم صفورا پوراحمدی
مقام سوم بهاره سادات

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

رکورد ملی در مسابقه بزرگ درگ شکسته شد/ نظم و هیاهو

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست