بازدید 2596

اشتباه گوگل، بازار ارز نیجریه را به هم ریخت!

کد خبر: ۸۸۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳ 24 February 2019

پس از آن که ارزش واحد پول نیجریه توسط گوگل دو برابر مقدار واقعی آن اعلام شد، معاملات ارزی این کشور دچار اختلال شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، در شرایطی که نیجریه آماده انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و رقابت بین رئیس جمهور فعلی و معاون اسبق رئیس جمهور برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری بیش از هر زمان دیگری داغ است، اشتباه عجیب شرکت گوگل در اعلام نرخ برابری ارز باعث شد تا بازار ارز این کشور به هم بریزد.

گوگل نرخ برابری هر دلار را معادل ۱۸۴ "نائیرا" اعلام کرد که دو برابر بیشتر از ارزش واقعی این ارز در معاملات روز قبل بود و اگر چه پس از گذشت مدتی گوگل این اشتباه را اصلاح کرد و نرخ برابری هر دلار را معادل ۳۶۲ نائیرااعلام کرد اما در این مدت عده‌ای از مردم دلارهای خود را از ترس ریزش بیشتر به دلال‌ها فروختند و در مقابل صرافان نیز از فروش دلارهای خود به متقاضیان ارز خودداری کردند.

البته این تمام ماجرا نبود و این مساله یک جنگ تمام عیار بین هواداران دو نامزد اصلی انتخابات در توئیتر به راه انداخت به گونه‌ای که طرفداران دولت با بهره‌گیری از صعود ۱۰۰ درصدی مجازی نائیرا در یک روز، از دولت تمجید کردند. البته این خوشحالی تنها چند ساعت دوام آورد و با اصلاح این اشتباه توسط گوگل، مخالفین به تمسخر دولت و طرفدارانش پرداختند.

این نخستین بار نیست که گوگل چنین اشتباهی را در خصوص نرخ برابری ارز نیجریه مرتکب می‌شود و اتفاق تقریباً مشابهی در ماه مارس سال گذشته نیز رخ داده بود هر چند که این بار به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری این اتفاق بسیار برجسته‌تر شد.

گوگل هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص این اشتباه نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان