بازدید 4624
از قیمت نجومی مرغ تا صف‌های طولانی مقابل مراکز توزیع مرغ

گلایه مردم گلستان از نحوه توزیع مرغ

کد خبر: ۸۷۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 18 February 2019

استان گلستان جزو استان‌های پیشرو در تولید مرغ و تخم‌مرغ در سطح کشور محسوب می‌شود امااکنون شاهد روند صعودی و غیرقابل کنترل قیمت گوشت مرغ در استان هستیم که افزایش قیمت و کمبود گوشت مرغ دولتی در فروشگاه‌های توزیع مرغ باعث گلایه‌مندی بسیاری از شهروندان گلستانی شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، متاسفانه استان گلستان علی‌رغم اینکه جزو استان‌های پیشرو در تولید مرغ و تخم‌مرغ در سطح کشور است اما اکنون شاهد کمبود گوشت مرغ در شهرستان گرگان هستیم.

این روزها قیمت مرغ در استان گلستان که قطب تولید گوشت مرغ است رشد نجومی پیدا کرده و قصد پایین آمدن را هم ندارد گویی مسوولان متولی در فصل زمستان به خواب خرگوشی فرو رفتند و هیچ نظارتی بر روی قیمت مرغ صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان قیمت گوشت مرغ دولتی را 11 هزار و 500 تومان به ازای هرکیلو اعلام کرده است اما آنچه که مردم در بازار مشاهده می‌کنند بسیار متفاوت است.

استان گلستان دارای 973 واحد مرغ گوشتی است که این واحدها در مجموع قابلیت 28 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره را دارند و گلستان قریب به 12 لغایت 15 درصد نیاز گوشت مرغ را در سطح کشور تامین می‌کند.

در راستای قیمت‌های رو به رشد گوشت گرم مرغ در شهرستان گرگان تصمیم گرفتیم به بازار رفته و از نزدیک وضعیت توزیع مرغ دولتی در فروشگاه‌های این شهرستان را مشاهده کنیم.

گلایه مردم از نحوه توزیع مرغ

یک بانوی گلستانی در حالی که در صف توزیع گوشت مرغ دولتی در یکی از فروشگاه‌های شهرستان گرگان ایستاده بود در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: یک هفته است که از 7 و سی دقیقه صبح در فروشگاه توزیع مرغ صف می‌ایستم تا مرغ دولتی دریافت کنم اما هنوز مرغ نتوانستم بگیرم معلوم نیست چه موقع گوشت مرغ توزیع می‌شود و چه موقع تمام می‌شود مسوولان رسیدگی کنند.

بانوی دیگری نیز در صف طولانی توزیع مرغ درحالی که از کمبود گوشت مرغ دولتی در شهرستان گرگان گلایه می‌کرد، گفت: با این پا و کمردردی که دارم از صبح زود در صف توزیع گوشت مرغ ایستادم الان نوبت من شده و توانستم فقط یک مرغ از فروشگاه بگیرم آیا این انصاف است که با این سن و سال برای تهیه گوشت مرغ ساعت‌ها در صف بایستم و فقط یک مرغ برای منزل تهیه کنم خواهش می‌کنم مسوولان کمی به فکر مردم باشند.

یکی از کسبه‌های بازار که مشغول توزیع مرغ با قیمت 15 هزار و 500 تومان به مشتریان بود در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: درست قیمت مرغ دولتی 11 هزار و 500 تومان است اما چون تعاونی‌ها گوشت مرغ دولتی به مقدار کم در بازار وارد کردند خودم گوشت مرغ را با قیمت آزاد خریدم و آن را نیز با قیمت آزاد به مشتریان می‌فروشم.

گلایه مردم از نحوه توزیع مرغ

یکی از تولیدکنندگان مرغ در شهرستان گرگان گفت: چرا ذرت و سویا که برای تهیه خوراک مرغ استفاده می‌شد این قدر دیر به دست تولیدکنندگان مرغ می‌رسد الان باید دو الی سه ماه صبر کنیم تا شاید خوراک مرغ به دست ما تولیدکنندگان برسد و ما ناچار می‌شویم برای تغذیه مرغ‌ها از بازار سیاه آن را تهیه کنیم.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان قیمت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار کل کشور تعیین شده است و این ستاد قیمت‌گذاری اقلام پروتئینی استان گلستان را تایید کرده است که قیمت مرغ در سراسر کشور کیلویی 11 هزار و 500 تومان باشد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه تامین مرغ در استان به اندازه کافی وجود دارد، ادامه داد: نهاده‌ها از سوی پشتیبانی امور دام کشور با ارز 4 هزار و 200 تومان به مرغداران گلستانی تحویل داده می‌شود و واردات آن نیز زیر نظر دولت انجام می‌شود.

عدم ثبات در چرخه تولید گوشت مرغ سبب افزایش قیمت آن و کاهش قدرت خرید مردم شده است که می‌طلبد مسوولان متولی کمی به فکر مردم باشند و نگذارند گوشت مرغ از سفره مردم پر بکشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل