بازدید 4404

مادورو: انتخابات برگزار نمی‌کنم

کد خبر: ۸۷۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 27 January 2019
رئیس جمهور ونزوئلا درخواست مخالفان و کشور‌های غربی برای برگزاری انتخابات در این کشور را رد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترکیه در پاسخ به سوالی در زمینه احساسش طی روز‌های گفت: انگیزه خیلی زیادی دارم و احساس عمیقی نسبت به سرزمین مادر می‌کنم.

وی با متهم کردن واشنگتن به راه اندازی یک جنگ علیه استقلال ونزوئلا گفت: همه این‌ها به آمریکا برمی‌گردد. آن‌ها می‌خواهند سرزمین ما را حیاط خلوت خود کنند.

نیکلاس مادورو که به تازگی مراسم سوگند دور دوم ریاست جمهوری خود را برگزار کرده، در ادامه تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران این روز‌ها در ونزوئلا انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

وی همچنین درباره خوان گوایدو رهبر مخالفان نیز گفت که دادگاه قضایی درباره بازداشت وی تصمیم خواهد گرفت.

مادورو همچنین مذاکره با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را غیرمحتمل خواند و گفت: او همه آمریکای لاتین را کوچک می‌شمارد.

پیش از این برخی کشور‌های غربی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس از دولت ونزوئلا خواسته بودند که طی ۸ روز آینده انتخابات برگزار شود در غیر اینصورت آن‌ها گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمت خواهند شناخت.

مادورو با بیان اینه ونزوئلا طی ۲۰ سال گذشته بار‌ها هدف تلاش‌هایی نظیر کودتا بوده است به کودتای اوریل ۲۰۰۲ اشاره کرد که با حمایت مردم از دولت خنثی شد. وی اضافه کرد که از زمان مرگ هوگو چاوز ما بار‌ها مورد حمله قرار گرفته ایم، اما زمانی که دولت دونالد ترامپ روی کار آمده است این حملات بدتر و شدیدتر شده است. آن‌ها اکنون به دنبال کودتا در ونزوئلا هستند.

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا در ادامه تاکید کرد که روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری‌های آمریکایی خودشان گزارش دادند که ترامپ روز ۲۲ ژانویه به گوایدو دستور اجرای کودتا را داده است. گوایدو با نقض قوانین ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرده است. اما ما این تلاش‌ها را خنثی میکنیم و در مقابل آن می‌ایستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر