بازدید 19812

پشت پرده همزمانی حمله تروریستی سیستان و بلوچستان و اجلاس ضد ایرانی ورشو

با این حال، آنچه امروز در نشست ورشو نمایان بود، تلاش های اسرائیل و چند کشور عربی به همراه گروهک منافقین برای تمرکز بر موضوع ایران بود، تا جایی که نتانیاهو از هدف مشترک با کشورهای عربی برای جنگ با ایران سخن گفت.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 14 February 2019

وزرای خارجه و مقام‌های ارشد شصت کشور در نخستین کنفرانس ورشو در لهستان در روز چهارشنبه دور هم جمع شدند تا بر اساس دعوت آمریکا، ظاهرا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و در اصل برای مقابله با ایران به گفت وگو بنشینند.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که عدم حضور بسیاری از کشورها و به ویژه وزرای خارجه قدرت‌های بزرگ اروپایی مانند آلمان و فرانسه، اختلافات شدید اتحادیه اروپا و آمریکا را بر سر مسائل مختلفی مانند خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران نشان می‌دهد.

با این حال، آنچه امروز در نشست ورشو نمایان بود، تلاش های اسرائیل و چند کشور عربی به همراه گروهک منافقین برای تمرکز بر موضوع ایران بود، تا جایی که نتانیاهو از هدف مشترک با کشورهای عربی برای جنگ با ایران سخن گفت.

به دنبال دیدار روز چهارشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه عمان، نتانیاهو این دیدار را «عالی» خواند.

آن طور که در حساب توییتری نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده، نتانیاهو در مصاحبه‌ای پیرامون دیدار با «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان گفت: «هم اینک از یک نشست عالی با وزیر خارجه عمان بیرون آمده‌ام. ما درباره برداشتن گام‌های بیشتر با هم و همراه با کشورهای منطقه جهت پیشبرد منافع عمومی رایزنی کردیم.»

نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که چنین دیدارهایی در آینده نیز ادامه یابد. روزنامه «جروزالم پست» نیز در مطلبی بخش دیگری از سخنان نتانیاهو بعد از حضور در ورشو و دیدار عصر چهارشنبه وی با وزیر خارجه عمان را پوشش داد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ورشو گفت: «در اینجا قصد حضور در نشستی ضد ایرانی با شرکت وزرای خارجه و نمایندگان شصت کشور جهان را داریم.»

نتانیاهو مدعی شد، مسأله مهم درباره این نشست این که در آنجا نمایندگان کشورهای عربی برای پیشبرد هدف مشترک جنگ و مبارزه با ایران، با اسرائیل دیدار می‌کنند.

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که دولت‌های آمریکا و لهستان مجبور شده‌اند از دستور کار ضدایرانی این نشست عقب‌نشینی کرده و علنا اعلام کنند، اهداف نشست ورشو فراتر از تمرکز صرف بر ایران است.

نکته مهم دیگر، همزمانی حادثه تروریستی امروز در سیستان و بلوچستان با برگزاری کنفرانس ورشو بوده است؛ جایی که نتانیاهو از هدف مشترک جنگ و مبارزه با ایران سخن گفته و همزمان با این اظهارات، حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.

پشت پرده همزمانی حمله تروریستی سیستان و بلوچستان و اجلاس ضد ایرانی ورشو/ دستور کار مشترک اسرائیل و برخی کشورهای عربی برای مبارزه با ایران

در همین زمینه، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، در توییتر خود با اشاره به حادثه تروریستی عصر امروز نوشت: اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا کرده و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند. ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، ولی انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.

گفتنی است، بر اثر حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان، دست کم 27 تن به شهادت رسید‌ه اند. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای این حمله انتحاری را تأیید کرد و گروه تروریستی جیش العدل، مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
بسمه تعالی
چرا مقرهای تروریست های مخفی شده در پاکستان را هدف قرار نمیدهید.
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مصلحت نیست چون :
تروریست ها در بین قبایل پاکستانی در بلوچستان پاکستان خودشون رو مخفی کرده اند
و همچنین صلاح نیست ایران مرزهای شرقی رو زیادی امنیتی کنه .
البته در مقاله اشاره نشده به اینکه یکی از اهداف اصلی این جنایات ، نا امن جلوه دادن شرق ایران و به شکست کشاندن پروژۀ بندر مکران و توسعۀ چابهار است .
شیاطین برای رسیدن به اهدافشان ، کوتاهترین راه یعنی کشتار رو انتخاب می کنند .
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
چرا به فکر اعتماد سازی و رعایت حقوق خلق ها و احزاب نیستیم که عامل بوجود آمدن چنین گرو هایی می شود!؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دوست عزیز 13:15 میشه بفرمایید چرا صلاح نیست مرزهای شرقی رو امنیتی کنیم؟ حداقل به بیست سال گذشته نگاه کنید و ببینید چقدر از مرزهای شرقی ضربه خوردیم؟ جدا از بحث های این گروه و یا دیگر گروه های تروریستی! بخش بسیاز زیادی از قاچاق موارد مخدر از همین مرزها انجام می شود. چی می شد مثل ترامپ که درخواست کشیدن دیوار با مرز مکزیک رو داره ما هم یه دیوار و یا هر استحکامات دفاعی و امنیتی در این مرزها برقرار کنیم. جدا از این حمله تروریستی اگه با دید باز و بدون تعصب به تلفات و خسارت هایی که مواد مخدر قاچاق شده از مرزهای شرقی برای ممکلت داشته دقت کنیم، به روشنی میشه فهمید که باید امنیت این مرزها رو افزایش بدهیم. چرا چند لشکر نظامی(ارتش یا سپاه) رو به این مناطق اعزام نمی کنیم و همانند مرزهای عربی در زمان جنگ با مرزهای شرقی کشور رفتار کنیم. یعنی از عکس العمل پاکستان می ترسیم؟؟؟؟؟ اتفاقا الان زمان مناسبی هست تا ایران این کار رو انجام بده و صرفا به چنگ تا هنگ و یگان مرزی اکتفاء نکنه
عجب!
من که هرچی متن رو خوندم دلیل ارتباطشون رو نفهمیدم .
کشور نجسستان (پاکستان) . به ازای هر شهید ، هزار حرامی به درک واصل خواهد شد.
,به زودی تاوان سختی پس خواهند داد
من الان کلا به همه چی شک کردم
راستی شرکت 60کشور برای سیاست مداران ایران جای تامل ندارد امریکا واسراییل را دشمن میدانیم منافقین که تکلیفشان روشن است ولی 60کشور هرچه بگوییم که کنفرانس فرمایشی وشکست خورده بالاخره این کشورها در جایی بنام سازمان ملل حضور دارند واگر حتی هرکدام کلمه ضد ما بگویند میشود یک جمله بلند که خواهی نخواهی تاثیر دارد کمی تعامل بیشتر با کشورهایی مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس راه گشا تر است عمان که خودرا دوست ایران میداند منافع خودش را در شرکت کردن در این نمایش دید وخیلی دیگر از کشورها
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اگر اینطور بود آمریکا در همون سازمان ملل این جلسه رو برگزار می کرد که برد بیشتری داشت و نه در یک کشور درجه سۀ اروپایی
در ضمن تعداد مهم نیست ، کیفیت مهمه که آمریکا نتوانست به دست بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
جناب فدوی حتما شما هم کارشناس کیفیت شناسی هستید
- کاش فقط موضوع فقط توریست بود- هفت مهندس وسه دکتر متخصص را راضی کرده بودم که بیانند خاش . اما از دیروز تا بحال سه نفرشون زنگ زدند و منصرف شدند
نخوه ترور ها در این 40 سال توسط منافقین وتکفیری ها به شیوه انتحاری بوده وخواهد بود لذا باید مناسب این شیوه برالی امنیت نیروها برنامه ریزی کرد تعجب اورس 40نیروی نظامی را با یه اتوبوس در ان منطقه بایدجابجا کرد !!!!!!نگاه اقتصادی به مسایل امنیتی ! این اتفاقات می افته دشمن دشمنه باید جدی گرفت ترحم جایز نیست
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
برادر گرامی
جاده بین شهری بوده
جاده خاکی لب مرزی نبوده
که بخواین پرسنلی که شیفتشون تمام شده و میخواین برن مرخصی با نفربر جابجا کنن
دقیقا" خیلی عجیبه...........
حادثه قبل از اجلاس ورشو....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
حادثه اهواز هم هنگام حضور روحانی در سازمان ملل بود ! واقعاً عجیبه . لعنت به تروریست ها و تسلیت به خانواده های آن بزرگواران
یعنی مراقبتهای حفاظتی تو این محدوده زمانی کمتر میشه؟؟؟؟
من فکر میکنم که در هر شرائطی، به کار بردن کلمات غیر دیپلماتیکی مثل سیرک و غیره ،زیبنده وزارت امور خارجه و بخصوص ،زیبنده شخص وزیر امور خارجه نمیباشد.
البته ایشان هم احتمالا تقصیری ندارند و ظاهرا در بعضی موارد هم ، شاید مجبور میشوند که کلمات قابل فهم تر و ملموس تری، بخصوص برای تحصیل رضایت منتقدان پر قدرت داخلی هم ، بیان کرده باشند .
سلام
من یک سیستانیم.جگرم می سوزد از دیدن صحنه های دلخراش نامردی.
از دیدن پیکرهای هزار تکه شده.من یک سیستانیم و اعماق وجودم پراست از زخمهای ترور های کور و بزدلانه....روی صحبتم با تکفیری ها و وهابی های بزدل و نامرد است.بدانید ای سیاه رویان همیشه تاریخ....چرا در میدان نمی آیید و مردانه نمی جنگید.چرا با حیله های روباه صفتانه مادران را داغ دار و کودکان را یتیم می کنید.بخدا قسم اگر همه را تکه تکه و ذره ذره کنند بازهم از آرمانهای امام راحل و رهبر عزیزمان دست نمی کشیم...ای نامردان به ظاهر مرد بدانید اگر دستانم را به سختی ببندند و مرا در خیل شما بزدلان قرار دهند با دندان هایم گلویتان را پاره پاره خواهم کرد و زمین داغدار را از خون هرزه تان سیراب خواهم کرد و قسم می خورم انتقام برادرانم را خواهم گرفت.........منتظر باشید ای جلادان بزدل.............
اول از همه این جنایت محکوم است و هیچ توجیهی ندارد و طراحان و مجریان این جنایت فقط پیروان شیطان هستند که در آینده حتما مشخص می شود که چه کسانی بوده اند.
اما جدای از اینها چند پرسش اساسی مطرح است که در عملیات تروریستی در مجلس و اهواز هم بدون پاسخ باقی ماند. خودروی تروریست ها از مواد منفجره پر شده بوده است و انفجار خودرو توانسته اند اتوبوس را نیز نابود کند چطور این همه حجم مواد منفجره در ماشین بوده
مواد منفجره که نقل و نبات نیست بشه در خونه درست کرد این مواد فقط در کارخانه ها ساخته می شوند چطور این مواد در اختیار تروریست ها قرار داده شده است؟ یک احتمال این است که از صنایع تولید کننده در پاکستان دریافت شده باشد چنین فرضی از اساس باطل است چون این صنایع زیر نظر دولت پاکستان هستند و تحت نظارت های شدید هستند از طرفی دولت پاکستان خودش نیز با تروریست های بلوچستان پاکستان مبارزه می کند و رابطه دوستانه ای هم با ایران دارد فرض دیگر اینکه از مرزهای غربی وارد شده باشد این فرض نیز غلط است چون با مسیر طولانی و کلی پست های بازرسی که در بین راه وجود دارد .
شهادت سربازان آقا امام زمان(ع) به خانواده های محترمشان تسلیت عرض می کنم.
متاسفانه منافقین و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرض این 6سال بیشتر از هرزمان دیگری وارد شده و اقدام به تخریب ،ایجاد نارضایتی مردم نسبت به نظام، دادن اطلاعات سری امنیتی به دشمنان خارجی مشغول
می باشند . و متاسفانه گزارشهای که داده می شود رسیدگی نمی شود ودر نهایت اتفاقی که نباید با خون تجربه کنیم تجربه می کنیم.
تو خبر قبلي در رابطه با شهيد شدن تعدادي از سپاهيان اسلام و در قسمت نظرات تعداد منفي زنها بسيار زياد بود.نميشه و نميتوان گفته كه همه اونها خارج نشين و ورشو نشين هستن.مطمنا خيليهاشون داخل همين آب و خاكن.ايران عزيز
سوال اينجاست.چرا رسيديم اينجا؟بايد ريشه يابي كرد و بدنبال علاج واقعه بود كه فردا خيلي خيلي دير خواهد بود.به ياد داشته باشيم كه برچسب دردي رو دوا نخواهد كرد.
پاسخ باید قاطع و پایدار باشد
پشت پردهٔ حملهٔ تروریستی در زاهدان و کل ایران دستان ناپاک عربستان ،و امارات عربی پیدا است ؟، هزینهٔ آنرا هم از جیب خود ایرانیانی که به حج میروند تامین میکنن؟ التماس تفکر برای حجاج ایرانی ،
اگر پاکستان این افراد از خدا بیخبر جهت محاکمه در دادگاه تحویل ندهد با عبور از مرز به پایگاهای این افراد خوناشم حمله وانتقام خون شهدای عزیزمان را بگیریم به امید وارزوی لحظه انتقام
بارها و بارها در این سایت هشدار داده ام که اگر در باره گروهک جیش العدل ضعیف عمل نمایید متحمل ضربه های شدیدی خواهید و در اینده کشته های بیشتری خواهید داد...چاره کار تنها در واداشتن کشور پاکستان به پذیرش مسوولیت پذیری خویش به عنوان یک کشور همسایه است و اینکار حاصل نمیشود جز انکه یک گروه تروریستی از سوی ایران و با ایدیولوزی واهی با قصد ضربه زدن به منافع پاکستان در خاک ایران تشکیل گردد و همان بلایی را که جیش العدل بر سر مردم سیستان می اورد در خاک پاکستان انجام دهد و در نهایت پس از دریافت ضربات متقابل هر دو کشور سر میز مذاکره خواهند نشست و در نهایت اجازه فعالیت گروههای مخرب از خاک خود به همسایه را نخواهند داد و این گروهکها را منحل اعلام خواهند کرد
از این سلبری های خوش ذوق خبری نیست کجا هستند
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
اول املای سلبریتی را یاد بگیر ، ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
سابریی :)
به خانواده های این شهیدان تسلیت میگویم و امیدوارم روزی در این کشور پهناور نه حرفی از جنگ باشد و نه تهدید این و آن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
من هم همینطور
در حالیکه ایران اسلامی هنوز در بهت و حیرت شهادت جوانان رشیدشان هستند امروز نمایشگاه بین المللی تهران ، صحنه رقص محلی اقوام مختلف ایرانی و همراهی زنهای پیر و جوان با آنها بود! دولت بی تدبیر ایران نمی فهمد که این شهدا قبل از اینکه اصفهانی یا شهرضایی یا بلوچ باشند ، ایرانی هستند و اعلام یک روز عزای عمومی در ایران حداقل کاری بود که دولت بی تدبیر و سر به هوای ایران می توانست انجام دهد .
باید ما با جیش العدل بجنگیم و آنها را نابود کنیم و همشانه از ایران بیرون کنیم تا درس بزرگی برای جهانخواران غرب و شرق و شمال و جنوب باشد. به امید آنروز.
تروریستها و حامیانشان ... البته هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند ... فقط دلغک بازی نتانیاهو و پمپئو قابل مشاهده بود ... مرگ بر آمریکای جنایتکار و رژیم پست صیهیونیستی و مرگ بر آل سعود ظالم
سلام
حداقل از این به یعد تردد با ماشین های کم ظرفیت تر و با فاصله صورت بگیرد.
به نظر من از همین امروز یه کمپینی را بندازیم . مبنی بر تحریم امسال حج از سوی ایرانیان . هزینه حداقل 30 میلیونی هر نفر برا حج . تو جیب این وهابیهای تروریستم میره که با هزینهش این نامردا را اجیر میکنند تا اینجور سربازهای وطنمون را به خاک و خون بکشند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی