بازدید 5138

کشته شدن 8 نظامی عربستانی در جیزان

کد خبر: ۸۷۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 12 February 2019

جنبش انصارالله یمن از کشته شدن هشت نظامی عربستانی در کمینی در جیزان در جنوب غرب این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: در کمینی که یگان مهندسی ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه المدافن در همجوار با منطقه جیزان در جنوب غرب عربستان گذاشته بودند، هشت نظامی عربستانی کشته شدند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در 72 ساعت گذشته 572 مورد آتش بس را در استان الحدیده نقض کرد.

پس از گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز جنگ یمن، چهارمین دور مذاکرات صلح در این کشور، 15 آذرماه با میانجیگری 'مارتین گریفیس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد.
نمایندگان جنبش انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.

بازگشایی فرودگاه صنعا، پرداخت حقوق کارمندان و ارسال کمک‌ها از دیگر محورهای اصلی مذاکرات بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز پس از امضای توافقنامه صلح استکهلم پیش نویس قطعنامه ای برای استقرار ناظران بین المللی در الحدیده یمن را تصویب کرد اما تاکنون روند اجرایی شدن این توافق درباره الحدیده با حملات مداوم ائتلاف عربستانی ناکام مانده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر