بازدید 9660
۵

تعارض آشکار در موضع گیری و عملکرد وزیر جدید بهداشت!

نمکی که پیش از معرفی تکیه زدن به جایگاه وزارت، در نطقی آتشین توجه‌ها را به یک مساله کمتر گفته شده جلب کرده بود، حالا ظاهرا تغییر موضع داده است!
کد خبر: ۸۸۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 24 February 2019
نمکی که پیش از معرفی تکیه زدن به جایگاه وزارت، در نطقی آتشین توجه‌ها را به یک مساله کمتر گفته شده جلب کرده بود، حالا ظاهرا تغییر موضع داده است!

به گزارش «تابناک»، اوایل بهمن ماه، زمانی که سی و هشتمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در شهر سنندج برگزار می‌شد، کمتر کسی تصور می‌کرد این نشست در کانون توجه بسیاری قرار گرفته و برخی مسائل مطرح شده در آن، در سر خط اخبار درج شود.

توجهی که ناشی از حضور سرپرست وزارت بهداشت در این نشست و تلاش وی برای در دست گرفتن سکان هدایت این وزارت خانه بود. وزارت‌خانه‌ای که پیش از سعید نمکی، تنها پزشکان به بالاترین سطح آن رسیده بودند و معاون سازمان برنامه و بودجه قصد داشت این روند را بشکند و شاید سخنرانی در آن نشست، محصول این دیدگاه بود.

سخنرانی داغی که در آن مسائل مختلفی بیان شد از جمله اینکه آقای سرپرست دو سال قبل در برخی روستا‌های سنندج (محل برگزاری نشست) حضور یافته و پی برده که در دهان هیچ مرد و زن بیشتر از ۳۰ ساله، دندان طبیعی و سالم وجود ندارد؛ چرا؟ چون از دانشکده دندانپزشکی سنندج، حتی یک بار هم در آن روستا حضور پیدا نکرده‌اند!

روایتی که نمکی با نقل آن نتیجه گرفت «باید چشم‌ها را شست و جور دیگر دندانپزشکی را دید». یعنی در عرصه دندانپزشکی باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای داشته باشیم و باید از دندانپزشکی به سمت سلامت دهان و دندان حرکت کنیم. یعنی دندانپزشک را به عنوان مدیر سلامت دهان و دندان تلقی کنیم و... .

سخنانی که بعد از بیانشان، از اقدامی رونمایی شد که سرپرست وزارت بهداشت با دریافت این سمت کلید زده است. اقدامی که نمکی این گونه شرحش داد: «اولین تقاضای من از دکتر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت این بود که باید نیرو‌های رده میانی با رویکرد بهداشتی برای دهان و دندان تربیت کنیم که آموزش‌های همگانی در بخش بهداشت دهان و دندان تقویت شود.»

اظهار نظری که برخی آن را تعبیر به دایر کردن رشته‌ای جدید کردند و بعضی آن را مقدمه‌ای برای شکل گیری برنامه‌ای جدید برای آموزش همگانی در این حوزه دانستند. اقدامی که انتظار می‌رفت یا با معرفی نمکی به مجلس و تکیه وی بر جایگاه وزارت، به طور مفصل در دستور کار قرار گیرد و یا با پایان دوران سرپرستی این فرد در وزارت بهداشت، به بوته فراموشی سپرده شود.

پیش بینی‌هایی که هر دو شکست خوردند چراکه نمکی وزیر شد، اما ظاهرا چیزی از این سخنان یادش نمانده؛ این را اعتراض امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان کاردانی سلامت دهان و دندان نشان می‌دهد که مدعی هستند قرار بوده جذب شده و به کار گرفته شوند، اما وزارت بهداشت از عمل به تعهدات خود در خصوص ایشان کوتاهی می‌کند.

کوتاهی در جذب افرادی که اگرچه تخصص شان با ایده‌های طرح شده در آن سخنرانی کذایی انطباق کامل ندارد، اما همین که بشنویم وزارت بهداشت حاضر به انجام وظایفش در قبال ایشان نیست، کافی است تا حدس بزنیم چه فرجامی در انتظار آن ایده و افرادی خواهد بود که به طور ویژه برای اجرای آن، جذب شوند.
 
تعارض آشکار در موضع گیری و عملکرد وزیر جدید بهداشت!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
تابناک جان بنده که هموم اول عرض کردم ایشان هم به تبع پیشنیان خود وکیل الاطبا هستند نه وزیر بهداشت!
به نظر من یک فوق دیپلم دهان ودندان بیشتر از انکه به بهداشت دهان ودندان خودش وخانواده اش بداند وبرسد چیزی نمی داند
بهداشت بر درمان بايستي در عمل مقدم باشد.
حالا اولشه
الان چندین سال هست که باقر لاریجانی یکی از برادران خاندان لاریجانی ها معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده است این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت عظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار