بازدید 2595

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری ترکیه در عراق

کد خبر: ۸۷۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 04 February 2019

وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد که کشورش برای بازسازی عراق پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در استانبول اعلام کرد که بعد از انتخابات شهرداری‌ها در مارس ۲۰۱۹ در ترکیه، قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به بغداد سفر کند.

اوایل سال جاری میلادی برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق، از ترکیه دیدار کرده بود. کارشناسان، سفر رئیس‌جمهوری کرد عراق به آنکارا را گامی مهم برای توسعه و آغاز دوره شکوفایی مناسبات ترکیه و عراق ارزیابی کرده بودند.

هنوز مدتی از این سفر نگذشته که وزیر امور خارجه ترکیه از سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری این کشور در عراق خبر داده است. چاووش‌اوغلو گفت: این مبلغ به صورت وام در اختیار بازرگانان ترک قرار می‌گیرد و آنان نیز آن را برای سرمایه‌گذاری در عراق استفاده خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین افزود که دولت عراق اکنون تشکیل شده و مهم‌ترین مسأله وجود یک دولت فراگیر و بازسازی این کشور است.

رسانه‌های ترکیه می‌نویسند که دولت تازه تأسیس عراق با ایجاد تغییرات بنیادین در سیاست خارجی خود درصدد ایجاد توازن در روابط منطقه‌ای است.

از سوی دیگر، دویچه‌وله گزارش داد، انجمن صادرکنندگان منطقه اژه ترکیه در گزارش سالانه صادرات ۲۰۱۸ به قطر اطلاع داده است که حجم صادرات این کشور به قطر افزایش ۶۲ درصدی داشته و به یک میلیارد و ۱۸ میلیون دلار رسیده است. حجم صادرات ترکیه به قطر در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۳۰ میلیون دلار بوده است.

مقامت ترکیه گفته‌اند که بعد از امضای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ تراز تجارت ترکیه- قطر به نفع ترکیه افزایش پیدا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر