بازدید 11527
ونگ جین؛

هدف اصلی نشست ضد ایرانی واشنگتن در ورشو

برای ایالات متحده دشوار نیست که پشتیبانی اندک بیشتر کشورهای اروپایی در مورد ادعاهای خود مبنی بر تهدید ایران در خاورمیانه را درک کند. با این حال، هدف واقعی دولت ایالات متحده، ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت برنامه های خود در این خصوص است.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 13 February 2019

امروز نشست ورشو با نام صلح و امنیت در خاورمیانه برگزار می شود و موضوع ایران در دستور کار این نشست قرار دارد. انتظار می رود، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، به طور گسترده ای "تهدید" ایران در خاورمیانه را برای سایر شرکت کنندگان کنفرانس برجسته کند.

به نظر می رسد، تلاش ترامپ برای تبلیغ مفهوم «تهدید ایران» از سوی اکثر کشورهای اروپایی با استقبال روبه رو نشده است، چون وزرای خارجه قدرت های بزرگ اروپایی از جمله روسیه و فرانسه و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیت، فدریکا موگرینی قبلا اعلام کرده اند در این نشست حاضر نخواهند شد.

با توجه به موضع خصومت آمیز لهستان علیه روسیه و سازوکار تازه ایجاد شده برای تشویق روابط تجاری بین شرکت های اتحادیه اروپا و ایران، درک تلاش واشنگتن برای ترویج دیدگاه ضد ایران از مسیر ورشو دشوار نیست.

هدف اصلی نشست ضد ایرانی واشنگتن در ورشو

ممکن است این امر برای تهران شگفتی باشد که دولت لهستان با واشنگتن برای برگزاری چنین اجلاس هایی که ایران را هدف قرار می دهند، همراهی کند.

در جنگ جهانی دوم، ایران بیش از صد هزار پناهنده لهستانی آواره از اشغال نازی ها را پذیرفت و سخت است باور داشته باشیم که لهستان با واشنگتن همکاری خواهد کرد تا شعارهای «تهدید ایران» را انتشار دهد.

ایران از تصمیم لهستان برای برگزاری این اجلاس خشمگین شد و اقدام به تعلیق برگزاری جشنواره فیلم لهستان کرد که در ابتدای ماه ژانویه برنامه ریزی شده بود. با در نظر گرفتن ارتباطات اندک بین لهستان و ایران، تهران در واقع نمی تواند کار زیادی برای تلافی تصمیم ورشو برای میزبانی این اجلاس کند.

لهستان به دنبال برقراری روابط نزدیک با ایالات متحده بوده و نمی خواهد در آستانه برنامه برای ارتقای حضور نظامی ایالات متحده در این کشور در ماه مارس با واکنش شدیدی در ارتباط با واشنگتن در مورد مسأله ایران مواجه شود.

در همین حال، لهستان متوجه است که نقش مهمی در اروپا و جهان دارد و بر این باور است، کشورهای "سنتی اروپایی"، به خصوص فرانسه، بریتانیا و آلمان، نمی توانند تمام اروپا را نمایندگی کنند.

هنگامی که این کشورها از خروج دونالد ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در سال 2016 امضا شد، انتقاد کردند، برخی دیپلمات های لهستان شکایت داشتند که منافع و نگرانی های آنها در این انتقادات مورد توجه و احترام واقع نشده است.

برای ایالات متحده دشوار نیست که پشتیبانی اندک بیشتر کشورهای اروپایی در مورد ادعاهای خود مبنی بر تهدید ایران در خاورمیانه را درک کند. با این حال، هدف واقعی دولت ایالات متحده، ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت برنامه های خود در این خصوص است.

کنفرانس امنیتی مونیخ، یک نشست بزرگ امنیتی و سیاسی در اروپا، در اواسط ماه فوریه، فقط چند روز پس از نشست ورشو، برگزار خواهد شد. برجسته کردن "تهدید ایران" در ورشو ممکن است به ایالات متحده کمک کند که تبلیغات ضد ایران خود را در پلتفرم های مختلف و برای کنفرانس های متعدد آماده کند.

هدف دیگر واشنگتن این است که بذر اختلاف بین ایران و اروپا را بپاشد؛ هرچند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله لهستان، تعهد خود را نسبت به برجام حفظ کرده اند، بیشتر ایرانی ها شکایت می کنند که ایران چیز زیادی از قبل اروپا به دست نیاورده است.

اعتقاد گسترده ای در ایران وجود دارد که کشورهای اروپایی نمی توانند هیچ کاری برای نجات برجام انجام دهند و قادر به ارائه مزایای معنی داری برای ایران نیستند. با توجه به روابط نزدیک بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، بسیاری از ایرانی ها معتقدند که آلمان، فرانسه و انگلیس، دیر یا زود به همنوایی با ترامپ در نوای خصمانه علیه تهران می پیوندند.

با این حال، مشکل واقعی سیاست ایالات متحده در قبال ایران در آن چیزی است که واشنگتن از تهران می طلبد. آیا واشنگتن به دنبال تغییر رژیم در چهلمین سالگرد استقرار نظام جمهوری اسلامی و سرنگونی رژیم شاه است که با ایالات متحده همپیمان بود، یا آن که به دنبال تخریب قابل توجه سیستم اقتصادی ایران از طریق محاصره و تحریم؟ واقعیت آن است که ترامپ و واشنگتن، تنها یکی از این ها را می توانند انتخاب کنند نه هر دوی آنها را.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
هدف مشخص است
ایرانی ها ضعیف عمل کنند باختن
بهتر است تغییرات مهم ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل هرچه سریعتر صورت پذیرد

کشور در مشکلاتی غوطه ور شده است که حاصل اشتباهات داخلی و عدم بکارگیری نیروها و مدیران کارآمد توسط دولت ها از گذشته تا حال بوده
علت اصلی عدم اعتماد دولت به ملت و بالعکس است
دولتهای قبلی و فعلی برای مردم کشورهای دیگر بیشتر از ملت خودمان کار کردند

ورشو جای شوخی نیست
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نگفتی که چگونه باید ایرانیان قوی برخورد کنند!؟
در ضمن هنوز ایران مستقیم مورد بحث در کنفرانس ورشو نیست ،بلکه صلح در خاور میانه و سوریه مرکز گفتگو ها است و ایران در صورتیکه در این صلح شرکت کند زیر ضرب نخواهد بود!
حالا خواهید دید که نتایج این کنفرانس چه خواهد بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نتیجه اش را چرا نمیگویی؟
نتیجه همان هست که ترامپ پیشنهاد داده است؟
به نظرم کشورهایی مانند چین و روسیه و امثالش که قدرت حرف زدن ذارند باید باشند تا با صحبت هایی ضد آمریکا و به نفع ایران باعث شکست ورشو شوند
از لهستان همین قدر می دونیم که تیم والیبالمون وقتی باهاشون بازی می کردبرخی تو تلویزیون کم هم ننیستند با دو دقیقه تاخیر مسابقه رو پخش می کردند و وقتی که تلویزیون روی صورت زنها و یا شادی مردم زون می کرد، سانسورش می کردند.
فاصله حکومت ها با ملتهایشان بهترین بهانه برای مداخلات سیاسی و نظامی دشمنان است
"....انتظار می رود، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، به طور گسترده ای "تهدید" ایران در خاورمیانه را برای سایر شرکت کنندگان کنفرانس برجسته کند...."


تا کی قراره منافع روسیه تامین بشه؟
معلومه خیلی ها از این نشست نگران شده اند
این مردم ایران بودن که به لهستانی ها پناه دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بزرگان گفته اند : یا کار خیر انجام نده یا اگر کار خیر کردی منت نزار .
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
کورش هم یهودی ها را آزاد کرد حال ما باید بگوئیم چرا اسراییل مواضع ما را در سوریه بمباران می کند!؟
احتمالا برای ایران اخطار داده شود و صلح برای فلسطین واسرائیل باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این یه چیزی
احتمالا برای ایران اخطار داده شود و صلح برای فلسطین واسرائیل باشد
خب چرا قبرستان این لهستانی داخل ایران باشه؟ چطور قبرستان ایرانی رو خراب میکنید و پاساژ بسازید! خب قبرهای این لهستانی رو خراب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نگران نباش اونهم انجام میگیرد
با نام خدا .

با سلام .

لازم است به استحضار برسانم : در جنگ دوم جهانی ، ایران اعلام بی طرفی نمود . (تاریخ معاصر را مطالعه نمایید .)


اما دول غربی یعنی متفقین به زور ایران را اشغال کردند و (کنفرانس تهران ) که بارها از تلویزیون پخش شد را تشکیل دادند .

ایران کشور بدبختی بود که چاره ای نداشت و باید مردم لهستان به ایران می آمدند ........وانگهی خود رضا شاه

طرفدار آلمانها بود .......تحریف کردن تاریخ کار ناصوابی است
امروز مردم اطلاعات عمومی شان بالاست
گفت‌وگو کردن اگرچه در عالم درویشی کار ناپسندی است اما در دنیای امروز شرط بنیادین حیات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
منظورت گفتگو کردن،قول دادن و زیرش زدن است؟
ایران باید نام تک تک این کشورهای شرکت کننده و سطح مشارکت آنها را ثبت کند و در وقت مناسب پاسخ درخور به آنها بدهد. مخصوصا دولتکهای عرب جنوب خلیج فارس باید گشومالی حسابی شوند. واقعا وزارت خارجه ما ضعیف عمل میکند. اگر به موقع به اینها پیام مناسب را اراسل می کرد و عواقب این ضدیت با ایران را برای آنها گوشزد می کردخیلی از اینها عقب نشینی می کردند. ایران همیشه در منظقه هست اما آمریکا ثابت کرده که هروقت قافبه را تنگ ببیند اول هم پیمانان خود را در دهان گرگ رها می کند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل