بازدید 28238

ماجرای تنبیه دانش آموز دختر در اردبیل

کد خبر: ۸۷۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 05 February 2019

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد تا این لحظه تنبیه بدنی محرز نشده و موضوع در دست بررسی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیناز حاتمیان دانش آموز دختر کلاس چهارم ابتدایی که توسط معلم خود تنبیه بدنی شده و پیشانی و یکی از چشمانش بشدت متورم شده است، اظهار داشت: معلم مرا مامور یاد دادن درس به همکلاسی‌ها کرده بود و، چون آن‌ها نتوانستند پاسخ صحیح به سئولات درسی دهند عصبانی شده و گردنم را گرفت و مرا به دیوار کوبید.

پدر این دانش آموز گفت: آیناز پس از انجام سی تی اسکن و تشخیص پزشکان مبنی بر شکستگی جمجمه در مشگین شهر به بیمارستان فاطمی اردبیل اعزام شد.

وی افزود: پس از یک هفته بستری و درمان توسط پزشکان حال آیناز رو به بهبودی است.

طاهر رسولی دادستان عمومی وانقلاب مشگین شهر نیز گفت: با شکایت والدین دانش آموز آسیب دیده پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده و پرونده در دست پیگیری است.

در این حال اسکندری رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هر گونه تنبیه بدنی دانش آموز ممنوع بوده و در این مورد خاص نیز اگر موضوع به اثبات برسد با آموزگار متخلف برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: هنوز موضوع به اثبات نرسیده و ما منتظر اعلام نظر ارگان‌های رسمی دراین باره هستیم ضمن اینکه رییس آموزش و پرورش بخش ارشق موضوع را با تمام جوانب در دست بررسی دارد.

به گفته وی، اینکه حتما در مدرسه و کلاس درس تنبیه بدنی صورت گرفته و اینکه آسیب وارد شده به این دانش آموز مربوط به ضرب و شتم و آن هم توسط معلم می‌باشد هنوز به اثبات نرسیده و باید منتظر گزارش‌ها بود.

او با اشاره به تشکیل پرونده در دادستانی مشگین شهر گفت: پرونده تشکیل شده، ولی هنوز حکمی صادر نشده است.

بخش ارشق که روستای نولی بلاغی در آن واقع است از توابع مشگین شهر بوده و آموزش و پرورش آن مستقل می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۹
ديگه تحقيق و بررسي نميخواهد حرف راستو بچه داره ميگه ديگه..............
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
چرا معلم ها براشون درس عبرت نمیشه؟!
آقای روابط‌عمومی دنبال اثباتی؟
اظهر من الشمسه
یعنی چی به اثبات نرسیده؟بچه ها که در کلاس درس شاهد بودند که معلم کله بچه رو به دیوار کوبیده؟
آنقدر شرایط زندگی را برای معلمهاو همه مردم سخت کرده اند که همه تحت فشارهای شدید اقتصادی و معیشتی قرار گرفته و روانی شده اند و آستانه تحمل مردم بشدت پایین آمده است. نتیجه آن هم عکس العملهای شتابزده مثل این مورد میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
نخير ربطي به شرايط بد نداره اين معلمها همانهايي هستند كه زمان وزارت حاج بابايي به طور فله اي استخدام شدند بدون هيچ آموزشي و تربيتي و در مقابل نيز آموزش ديده هاي تربيت مدرس بايد بدون كار ول ول خيابانها را متر كننده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
همش همینه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
معلما هرچی بشون بدن هی شاکیندبابا چیکارمیکنیدباین وضع آموزشتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بازم غلط کرده دست بلند کرده
اگر قرار است دانش آموزی درسش را ول کند تا به سایر دانش آموان درس بدهد آن وقت معلم چرا حقوق میگیرد و اساسا فلسفه وجود معلم چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این یه روش آموزشیه اتفاقا که تاثیر خوبی رو یادگیری داره اما عکس العمل معلم عجیب و وحشتناکه. در مورد حقوقم که گفتین باید بدونید معلم حقوقی نمی گیره که بشه زندگی رو باش گذروند آخه هر چند بازم ربطی به همچین کار غیر انسانی نداره و نمیتونه دلیلی براش باشه
برای بار چندم است میگم بابا این همه دکتر روانپزشک داریم چه اشکالی داره آموزش و پرورش
برنامه ای برای برسی معلم ها و دانش آموزان داشته باشه تا شاهد این مسایل نباشیم
پس چطوری ثابت شود که باور داشته باشید از صورتش معلومه دیگه دیگه چی می خواهی
عجب آدمهایی هستید.
چی باید به اثبات برسه ؟
حرف راست رو باید از بچه شنید
دست از این کاراتون بردارین سیاه نمایی کافیه
واقعا چقدر سخته اثبات چنین قضیه ای! یعنی تو اون کلاس دانش آموز دیگه ای نبوده که تحقیق بشه و واقعیت مشخص بشه. یا مثلا خانواده این دختر خودشون زدند سر بچه بی نوا را داغون کردن که اخاذی بکنند! همین کارها باعث شده کسی از قانون حساب نبره.
این معلم پرروبایداخراج بشه
آموزش و پرورش اردبیل کانون سانسور و سرپوش گذاشتنه، هفته گذشته چند تن از اراذل و اوباش به یک مدرسه دخترانه در اردبیل حمله کرده و مدیر مدرسه راهنمایی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند اما صدایش را هم در نیاوردند و معلوم هم نشد چه اتفاقی افتاد این در حالی است که دانش آموزان هنوز با ترس و لرز به مدرسه می روند.
برخورد بشه یعنی چه ؟! قصاص باید بشه
چرا بجای معلم شکنجه گر در کلاس است. وقتی جمجمه دانش اموز شکسته هنوز باید تحقیقشود؟ ان همه تحقیق های قبلی چه شد؟ اگر معلمی بابت ضرب و شتم و شکنجه دانش اموز اخراج شود معلمان روانی بعدی هم چنین می کنند؟
من نمي دونم اين چه رسميه تو مدارس ايران كه جور معلمان و دانش آموزان تنبل ( البته در زمينه بعضي دروس) رو بايد شاگرد زرنگا بپردازن.
من خودم از جمله دانش آموزاني بودم كه يه سري دانش آموز ضعيف رو زيرگروه من كرده بودند و من هرچه تلاش مي كردم آنها چيزي ياد نمي گرفتن. اين برايم شده بود كابوس. باور نمي كنيد كه چقدر من از اين بابت گريه كردم.
وقتی میگن چیزی به اثبات نرسیده منظور اینه که داریم مشورت می کنیم ببینیم چی بگیم که به مصلحت باشه
اين معلم مشكل رواني دارد وگرنه از بچه ها معصوم تر و پاك تر اونم يه دختر بچه كه مثله يه فرشته است مگه داريم .معلم كه بايد حد مجازات برسيد . ولي نقش وزارت چي مي شه چرا افراد صالح استخدام نميكنن وقتي سهميه هاي مشخص وجود داره نتيجه ميشه اين كه ميبيني هر روز صبح بايد خبر جديد از اين قبيل شنيد. اين ضعف از اساس اموزش و پرورش هستش.
تنبیه دانش اموزان ابتدایی باید خط قرمزاموزش وپرورش باشه
وتنبیه دانش اموزان دبیرستان خط زرد اموزش وپرورش باشه
با سلام
وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
آیا صاحب خردی در این سرزمین وجود ندارد؟
اگر این معلم قصاص نشود و علاوه بر آ« بخاطر سوء استفاده از جایگاه معلمی مجازات نشود در آینده ای نزدیک تاوانش را در همین حوالی معلمهای دیگر خواهند داد !!! و دانش آمزان بیشتری مورد ستم واقع خواهند شد!!!!
عجب حکایتی شده
یکنفر حرف مار ا با.ر کند- بخدا مشکل ما معلم و راننده و مدیر و رئیس وزیر نیست- مشکل از تبعیض و بی هویت کردن افراد هست- وقتی احساس پوچی و بی هویتی داشته باشی هیچ چیز مهم نیست هیچ اصولی نداری- پس بیائید این باند بازی و فامیل سالاری را کنترل کنید معلم شدن خصوصیات خاص تعرف شده ذاتی دارد چه برسد به ضوابط تعریف شده- مدیر شدن فقط پارتی نباید باشه - رئیس شدن حتما نباید فامیل نماینده مجلس باشیو اصلا وضعیت خطرناکی شده
پیشنهاد میکنم کل آموزش و پرورش از راس تا ذیل

روانکاوی بشوند!!
چه دیوونه خونه ای شده
شرمنده باشید!!!
آیا دانش امزان آن کلاس شاهد نبودند؟؟

دنبال اثبات هستید؟؟؟؟؟؟؟
دیروز برای کاهش خشونت در اردبیل بین مردم گل توزیع شد و در هفته قبل این اتفاق در ائلی گلی تبریز افتاد . باور کنید توزیع گل راه حل مبارزه با خشونت نیست . بلکه به یک عزم ملی یا منطقه ای نیاز دارد و برای نیل به آن حتما باید توسط نهادهای فرهنگی و دانشگاهی اقدام به آموزش و فرهنگ سازی شود
مشکلات معیشتی و مالی قشر معلمین را با بحران مواجه ساخته.
سلام.نکنه بچه خودش سرشو کوبید!!!!!!! به دیوار تا از معلم پولی دریافت کنه.به نظرم حداقل 5 سال زمان لازم هست تا اثبات بشه.شاید هم بیشتر!!!!!!!!
بعضی دوستان چه راحت میگن همه چی معلومه چه نیاز به اثبات! اونم با دیدن تنها یک عکس!..... اصلا اگه به احتمال نود و نه درصد معلم مقصر باشه و فقط یک درصد ممکن باشه تقصیری نداشته باشه باید اون یه درصد اثبات بشه و الا عین ظلمه که به کسی اجازه ندی حرفش رو بزنه و بقیه شواهد بررسی نشه
معلم خاطی باید اعدام شود...فقط اعدام .. فقط اعدام
دختر عموی من کلاس پنجم این مدرسه است سر این بچه به دیوار کوچه نزدیک مدرسه برخورد کرده ولی خانواده چند تا از دانش آموزان با این معلم بر سر مقدار مشق مشکل داشته اند
به نظر می رسه معلمها در عرصه جامعه برای رسیدن به خواسته هایشان دچار ناکامی اند و با انتقال ناکامی بصورت پرخاشگری به دانش آموزان در پی جبرانند! آنچه از تنبیه دانش آموزان در رسانه ها دیده می شود یک دهم آن چیزی است که در مدارس اتفاق می افتد تنبیه های روانی که شکلی از تحقیر توهین مقایسه جدا سازی شماتت و آنچه موجب کاهش عزت نفس دانش آموز است قابل ارائه برای رسانه نیست!! از قرار بر اساس شواهد جامعه به حال خود رها شده است...
مگه هواپیما سقوط کرده که میخواین جعبه سیاهش و پیدا کنید!!. مردم و چی فرض کردین؟؟!!
اولین مشکل در گزینش بی حساب و کتاب است.من معلمی می شناسم که 14 سال نیروی آزاد در بهترین مدارس است ولی چون آشنا ندارد در مصاحبه استخدام رد می شود ولی کسانی که پارتی دارند یا پدر و مادر فرهنگی دارند استخدام می شوند. یه جوری نظام طبقانی ایجاد شده کسی که پدرش کارمند هست کارمند می شود و به لیاقت آن فرد نگاه نمی شود. سیستم درست و شایسته سالاری درد اصلی کشور ما است.
با سلام
متاسفم برای بچه هایی که زیر دست همچین معلمینی تربیت میشن.واقعا داریم به کجا میریم
پاسخ ها
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
سلام دوست عزیزتوصیه میکنم فقط یک روزبرین به یک کلاس دانش آموزان ابتدایی وببینم میتونین تحمل کنین یا نه ولی با اینحال رفتاراین معلم راقبول ندارم
باید انجمن های مردم نهاد از خواب خوش برخیزند و بجای مسئولین کشور بیندیشند که چگونه میتوان اینگونه کودکان را قبل از شکنجه و گاه نابودی یافته و نجات شان داد چرا که بنظر میرسد مسئولان ذیربط کپسول بی کفایتی خوش آب و رنگ را همراه یک لیوان آب بالا انداخته اند.

انجمن های مردم نهاد (ان جی اُ ها) باید جور وظیفه و مسئولیت پیشگیری و جنایت بر علیه کودکان را بعهده بگیرند؛ لطفا همت بخرج بدهید و راهکارهای پیشگیری از وقوع ١- شکنجه و ٢- جنایت را با تبادل نظر و همفکری با کارشناسان گوناگون بویژه حامیان کودکان و مادران یا حتی دریافت نظر و پیشنهاد از آحاد مردم بیابید و بمرحله اجرا بگذارید!
دیگه قراره چطوری اثبات بشه؟
خب از بچه های کلاس بپرسید دیگه
اقای اسکندری رییس که توباشی معلم اش معلومه که دست به زن می شه!!!

می خوای ان چیزی که اعیان است ثابت هم بکتید؟
یا کتمان کنید؟
حیف نون!!!
به نظر من اینم تقصیر پزشکاست...وقتی اینقدر حقوق میگیرن به معلما فشار میاد سر بچه رو میکوبن به دیوار!!!!
بنظرم معلمان اصلا از لحاظ مالی اشباع نیستند.با چه روحیه وانرژی ای با حقوق کم.
چرابچه رامیزنند چراوجدان ندارندمعلمی که اینگونه کارهاانجام میدهد بایدبسختی تنبیه شود
بچه خودش نمیتونست با اون همه قدرت سرشو بکوبه ب دیوار اینکه اثبات کردن نمیخاد معلومه ک یکی با تمام قدرت و زور سرشو کوبیده ب دیدار ک ب این روز افتاده
این دیگه معلومه معلم زده که این طور شده این دیگه اثبات نمیخواد نکنه میخوان بگن کار معلم نبوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل