بازدید 6901

خرسندی مصر از آزادی اتباع بازداشتی خود در ایران

کد خبر: ۸۷۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 04 February 2019

به دنبال آزادی 5 ماهیگیر مصری که به صورت غیرقانونی وارد آبهای ایران شده بودند، قاهره از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت خارجه مصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به آزادی پنج ماهیگیر مصری از ایران که از ماه دسامبر ( آذر) به دلیل ورود غیرقانونی به قلمروی آبی این کشور در بازداشت بسر بردند، اطمینان حاصل کرده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «الاهرام» در بیانیه‌ای که «احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر بدین منظور قرائت کرد، آمده است: «با توجه به اهمیت ایمنی و تندرستی شهروندان مصری خارج از کشور به عنوان بخشی از وظایف وزارت خارجه مصر، تلاش‌های این وزارتخانه برای آزاد ساختن پنج ماهیگیر بازداشت شده در ایران موفقیت آمیز بود و آن‌ها پس از اتمام تمام مراحل قانونی آزاد شدند.»

سخنگوی وزارت خارجه مصر در ادامه افزود که پنج ماهیگیر مصری پس از آزادی در شرایط جسمانی خوبی قرار دارند. دستگاه دیپلماسی مصر تاکید کرد که این وزارتخانه پیشتر نیز نسبت به وضعیت جسمانی مناسب ماهیگیران بازداشت شده اطمینان حاصل کرده بود.

این حادثه سال گذشته میلادی هنگامی رخ داد که قایق پنج ماهیگیر مصری ثبت شده در عربستان، به ناگاه وارد قلمرو آبی ایران شد و نیروهای ایرانی نیز این افراد را به دلیل ورود غیرقانونی دستگیر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار