بازدید 3034
دادگاه عالی ورزش هم وارد شد؛

تکرار شکایت پوچ امارات برای تحت شعاع گذاشتن قهرمانی قطر

کد خبر: ۸۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 02 February 2019

فدراسیون فوتبال امارات قصد دارد برای پیگیری موضوع استفاده از بازیکنان خارجی در تیم ملی قطر به دادگاه عالی ورزش شکایت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، قهرمانی قطر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 در خاک امارات تلخ‌ترین اتفاق ممکن برای این کشور بوده و حالا اماراتی‌ها به هر شکل تلاش می‌کنند تا این قهرمانی را زیر سؤال ببرند. در تازه‌ترین اقدام, فدراسیون فوتبال امارات اعلام کرده در اعتراض به استفاده قطر از دو بازیکن خارجی، با توجه به عدم پذیرش این اعتراض از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه عالی ورزش(CAS) شکایت می‌کند.

اماراتی‌ها مدعی هستند المعز علی آقای گل جام‌ملت‌ها متولد کشور سودان و بسام راوی متولد عراق هستند و به همین دلیل حق حضور در ترکیب تیم ملی قطر را نداشته‌اند. رسانه‌های اماراتی همچنین مستندات هویتی این دو بازیکن را که مربوط به بیش از 10 سال پیش است منتشر کرده‌اند.

این در حالی است که طبق قوانین فیفا بازیکنان فوق از سنین کودکی در کشور قطر بوده و پس از دریافت ملیت قطری تیم ملی این کشور را انتخاب کرده‌اند. همانطور که بازیکنانی مثل زین‌الدین زیدان، میروسلاو کلوزه، کامورانزی و موارد متعدد دیگر با اصلیت الجزایری، لهستانی و آرژانتینی برای تیم‌های ملی فوتبال فرانسه، آلمان و ایتالیا بازی کردند و موارد مشابه متعدد دیگری در فوتبال جهان وجود دارد.

المعز علی و بسام راوی از جمله بازیکنانی هستند که از نوجوانی به عضویت آکادمی اسپایر قطر در آمدند و زیر فلیکس سانچس اسپانیایی الفبای فوتبال را در همین آکادمی آموختند تا امروز در کنار مربی دوران نوجوانی خودشان قهرمانی در آسیا را تجربه کنند. با این وجود به نظر می‌رسد تلاش کشور میزبان جام ملت‌ها برای کمرنگ کردن ارزش قهرمانی قطر و ادامه جنگ روانی علیه این کشور دنبال می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر