بازدید 4426

دستگیری عاملان برداشت اسکیمری در البرز

کد خبر: ۸۷۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 28 January 2019
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری افرادی که با کپی کارت‌های بانکی، اقدام به ۴ میلیارد تومان کلاهبرداری از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری از کارت‌های بانکی و تخلیه حساب مال باختگان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در بررسی پرینت حساب بانکی مال باختگان محرز شد که برداشت از حساب بانکی آن‌ها آخرین بار پس از خرید از یک فروشگاه دریکی از شهر‌های شمالی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران با دریافت نیابت قضائی به شهر مورد نظر اعزام و در بازرسی از فروشگاه مذکور موفق به کشف چندین دستگاه پوز شدند که با نصب اسکیمر بر روی آن‌ها اقدام به کپی مشخصات کارت بانکی خریداران می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اعضاء این باند با راه اندازی فروشگاه‌های ثابت یا سیار در مسیر مسافران پس از کپی مشخصات کارت مال باختگان و نصب برچسب و لیبل بانک مورد نظر بر روی کارت، با کارت شناسایی جعلی مطابق با مشخصات درج شده بر روی کارت اقدام به خرید طلا و اجناس قیمتی می‌کردند.

سردار محمدیان با بیان این که متهمان با این شیوه اقدام به ۴ میلیارد تومان کلاهبرداری از حساب‌های بانکی کرده اند تصریح کرد: در این رابطه ۷ نفر که در قالب ۳ باند کلاهبرداری فعالیت می‌کردند دستگیر و از آن‌ها ۷ دستگاه اسکیمرو ۷ هزار کارت خام بانکی کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی البرز، تاکنون بیش از ۳۰۰ شاکی در سراسر کشور شناسایی و پرونده همچنان درحال بررسی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار