بازدید 11698
پیمانه اقتصادی؛

ارزانی ۵ هزار تومانی برای گوشت و ممنوعیت صادرات برای مرغ/ ین ژاپن برنده اختلاف بین چین و آمریکا/ حقوق‌ها تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند/ آمار تجارت خارجی ایران و سوریه چه می‌گویند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس پس از سقوط، بورس‌های آسیایی زیان ده شدند، جهش بهای نفت با تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، زمزمه‌های تغییر معادلات اوراق، تحقیقات بازرسان امنیتی آمریکا از نیسان، بانک مرکزی ونزوئلا، ارزش بولیوار را کاهش داد و افزایش قیمت بلیت هوایی در آستانه تعطیلات پیش روی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس پس از سقوط، بورس‌های آسیایی زیان ده شدند، جهش بهای نفت با تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، زمزمه‌های تغییر معادلات اوراق، تحقیقات بازرسان امنیتی آمریکا از نیسان، بانک مرکزی ونزوئلا، ارزش بولیوار را کاهش داد و افزایش قیمت بلیت هوایی در آستانه تعطیلات پیش روی را در بر دارد.

ین ژاپن برنده اختلاف بین چین و آمریکا

در مبادلات روز سه‌شنبه تمایل معامله‌گران به ارز‌های امن باعث شد تا ارزش ین در برابر دلار و یورو تقویت شود. ارزش ین که یکی از ارز‌های امن جهانی در زمان نوسانات بازار است، با ۰.۱۵ درصد افزایش همراه شد و هر دلار به ۱۰۹.۱۹ ین رسید. ین در برابر یورو نیز ۰.۱ درصد پیشروی کرد تا هر یورو به ۱۲۴.۸۰ ین برسد. آمریکا در تازه‌ترین دور تنش‌ها با چین، شرکت هوآوی را به سرقت اسرار تجاری متهم کرده و خواهان استرداد مدیرمالی بازداشت شده این شرکت از کانادا شده است. معامله گران نگرانند، این اتفاق بر مذاکرات فردای چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری تأثیر منفی گذارد. نیک توئیدل، کارشناس مؤسسه " راکوتن سکیوریتیز" گفت: شانس رسیدن به توافق از هر زمان دیگری کمتر است و ما در حال دور شدن از مسیر هستیم.

رشد ۳۳۴ واحدی شاخص کل بورس پس از سقوط ۳۱۰۵ واحدی نماگر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، پس سه روز کاهشی، با تقویت ۳۳۴ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۱۵۳ واحد رسید. این در حالی است که در مجموع سه روز گذشته، شاهد ریزش ۳۱۰۵ واحدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۷ واحدی به رقم ۴۶ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۱۴ واحدی، عدد ۲۹ هزار و ۶۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۰ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۶۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۲۸۷ واحد افزایش به رقم ۱۱۹ هزار و ۲۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۷۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص بورس

بورس‌های آسیایی زیان ده شدند

بورس‌های آسیایی در معاملات روز سه‌شنبه با افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افزایش اختلافات بین پکن و واشنگتن با کاهش به کار خود پایان دادند. در چین، شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" با ۱.۱۳ درصد و شاخص "شنژن" با ۱.۷ درصد کاهش مواجه شدند. شاخص "شنژن کامپوزیت" ۲.۳۳ درصد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۷۵ درصد کاهش مواجه شدند. تنش‌ها بین چین و آمریکا پس از آن شدت یافت که امریکا اعلام کرد، درخواست استرداد مدیر مالی شرکت هوآوی چین که در کانادا بازداشت شده است را به اتاوا تسلیم کرده است. وزارت دادگستری آمریکا هم چنین هوآوی را به سرقت غیرقانونی اسرار تجاری شرکت تی-موبایل کرده است.

کریستوفر ری، رئیس اف بی آی در این رابطه گفت: هوآوی و مدیران ارشد این شرکت به قوانین آمریکا احترام نگذاشته‌اند. هوآوی سیستماتیک به دنبال سرقت اسرار تجاری با ارزش بوده است. در سایر بورس‌های آسیایی، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو یک درصد و شاخص" تاپیکس" ۰.۷۲ درصد کاهش یافتند. در کره جنوبی به دنبال کاهش یک درصدی ارزش سهام شرکت سامسونگ، شاخص " کسپی" بورس سئول با ۰.۵ درصد کاهش بسته شد.


جهش بهای نفت با تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

سه‌شنبه شب پس از این‌که آمریکا تحریم‌هایی علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا اعمال کرد، قیمت‌های نفت بیش از ۲.۵ درصد جهش کردند و تقریبا توانستند سقوط ۳ درصدی دیشب خود را جبران کنند. دیشب با نگرانی از کند شدن اقتصاد چین و وفور عرضه نفت در بازار‌های جهانی، قیمت‌ها به شدت پایین آمدند. در حالی که هنوز بازار‌ها تا سه ساعت دیگر به کار خود ادامه خواهند داد، قیمت‌های نفت که از بعد از ظهر امروز روند صعودی به خود گرفتند، همچنان در حال افزایش هستند. تا ساعت ۲۱:۱۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۵۲ دلار یا ۲.۵۴ درصد جهش کرد و به ۶۱.۳۳ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی هم ۱.۳۶ دلار یا ۲.۶۲ درصد جهش کرد و به ۵۳.۳۵ دلار رسید. به نقل از مهر؛ ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت جهان است، اما به علت عدم سرمایه‌گذاری، نتوانسته است از ظرفیت‌های خود استفاده کند. این کشور همچنین تأمین‌کننده نفت خام سنگین است که بیشتر پالایشگاه‌های خلیج آمریکا از آن استفاده می‌کنند، حالا با این تحریم‌ها این پالایشگاه‌ها باید به دنبال منابع دیگری، مانند عربستان سعودی، مکزیک یا عراق، برای تأمین نفت خام مورد نیاز خود باشند. این امر بی‌اختیار منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.


بازار اوراق مسکن؛ زمزمه‌های تغییر معادلات اوراق؟

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) در معاملات دیروز با رشد ۲ درصدی به قیمت ۵۵ هزار و ۳۰۹ تومان معامله شدند. قیمت تقریبا تمام سررسید‌های اوراق وام مسکن در معاملات دیروز افزایش یافت تا روند صعودی این بازار طی این هفته ادامه یابد. تنزل قیمت اوراق به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر را می‌توان عامل جذابیت خرید در این بازار دانست. اما رویداد دیگری که به نظر می‌رسد در رشد ادامه‌دار قیمت اوراق مسکن موثر واقع شده زمزمه‌های افزایش سرمایه بانک مسکن و بهبود نسبت کفایت سرمایهاین بانک است. معاملات اوراق مسکن از ابتدای پاییز در پی جهش قیمت مسکن و عدم تغییر سقف خرید اوراق وام در فضای شبه‌رکودی دنبال و به قیمت‌های نازلی رقم خورده است. از این رو، هر گونه تغییر معادلات در جهت بهبود توان وام‌دهی بانک‌های عامل نظیر بانک مسکن می‌تواند تقاضا در این بازار را افزایش دهد.

تحقیقات بازرسان امنیتی آمریکا از نیسان

شرکت نیسان تأیید کرده است که مقامات امنیتی و بورس آمریکا از این خودروساز تحقیق کرده‌اند. گفته شده این تحقیق در راستای بررسی دستمزد مدیران شرکت در آمریکا بوده است. تحقیقات مقامات امنیتی آمریکا از نیسان پس از خبرسازی‌های فراوان در ژاپن رخ داده است، جایی که مقامات ژاپنی این خودروساز را به گزارش نادرست دستمزد و مزایای مدیرعامل اسبق این شرکت یعنی کارلوس گوسن متهم کرده‌اند.

مقامات امنیتی آمریکا درتلاش هستند تا دریابند که آیا نیسان قوانین امنیتی آمریکا در گزارش دستمزد مدیران را نقض کرده است یا خیر. نیسان با گزارش کمتر از حد واقعی دستمزد گوسن در ژاپن با دو اتهام نقض دستورالعمل‌های مالی و قوانین مبادله‌ای روبه‌رو شده است. بنا بر گفته مقامات ژاپنی، این خودروساز ده‌ها میلیون دلار از پرداختی‌ها به گوسن در دو بازه زمانی را مخفی کرده است. مقامات این کشور در ماه نوامبر گذشته کارلوس گوسن را بازداشت کردند و پس از او نیز گرگ کلی به ‌دلیل اتهاماتی مشابه روانه بازداشت شد. /دنیای اقتصاد


صادرات مرغ ممنوع شد

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، وضعیت بازار مرغ و گوشت مورد بررسی قرار گرفت و اعضا مصوب کردند، صادرات مرغ برای اسفندماه امسال و فروردین سال ۹۸ ممنوع شود. همچنین اعضای ستاد تنظیم بازار تصویب کردند که برای تأمین مرغ مورد نیاز بازار، جوجه یکروزه وارد کشور شود.

گوشت ۵ هزار تومان ارزان شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ­از کاهش ۵ هزار تومانی قیمت گوشت گرم گوسفندی در قصابی‌ها خبر داد. علی اصغر ملکی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام اینکه قیمت گوشت قرمز در بازار ­۸۰ تا ۸۵ هزارتومان است گفت: با جلوگیری از قاچاق دام و تزریق گوشت وارداتی گرم از جانب شرکت پشتیبانی امور دام شاهد کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته بودیم. ملکی افزود: قیمت گوشت پاک کرده ­نسبت به قیمت لاشه­ گران تر است، در هیچ جایی از تهران قیمت لاشه ۱۰۰ هزار تومان نیست. وی گفت: اگر گوشت در اختیار قصابی‌ها قرار گیرد دیگر شاهد افزایش صف‌های طولانی برای خرید گوشت نخواهیم بود و گوشت راحتر به دست مصرف کننده می‌رسد. ملکی با بیان اینکه ­با شناسایی دلالان و خروج ان‌ها از بازار گوشت، بازار رو به ثبات است، افزود: با وردات دام زنده در روز‌های آینده و تزریق آن به بازار قطعاً تا ۱۰ هزار تومان دیگر قیمت گوشت گرم کاهش می‌یابد.

افزایش قیمت بلیت هوایی در آستانه تعطیلات پیش رو

تسنیم نوشت: طبق روال همیشگی، بازار حمل‌ونقل هوایی با نزدیک شدن به تعطیلی چند روزه به واسطه پرواز‌های چارتری نابسامان شده است. با نزدیک شدن به ایام تعطیلات ۲۲ بهمن ماه امسال بازار حمل‌ونقل هوایی کشور نابسامان شده و بلیت پرواز‌های پُرتقاضا به شدت افزایش یافته است. بر این اساس قیمت بلیت رفت و برگشت تهران-کیش از مرز ۱.۸ میلیون تومان عبور کرده و مسیر پروازی تهران-مشهد-تهران نیز همین وضعیت را دارد.

هم‌اکنون قیمت بلیت این پرواز به حدود ۱.۵ میلیون تومان افزایش یافته و پرواز رفت و برگشت تهران-بندرعباس نیز حدود ۱.۸ میلیون تومان است. در سه سال و دو ماه سپری شده از آزادسازی نرخ پرواز‌های داخلی، حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور نابسامانی‌های متعددی را تجربه کرده که در زمان پیک سفر‌ها و تعطیلی‌ها حادتر بوده است. در این مدت وعده‌های مدیران سابق و کنونی در حوزه حمل‌ونقل هوایی محقق نشده است؛ نه خبر از افزایش رضایتمندی مردم بوده، نه کاهش قیمت و نه رقابت بین ایرلاین‌ها.

 
حقوق‌ها تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، با اشاره به افزایش حقوق‌ها در سال آینده، گفت: طبق اصل ۳ قانون اساسی باید عدالت برقرار شود و عدالت با مساوات فرق دارد، عدالت یعنی اینکه ما حقوق‌های حداقلی به جای برسانیم که یک فرد بتواند حداقل امکانات زندگی امروزی را برای خود فراهم کند. عباس پاپی زاده با بیان اینکه اختلاف زیادی بین حداقل و حداکثر حقوق‌ها وجود دارد، اظهار داشت: دولت پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها را داده و برای آن ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است، در مجلس به دنبال آن هستیم تا با افزایش پلکانی حقوق‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش دهیم. نماینده مردم دزفول در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: در واقع به دنبال آن هستیم که کمترین میزان حقوق افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد و حقوق‌های بالا کمتر از ۲۰ درصد افزایش داشته باشند تا بتوان به عدالت رفتار کرد. وی افزود: کارگری که حقوق ۱ میلیون و ۲۰۰ تومان دریافت می‌کند، باید بتواند در بحث تأمین خوراک، هزینه درمان و پوشاک خانواده را تأمین کند با این حساب حقوق دهک‌های پایین باید افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد و افرادی که حقوق بالا می‌گیرند افزایش نداشته باشند. /خانه ملت

بانک مرکزی ونزوئلا ارزش بولیوار را کاهش داد

ونزوئلا ارزش پول خود بولیوار را در جهت هم راستا کردن ارزش بولیوار با بازار سیاه کاهش داد. همچنین در بحبوحه ابرتورم این کشور، بسیاری از شهروندان ونزوئلایی متکی به بازار سیاه برای ارزش‌گذاری بولیوار هستند. در همین حال، بانک مرکزی ونزوئلا کاهش ارزش بولیوار را اعلام کرد و پلتفرم ارز خصوصی Interbanex اجازه داد و ستد ارز را با نرخ تعیین شده بواسطه عرضه و تقاضا می‌دهد. نرخ دلار در بازار سیاه ونزوئلا در ۲۴ ساعت گذشته به ۲،۹۰۹ بولیوار افزایش یافت؛ در حالی که پیش از این رقم ۲،۰۸۴ برای آن ثبت شده بود. بر همین اساس، حداقل حقوق ماهانه در ونزولا که ۱۸ هزار بولیوار است، معادل ۸.۶۴ دلار محاسبه می‌شود. دولت ونزوئلا به مبارزه با تجارت غیر قانونی پول پرداخته و بسیاری از افراد در ونزوئلا به این نوع خرید و فروش ارز روی آورده اند. همچنین صندوق بین المللی پول تورم این کشور را در سال جاری میلادی ۱۰ میلیون درصد برآورد کرده است. به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد اقتصاد این کشور با روند نزولی روبرو شده و ونزوئلا از اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد هم دلار را در تراکنش‌های بین المللی خود متوقف کرده و به جای آن از یورو استفاده می‌کند. بر پایه این گزارش، در حال حاضر آمریکا وعده کمک‌های انسانی ۲۰ میلیون دلاری را به دولت غیر قانونی «گوآیدو» ونزوئلا داده؛ ضمن اینکه بریتانیا هم درخواست ونزوئلا را برای برداشت ۱.۲ میلیارد طلای ذخیره خود در بریتانیا رد کرده است. /خبرگزاری فرانسه

آمار تجارت خارجی ایران و سوریه چه می‌گویند؟

مهر نوشت: آمار منتشره از سوی سازمان‌های بین‌المللی نشانگر آن است که سوریه در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۵.۶ میلیارد دلار کالا از کشور‌های مختلف و عمدتا از سطح منطقه وارد کرده است که در این بین، ترکیه با صادرات ۱.۳ میلیارد دلار در رتبه اول، چین با صادرات ۱.۱ میلیارد دلار در رتبه دوم، امارات با صادرات ۹۶۸ میلیون دلار در رتبه سوم، مصر با صادرات ۲۳۵ میلیون دلار در رتبه چهارم، لبنان با صادرات ۲۳۳ میلیون دلار در رتبه پنجم، کره‌جنوبی با صادرات ۲۱۶ میلیون دلار در رتبه ششم، روسیه با صادرات ۱۸۷ میلیون دلار در رتبه هفتم و ایران با صادرات ۱۷۲ میلیون دلار (آمار سال ۱۳۹۶ گمرک ایران) در رتبه هشتم قرار دارد؛ بنابراین، سه کشور ترکیه، چین و امارات حدود ۶۱ درصد از کالا‌های مورد نیاز بازار ۵.۶ میلیارد دلاری سوریه را تأمین می‌کنند و سهم ایران نیز از این بازار، حدود 3 درصد است.

از سوی دیگر، آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز حکایت از آن دارد که میزان صادرات ایران به سوریه از ۵۱۶ میلیون دلار در سال ۱۳۸۹ به ۱۷۲ میلیون دلار در سال ۹۶ و ۱۱۷ میلیون دلار در ۹ ماهه سال ۹۷ رسیده است که از کاهش ۶۶ درصدی (با آمار سال ۹۶) آن حکایت دارد. رقم صادرات ۱۱۷ میلیون دلاری سال جاری نیز نشان می‌دهد به‌رغم روابط دوستانه، هنوز تجارت کالایی دو کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نیست؛ که انتظار می‌رود با سفر معاون اول رئیس جمهور که هیأتی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز او را همراهی می‌کنند، این سهم بیشتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۵
یزای اینکه عدالت حقیقی اجرا شود نمایندگان مجلس قانونی را تصویب کنند که شاغلین فعلی فارغ از هر رده شغلی و در هر مقامی که هستند . بیسواد و دکترا با هر مسئو لیتی که دارند و بدون در نظر گرفتن سختی کارشان از همین حالا حقوقهایشان یکسان شود تا در مورد اضافه حقوق سالیانه مشکلی ایجاد نکنند.شماها مشکل اختلاف حقوقی فعلی را درک نکردید که از کجا نشات میگیردکه برای ان چاره اندشی میکنید.وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
متاسفانه تنها کاری که نمایندگان میکنند کم کردن فاصله حقوق میان طبقات مختلف حقوق بگیران و فقیر تر کردن کل مجموعه حقوق بگیران کشور هستند .این آقایون یا در بطن جامعه نیستند یا خودشان را بخواب زده اند . در سال 97 قیمتها حداقل 100 درصد افزایش داشته و حالا میخواهند در سال 98 25 درصد آن هم پلکانی و فقط برای حداقل حقوق افزایش داشته باشند ؟
آقایان نماینده ها خیلی زحمت میکشند . خسته نباشند .
وقتی کسی با حداقل حقوق ویا زمان زودترازموعدبازنشسته شده مفهوم آن این است که میزان آورده مالی اونسبت به کسی که حداکثرحقوق بازنشستگی را میگیردکمتر است وباید به اینها فهماند یکی ازدلائل ورشکستگی سازمانهای بازنشستگی بدلیل ورودی کم منابع مالی وتعداد زیاد حقوق بگیرهای حداقل هستند واین کمال بی عدالتی است که درافزایش حقوق آنکه بیشترین آورده مالی را دارد کمتراز حداقل آورده ها را داشته باشد پس نتیجه آنکه باید فکری برای آورد منابع مالی به سازمانها کنندبی تدبیری همیشه منجربه بی عدالتی است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
کاملا درست است . لطفا آقایان مجلسی توجه به این مطالب کنند
گوشت کیلوئی شصت هزار تومان گران شده هیچ ولی پنج هزار تومان ارزان کردن را تیتر می نمائید؟
آیا واقعا حق این مردم خرید گوشت 80000 تومانی است؟
گوشتی که تا ماه گذشته 60000 تومان بوده است...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
بله ؛ چون خودمان میخواهیم !!!!
آخ جون گوشت 5 هزار تومان ارزون شد!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
این هم از نتایج برجامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دست و جیغ و هوراااااااااااااااااااااااااااااااااا
گوشت ۵ هزار تومان ارزان شد
واقعا اینکه خیلی زیاده ، گوشت از کیلویی 40 هزار تومن رفت رسید به 105 هزار تومن آنوقت 5 هزار تومن اومده پایین شما تیترش می کنید. درضمن مثل اینکه آقای ملکی از سر کوچه محمود تو نارمک گوشت میخره . در حال حاضر گوشت در قصابی ها 105 هزار تومنه . پس میشه بسه
هر چقدر به حقوق اضافه شد سه برابر آن را به قیمت کالاها اضافه کنید.
کاملا مشخصه چه گرانی در پیش رو داریم.
با این طرز تفکر تباه و برداشت های نادرست و تفسیرهای غلط از قانون و شرع و عرف ، مملکت و مردم را به تباهی میکشانید .پولمان برای همه به صورت یکسان بی ارزش شده است عدالت واقعی جبران کامل بی ارزشی است . شما که قادر به اجرای ولقعی عدالت نیستید لطفا با رفتار اشتباه عدالت را لوث نکنید
حقوق پلکانی رو چه به عدالت .خدمتکار دارند حقوقش رو می رسونند به یه مهندس ....بشین تا مملکت پیشرفت کنه.
در بحث افزایش پلکانی سالهای گذشته دریافتیهای بالاتر از یک مبلغ معین همانند سه یا ۵ میلیون مشمول در صد ثابتی از افزایش شده اند. در حالیکه قاعدتا طبق همین فرمول باید میزان افزایش ۵ و ۱۰ و ۱۵ میلیونی متفاوت باشد و کسی که ۵ میلیون می گیرد بیشتر از فرد ۱۵ میلیونی افزایش حقوق داشته باشد که تاکنون هیچ گاه مراعات نشده است.
ضمن اینکه اصل عدم افزایش حقوق و یا حتی بیست درصد برای هر سطحی از حقوق با توجه به تورم صد در صد فعلی به معنای کاهش حقوق است.
من دربار دوم به آقای روحانی رای دادم ولی باوجوداینکه ایشان را از قبل از انقلاب با منبرهای آتشینش میشناختم عملا بیشتر با مرفهین بیدرد همنشین می بینم بدترین دولت از نظر عدالت اجتماعیست یک روز به کارمندان دولت میگوید هرکس راضی نیست برود انگار نه انگار که خودش بعنوان خادم انتخاب شده وهرچه مردم میگویند ازپرداخت حقوقهای نجومی جلوگیری شود وفیش حقوق بگیران ارگانهای ملی شفاف شوند به نحوی زیرابی میرود آلان تورم دربعضی موارد از 100درصد هم گذشته یعنی بازنشسته ای که 2 میلیون حقوق میگیرد بایستی 100درصد افزایش حقوق داشته باشد ولی آقای نوبخت همان صاحب لبخند ملیح خنده خنده 20 درصد را برای زیرخاک نشینان ونجومی بگیران درنظر میگیرد ونمایندگان سوری وپلوئی هم چون ذینفع هستند دخالت موثری نمیکنند این 20 درصد ننگین یعنی بیچاره ای که یک میلیون حقوق میگیرد 200 هزارتومان افزایش حقوق داشته باشد وکسی که 30 میلیون حقوق میگیرد 6 میلیون افزایش حقوق داشته باشد این یعنی دامن زدن به اختلاف طبقاتی شورای نگهبان مراجع تقلید ریشه بدحجابی وفساد اجتماعی ودین گریزی فقراست فقراست فقراست بخدا فقر والا ماهواره و اینترنت آگاهی و فهم است سوراخ دعا اینجاست
مردم بلاخص قشر کارگر و کارمند زیر بار تورم کمر شکن دست و پا میزنن بعد دولت و مجلس منت افزایش 20% حقوق را سرشان میگذارند
این چه عدالتی است که کسی در زمان اشتغال بیشترین تلاشها را کرده و هر مسولیتی را گردن گرفته وشب وروز زحمت کشیده افزایش حقوق برای وی حداقل در نظر گفته شود وکسی که کمترین زمان ومبلغ حق بیمه پرداخته را افزایش حد اکثری داشته باشد .نتیجه در زمان اشتغال به کار نباید مسولیتی به گردن گرفت ودلسوزانه کار کرد از هر فرصتی برای از زیر کار درفتن باید استفاده کرد چون بیشترین امتیاز ها بعد از بازنشستگی شامل حال این گونه افراد خواهد بود .بنارم به این استدلال نماینده محترم.
حتما ابگوشت بدون گوشت هم میشه پخت دیگه
الان ما از مسپولین گشور سوریه میشنویم که آنها میخواهند با ایران بصورت ویزه در باز سازی کشورشان همکاری داشته باشند ولی چند ماه بعد خبر میرسد که مثلا ترکیه در این زمینه رتبه اول و ایران آخرین رتبه را در باز سازی سوریه دارا خواهد شد. والله این مدیران بایستی با نیروی جوان ومومن جایگزین گردند. این مدیران به درد هیچ کاری نمی خورند بایستی اینها بازنشسته شوند . ضرر این مدیران خیلی خیلی بیشتر است برای کشور تا منفعتشان!!! این مدیران در درجه نخست فکر منافع خودشان ووابستگان خودشان است و درآخر آخر فکر منافع کشور و منافع جامعه میافتند که البته اگر چیزی باقی مانده باشد!!!!
ایا این روش افزایش حقوق عدالت است ؟ عدالت یعنی هرگس به اندازه استحقاق خود افزایش حقوق داشته باشد و حداقل و حداکثر هم داشته باشد . نه اینکه به کسی 25 درصد افزوده شود و به کس دیگری ده درصد ، چون 500 هزار تومان بیشتر می گیرد.
حقوق‌ها تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند........


وبا پلکان نوبخت صرفاً تا پنج درصد افزایش می یابد.
گوشت ۵ هزار تومان ارزان شد


اخ جون از بیست وپنج تومن شد صد تومن حالا پنج تومن ارزون شد شد 95 تومن.......چه خوب شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محسن محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
متاسفانه مشکل ما اینست که نمایندگان محترم حرفهای ما را متوجه نمی شوند.عین اینکه در جامعه زندگی نمی کنند واز حایی دیگر آمده اند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
متاسفانه بله نه تنها نمابنده ها درک نمیکنند بلکه هیچ کدام از مسئولین مردم را درک نمیکنند بخاطر افزایش فاصله بین مردم و انها
واقعا خنده داره. اگر کیلویی 50000 تومان ارزان میشد باید تیتر بزنید نه 5000 تومان. ما دو ماه اخیر حتی یک کیلو هم نخریدیم . مثلا کارمند هم هستیم. جواب بچه رو چی بدم .
گرانی گوشت 60000 تومانی و ارزانی 5000 تومان
مژده که گوشت هم ارزان شد . هرچقدر دلمان بخواد میخوریم
به آن میزان که به همه زیان وارد کردید و قیمت ها افزایش پیدا کرد حقوق ها را افزایش دهید. سال گذشته همین کلک را به مردم زدید مبلغی که قرار بود به همه یکسان برسد پلکانی شد یعنی از جیب دیگران، حقوق گروهی دیگر را افزایش دادید. اگر میخواهیدبه بعضی بیشتر بدهید مبلغ اعتبار را افزایش دهید و از جیب ودیگران پرداخت نکنید.
آخرین باری که گوشت خوردیم عید قربان سال گذشته بود
منظور نماینده عزیز این است که زحمت نکشید تحصیلات و دانش لازم نیست حقوقها یکسان میشود.
به ولله قسم میخورم که گوشت قرمز دیگر نمیخرم. با نخوردن گوشت قرمز نه تنها نمی میرید بلکه تن سالم تری خواهید داشت.
دقیقا مسخره مون کردن....
25 درصد افزایش زیاده.دولت ضرر نکنه.با این تورم صد در صدی
این آقای نماینده برداشتش از عدالت اینه .که تجربه سابقه ومدرک تحصیلی را در افزایش حقوق فراموش کرد.
توهین به شعور مردم. مردمی که باسوادترین اساتید را از ناسا گرفته تا بانکهای بین المللی دارند.بهترین اساتید در داخل کشور.تاجرهای موفق. پزشکهای باسواد. مهندسین پرتوان.وکلای متبحر.اونوقت میگید ارزون شد.تابناک تیتر میزنی که نمک به زخم مردم بپاشی عزیزجان؟؟؟؟
مال همه رو بالا ببرن مال کم حقوق ها رو بیشتر ببرن بالا چرا از ما می زنن میدن جای دیگه...الان همه پول لازمن
ای کاش مسئولان از حداقل سواد لازم برخوردار بودند نه داشتن مدرک چون مدرک را الان همه دارند ولی سواد داشتن زحمت دارد و مشقت فراوان در آن صورت می فهمیدند کسی که در سیستم اداری جدای از چند درصد ژن خوب، بیشتر میگیرد به خاطر سوابق ، سنوات پست مورد تصدی و سوابق تحصیلی است پس افزایش پلکانی دیگر معنا ندارد و اگر همین طور پیش بره چند سال دیگر حقوق یک مدیر کل با مدرک دکتری و 30 سال سابقه با یک کارمند خدماتی 10 سال سابق و مدرک سیکل یکی می شود .
تدبیر و امید
زرشک
حقیقتا، این مشکل به دلیل حضور مدیران نالایق است! مدیرانی که با معیشت مردم بازی میکنند، عرصه را بر مردن تنگتر میکنند و با کمی شل کردن بند تورم بر گردن مردم ادعای لطف می کنند. گوشت، حقوق و... همه بازی با اعصاب و روان مردمی است که بهترین حوانان خود را برای بقا و آرامش افرادی که اینگونه سو مدیریت می کنند فدا کرده اند.
سلام، هنوز از افزایش حقوق خبری نیست ،وچیزی دست کسی را نگرفته ،لیکن دولت دلار ده هزار تومانی را دوازده هزار تومان کرد، یعنی فقر زود رس، از این دولت درخواست میگردد که دست در جیب ملت نکند ،افزایش حقوقش پیشکش!!!
گرانی وتورم برای همه اقشار یکسان است لذا افزایش حقوق هم بایستی یکسان افزایش یابد .افزایش پلکانی ظلم به کسانی است که با مدرک بالاتر و مسولیت بالاتر بارنشست شدهاند
تکلیف ماهایی که اصلا حقوق نداریم و با مدرک فوق لیسانس تو دانشگاه ساعتی درس میدیم چیه؟ ما اصلا صاحاب نداریم تو مملکت؟ اگر کسی میدونه ساعتی ها چیه تکلیفشون ممنون میشم بگه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
برو سر کوچه سیگار بفروش مطمئن باش وضعت بهتر میشه البته اگر کثر شانت نمی یاد
کالا و خدمات و کلیه هزینه ها دو تا سه برابر شده است انوقت یک ساله این وضعیت گرانی از دی ماه گذشته ادامه دارد و دولت یک سال بدهکار است حالا میخواد 25 درصد حقوق را اضافه کند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اخ جون گوشت ارزون شد من برم یک دویست گرم گوشت باحقوق امروزم بخرم بیام جایی نرید ها الان برمیگردم
این پلکانی حضرات فقط به نفع اوناییه که با پارتی بازی اومدن قراردادی و شرکتی استخدام شدن. ما که ۳۰ سال درس خوندیم و ۲۰ بار آزمون و مصاحبه رد شدیم تا رسمی باشیم کشک. پارتی بازها رو باز براشون پارتی بازی کردن و رسوندنشون به ما
ای کاش مدعیان مردمسالاری سری به میدانهای تره بارومحل توزیع گوشت ومرغ میزدند تا متوجه حقیقت تلخ نارضایتی اکثریت ملت ازوضعیت فعلی کشور میشدند ملت ایران دیگر توان فشاراقتصادی بیش ازاین راندارد روحانی متوجه باشد تناآخر نمیتواند باارایه آمارهای دروغ وعاری ازحقیقت سرخودش شیره بمالد حتی در طول 8سال دوره احمدی نژاد هم ملت ایران چنین فشارهای اقتصادی تورم بی سالبقه راتجربه نکرده بودند
گربه های محلمون خوشمزه تره
مرغ و کلیه محصولاتی که مواد اولیه و یا خوراک انها با ارز 4200 تومن تولید میشوند نباید صادر شوند
افزایش حقوق کارمندان مساوی است با افزایش فشار مالیاتی به بخش خصوصی و مساوی است با افزاییش ورشکستگی و بیکاری
خجالتم خوب چیزیه . رویی دارن بعضیها
بنده دارای مدرک دکتری از دانشگاه دولتی و استاد دانشگاه هستم و همه مدارج را با نمرات و رتبه بالا تمام کردم و زحمت و مشقت بسیار زیادی کشیدم. با وجود ادامه تحصیل پشت سرهم، بیش از 23 سال درس خواندم. هم اکنون نیز در دانشگاه دولتی بدون هیچ پارتی و با استحقاق در دورترین نقطه کشور استخدام شده ام. متاسفانه بخاطر همین افزایش پلکانی حقوق، سال گذشته 6 درصد حقوق را افزایش دادند. یعنی حدود 300 تومن. بنظر شما این عدالت است؟؟؟ دوست خودم از همان دبیرستان یا شاید قبلش درس را ول کرد و از چند سال پیش که ازش خبر دارم، خونه و ماشین از خودش داره!!! دوباره میپرسم؛ بنظر شما این عدالت است؟؟؟ بنظر شما مردم عزیز، برای افرادی مثل بنده، فروشگاه های خاصی وجود دارند که تورم در آنها وجود ندارد و قیمت ها مثل سال قبل است؟؟؟ و برای همین حقوق ما افزایش پیدا نکند؟؟؟ جالب اینحاست که 26 درصد از حقوقم بخاطر بازنشستگی و مالیات، کسر می شود. یعنی یک چهارم حقوقم...
از نمایندگان مثلاً ملت می پرسم، آیا این عدالت است که افراد با مدرک بالاتر و زحمت بیشتر و تخصص بیشتر بویژه اساتید دانشگاه، افزایش حقوق نداشته باشند، چون حقوق کارگر ساده با مدرک بسیار پاییتز و سن کمتر سر کار رفته، کمتر است؟؟؟
این عدالت نیست که افراد با زحمت بیشتر، و مدرک بالاتر و تخصص بیشتر را با عدم افزایش حقوق تنبیه کرد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ­از کاهش ۵ هزار تومانی قیمت گوشت گرم گوسفندی در قصابی‌ها خبر داد.!!!
میگم بهم نخدیم و با هم بخندیم!!!!!!!!!
بخدا اینها مردم را چی فرض کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يعني بايد از كاهش 5 هزار توماني قيمت گوشت هيجان زده بشيم؟ با افتخار قيمت گوشت لاشه رو 85 هزار نومن اعلام مي كنند . چرا دو ماه قبل و پيش از رواج گسترده قاچاق دام ، اقدام به بستن مرزها به روي دام قاچاق نكرديد؟ خوب اجازه مي دهيد تا سوداگران و رانت خواران سوء استفاده هايشان از بازار آشفته را بكنند و بعد از اينكه جيب هايشان پر شد و جيب مردم خالي ، بعد اقدامات پيشگيرانه را انجام مي دهيد و توقع داريد مردم دعاگويتان هم باشند. مردم را هالو فرض كرده ايد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها