بازدید 1720

تظاهرات حامیان حماس علیه محمود عباس در غزه

صدها تن از حامیان جنبش حماس علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری وی از این منصب شدند.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 25 February 2019

صدها تن از حامیان جنبش حماس علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری وی از این منصب شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، جنبش حماس تظاهراتی را علیه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شعار "عباس برو" در نوار غزه برگزار کرد.

این تظاهرات با حضور صدها تن از حامیان جنبش حماس از جمله دانش‌آموزان اخراج شده در میدان "السرایا" در مرکز غزه برگزار شد و معترضان شعارهایی را علیه عباس و جنبش فتح سر دادند.

در همین راستا، مشیر المصری، یکی از رهبران حماس گفت که محمود عباس دیگر هیچ‌گونه وجهه ملی ندارد و باید برود.

این درحالی است که جنبش جهاد اسلامی و دو جبهه مردمی و دموکراتیک برای آزادی فلسطین حضور در کمپین اعتراضی حماس را رد کرده و خواستار توقف تقویت اختلافات شدند.

در همین راستا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جبهه تلاش‌ها و اقدامات صادقانه‌ای را برای جلوگیری از انجام اقدامات جدید که اختلافات داخلی را تشدید می‌کند، انجام داده است.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به این تظاهرات تاکید کرد که این جبهه همچنان تلاش‌های جدی را برای متوقف کردن این کشمکش‌های سیاسی و رسانه‌ای انجام می‌دهد و تظاهرات علیه محمود عباس به روابط ملی و داخلی آسیب می‌رساند و به جای پایان دادن به اختلافات، آنها را عمیق‌تر می‌کند.

اما در مقابل جنبش فتح نیز با یک هجمه گسترده به اقدام حماس، حمایت خود از محمود عباس را اعلام کرد.

فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد که اهالی غزه در این تظاهرات شرکت نکردند و این "توطئه" متوقف شد.

همچنین چند تن از مقامات این جنبش هجمه حماس به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در راستای حمله اسرائیلی ـ آمریکایی علیه محمود عباس توصیف کردند.

از سوی دیگر، پس از تظاهرات حامیان حماس علیه محمود عباس در غزه، اهالی کرانه باختری به منظور حمایت از وی راهپیمایی کردند.

در همین راستا، اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح نیز اظهار داشت: شکست دعوت‌های حماس برای بسیج مردم علیه ابو مازن (محمود عباس) و آمدن مردم به خیابان‌های غزه، الخلیل، نابلس، طولکرم و مناطق دیگر، پیامی قوی برای توطئه‌گران علیه ملت ماست تحت این عنوان که "توطئه باید خنثی شود".

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل