بازدید 4770

سناتور جمهوریخواه: اروپا برابر ایران تسلیم شد

کد خبر: ۸۷۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 01 February 2019

سناتور جمهوریخواه و ضد ایرانی آمریکا، اروپایی ها را به دلیل راه اندازی ساز وکار ویژه مالی با ایران مورد سرزنش قرار داد و آن را تسلیم شدن برابر ایران توصیف کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تام کاتن شامگاه پنج شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: شرکای اروپایی آمریکا باید بر ممانعت از تلاش های ایران در توسعه موشک های بالستیک و آنچه که او سرکوب شهروندان، گروگان گیری خارجی و توطئه تروریستی در خاک اروپا نامید به جای تسلیم شدن برابر آنچه که او اخاذی های هسته ای رژیم ایران دانست، متمرکز شوند.

وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه همزمان با اعلام راه اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران موسوم به INSTEX بیانیه ای مشترک در حمایت از برجام و بهره مندی اقتصادی ایران از آن منتشر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آلمان، انگلیس و فرانسه در راستای تعهد قاطع و تلاش های مستمر خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل رسیده، ایجاد INSTEX SAS که سازوکاری ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع میان عوامل اقتصادی اروپا با ایران است را اعلام می کنند.

سه کشور اروپایی (E3) تاکید می کنند که بهره مندی های اقتصادی برجام مشروط بر پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای خود شامل همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

برجام یا توافق جامع اقدام مشترک بین ایران، گروه 1+5 و اتحادیه اروپا درباره مساله هسته ای ایران منعقد شد اما دونالد ترامپ در اردیبهشت 96 رسما از آن خارج و تحریم های یکجانبه را علیه مردم ایران اعمال کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر