بازدید 2197

حقوق‌های نجومی نکته مغفول مانده گزارش دیوان محاسبات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور در مجلس گفت: یکی از اشکالات گزارش دیوان محاسبات عدم ورود به حقوق‌های نجومی بود، ما متوجه نشدیم که چه کسانی حکم این افراد را صادر و اعتبار لازم را پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 29 January 2019

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی پیرامون گزارش روز گذشته دیوان محاسبات گفت: اخطار اصل 54 قانون اساسی را در خصوص اختیارات دیوان محاسبات مجلس مطرح می‌کنم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به حسابرسان دیوان محاسبات بابت حفاظت از بیت المال خدا قوت میگوییم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در گزارش روز گذشته دیوان محاسبات اشکالاتی وجود داشت، به عنوان مثال عدم اشاره به حقوق‌های نجومی بود، متوجه نشدیم چه کسانی حکم این افراد را صادر و اعتبار آنها را پرداخت کردند که هنوز هم ادامه دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دیوان محاسبات باید با قدرت احکام صادر شده را اجرا کند به عنوان مثال فردی در سال ۷۶، ۷۱۰ هزار دلار برای تهیه مواد شیمیایی آزمایشگاه وزارت علوم گرفته است اما نه تنها مواد لازم را تهیه نکرده است بلکه پولش را هم به بیت المال بر نگردانده است از سال ۹۲ این حکم قطعی شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: پیشنهادی که در خصوص گزارشات دیوان محاسبات دارم این است که پیشنهادهای آقای عادل آذر را در جلسه کمیسیون تلفیق برای اصلاح بودجه مطرح شود و دوم اینکه آنهایی که از قانون استنکاف کردن به قوه قضاییه معرفی شوند حتی اگر وزیر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر