بازدید 9968
سی.ان ان گزارش داد؛

دودستگی میان دیپلمات‌ها و مقامات آمریکایی بر سر شیوه جنگ تبلیغاتی علیه ایران!

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، اختلاف میان او و مقامات و دیپلمات‌های آمریکایی بر سر مسائل مختلف و به ویژه موضوعات مربوط به سیاست خارجی همواره بروز یافته است. موضوع ایران و نحوه مقابله با آن نیز یکی از موضوعات اختلاف زا بوده که در دو سال گذشته به روش‌های مختلف خود را نشان داده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 24 February 2019

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، اختلاف میان او و مقامات و دیپلمات‌های آمریکایی بر سر مسائل مختلف و به ویژه موضوعات مربوط به سیاست خارجی همواره بروز یافته است.

به گزارش «تابناک»؛ موضوع ایران و نحوه مقابله با آن نیز یکی از موضوعات اختلاف زا بوده که در دو سال گذشته به روش های مختلف خود را نشان داده است.

در همین زمینه، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، اقدامات ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تیم تبلیغاتی و سیاسی او در شبکه های اجتماعی، به اختلاف میان دیپلمات های آمریکایی منجر شده است.

سی.ان.ان با اشاره به اینکه استفاده از پلتفرم های دیجیتال به یکی از ویژگی های دولت ترامپ در قبال ایران تبدیل شده، اشاره کرد که ماه نوامبر گذشته وقتی ترامپ با انتشار پوستری در توئیتر اعلام کرد، «تحریم ها می آیند» اقدام وی باعث تعجب شد.

این کار پیشنهاد منصوبان سیاسی وی در وزارت خارجه آمریکا بود اما بسیاری از دیپلمات ها ناراضی و متعجب شدند. لفاظی های ضدایرانی موجب دودستگی در وزارت خارجه شده است. مقام های سیاسی می خواهند این اقدام ادامه پیدا کند اما دیپلمات ها می گویند که این راهبرد اثر معکوس دارد و «بی فایده» است.

ذودستگی میان دیپلمات ها و مقامات آمریکایی بر سر شیوه جنگ تبلیغاتی علیه ایران!

مقام های سیاسی در وزارت خارجه آمریکا ادعا می کردند که این نمایش جلب توجه خواهد کرد. دیپلمات ها با این کار مخالفت کرده و معتقد بودند از «جدیت» سیاست های دولت در قبال ایران می کاهد. یک دیپلمات گفت که پوستر تاج و تخت «احمقانه تر از هر چیزی» بود. با این حال، کارمندان سیاسی آن را به کاخ سفید فرستادند زیرا شاید رئیس جمهوری از آن استفاده کند. این پوستر بیانگر شکافی عمیق میان دیپلمات های وزارت خارجه و گماشته های سیاسی ترامپ در رابطه با ایران است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که در رابطه با ایران کار کرده، در خصوص این پوستر گفت: «من آن را موثر نمی دانم... به نظر می رسد که هدف این کار، مخاطبان داخلی است.» یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این انتقاد به سی.ان.ان گفت: راهبرد رسانه ای وزارت خارجه در قبال ایران از راهبرد کلی دولت ترامپ که همانا اعمال فشار حداکثری بر ایران است، پشتیبانی می کند.

سی.ان.ان اقدام هفته گذشته «برایان هوک»، رئیس گروه موسوم به اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا را مثال زد که در یک اقدام نمایشی و تبلیغاتی با حضور مقابل ساختمان سفارت سابق ایران در واشنگتن باردیگر اظهارات و مواضع ضدایرانی کاخ سفید را تکرار کرد.

یکی دیگر از تبلیغات ضدایرانی که سی.ان.ان به آن پرداخت، هشتگی بود که پیش از نشست اخیر در ورشو در شبکه های اجتماعی منتشر شد. «جف گلدبرگ» یکی از فعالان حوزه شبکه های اجتماعی به این جمع‌بندی رسیده که این هشتگ عمدتا توسط ربات ها منتشر شد.

به گزارش سی.ان.ان، راهبرد دیجیتالی کاخ سفید در مورد ایران، شهروندان کشورهای متحد آمریکا را سردرگم کرده است. دولت آمریکا از فیسبوک برای انتشار تبلیغات ضدایرانی استفاده کرده که با مشی سابق وزارت خارجه آمریکا در استفاده از این پلتفرم تفاوت دارد.

دولت آمریکا ماه نوامبر در صفحات فیسبوکی سفارتخانه های خود به ویژه در خاورمیانه پیام هایی در مورد تحریم ایران منتشر کرد. آمریکا غالبا از این صفحات برای تبلیغ و جلب توجه به برنامه های آموزشی و فرهنگی این کشور استفاده می کرد، نه تشریح تحریم های ضدایرانی. این پُست ها موجب خشم دیپلمات ها شد. حتی حساب های شخصی مقام های سیاسی در شبکه های اجتماعی نیز بسیاری از دیپلمات های را ناراضی کرده است.

«جان کربی»، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما که اینک تحلیلگر شبکه سی.ان.ان است، گفت: استفاده از شبکه های اجتماعی برای انتشار چنین اظهارات و مواضعی دیپلماسی را «کم ارزش می کند.»

او با بیان اینکه در دوره اوباما چنین مسائلی قابل قبول نبود، افزود: اگر من چنین چیزهایی منتشر می کردم، جان کری وزیر وقت خارجه – به درستی - عصبانی می شد و حتی شاید اخراج می شدم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸
در ایران به خاطر فساد اداری نشت اطلاعات اقتصادی بیداد می کند. اگر می بینید که در این چند روز قیمت دلار و طلا شدیدا رو به بالا هست احتمالا نشان می دهد بانک مرکزی شدیدا دچار کمبود منابع دلاری و طلا شده و احتمالا خواستار تصمیم گیری مراجع بالاتر در مورد اقتصاد و این وضعیت خطیر شده و این نامه نگاریها و اخبار به توسط واسطه ها به رانتی های رسیده و انها شروع به خرید سنگین دلار و طلا کردند چون پیش بینی می کنند در هفته های اینده بتوانند به میزان بسیار گرانتری ان را بفروشند. همیشه در ایران نشت اطلاعات باعث می شود قبل از ایجاد رسمی تغییر سیاستها در بازار ارز و سکه و ماشین و.. بازار متوجه شود. خدا می داند چه اندازه قرار است گران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
به کوپنی می رسیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
برو به کاسبی ت برس .برات بیشتر از کامنت گذاشتن سود داره.
روزگار مدرن نیاز به مدیران و تصمیم گیران با تفکر مدرن دارد.متاسفانه مدیران و مسئولان ما در همه زمینه ها علاوه بر اینکه از دانش روز مدیریت دنیا در امور اقتصادی برخورداد نیستند بلکه در امور و اصول اولیه علمی برای اداره یک جمعیت 85 میلیونی ضعف دارند . نمونه همین بحث گوشت قرمز و گوسفندو ارد و نان. حالا به غیر از اینکه مسئله تثبیت قیمت ارز کاملا غیر علمی است و هرگز به نتیجه نمی رسه مسئولان و حتی بسیاری از مردم ما حاضر نیستند مثلا قبول کنند نمی توان در عصر جدید در دنیا که با افزایش شدید جمعیت و مدرن سازی شک گرفته همچنان کشور را به صورت سنتی مانند پنجاه سال پیش اداره کرد. مثلا در هیچ کجای دنیا امکان ندارد کشوری با 85 میلیون جمعیت را با گوشت گوسفند به عنوان گوشت اصلی مصرفی که در میان دام مصرفی جوامع دارای کمترین بهروری تولید از نظر میزان مصرف علوفه و جو به نسبت تولید گوشت است را تامین کرد. گوشت گوسفند با توجه به مصرف بالای نهاده ها بسیار گران است و به هر حال گوشت گاو است که بهترین بازدهی را در قبال مصرف علوفه و خوراک دام دارد. در واقع به همین دلیل است که به دلیل رشد جمعیت و اصرار مسئولان بد دانش و اصرار مردم به سنت تامین گوشت گوسفند برای این جمعیت می بینیم که چرا گاهها و مراتع ما هم مانند همان ابهای جاری و دریاچه ها و سفره های اب زیرزمینی مستهلک و فرسوده شده است و دیگر توانایی تغذیه چند ده میلیون گوسفند را ندارد. اگر دوستانی هم بگویند که پس چرا در گذشته ایران به راحتی می توانست گوشت گوسفند یا اب خود را تامین کند باید در جواب گفت انزمان ایران 18 میلون جمعیت داشت و مصرف سرانه هم به این حد گسترده نبود ضمن اینکه چراگاهها و مراتع ما این چنین به خاطر چرای بی رویه مانند منابع اب این سرزمین از بین نرفته بود و هنوز کشور دارای مدیریت غیر علمی و سنتی بود که هزاران سال صیقل داده شده بود و اصولا اب لوله کشی یا حمام تقریبا در هیچ خانه ای نبود. خلاصه در همه زمینه ها نه حاضر هستیم با واقعیت کنار بیاییم و نه حاضریم بپذیریم نمی شود مانند گذشته عمل کرد. نمونه دیگر را می توانیم همان بحث نان مثال بزنیم. در هیچ کجای دنیا پیشرفته و مدرن شما نمی توانید پیدا کنید که نان جمعیت 85 میلیون نفری را در هزاران مغازه کوچک با بدترین بهره وری ممکن و با حیف و میل عظیم اب و برق و گاز و نیروی کار در هر واحد کوچک تامین کنند چون بیشتر ملت ان دوست دارند نان تازه از تنور درامده را مصرف کنند. در کشورهای پیشرفته هم نان را تازه و داغ می خورند ولی هر خانه نان تست کن خود را دارد و ان نان صنعتی را در خانه با هزینه یک صدم ایران تازه و داغ مصرف می کنند. خلاصه تا فرهنگ مدرن ولی بومی شده در ایران جاری نشود مشکلات و بحرانهای نان و گوسفند و خودرو و دلارو فرهنگ و... هرگز تمامی نخواهد داشت.
یکشنبه ۵ اسفند
پراید۵۳ میلیون
سکه ۵ میلیون
دلار ۱۴۴۰۰
هیچکس پاسخگونیست
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
اینو یادت رفت بنویسی:
نمره دولت 20
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
5 اسفند سکه 5 میلیون پس هفت اسفند سکه هفت میلیون!
مشکل از «تحریم ها می آیند» نیست مشکل از " علی برکت ا... " است .
دولتی های ما عادت کردند به جای تحلیل علت شکست ها ی خود و پیدا کردن راه حل هایی که تحت کنترل خودمونه فورا یه دشمن خارجی پیدا کنند و تمام تقصیرو گردن اونا بندازن چون دیگه رفتار اونا تحت کنترل ما نیست و ما هیچ کاری نمیتونیم بکنیم .
برای درست شدن هر کاری اول باید خودمون کارمونو درست انجام بدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
این حرفا رو نزنید. نمره دولت بیست بوده شده نوزده و نیم. اون هم تقصیر احمدی نژاده.
این اخبار از سی ان ان درست است. ولی تکرار ان در ایران و در بین رسانه ها می تواند گرا اشتباه به تصمیم گیران و تصمیم سازان سیاست خارجی که متاسفانه بیشتر دانش و منابع انها همین رسانه ها هست را بدهد. سی ان ان وقتی به ترامپ می رسد تمام ارزش و اعتبار خود را از دست می دهد. البته نیویورک تایمز و واشینگتن پست هم همین هستند ولی سی ان ان هرگز ملاکی برای بررسی و تحلیل سیاسی در مورد ترامپ و تیم او نیست چون از زمانی که ترامپ امده حتی این تیم حاضر نیستند به یک سوال ساده خبرنگار سی ان ان پاسخ دهند و کاملا از سوی ترامپ و تیم او تحریم است و این برای سی ان ان که خود را مرجع اصلی اخبار در امریکا و بین الملل می داند بسیار سنگین امده و از هیچ خبر و حتی خبر سازی منفی علیه کاخ سفید خودداری نمی کند. همه اخبار ایران و صدا و سیما و حتی نظرات دیپلماتهای ارشد ما مانند ظریف و عراقچی و حتی ریاست جمهوری از طریق گزارشهای ارسالی این دیپلماتها هم پر شده از اخبار و نظرات و تحلیلهای سی ان ان و نیویورک تایمز و مجریان ان مانند اندرسن کوپر یا دان لمون یا فرید ذکریا که با ترامپ عداوت شخصی دارند چون ترامپ هرگز انها را برای مصاحبه یا خبر دعوت نکرده علیه ترامپ. در حالیکه اصلا واقعیت سیاست و محبوبیت ترامپ در بین جامعه امریکا و حتی جامعه اقتصادی و فنی و مدیران امریکا را نمی توانید در سی ان ان متوجه شوید و یان می تواند ما را در تصمیم گیری کلان برای برخورد با چالش ترامپ به بیراهه ببرد.
هر چه زور دارید بزنید ولی در نهایت دست خدا بالای همه دستهاست
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
چه ربطی داره؟
تضاد ایدئولوژی با آمریکا مشخصه. اونچیزی که الان فرق کرده روش ظهور این ایدیولوزی آمریکاییه. یکی در خفا اما با سیاست و پیشبرد هدف و دیگری بصورت علنی از هر طریقی.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
آمریکا برای هژمونی از دست رفته اش زور میزند ولی نهایتا جای معمولی خود را در گوشه ای از جهان در خواهد یافت.

این معنی اش آن نیست که ما قدرت برتر می شویم ویا ما باعث ضعیف شدن آمریکا شده ایم ما باید در منطقه خود را با دیگران مساوی بدانیم و در خدمت صلح در بیاییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
دوست عزیز خواست خدا بر همه خواسته ها برتری داره پس مربوطه.
همین الان بازنشستگان گرسنه جلوی مجلس و اقشار دیگردر شهرهای مختلف فریاد. می زنند..
کسانی که می گویند عمق دفاع در سواحل مدیترانه و دریای سیاه فکر می کنند دنیا بی صاحبه .
من نمیدونم چرا هنوز مردم نفهمیدن که تو این مملکت دولتها هیچ کاره اند وتصمیمها جاهای دیگه گرفته میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار