بازدید 23655
در گفت وگو با «تابناک» مطرح شد؛

به دلیل توزیع گوشت ارزان وارداتی، مصرف گوشت دو برابر شده! 70 درصد نفرات حاضر در صفوف توزیع گوشت، خانوار نیستند! دام وارداتی با دلار 4200 هم از کشور قاچاق نمی‌شود

این روز‌ها قیمت گوشت قرمز علیرغم اقدامات دولت در زمینه واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین واردات دام زنده از سایر کشور‌ها با ارز دولتی، کاهش قابل توجهی را نداشته است. رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از دلایل عدم کاهش قیمت گوشت قرمز در این روز‌ها پرده برداشته اند.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 02 February 2019

تابناک اقتصادیاین روز‌ها قیمت گوشت قرمز علیرغم اقدامات دولت در زمینه واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین واردات دام زنده از سایر کشور‌ها با ارز دولتی، کاهش قابل توجهی را نداشته است. رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از دلایل عدم کاهش قیمت گوشت قرمز در این روز‌ها پرده برداشته اند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ مدتی است، قیمت گوشت قرمز به شدت افزایش یافته و حتی شنیده می شود که در برخی مواقع، قیمت هر کیلو گوشت قرمز به 100 هزار تومان هم رسیده است. دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز، دو کار مهم انجام داده است: نخستین کار اینکه برای واردات گوشت قرمز سرد (سنگین) و گوشت قرمز گرم سبک از 16 مرداد ماه سال جاری ارز 4200 تومانی تخصیص داده و دومین اقدام نیز این است که در چند وقت اخیر، اجازه واردات دام زنده با ارز 4200 تومانی از کشورهایی مانند رومانی را صادر کرده است.

اما این اقدامات دولت هنوز باعث نشده که قیمت گوشت قرمز به طرز قابل توجهی کاهش یابد. حالا پرسش اساسی این است که چرا قیمت گوشت قرمز همچنان بالاست؟

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز، قاچاق دام است. رضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در مصاحبه با رادیو اعلام کرد: قیمت گوشت قرمز ارتباط مستقیمی با قیمت دام زنده دارد.

سالمی افزود: در ده ماهه نخست سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان کشتار در کشور 18 درصد کاهش داشته است. از طرفی در ده ماهه نخست سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان تولید دام 5 تا 6 درصد افزایش داشته است. با کنار هم قرار دادن این دو آمار می توان به این نتیجه رسید که دام در حال قاچاق شدن به آن سوی مرزهاست.

البته در این مدت آمارهای متفاوتی در زمینه قاچاق دام ارائه شده است؛ برای نمونه علیرضا عزیزاللهی رئیس اتحادیه دامداران ایران در 25 دی ماه 1397 طی مصاحبه ای اعلام نمود که سالانه بیش از یک میلیون رأس دام زنده از کشور قاچاق می شود یا حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و ارز طی مصاحبه ای با رادیو در 24 دی ماه 1397 گفت: میزان قاچاق دام در هشت ماهه سال ۹۶، ۱۶۶ هزار و ۳۹۴ رأس بود که این میزان در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ با رشد ۴ و نیم برابری مواجه شده و به میزان ۹۲۶ هزار و ۴۷۷ راس دام رسیده است.

قاچاق دام گوشت گرانی گوسفند

منصور پوریان رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده در مصاحبه با خبرنگار تابناک اقتصادی ضمن تأیید تأثیر قاچاق دام بر قیمت گوشت قرمز گفت: هم اکنون 45 درصد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مرتبط با قاچاق دام زنده است. وی افزود: اگر بخواهیم کارشناسانه به موضوع قاچاق دام نگاه کنیم باید بگوییم که قاچاق دام تاثیر کمیتی بر بخش دام نداشته بلکه این قاچاق بر روی قیمت گوشت تأثیرگذار بوده است.

پوریان ضمن طرح این پرسش که چرا دام قاچاق می شود، گفت: یکی از دلایل این قاچاق دام، اختلاف قیمت دام در ایران و کشورهای همسایه است. از طرفی در فصل زمستان، معمولاً قاچاق دام بیشتر است و آن هم به این دلیل است که در این فصل کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق به خاطر کاهش میزان عرضه دام در بازارهایشان با یک افزایش تقاضا رو به رو هستند. البته برای جلوگیری از پدیده قاچاق دام در هفته های اخیر، اقداماتی انجام شده است و امکان خروج به مانند قبل دیگر وجود ندارد.

رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده، علاوه بر قاچاق دام، عوامل دیگری را نیز در افزایش قیمت گوشت قرمز مؤثر دانسته و گفت: همیشه در فصل زمستان در ایران و در تمام خاورمیانه و آسیای میانه، میزان عرضه دام تقریباً از سوی پرواربندها و دامدارها کم می شود و این دارای دو دلیل عمده است: اول آبستن و زایش زمستانه ماده هاست و دوم پرواربندی و وزن گیری بره های تولید پاییز است. بنابراین این عامل نیز در کنار قاچاق دام، بر روی عرضه دام و کاهش آن تأثیرگذار بوده است. از سوی دیگر مصرف کنندگان در ایران بیشتر گوشت گرم مصرف می کنند و همین عامل باعث شده است تا همیشه تقاضا برای گوشت گرم زیاد باشد. پس از یک سو عرضه دام کاهش و از سوی دیگر تقاضا افزایش و همین عامل باعث مازاد تقاضا و افزایش قیمت گوشت شده است.

پوریان در پاسخ به این پرسش که دام های وارداتی از رومانی آیا با ارز 4200 تومانی وارد شده اند یا خیر و اینکه آیا امکان قاچاق این دام های وارداتی وجود دارد یا خیر، گفت: این دام ها با ارز 4200 تومانی وارد شده اند و امکان قاچاق آن ها وجود ندارد چرا که این دام ها از فرودگاه های خاصی به کشور وارد می شوند و در کشتارگاه های مخصوصی کشتار شده و در سیستم توزیع برای تنظیم بازار قرار می گیرند.

وی در پایان سخنان خود گفت: دلیل اینکه بعضاً شاهد صفوف طولانی برای دریافت گوشت هستیم این که اولاً به دلیل توزیع گوشت ارزان و پایین بودن قیمت گوشت های وارداتی در مقایسه با گوشت های موجود در بازار، میزان مصرف خانوارها از حد نرمال خودش خارج شده و خانواده ای که مثلاً یک کیلو گوشت نیاز داشته، اکنون دو کیلو گوشت خریداری می کند، ثانیاً اینکه وقتی شما به صف ها نگاه می کنید، خواهید دید، 70 درصد نفرات حاضر در این صفوف توزیع گوشت، خانوار نیستند، بلکه کسانی هستند که سعی می کنند از این فضا استفاده کنند و با توجه به تفاوت قیمت گوشت وارداتی و بازار، با دریافت این گوشت آن را در اختیار مکان های پرمصرف گوشت مانند رستوران ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها، پادگان ها و... قرار دهند و سودی را از این طریق نصیب خود بکنند.

رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده گفت: بر خلاف سال های 1395 و 1396 که دام با پدیده نابودکننده تب برفکی مواجه بود و جمعیت دام کاهش یافت، در سال جاری به دلیل ترسالی و مراقبت های لازم، تولید دام خوب بوده است و با آغاز عرضه بره های تولید شده در پاییز و زمستان از 15 اسفندماه سال جاری تا اردیبهشت ماه سال آینده، قیمت گوشت متعادل تر خواهد شد.

همچنین در این مدت، یکی از دلایل دیگری که برای افزایش قیمت گوشت مطرح شده بود، موضوع قاچاق گوشت به آن سوی مرزها بود.

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی و تفاوت قیمت فاحشی که در خصوص قیمت گوشت در داخل و خارج ایران وجود دارد، هر آنچه با قیمت پایین تر عرضه شود، به طرقی از کشور خارج خواهد شد. وی افزود: من اعتقاد دارم هم دام زنده و هم گوشت گرم و هم گوشت منجمد به دلیل توجیه اقتصادی از کشور خارج می شود.

نماینده مردم شازند ادامه داد: وارداتی که دولت با ارز 4200 انجام می دهد، هم هزینه های زیادی به کشور وارد می کند و هم باعث لکه دار شدن عزت مردم می شود و روش غلط و منسوخی است. ابراهیمی گفت: ما معتقدیم که قیمت همه کالاها افزایش یافته و دولت با دادن ارز دولتی به 25 قلم کالا جهت واردات، نخواهد توانست این قیمت ها را کاهش دهد و باید این پول ها را به مردم بدهد تا توان خرید آن ها افزایش یابد. هم اکنون ثروت های کشور را به روش های غلطی می پاشانیم و ملتمان را گرسنه و محتاج نگه می داریم. ما علاوه بر اینکه با دادن ارز 4200 تومانی جهت واردات کالاها، یارانه را به کشورهای دیگر می دهیم، در داخل کشور هم این یارانه را به ثروتمندان اختصاص می دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴۶
بیشتر گوشتهای وارداتی با دلار 4200 میره برای رستورانها.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
من تا به امروز محل فروش گوشت ارزان در کرج ندیدم ن توانشتم پیدا کنم و بخرم نیش جوم تهرانیها
میلاد حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
همچین میگن گوشت ارزان قیمت انگار قیمتش از قبل کمتره! شما در حالی گوشت رو گرون کردید که با قیمت قبلی هم مردم توان خرید نداشتن بعد حالا سر ملت منت میذارید که چون ارزون بوده مردم زیاد خریدن؟!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خسته شدیم بابا ، یک روز دنبال رب گوجه ، فردا پوشک بچه ، روز دیگه روغن ، روز دیگه گوشت .
چقدر بوییم بخریم تا قبل اینکه گرون بشه خریده باشیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اقای روحانی و دولت او با شعار و وعده شفافیت و دولت راستگویان امدند و فرمودند ما همه مسایل و امار را با مردم در میان می گذاریم حتی اگر به ضرر ما و دولت باشد. ولی چند ماه است که همان امار دستکاری شده تورم و نرخ رشد اقتصادی را اعلام نمی کنند و یا مانند مشکل قیمت گوشت که می گویند دلیلش قاچاق دام است. قاچاق دام به کجا؟ به عراق و افغانستان و دبی؟! یعنی قاچاقچی باید بازار کیلویی صد هزار تومان ایران را بزارد ببرد عراق . یعنی در عراق باید قیمت گوشت کیلویی دویست هزار تومن باشد تا برای قاچاقچی صرف کند! در حالیکه همه می دانیم چنین نیست و بازرگان عراقی ای دبی باید مغز گوسفند خورده باشند که مثلا گوشت کیلویی هفتاد هزار تومن در اروپا و رومانی را بزارند و گوشت کیلویی دویست هزار تومن ایران را بفروشند! تازه همین هم بی احترامی به خود دولت و نیروی انتظامی است. دولتی که چند میلون راس دام زنده ان در سال از مرز خارج می شود دیگر چه خرجی برای امنیت و مبارزه با قاچاق در مرزها می کند!.هر چند نیروی انتظامی توضیح داده که کل کشف دام صادارتی 156 راس بوده! با این میزان شفافیت هر روز بیشتر در بهروزی غرق می شویم!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
برای کشوری که 95 درصد دان مرغ و 95 درصد روغن خوراکی و 95 درصد مواد اولیه داروهای خود و 50 درصد جو و 90 درصد علوفه و البته قطعات اصلی پراید و چوب بستنی و پوشک و کاغذ و بسیاری از اقلام دیگر از برنج تا گوشت خود را از خارج و به ازای صادرات نفت یا میعنات گازی خود وارد می کند صحبت از پیشرفت و عدم وابستگی و اقتدار و... با عرض معذرت یک فریب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مصرف گوشت دوبرابر شده؟
یعنی پولدارها مصرف گوشتشون ده برابر شده؟
یعنی بی پولها پولدار شدن گوشت می خورن؟
بسه دیگه

حداقل به شعور مردم توهین نکنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
برخی دلار ۴۲۰۰ را میگیرند و گوسفند زنده را با
هواپیما می آورند و فورا دوباره با کامیون به عراق صادر میکنند و به دلار ۱۲۰۰۰تومان و بعد باز با دلار ۴۲۰۰ تومان گوشت منجمد می آورند و ۹۰ درصدش را در بازار آزاد به فروشگاهها و رستورانها و دانشگاهها با ده هزار تومان می فروشند و ده درصدش را هم در نقاطی محدود به عده ای با کارت ملی توزیع میکنند
این وسط یک رانت ۴۲۰۰ تومانی تا ۱۲ هزار تومانی برای واردات گوسفند زنده و منجمد در جیب چند تا آقازاده و ژن خوب دلال سلطان گوشت میرود
والا در زمان جنگ وزارت بازرگانی کوپن چاپ و توزیع کرد و به همه مردم شهر و روستا کره پنیر قند شکر گوشت قرمز و سفید و برنج و تخم مرغ و دارو و نفت و بنزین و گازوئیل را توزیع کرد و یک ریال هم دزدی نشد و همه هم راضی بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چرا اینقدر ساده هستید ؟
کشور هر روزه به بیش از حداقل ۱۵۰۰ تن گوشت نیاز دارد
چطور با وارد کردن روزی ۴۰ تن گوشت میخواهند قیمت را کنترل و نیاز مردم را بدهند ؟
.
دارند به اسم تامین گوشت مردم دلار ۴۲۰۰ تومانی را در بازار ۱۲۰۰۰ تومان می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دو سه تا از این گوسفندها رو اعدام کنن همه چیز درست میشه
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای ناشناس||۱۴:۴۶ : داشتیم به یک جاهایی
میرسیدیم که دولت منتخب شما اومد سرکار کشور رو تا فرق سر تو وابستگی فرو برد..همین سی ان ان تو یه بخش خبریش داشت اشاره میکرد که ایران داره اختراعاتی رو که قبلا کشف شده بودن به خاطر اینکه در اختیارش قرار نمیدن مجددا اختراع میکنه و این در دوره دولت قبلی بود که به قول خودشون فلج کننده ترین تحریمها رو اعمال کرده بودن تازه دلار 3200 بود گوشت هم 28000!
به قول یکی از اساتید بزرگوار که اسم نمیبرم :هر وقت این جماعت غربزده بخوان مردم رو تحمیق کنند با شعارهای پ.پ.لیستی روشنفکرانه و دم از آزادی و موسیقی و استادیوم و... مردم باید بفهمند اگه وسط استادیون آزادی کنسرت مختلط با برهنگی محض هم براشون مهیا بشه با شکم و جیب خالی و ورشکستگی که اینا براشون درست کردن ارزش نداره که نداره.چون توان و حال رقص تو اونجا رو ندارن دیگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خبرگزاریهای ایران فقط مزخرف میگن گوشت مصرفی مردم را دولت نمیتونه تهیه کنه تابناک چرت میگخ
بازنشسته ها ششماهه از خرید گوشت محروم شده اند کمتر مردم را مسخره کنید از غضب الهی بنرسید وبروز قیامت ایمان داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
باید باور کنیم مصرف گوشت دو برابر شده احتمالا گوشت های قاچاق شده را به حساب مصرف گذاشته اند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مسخره ترین توجیه همان قاچاق گوشت به خارح از ایران است. قیمت گوشت در بازار ایران صد هزار تومن است. اگر قاچاق گوشت به عراق یا افغانستان یا دوبی بخواهد برای قاچاقچی بصرفد قیمت گوشت در عراق یا افغانستان باید دویست هزار تومن باشد. در حالیکه قیمت گوشت در این کشورها خیلی پایینتر از این حرفهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
نه داداش
نویسنده راست میگه
قبلا اصلا گوشت یخ زده نمی خریدم وبا الان مجبورم و برای ۳ نفر حدودا ۱۲ کیلو یخ زده خریدم و بریز کردن چون میدونم شاید آخرین گوشت قرمزی باشه که می توانم بخرم
ناشناس
| Italy |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سئوال ایا بچه های کوچک گوشت نمیخورند ؟ایا افراد خیلی مسن و ناتوان از حرکت غذای گوشتی نمیخورند؟چرا باید برای گرفتن دو کیلو گوشت منجمد با کارت ملی حتمآ صاحب کارت حضور داشته باشد انهم زمانیکه هوا سرد است و کودکان وسالمندان قادر به ایستادن در صفهای طولانی نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ای راست میگه این گوشتها داره به مصرف رستورانها و اینجور جاها میرسه . من خودم تا حالا یه کیلو هم ازش نخریدم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مصرف گوشت ما که 1/4 شده حالا این که مصرف گوشت در کشور دوبرابر شده احتمالا مسئولین بیشتر میخرن و میخورن پس مصرف 2 برابر شده براشون.
وی در پایان صحبت های خود گفت: دلیل اینکه بعضاً شاهد صفوف طولانی برای دریافت گوشت هستیم این است که اولاً به دلیل توزیع گوشت ارزان و پایین بودن قیمت گوشت های وارداتی در مقایسه با گوشت های موجود در بازار، میزان مصرف خانوارها از حد نرمال خودش خارج شده است و خانواده ای که مثلاً یک کیلو گوشت نیاز داشته اکنون دو کیلو گوشت خریداری می کند،
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حتما مردم برای مصرف اضافه تو این هوا تو صف وایمیستن
عجب تئوری فکر شده ای که تمام علوم اقتصاد و بازار رو زیر و رو کرد
واقعا این مواد روان گردان رو باید بشتر کنترل کنند کنند خصوصا از دور و بر این جور متخصصین
ناشناس
| Italy |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
احسنت به ایرانی من میترسم این نوابغ را یه موقع ندزدن البته مریخی ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تابناک چرا حذف کردی؟ چقدر قراره سانسور کنید؟ شماها بدبختی و فلاکت ملت رو نمیبینید؟ ایران فقط شده یک اقلیت پولدار؟ماها مردیم
تنها راهش اینه که لبنیات و حبوبات بخوریم، و بادموجون(چقدر هم خوشمزه است)
من به جز ماهی یک کباب برگ، دیگه اصلا لب به گوشت نمیزنم.
هم برای سلامتی مفید است، هم اینکه این حیوانات زبان بسته رو گردن نمیزنیم. وقتی میگه بع بع آدم دلش ریش ریش میشه، چطور بخورمش این موجودات نازنین رو؟ الان هم دارم میرم رستوران کشک بادمجان بخورم. اونهایی که میگن بدن به پروتئین نیاز داره، پروتئین و آهن بدن رو از سایر مواد غذایی میشه تامین کرد. لبنیات، تخم مرغ (نه خود مرغ) ؛ حبوبات ، نان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اون کباب برگ که فرمودین احیانا شما را یاد بع بع گوسفند نازنین نمی اندازه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خانم ها و نوجوانان و کودکان به گوشت نیاز دارند
لابد توزیع کنندگان ریگی بر کفش دارند. ما که در شمال کشور هستیم گوشت تنظیم بازاری در مراکز توزیع نمیبینیم. من به شخصه 4 بار صبح زور رفتم فروشگاه تا یک ساعت هم صبر کردم گوشتی نیامد. به خاطر کارم دیگه نتونستم بمونم. دست خالی برگشتم.
واقعاجلوی 4گوسفندفروش و6قصاب نمیشه گرفت.
قیمتها را جهانی کنید از جمله خودرو و حقوق مردم را تا نگران قاچاق نباشید
با اینکار انحصارات درش تخته میشه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مشکل اینجاست که اونهایی که انحصار دستشون هست قدرت هم دستشونه
از دروازه های شمالی وارد میشه و از دروازه های غربی سلیمانه الی جنوب خارج میشه و سود زیادی برای قاچاقچیان و عوامل پشت پرده داره .تابناک گرامی همه از همه چیز با خبر است این خبر های شما و نظرات ما دردی را دوا نمیکنه و آب از آب تکون نمی خوره . مافیای قاچاق متاسفانه در ایران مثل سرطان به جان این کشور و ملت افتاده . متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
یک نفر حرف حساب زد! گوشت 4200 رو وارد میکنند از اون طرف صادر میکنند به عزاق و قطر مابهالتفاوت دلار 4200 تا 12 هزار تومن توجیب اخلالگراناقتصادی ر
چرا دولت برای یک مدت مشخص گوش وارداتی را در بین قصابی ها توزیع نمی کند و صنف قصابان را به عنوان همکار و یاور خود در این شرایط در نظر نمی گیرد تا قیمت گوشت تعدیل شود اگر مدتی به صورت گسترده تامین گوشت قصابی ها را دولت با گوشت وارداتی تامین کند و خرید دام اانجام نشود خود به خود قیمت ها پایین می اید از طرفی آنقدر گوشت توزیع شود تا یخچالها پر شود و مردم از نگرانی خارج شوند تنها را واردات گسترده گوشت است و با یک اپ ساده موبایلی می توان توزیع گوشت قصابی ها را کنترل کرد میزان گوش توزیعی بین قصابی ها روی مانیتور انها نمایش داده شود و هر مقدار خرید مردم از حجم ان کاسته شود
سلطان گوسفند رو بگیرید مشکل حل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
احسنت. خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ای ول
چرا از طریق وزارت خانه های، سازمان ها عمومی و نظامی و تعاونی های زیرمجموعه ، کمیته امداد و بهزیستی ابتدا توزیع نمی کنتد تا کد ملی این خانوارها خارج شود.
تا کی این وسط دلال ها بخورند. کشور فقط تهران نیست در شهرهای دیگر اصلا به دست دلال هم نمی رسد چه برسد به مردم همان بالا می خورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
عزیز من کدام دلال !!؟؟درصد زیادی از مردم کاری جز دلالی ندارند همین مغازه های جور واجوری که در شهرها است یعنی دلالی
مدیریت غلط یعنی همین ، هر روژ ایجاد صف جدید ، مطمئن باشید با این شرایط سال آینده صف خرید نان با کارت ملی خواهیم داشت .به دلیل چند نرخه بودن ارز گندمی عرضه نخواهد شد و صادر خواهد شد و ما میتوانیم با افتخار اعلام کنیم که به دنیا گندم صادر می کنیم
به علت ارزانی مصرف گوشت دو برابر شده، پس باید قیمت گوشت دو یا سه برابر شود تا مصرف متعادل شود مسئولان چقدر راحت و سریع مشکلات را برطرف می کنند
راه حلّش نخوردن گوشت قرمز توسط فقراست. پولدارها بخورند همه را کفایت میکنه. علی برکة الله!
مصرف گوشت دو برابر نشده، خرید گوشت دو برابر شده علتش هم اینه که یخچال فریزرها خالی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
جناب محمود اینکه شما فریزر خود را با گوشت پر می کنید دلیل این نیست که همه مانند شما باشند
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
من تا حالا در شهرمان جایی را ندیدم که گوشت تنظیم بازاری را عرضه کنند،کجا مصرف گوشت دوبرابر شده ؟این حرفها نادرسته مسئولین چه .راحت با وقاحت تمام دروغ میگویند
قاچاق دام ، مثل مواد مخدر نیست که آنرا در پاشنه کفش و درز چمدان و... جاسازیش کرد، کامیون میخواهد تا بتوان مثلاً 50 راس گوسفند را قاچاق کرد. حالا برای حدود یک میلیون دام قاچاق ، چند تا کامیون میخواهیم؟ حدود 20 هزار کامیون!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
در حسرت نظارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اگر به سر به مرز مهران بزنین متوجه میشین که کامیون کامیون دام زنده از مبادی ی رسمی می ره عراق!؟ کدوم قاچاق خودشون میفرستن
شما راست میگی .... اصلا مردم از بس گوشت خوردن که اوره شون رفته بالا .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خخخخخخخخ
۷۰ درصد گوشتها به رستوران ها سرازیر می شوند چون نرخ غذای رستوران ها بر اساس گوشت ۹۰، ۱۰۰‌تومنی هستش
در راستای ایجاد اشتغال یک شغل جدید برای مردم درست شده به این ترتیب که می روند در صف گوشت و گوشت دریافتی را به رستورانها می فروشند بهر حال از بیکاری بهتره.
پیش بینی می شه که آمار اشتغال کار جدید از کولبری و اسنپ و بازیافت هم جلو بزنه
اگر می خواهید صف کمتر وگوشت واقعی به دست مصرف کننده خانوار برسد گوشتهای وارداتی را بین دستگاهای دولتی کارمندان وکارگران کارخانه ها تقسیم کنید بعد این مصرفها کاهش وبه دست مشتری اصلی میرسد وواسطه بازی به صفر می رسد ؟/..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
یکی ازراه حل ها همینه.
پس چرا طعم گوشت خر میدن؟؟؟
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
میخواستند رضایت شما را جلب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شما گوشت خر کجا خوردی ؟؟
اگر ما بخواهیم برای هشتاد میلیون نفر فقط برای 6 روز ماه گوشت وارد کنیم و اجازه دهیم 24 روز ماه را از تولید داخل مصرف کنند و اگر استاندارد موجود برای مصرف گوشت مخلوط با استخوان 150 گرم برای هر روز یا گوشت بدون استخوان 100 گرم را لحاظ کنیم، ما در ماه بایست و جمعیت را 80 میلیون فرض کنیم نیاز ما 2400 تن در روز است!!!!!
اقایان هنر کرده اند و 40 تن گوشت وارد کرده اند و از بی سوادی و یا مردم را ساده لوح فرض کرده اند و انتظار دارند قیمت کم شود و آزار و اذیت میشوند احیانا مصرف عده ای زیاد شده است
کسی که داراست و گوشت مرغوب داخلی میخورد که تاثیری ندارد و اگر کم درآمدی است که گوشتی گیرش امده و کمی مصرفش به استاندارد نزدیک شده را نباید تصور کرد که ایراد کار است که برعکس اگر همه چیز درست باشد اتفاقا شاید تنها حسن کار باشد
برای هر کم کاری یک بهانه دارید
شما مسئولان برای خدمت به مردم کار نمیکنید
برای جیب مبارکتان زحمت میکشید
از ونزوئلا چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ونزوئلا؟؟؟ مگه چه خبر شده؟ اونجا هم گوشت گروون شده؟؟؟
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ونزوئلا 3 تن طلا فروخته برای مواد غذایی !!!!!
مصرف زیاد نشده میخرن احتکار میکنن.چقدر ساده اید شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خوب گفتی. از ماست که بر ماست
وی در پایان سخنان خود گفت: دلیل اینکه بعضاً شاهد صفوف طولانی برای دریافت گوشت هستیم این که اولاً به دلیل توزیع گوشت ارزان و پایین بودن قیمت گوشت های وارداتی در مقایسه با گوشت های موجود در بازار، میزان مصرف خانوارها از حد نرمال خودش خارج شده و خانواده ای که مثلاً یک کیلو گوشت نیاز داشته، اکنون دو کیلو گوشت خریداری می کند،!!!!!!!!!!
تحلیلت خیلی عمیق بود مواظب باش ندزدنت ببرن ناسا. آخه این هم شد دلیل گرانی؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم خونواده ای مصرف گوشتشو 2 برابر کرده؟؟؟؟؟
خیلی ها تو قیمت کیلویی 40 تومن مونده بودن حالا چون شده کیلویی 100 تومان دوبرابر مصرف میکنه؟؟
پولشو از کجا میاره؟؟ از بانک شما؟؟
جمعه مورخ 12 بهمن 97 در فروشگاه میدان تره بار آل احمد ، به حدود 20 نفر 3 کیلو گرم گوشت بسته بندی یک کیلویی با ارائه کارت ملی می دادند اما افرادی که نفرات آخر بودند سهمشان بسته آشغال گوشتی پر از پیه و چربی و ضایعات
بود که به اسم گوشت آبگوشتی به قیمت کیلویی 40 هزار تومان باید می خریدند! معلوم نیست منظور از گوشت ، چیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دقیقا. آشغال گوشتو به اسم گوشت وارداتی دارن میدن به مردم. حرفم میزنی میگن نگیر.
آیا حق ملتی که میلیونها شهید و جانباز و آواره جنگی داده،این است که برای یک لقمه نان خفت بکشد و این حرفها رو بشنود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حق بی فکری مردم همین میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سرنوشت هر ملتی بدست خودش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
بدتر از اینها هم اگر اتفاق افتاد نباید تعجب کرد. قانون کارما هست
مسئول محترم بهتر است اول فکر کنید و بعد حرف بزنید گوشت برزیلی کیلویی 30 هزار تومان ارزان است ؟؟ خیلی دوست داشتم یک شخصی وجود داشت و جواب شما را می داد .
میترسیدم از روزی که هموطنم شرمنده زندگیش بشه؟!! و متاسفانه الان این روزها رو میبینیم !!!!
کنار خیابون مردی رو دیدم که تا کمر داخل سطل زباله بود و ان طرف خیابان دختر خانم جوانی سوار بر پروشه...
اخه گوسغند رو یکی یکی که فاچاق نمی کنند اینه را با کامیون صدتا صدتا میبرند پس مرزبانا ن وپلیس و سپاه ودولت و ... کجا هستند یعنی در همه جا بازه هرکی ببره هرکی بیاره ما چقدر بدبختیم که قیمت گوشت ایران در سلیمانیه عراق تعین میشه
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
وقتی سالی 1500 تن فقط مواد مخدر وارد کشور میشه.....روزی ده هزار لیتر بنزین قاچاق میشه....دیگه گوسفند که سرش رو می ندازه پایین از مرز عراق رده میشه دیگه....
من فقط موندم اگه اینقدر راحت قاجاق ورودی و خروجی داریم چرا کسی تانک و موشک قاچاق نمی کنه برای ورود به کشور
مردم ما در فشار هستند این عرضه شاید موجب شود تعدادی از افراد که وسعشان نمی رسد به نان ونوایی برسند
شما که جلو خروج 4 تا گوسفند رو از کشور نمیتونی بگیری چطوری رفتی برجام امضا کردی برادر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
با ماهواره ها ببینید این گوسفندها کجا هستند ؟
اگر اقتصاد سنترال پلان نینگ باشد همین اتفاقها میافتد که در اقتصاد ما میافتد. یعنی دولت عدالت تقسیم کردنی را میخواهد که گوشت و بنزین و برق و اب و دارو و دلار و موبایل و ماشین و ووو بین همه مردم تقسیم کند که اخرش فساد ناجوری اتفاق میافتد این اتفاق در شوروی سابق و نمونه بارز ان ونزوئلا کنونی است که به فساد ناجور و فروپاشی اقتصاد میانجامد
خجالت بکشید گوشت که از چند ماه پیش گرونتر شده چطور الان مصرفش بالاتر رفته شرم
چرا در اهواز گوشت توزیع نمیشه
پاسخ ها
حاج مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چون توزیع گوشت اهواز رو با حمایت برخی افراد صاحب نفوذ استان خوزستان داده اند.
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تو همین تهرانش هم جایی توضیع نمیشه فقط خبرش رو ما می شنویم البته یه بار فروشگاه شهروند بودم خبر کردن مردم ریختن سر طرف فقط قلوه گاه (چربی) و استخونهای ستون فقرات گوسفنده بوددد.....تو تهرانم اگر توضیع بشه به دست مردم نمی رسه قطعه سر از رستوران در میاره....
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شریفی جان بهتر است صد بار بنویسی توزیع صحیح است ، توضیح غلط است تا به تو گوشت بدهند
ما که تا حالا یه کیلو هم نتونستیم بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
جدی؟؟؟
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
تا حالا یک کیلو هم نخریدم رفتم شهروند دیدم صفه گفتند از ساعت 3 اسم نوشتیم شملره گرفتیم ابان میخوان بدن رفته بودم اتکا دیدم 120 نفر از صبح اسم نوشتن میگن معلوم نیست بیاد نیادکی میاد والا از قصابی یک سیر دو سیر میخرم احساس نمیکنم گوسفند ایرانیه اخه طعم گوسفندنزاد ایرانی خیلی فرق داره به نظرم قصاب از همون وارد کنندگان گوشت وارداتی 4200 میخره به من میده 120 هزار تومن کیبه کیه
من واقعا تعجب ميكنم يعني چي كه ٢ برابر شده؟ من و اطرافيانم ميزان مصرف گوشت رو نصف كرديم و اگر بگم حداكثر در هفته ٢ بار و به ميزان خيلي كمتر از قبل گوشت مصرف ميكنيم دروغ نگفته ام. البته ميدونم از نظر برخي از مسئولين همين قدر هم زياد هستش اما بهشون ميگم زياد نگران نباشيد با اين فرمون كه شما داريد خيلي زود بايد مثل مردم ونزوئلا در سطل آشغال دنبال غذاي روزمره خودمون باشيم.
شخصیت ایرانی بالاتر از آن است که خودش را کوچک کند. مدت حدود شش ماه است که گوشت گاوی و گوسفندی خریداری نکرده ام و صرفا گوشت چرخ کرده آن هم حدود یک الی دو کیلو از طریق فروشگاه زنجیره ای... خریداری کرده ام. مجبور شوم این را هم نمی خرم. افسوس که سال به سال با گران شدن، حرص زدن برخی ها بیشتر هم شده. نخرید و ببینید چگونه مجبور به کاهش قیمت ها خواهند شد.البته اگر عده ای از خدا بی خبر بگذارند!!!
به جای گوشت دام زنده وارد کنند وبرقاچاق دام بیشتر نظارت کنند کشور بیدر دروازه کشور ایران است هرچه می خواهی ازاین کشور براحتی خارج یا وارد می شود وعلتش هم اینه که نیروهای نظامی اموزش ندارند
از مسئولین شاسی بلند سوار جز این انتظار نمیرود.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
افرین گل گفتی در زمان جنگ رفتم شهرداری شکایت کردم ریس منطقه شهرداری نارمک همان روز از جبهه امده بود سر کارش خودش د سوار جیپ شد گفت تو هم بیا دیدم بد است گفتمنه من با تاکسی میام زودتر از من رسیده بود وقتی من رسیدم با چند مامور امد برای نظارت جلو ساخت
و ساز غیر مجازرا گرفت
گوشت یارانه ای کجا بود،بابا از بس دروغ شنیدیم مردیم ،جمع کنید این حرفهای صد من یه غازو
سقف ایده آلهای بعضیها حقیر و مسخره است . هر روز عده زیادی که اکثرا میانسال و سالمند هستند برای تناول ناهار یک رستوران در بازار تهران دقایق زیادی در صف ایستاده و بعد از علاف شدن و پرداخت هزینه گزاف ، چشمشان به جمال کباب کوبیده متری روشن میشود ، اما بدلیل چربی خون و اوره و .... موفق به ضربه فنی کردن کباب نشده و میگویند جوانی کجایی که یادت به خیر! ( ضمنا اکثر این ثروتمندان ، صدقه دولتی ( یارانه نقدی) هم می گیرند!
توزیع گوشت یارانه ای بسیار غیر شفاف و مدیریت آن با افرادی نالایق است میتوانید توزیع را بصورت شفاف و از طریق مجازی و اینترنتی انجام دهید و بانک اطلاعاتی مربوطه را نیز برای برنامه ریزی های دیگر استفاده نمایید
فقط خجالت بکشید......حیاکنید
یک فرد آگاه می گفت: دام زنده با دلار 4200 تومانی وارد می شود و گوشت آن با دلار آزاد به خارج از کشور قاچاق می شود.
قاچاق مي كنند هر كالايي ك با ارز دولتي مخصوصا ارزان تهيه بشه گوسفند ك بهتره خودش حيوني راه ميره واز مرز رد ميشه !!!!!!!
وقتی قرار این همه جنس قاچاق شود پس مرزهای کشور هیچ گونه کنترلی وجود ندارد?
گوشت کجاست؟

ما که داریم می میریم

از بی غذایی
بنده به ضرت قاطه عرض میکنم بزودی دلار 1567 تومان می شود و گوشت ارزان میگردد
پاسخ ها
حیرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ضرت قاطه چیه ببم جان؟!! یک کمی دیکته تمرین کن یا حداقل معنای این چیزی را گفتی بگو ، نعمت
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
احسنت دقیقا همینطور است که میفرمایید
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ضرس قاطع صحیح است به معنای اطمینان کامل
متاسفم ماکه رنگ گوشت ندیدیم چطور ممکنه مصرف گوشت دوبرابرشه باشه دیگه دروغ بلد نبودید برای ما تعریف کنید.
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کدام گوشت ارزان تازه اگر از دقیقشب تا صبح توی صف بایستد وبا کارت ملی شاید 1 کیلو گیرش بیاید و بعد از تمیز کردن 700گرم باقی می ماند پدر بیامرز نفس شما از جای گرم می اید . کدام مصرف زیاد شده تمام مراکز میوه و توزیح گوشت شهرداری قبلا به رستوران ها داده میشد
۱۰۰۰۰۰۰ میلیون گوسفند قاچاق؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس این همه نیرو برای چی حقوق میگیرند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شعار دادن و خالی بندی و مرگ بر آمریکا گفتن
احمق بيشعور
نفهم بي وجدان
ارزان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

ارزاني رو با نرخ دلار ميسنجي يا با حقوق حقوق بگيران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای نماینده جای تاسف است از مصرف گوشت
همه سرکاریم!
فکر کنم این گوشتها هم فهمیده اند که اینجا جای زندگی نیست خودشان قاچاقی می رن اونور اب
گوشت ادم کجا توزیع می کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
منتظر آن هم باش
اصل مطلب قيمت خريد كيلو چند دلار است و چرا از دامداران داخلى دولت دلارى نميخره
هیچ وقت تقصیر مدیریت نیست
همیشه یا قاچاق مقصره یا مردم
جالبه
راست میگه وارد نکنید مردم نقرس گرفتن . ما که دیگه بجای نون هم داریم گوشت میخوریم!
حداقل نمک روی زخم مستمندان نپاشید قیمت ارزانه مصرف گوشت زیاد شده. وای بر آنکس را که چنین سرشماری کرده است
قاچاق بنزین گوشت و گندم و برنج یکی از روشهابرای کسب درامد و دور زدن تحریمهاست
چنان رونق اقتصادی درست می کنیم که بیچاره ها بیچاره تر بدبخت ها بدبخت تر فقرا فقیر ترو ....ثروتمندان ثروتمند تر شوند .........علی برکت الله
واقعا ملت چی فرض می کنید ؟؟؟؟ مصرف گوشت بیشتر شده چطوری ؟؟ جوری می گه گوشت ارزون تر داده می شه انگارارزون تر از قیمت سال های قبل و حقوق مردم هم این چند هفته یهو افزایش پیدا کرده برید خودتون دست بندازید
یعنی ما مردم چیکار کردیم که اینقدر ما رو احمق فرض میکنن؟؟؟؟؟
با سلام چیزی گه قاچاق است از گجا دولت امارش را دارد اولا مسول جلوگیری از قاچاق هم دولت است
موقعی که ندانسته قیمت ارز را بالا می برد نتیجه قاچاق معکوس اتفاق خواهد افتاد که افتاده است
دلالان وروسای اتحادیه ها کاملا به ناتوانی وعرضه دولت اگاه هستند ومی دانند که از دست دولت وناظرانش هیچ کاری ساخته نیست همچنان که مرغداران علیرغم تهدیدات چند باره بهای مرغ را بالای 12هزار تومان نگهداشتن در بحث بهای گوشت نیز با اندکی پافشاری به قیمت دلخواه خود میرسند .حال اگر میلیونها تن گوشت نیز با حداقل قیمت وارد کنند میدانند ادامه نخواهد یافت ودر نهایت حرف .حرف انهااست .
طبق آمار سه ماهه که سازمان توسعه تجارت داد تو سه ماهه امسال در مقایسه با پارسال (قبل از ممنوعیت صادرات دام) 900 درصد صادرات دام به عراق رشد داشته...حالا کار بجایی رسیده که ملت صف واستن گوشت بگیرن...آقای روحانی یادته مسخره میکردی دولت احمدی نژاد رو برای همین صف واستادن ها و کرامت هایی که به باد رفت؟؟؟چی شد؟
یک روز تخم مرغ، یک روز پوشک، یک روز رب، یک روز گوشت ووو
آیا خودتونم صف وای میستین ببینین چه خبره؟
مردیم از خوشی یکم شل کنید لطفا
تمام مشكلات بدليل مماشات و كوتاه آمدن در مقابل قاچاقچيان و متخلفان است. اگر چند قاچاقچي را دستگير و تمام اموالشان را مصادره و به زندان هاي طولاني محكوم نمايند ديگر كسي جرات قاچاق كردن گوشت و يا هر كالاي ضروري ديگري را نخواهد كرد. قاچاقچيان با رشوه و تهديد و اقدامات ديگر به كار خود ادامه مي دهند و قوه قضائيه هم در برخورد با آنان ضعف نشان مي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
مثل این است که در مکانی پر از مگس است و ما بگوییم چند تا مگس یا مگس ها را نابود کنیم تا مگس جمع نشود در حالی که باید محیط را تمیز کرد و زمینه های احتکار را با استراتژی و تدبیر درست حذف کرد. اگر من و شما هم دامدار بودیم با وجود این همه تورم و بی برنامگی حتما دام خود را باقیمت کیلیویی ۱۷۰ هزار تومان به عراقی ها و ... می فروختیم و چرا نفروشیم مگر چه کسی از دامدار حمایت می کند که آنها حمایت کنند هر وقت مسئولین کشور این مسائل را درک کردند و تدبیر کردند آنوقت باید قاچاقچی را گرفت و اعدام کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دیگه ازشنیدن کلمه تدبیروامید حالم به هم می خوره.
به خداهمین هفته گوشت خریدم کیلویی 113 هزارتومان /ازبزرگترها اگربگذریم بچه ها چه گناهی کرده اند؟
کلاً ملت مزخرفی هستیم
دقت کردید چه آمار دقیقی از تعداد دام قاچاق شده دارند می دهند (926هزار و ۴۷۷ راس دام ) لامصب نمی گه حدود یک میلیون راس
سوال اگر دیدید926477راس دام قاچاق شد چرا جلو قاچاقشو نگرفتید اگر هم ندیدید پس از کجا میدانید که 926477راس دام از کشور قاچاق شده
پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟؟؟؟
بعدشم مگر دام زنده نخودچیه که بریزن تو جیبشون وقاچاق کنن من موندم چطور گوسفند قاچاق میشه و نمیشه جلو قاچاقشو گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مادرکشوری زندگی می کنیم که اگرهمین الان ازاکثرمسؤلین بپرسند قیمت گوشت قرمز چقدراست پاسخ مسؤلین بین 10 تا20 هزارتومان است.دعاکنید زودترفصل انتخابات فرابرسه که قیمت گوشت رابیارند پایین.چون اینهافقط مردم راموقع انتخابات لازم دارند.
گوشت قرمز که هیچ گوشت مرغ هم نمیتونیم بخوریم مرغ هم قاچاق میشه که قیمتش رو نتونستن بیارن پایین
یکی نیست به این دولت بگوید شمعی که به خانه رواست بر مسجد حرام است. شما که می روید گوشت را به قیمت دلاری از کشورهای همسایه می خرید چرا نمبروید بصورت دلاری از دامداران بخرید تا هم قاچاق نشود و هم سود آن به جیب دامداران داخلی برود. واقعاْ عجب سیاست مسخره ای رخنه کرده است که مایه مضحکه دیگر کشورها شده و حتی مشکلاتی را برای کشورهای همسایه ایجاد کرده است
قاچاق دام و وارد کردن گوشت همش کار خود مسئولینه برای پهن کردن یه سفره و دزدی
لــــــــــــطــــــــــــــــــفـــــــــــا : دقت فرمائید. چرا دولت سیاه نمایی می کند. مگر مردم پول دارند گوشت بخرند. اونایی هم که می خرند برای داد و ستد و سود هستش. اینگونه عمل دولت فقط باعث توسعه فساد در این گونه فعالیت ها خواهد شد.
بهترین راهکار اینست که مصرف گوشت راحرام کنند چطور که در زمانهای قدیم گربه زیاد حرف میزد و ملانصرالدین مصرفش را حلال کرد و از ان لحظه به بعد دیگر گربه لال شد...
اولا گوشت به مقدارکافی وارد نمیشه وبرای همه امکان خرید وجود نداره
امادر جواب این مسیول محترم ونفهم بایدگفت قدرت خرید مردم بااین گرانی ها ان قدرکم شده که نمی توانند سیب زمینی وپیاز بخرند تاچه رسد به گوشت منجمد که قیمتش نسبت به قبل ازگرانیها گران ترهم شده اونایی که الان توصفند اقشاری هستند که قبلا گوشت تازه می خریدند حالا قدرت خریدشان به گوشت تازه نمیرسه مجبورند برن توصف منجمد.بقیه مردم بدبخت باید برن استخون بخرن باربزارن.
ایا با دلار 4200 تومانی گوشت وارد میشود برای صادرات تا بنام مردم و بکام رانت خواران تمام شود مردم که ارزانی نمی بینند حیف از این همه خون شهدا و ایثار گران که عده ای نا محرم با عملکرد عمد یا غیر عمد خود موجب نارضایتی را فراهم کردند انصاف نبود و نیست صف های طویل برای دریافت گوشت منجمد در همه جال پراکنده و عکس ها برای انور ابی تهیه و پخش گردد بخدا انصاف نیست دولت با عملکرد ضعیف و نا توان خود هر انچه توانست ملت را ناراضی کرد تا مین مواد غذایی با لغو مجوز صادرات و بخشی هم با واردات قابل تا مین بود و مشکلی برای مردم نداشت متاسفانه رانت خواران و کاسبان تحریم اجازه نمی دهند دولت هم توان مقابله با انها را ندارد و الا فوری و فوری مشکل تامین ارزاق قابل حل است لغو مجوز صادراتی ارزاق عمومی همانند مرغ و گوشت و دام و تخم مرغ و غیره ..... امید که متوجه شوند و اجازه ندهند بخاطر منافع عده ای معدود مردم نا راضی شود حیف است این انقلاب واقعا حیف است
مصرف گوشت دوبرابر شده ! واقعا خجالت داره مسوولین بی عرضگی خود را به پای مردم می گذارند هرجا اختلاس انجام شده امار مصرف مردم را به دروغ بردن بالا تا لاپوشانی کنند
شک نکنید تو واردات گوشت هم اختلاس کردن بعد می خواهند بندازن گردن مردم
یک روز می گویند بیشترین مصرف برق راداریم پرت برق شبکه و صد تا دزدهای ان را به حساب مردم می گذارند
یک روز می گویند اب زیاد مصرف می کنیم تا مردم کشاورزی سنتی و شبکه اب فرسوده هزار مورد دیگر را فراموش کنند
یک بار می گویند بنزین زیاد مصرف می کنیم تا نبود ناوگان حمل و نقل عمومی و قاچاق سوخت را ماستمالی کنند
با این حقوق بخور و نمیر والله همان موقعی که گوشت کیلویی 28 تا 40 هزار تومن هم بود برا ما تهیه اش سخت بود حالا دارند منت میزارند گوشت کیلویی 70 هزار تومن . باشه نمیخوریم فدای سر پولدارهایی مورد حمایت دولت خدمتگذار آنها.
مصرف گوشت دو برابر نشده، بلکه به دلیل بی اعتمادی مردم به دولت و دولت مردان، ذخیره سازی گوشت دو برابر شده .
از ماست که بر ماست، اونچنان رونق اقتصادی ایجاد کرده که ملت نمیدونن از خوشی تو صف چی دیگه وایستن، پوشک،مرغ،گوشت..... خاک بر سرمون که عبرت نمیگیریم،حالا تا۱۴۰۰زیاد مونده صبوری کنید
با حقوق 15میلیون ریال یا کمی بیشتر در ماه یک خانواده 4 نفره چقدر میتوانند گوشت بخرن وبخورند حالا گوشت هم کیلویی 49هزارتومانی باشد مسلولین کمی به حرفهایشان توجه داشته باشند و عدم تخصص وتواناییشان در مدیریت را تقصیر مردم نیندازند ؟؟؟؟؟؟؟
راستی دولت چرا به جای اینکه دلار 4200 تومنی به دلالان یا شرکتهای وارد کننده گوشت برای واردات بده کهالبته داده و انامبهتعهداتشون عمل نکردن و قاچاق کردن به جای توزیع چرا نمیاداین مابه التفاوت را به دامدار ایرانی بده بگه دام لیار برای عرضه میخرم 120 هزار تومن توزیع هم ازطریق میادین فروشگاهها با کوپن! عین زمان جنگ مگه جنگ اقتصادی کمتر از جنگ نظامیه!
جایی می خواستم میوه بخرم فروشنده میوه درجه یک را ارزانتر می فروخت و میوه درجه ۲ را گرانتر در همین حین فردی آمد قیمتها را پرسید و سریع میوه درجه ۲ و گرانتر را خرید
و رفت از فروشنده پرسیدم چرا میوه درجه یک ارزانتر است گفت ارزانتر خریدم
بعضی از ثروتمندان هم الان اگر گوشت زیاد مصرف می کنند چون گران است اگر ارزان بود کمتر مصرف می کردن ولی نمی دانند هزاران مرض نا علاج خواهند گرفت در صورت مصرف زیاد
مهمترین ویتامین ها و عناصر گوشت
b12،آهن ،نیاسین ،وگروه ب
دوستان در اینترنت سرچ کنید ببینید چه جوری می تونید تامین کنید از منابع دیگر که ارزونه
چرا دولت تدبیر و امید خودشه به نادانی زده ، میلیون ها دلار از ذخایر ارزی کشور را صرف واردات گوشت کاملاً بی کیفیت خارجی می کنند و با این کار از تولید کننده خارجی حمایت می کنند و تولید کننده داخلی را نابود می کنند و در کشور رانت ایجاد شده و موجب سود دلالان شده ، بهتره قیمت ها آزاد باشه و بجاش معادل ارزی را به مردم و تولید کننده بدهند ، آقایان دولت تدبیر و امید اینقدر به کشور و مردم خیانت نکنید و اگر اینکاره نیستید استعفاء بدهید و کار را به کاردان بسپارید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان