بازدید 6992
گزارش

آموزش داوران لیگ برتر درکلاس علیرضا فغانی+عکس

کد خبر: ۸۷۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 30 January 2019

به نظر می رسد حذف علیرضا فغانی از داوری جام ملت های آسیا برای فوتبال کشورمان یک خیریت بزرگ داشت به طوری که سریعا به تهران بازگشت و در یک کلاس توجیهی کمک داوران پشت دروازه را برای نیم فصل دوم آماده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، همان طور که از مدت ها پیش و توسط داوود رفعتی اعلام شده بود کمیته داوران قصد داشت از سیستم VAR در بازی های دور برگشت استفاده کند که از ابتدا هم مشخص بود این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که فدراسیون فوتبال به جای خرید سیستم کمک داور ویدئویی در پی نمونه سازی ایرانی آن بود!

فدراسیون متمول کشور امارات با بهره مندی از همه امکانات سخت افزاری در فوتبال نتوانست در جریان بازی های جام ملت ها و در همه بازی ها از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده کند. در شرایطی می توانیم به استفاده از سیستم VAR در فوتبال ایران خوشبین باشیم که نمونه ایرانی آن توسط فیفا تایید شود و از همه مهمتر امکانات سخت افزاری استفاده از این سیستم در استادیوم های فوتبال کشور مهیا شود. فریدون اصفهانیان، رییس بازنشسته کمیته داوران پیش از این گفته بود بکارگیری از سیستم VAR در فوتبال ایران در هر یک از استادیوم ها 300 هزار دلار هزینه برای فدراسیون فوتبال در بر خواهد داشت. این یعنی اجرای این طرح در فوتبال ایران منتفی است.

علیرضا فغانی در روزهای اخیر و در کلاس توجیهی کمک داوران پشت دروازه سعی کرد همه تجربیات خود را به آنها انتقال دهد تا در بازی های دور برگشت شاهد اشتباهات کمتری از سوی داوران در بازی ها باشیم. خوبی بهره گیری از کمک داوران پشت دروازه این است که می توانند خطاهای درون محوطه جریمه را بهتر تشخیص دهند چون زاویه دید بهتری دارند. تا زمان راه اندازی VAR در فوتبال ایران کمیته داوران از کمک داوران پشت دروازه در بازی های لیگ برتر بهره خواهد برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر