بازدید 1420

تلاش مجدد قانونگذاران آمریکایی برای پایان حمایت واشنگتن از جنگ یمن

قانونگذاران دو حزب آمریکا بار دیگر در تلاشند تا با تصویب قطعنامه‌ای به حمایت این کشور از ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ علیه یمن پایان دهند.
کد خبر: ۸۷۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 30 January 2019

قانونگذاران دو حزب آمریکا بار دیگر در تلاشند تا با تصویب قطعنامه‌ای به حمایت این کشور از ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ علیه یمن پایان دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی بیش از اقدامی مشابه در ماه گذشته در سنای این کشور شانس تصویب دارد.

سناتور جمهوری خواه مایک لی، سناتور دموکرات کریس مورفی و سناتور مستقل برنی سندرز به همراه رو خانا و مارک پوکان، نمایندگان دموکرات‌ها امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری به ارائه این قطعنامه می‌پردازند.

سنای آمریکا در دسامبر ۲۰۱۸ با ۵۶ رای موافق در مقابل ۴۱ رای مخالف قطعنامه "اختیارات جنگی" مرتبط با یمن را تصویب کرد و این در حالی بود که هفت جمهوری خواه به دموکرات‌ها برای رای گیری این قطعنامه ملحق شدند.

این نخستین بار بود که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از قطعنامه‌ای برای خروج نیروهای آمریکایی از یک اقدام نظامی تحت قانون اختیارات جنگی حمایت کردند.

قانون اختیارات جنگی که در سال ۱۹۷۳ تصویب شد اختیارات رئیس جمهور برای مکلف کردن نیروهای کشورش جهت عملیات جنگی برون مرزی بدون موافقت کنگره را محدود می‌کند.

البته این قطعنامه اجرایی نشد چون جمهوری خواهانی که کنترل مجلس نمایندگان را برعهده داشتند اجازه رای گیری را پیش از پایان سال گذشته میلادی صادر نکردند.

دموکرات‌ها اکنون اکثریت مجلس نمایندگان را برعهده دارند اما جمهوری خواهان کنترل بیشتری بر سنا دارند. قانونگذاران باید اکثریت دو سومی را برای مجلس نمایندگان و سنا به دست بیاورند تا بر حق وتوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فائق بیایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار