بازدید 2410

تظاهرات در مراکش علیه کنسرت خواننده فرانسوی حامی اسرائیل

ده‌ها مراکشی در اعتراض به برگزاری کنسرت یک خواننده یهودی - فرانسوی حامی رژیم صهیونیستی در کشورشان تظاهرات کردند.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 15 February 2019

ده‌ها مراکشی در اعتراض به برگزاری کنسرت یک خواننده یهودی - فرانسوی حامی رژیم صهیونیستی در کشورشان تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ده‌ها تن از فعالان مراکشی به دعوت نهادها و سازمان‌های غیر دولتی و در اعتراض به برگزاری کنسرت "انریکو ماسیاس"، خواننده فرانسوی که به مواضع خود در حمایت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی معروف است، در مقابل سینمای "میگاراما" در منطقه "عین الذئاب" شهر کازابلانکا دست به تظاهرات زدند.

در این تجمع ده‌ها تن از نمایندگان هیئت‌های حقوقی مراکش برای مقابله با عادی سازی روابط با اسرائیل و برخی از چهره‌های سیاسی بارز حضور داشتند.

معترضان در تظاهرات مذکور که با آغاز کنسرت انریکو همزمان بود، شعارهایی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و استقبال از نمادهای آن و شعار " فلسطین امانت است و عادی سازی روابط خیانت" سر دادند.

معترضان مراکشی همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها از این خواننده فرانسوی انتقاد شده بود و بر روی برخی از آنها نیز نوشته شده که "ماسیاس برو".

علی‌رغم درخواست‌ها برای عدم برگزاری این کنسرت اما ماسیاس کنسرت خود را برگزار کرد.

پیشتر نیز یک گروه مردم نهاد مغربی موسوم به "ساز و کار فلسطین برای تحریم علمی- فرهنگی اسرائیل" در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرده بود: ماسیاس دوست دارد خود را به عنوان هنرمند طرفدار صلح نشان دهد ولی در واقع او مدافع ارتش اسرائیل و اشغال فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: ماسیاس در انجمنی به نام "مک‌دال" فعالیت می‌کند که متخصص حمایت از سربازان یگان حفاظت از مرزها موسوم به "ماکاف" است که به ارتکاب جنایت جنگی علیه فلسطینیان معروف است.

این گروه همچنین تأکید کرد، ماسیاس پیشتر گفته بود: "از اول زندگی‌ام، روح و جسمم را به حکومت اسرائیل بخشیدم، مطمئن باشید که این معجزه اسرائیل است! "

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان