بازدید 2766

گوترش: فقرشدید بیش از دو میلیون نفر در غزه

کد خبر: ۸۷۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 16 February 2019

دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی و فقر شدید بیش از 2 میلیون نفر در نوار غزه، خواستار تحرک فوری برای بهبود اوضاع در این منطقه شد و افزود که غزه بخش جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش درنخستین نشست کمیته ویژه رسیدگی به حقوق ملت فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک، نسبت به وخامت اوضاع باریکه غزه هشدار داد.

وی تاکید کرد که بیش از 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه با فقر شدید روبه رو هستند و نرخ بیکاری در غزه بسیار بالاست و ساکنان این منطقه به دلیل محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بر سر ورود کالاها و تردد افراد، امیدی به آینده ندارند.

گوترش یاد آورشد که راهکار تشکیل دو کشور، تنها راه حل برای حراست از حقوق ملت فلسطین است.

دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست استفاده از زور و اعمال خشونت علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز موسوم به راهپیمایی های بزرگ بازگشت در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی را متوقف کند.

وی گفت که در جریان این اعتراض ها تاکنون صدها نفر کشته و زخمی شده اند.

گوترش بر حمایت سازمان ملل از هرگونه آشتی ملی میان فلسطینی ها تاکید کرد.

وی همچنین ضمن اعلام مخالفت سازمان ملل با شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین گفت که شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی بر اساس حقوق بین الملل غیر قانونی بوده و بی اعتمادی را عمیق و راه حل مربوط به تشکیل دو کشور را با مشکل روبه رو می سازد.

نوار غزه سالها از سوی رژیم صهیونیستی تحت محاصره قرار دارد و واردات و صادرات کالا، از جمله مصالح ساختمانی با محدودیت شدیدی مواجه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان