بازدید 12930
پیمانه اقتصادی؛

افزایش سرسام آور قیمت بلیت هواپیما؛ نماینده مجلس: مردم برای یک بار هم شده بلیت گران هواپیما را نخرند/ اوپک: کاهش تولید ما به نجات صنعت نفت آمریکا کمک کرد/ استعفای مدیرعامل یک شرکت خودروسازی/ کاهش نرخ دلار مردم را خوشحال نکرد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است، دلار در بازار کم رمق آخر هفته ارزان‌تر شد، شرط رسیدن یورو به سطح ۱.۱۲ دلار، آینده بورس وابسته به بازار‌های جهانی است، سرمایه‌گذاران در انتظار ایستاده و کنار کشیده‌اند، چرا واردات نفت توسط ژاپن به کمترین میزان رسید؟، خانه به متری ۱۰ میلیون نزدیک شد و واکنش پکن به افزایش تعرفه واردات دوچرخه‌های برقی چینی به اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است، دلار در بازار کم رمق آخر هفته ارزان‌تر شد، شرط رسیدن یورو به سطح ۱.۱۲ دلار، آینده بورس وابسته به بازار‌های جهانی است، سرمایه‌گذاران در انتظار ایستاده و کنار کشیده‌اند، چرا واردات نفت توسط ژاپن به کمترین میزان رسید؟، خانه به متری ۱۰ میلیون نزدیک شد و واکنش پکن به افزایش تعرفه واردات دوچرخه‌های برقی چینی به اروپا را در بر دارد.
 
مردم برای یک بار هم شده بلیت گران هواپیما را نخرند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به افزایش چشمگیر قیمت بلیت پرواز‌های هوایی گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌های هواپیمایی با توجه به در پیش بودن تعطیلات ایام ۲۲ بهمن، قیمت بلیت پرواز‌های هوایی را افزایش داده اند. به طوری که با بررسی سایت‌های فروش بلیت می‌بینیم که به طور مثال بلیت پرواز‌های پرتردد و پر متقاضی مانند کیش یا مشهد بالای یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سیداحسن علوی ادامه داد: متأسفانه هر سال شاهدیم که دلالان و برخی از شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت هواپیما با قیمت‌های سرسام آور کرده و در این میان مسئولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی تنها به اقدامات جزئی بسنده می‌کنند.

علوی ریشه تمام تلاطمات بازار بلیت هواپیما را فعالیت چارتری‌ها دانست و گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی به دنبال حذف پرواز‌های چارتری نیست و همین موجب می‌شود که چارتری‌ها از وضعیت کنونی و نبود نظارت سوء استفاده کرده و بلیت پرواز‌های هوایی پرمتقاضی را تا میزان دلخواه بالا ببرند. وی گفت: مردم نیز در مقابله با تخلفات سهم به سزایی دارند، به طوری که اگر یک بار قیمت بلیت‌ها را نپذیرفته و نسبت به افزایش قیمت بلیت واکنش متناسب نشان دهند، آن زمان دیگر دلالان قادر به افزایش قیمت‌ها نخواهد بود. /خانه ملت


ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به تحریم پرواز‌های ماهان توسط آلمان گفت: ما همواره شاهد حرکت‌های تروریستی آن‌ها بوده‌ایم، آمریکا حامی تروریسم و تروریست‌پرور است و من درآوردی مزاحمت ایجاد می‌کنند. ‌به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در پاسخ به واکنش ایران در قبال تحریم هواپیمایی ماهان گفت: همه شرکت‌ها و صنعت هوایی ما را تحریم کرده‌اند، ماهان هم یکی از این شرکت‌هاست. اسلامی افزود: شماره و لیست هواپیما‌های ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است. وی ادامه داد: این کار غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است و از این کار‌ها آمریکا کرده و می‌کند. وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: نامه هواپیمای کشوری آلمان را پاسخ داده‌ایم، چون اتهاماتی در آن مطرح شده بود که زیبنده نیست.

دلار در بازار کم رمق آخر هفته، ارزان‌تر شد

به نقل از بانک مرکزی، در پایان روز کاری پایان هفته، هر اسکناس دلار آمریکا با افت اندک ۳۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۱۵۱۰ تومان به متقاضیان خرید دلار فروخته شد. همچنین در صرافی‌های مجاز بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۴۶۰ تومان خریداری شد. دیگر ارز خرید و فروش شده در این صرافی ها، یوروست که نسبت به روز چهارشنبه، با افزایش اندک همراه بود. بر این اساس، هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی، با نرخ ۱۳۱۹۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۳۲۹۰ تومان به متقاضی یورو فروخته شد. این قیمت نسبت به روز چهارشنبه ۴۰ تومان بیشتر می‌باشد.

کاهش نرخ دلار مردم را خوشحال نکرد

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش قمیت گوشت قرمز به بیش از ۹۰ هزار تومان، گفت: در حالی شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز هستیم که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی در نظر گرفته است، به نظر می‌رسد توزیع ارز دولتی تاثیری بر تعادل و کنترل قیمت در بازار ندارد. وی با بیان اینکه کاهش قیمت دلار باعث خوشحالی مردم نشده است، بیان داشت: قیمت اجناس کالا با گرانی دلار افزایش یافته است، اما با روند کاهشی دلار، قیمت سایر کالا‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه روند گرانی آن‌ها ادامه دارد، این موضوع به دلیل نبود مدیریت بر بازار است. این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم از کاهش نرخ دلار خوشحال نشده اند چرا که مشکلات معیشتی شان با روند کاهشی ارز کمرنگ نشده است و همچنان کالا‌ها و اجناس را با قیمتی به ارزش ارز ۱۷ هزار تومان خریداری می‌کنند. /خانه ملت

ارزش جهانی دلار در برابر همتایانش کاهش یافت/ شرط رسیدن یورو به سطح ۱.۱۲ دلار

بن بست تعطیلی دولت آمریکا که وارد سی و چهارمین روز متوالی شده است، به عاملی برای تضعیف دلار تبدیل شد به گونه‌ای که ارزش ین ژاپن در برابر دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۹.۵۱ ین در برابر هر دلار رسید. شاخص دلار که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارز‌های مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۰۶ واحد کاهش یافت. معامله گران اکنون منتظر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی اروپا در خصوص نرخ بهره هستند، هر چند به باور بسیاری از ناظران، احتمال افزایش نرخ بهره اندک است. در معاملات امروز هر یورو به ۱.۱۳۸۳ دلار افزایش یافت.  در برابر سایر ارزها، هر پوند به ازای ۱.۳۰۷۴ دلار، هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۰۰۵۶ دلار و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۴۴ دلار کانادا و ۶.۷۸۸۵ یوان چین مبادله شد. کیتی لین، مدیر بخش ارزی در مؤسسه "بیکی است منیجمنت" گفت: اگر بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو را کاهش دهد می‌توانیم شاهد رسیدن یورو به سطح ۱.۱۲ دلار نیز باشیم.  

آینده بورس وابسته به بازار‌های جهانی است

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه حفظ سودآوری شرکت‌های صادرات محور و جذب بیشتر نقدینگی در اقتصادملی نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: آینده بازار بورس در گروه بازار‌های جهانی و قیمت نفت است. علی صحرایی که در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد: به واسطه افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ ارز سازمان‌های بورس فروش بالا و سودآوری داشتند و اقبال مردم نیز در این بازار‌های قابل توجه است. از ابتدای امسال، ۵۲ درصد معاملات با افراد حقیقی بوده است و در مقابل ۴۸ درصد فروش داشته اند که مردم با شرکت در این بازار بازده خوبی را شاهد بودند. وی افزود: با توجه به اینکه بازار‌های موازی مثل مسکن و  بازار ارز که شرایط غیرقانونی داشتند و حضور در این بازار‌ها ممنوع بود مردم در بازار بورس سرمایه گذاری‌های خوبی داشتند. /ایبِنا

سرمایه‌گذاران در انتظار ایستاده و کنار کشیده‌اند/ سهام آسیایی رشد کرد

روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی به دنبال رشد بازار‌های وال‌استریت، اندکی بالا آمد، در حالی که وضعیت آشفته سیاسی در ایالات‌متحده و نگرانی از رشد تضعیف رشد اقتصادی جهان، بسیاری از سرمایه‌گذاران را مردد نگاه داشته است. داده‌ها نشان می‌دهد که بازار‌های اروپایی شامل کاک فرانسه، داکس آلمان و شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا، در آغاز کار خود بدون تغییر باقی مانده‌اند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران، منتظر اخبار اولین بازنگری سال سیاست‌های بانک مرکزی اروپا هستند. در این میان فوتسی انگلیس با آشفتگی سیاسی در مورد برگزیت، ۰.۸۵ درصد در ابتدای معاملات افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۳ درصد رشد کرد، درحالی که نیکی ژاپن ۰.۱ درصد پایین آمد. یاسوئو ساکوما، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت لیبرا اینوستمنت، می‌گوید: هیچ خبر جدیدی وجود ندارد که باعث شود افراد به خرید سهام رو بیاورند و هیچ خبر تازه‌ای هم برای این که موجی از فروش سهام ایجاد کند، منتشر نشده است؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران در انتظار ایستاده و کنار کشیده‌اند. کامپوزیت شانگ‌های و شاخص سهام برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰، با اخبار مثبت اعلام درآمد‌های شرکت‌های مالی، به ترتیب ۰.۵ درصد و ۰.۶ درصد رشد کردند. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳ درصد بالا آمد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۱ درصد رشد کرد و شاخص ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۸ درصد بالا آمد.

اوپک: کاهش تولید ما به نجات صنعت نفت آمریکا کمک کرد

جان هس، مدیرعامل شرکت "هس کورپ" در مجمع اقتصادی جهان در داووس سوییس اظهار کرد: اعضای اوپک نقش بسیار مهمی در تثبیت بازار نفت ایفا می‌کنند و اقدامات آن‌ها باید شناخته شود. ما به قیمت‌های بالاتر و قیمت‌های باثبات‌تر نیاز داریم.  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منتقد اصلی اوپک بوده و در سال ۲۰۱۸ با ارسال هشت پیام توییت، از اوپک انتقاد کرد و این گروه را برای پایین بردن قیمت نفت تحت فشار قرار داد. فشار‌های رئیس جمهور آمریکا به همراه تهدید‌های کنگره آمریکا برای تصویب قانونی معروف به "نوپک" که اوپک را در معرض شکایات ضدانحصارطلبی قرار می دهد، باعث شده اوپک تلاش کند تصویر یک گروه تعیین کننده قیمت نفت را از خود بزداید. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، جدیدترین مقام این گروه بود که تلاش کرد این پیام را ترویج کند که کاهش تولید اوپک به شرکت‌های نفت آمریکایی کمک کرده است. به نقل از ایسنا، بارکیندو در کنفرانس مشترک با جان هس و ویکی هولوب، مدیرعامل شرکت "اکسیدانتل پترولیوم" در داووس گفت: شما از خود آن‌ها شنیدید. آنچه ما انجام دادیم قابل ستایش بود و به نجات صنعت نفت آمریکا کمک کرد.  

کاهش بهای نفت در پی افزایش ذخایر نفت آمریکا

قیمت نفت روز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی که ممکن است تقاضا برای سوخت را محدود کند و همچنین رشد ذخایر نفت آمریکا، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه، به ۶۰.۸۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت کاهش نسبت به روز چهارشنبه، به ۵۲.۴۰ دلار در هر بشکه رسید.

چرا واردات نفت توسط ژاپن به کمترین میزان رسید؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات گاز طبیعی مایع و همچنین زغال سنگ به ژاپن نیز به کمترین میزان خود رسیده است که علتش کاهش رشد اقتصادی این کشور است. وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد البته دولت ژاپن سعی کرده است انرژی مورد نیاز خود را به سمت انرژی‌های تجدید پذیر و هسته‌ای سوق دهد و به هیچ عنوان رشد اقتصادی در ژاپن کاهش پیدا نکرده است. با این حال وزارت دارایی این کشور اعلام کرد، واردات ژاپن از نفت خام به میزان ۵.۸ درصد در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش یافت. با این حال ژاپن واردات ال ان جی خود را به میزان به ۸۲ میلیون و ۸۵۴ هزار تن کمتر انجام داده است؛ هرچند ارزش واردات گاز ال انجی توسط ژاپن به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران پروژه‌های روسی بوده است

کریل دیمیتریف، مدیر اجرایی ارشد صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (آردی‌آی‌اف) می‌گوید: در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران پروژه‌های روسی بوده است. دیمیتریف که در اجلاس اقتصاد جهان در داووس سوئیس صحبت می‌کرد، گفت: سال گذشته، پس از چین و آلمان، ایالات‌متحده سومین سرمایه‌گذار بزرگ خارجی در پروژه‌های روسیه بوده است. آلکسیس رودزیانکو، رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه (ام‌چم)، پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که در سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت‌های آمریکایی حضور خود در روسیه را کاهش نداده و بازار روسیه را ترک نکردند. به گفته او، شرکت‌های آمریکایی موقعیت خود در روسیه را تقویت کرده و حتی برخی از آن‌ها در افزایش مقیاس فعالیت خود در روسیه، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در روسیه علی‌رغم وضع تحریم‌های آمریکا بر ضد مسکو، ادامه یافته؛ این در حالی است که دارایی‌های تعداد زیادی از شرکت‌های روسی در آمریکا مسدود شده و شهروندان آمریکایی از هرگونه تجارت با روسیه منع شده‌اند.

واکنش پکن به افزایش تعرفه واردات دوچرخه‌های برقی چینی به اروپا

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: پکن به شدت درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه دوچرخه‌های برقی چینی نگران است. اتحادیه اروپا به منظور محدود کردن واردات ارزان دوچرخه‌های برقی چینی و حمایت از تولید کنندگان اروپایی، تعرفه اضافی بر روی این دوچرخه‌های وضع کرده است. بر همین اساس، اقدامات ضد دامپینگ و تعرفه‌ای اتحادیه اروپا در برابر کالا‌های وارداتی چینی که شامل طیفی از کالا‌ها از قبیل: پنل‌های خورشیدی تا فولاد است از جمله تازه‌ترین اقدمات این اتحادیه علیه پکن می‌شود که واکنش چین را به دنبال داشته است. سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: چین به شدت در مورد تصمیم اتحادیه اروپا برای پافشاری بر قانونی کردن این مسأله با وجود مخالفت بازار نگران است. البته مقامات چینی اعلام کردند که چین برای حفاظت از منافع خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

استعفای مدیرعامل یک شرکت خودروسازی

مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو که به تخلف مالیاتی متهم شده بود، از سمت خود استعفا داد. به نقل از یورونیوز، «کارلوس گوسن» که از حدود دو ماه پیش به اتهام تخلف مالیاتی در ژاپن در بازداشت به سر می‌برد، چهارشنبه شب از مقام خود کناره‌گیری کرده است. «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه در حاشیه نشست داووس این خبر را اعلام کرد. قرار است مسئولان رده بالای شرکت رنو به همراه همتایان خود در خودروسازی نیسان روز پنجشنبه برای تعیین جانشین کارلوس گوسن تشکیل جلسه دهند. شرکت خودروسازی رنو فرانسه ۴۳ درصد سهام نیسان را در مالکیت خود دارد این در حالی است که نیسان تنها ۱۵ درصد سهام رنو را داراست که حاوی حق رأی در مجامع شرکت نیست. از «ژان دومنیک سِنار» و «تی یِری بُلُر» به عنوان بخت‌های اصلی ریاست هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت نام برده می‌شود. گوسن پیش از بازداشت مدیریت مشترک رنو، نیسان و میتسوبیشی را عهده‌دار بود.

خانه به متری ۱۰ میلیون نزدیک شد

در شرایطی که طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن، متوسط قیمت هر متر خانه در شهر تهران در دی ماه به ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان رسیده، به نظر می‌رسد، خلأ برنامه جامع در بخش مسکن محسوس است. آمار ارائه شده توسط دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که طبیعتا یکی از مسئولیت‌های آن کنترل بازار است، از اوضاع نابسامان بازار مسکن حکایت دارد. هم‌اکنون ۳۱ درصد خانوار‌های ایرانی مستاجر هستند و بخش تقاضا به شدت ضعیف شده است. تنها طی پنج سال اخیر تعداد مستأجر‌ها از ۲۶.۶ درصد به ۳۰.۷ درصد افزایش یافته و نقش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، صرفا به ارایه آمار ماهیانه تقلیل یافته است. به نقل از ایسنا، در روز‌های اخیر جدیدترین آمار از تحولات بازار مسکن شهر تهران از وزارت راه و شهرسازی ارائه شده که نشان می‌دهد در دی‌ماه ۱۳۹۷ میانگین قیمت با رشد ۹۰ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان رسیده و این در حالی است که معاملات ۵۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. بر اساس این آمار، در دی‌ماه سال جاری ۶۹۵۰ فقره معامله در شهر  تهران انجام شده که از افت ۵۸.۸ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل حکایت دارد. جزئیات بیشتر

رشد محدود بهای طلا به دلیل کندی روند خرید سرمایه‌گذاران

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرده و به ۱۲۸۳.۳۱ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۲۸۲.۶۰ دلار معامله شد. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: در حال حاضر ارزش دلار آمریکا پایین رفته و حمایت خوبی برای طلا فراهم کرده است. با این حال رشد قیمت طلا به دلیل کندی روند خرید سرمایه‌گذاران، محدود است. وی در ادامه افزود: مشکل طلا این است که مقاومت شدیدی در مرز بین ۱۲۹۰ تا ۱۳۱۰ دلار وجود دارد. افت بیشتر قیمت دلار آمریکا ممکن است به نفع طلا باشد، اما طلا باید مقاومت در محدوده مذکور را بشکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
مردم مردم مردم دیگه خجالت بکشید واز این کلمه استفاده نکنید .کدوم مردم؟مردم درنظر اینها تنها یک کالا و یا ابزار هستند که واسه مواقع حساس ازش استفاده میکنند وبعد از استفاده هم پرتش میکنند یه گوشه تا یه وقت دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دقیقا، واقعا باید تاسف خورد. البته دوست عزیز متاسفانه مردم هم در این شرایط نقش کمی ندارند. اگه مردم کالا و یا خدماتی که گرون میشه رو تحریم کنند، شک نکنین که تمام ارکان قدرت دست به کار میشن تا حداقل یه تغییر بدهند. متاسفانه ما فقط یادگرفتیم به سودهای خیلی کم و کوتاه مدت فکر کنیم و به یک ماه بعد فکر نمی کنیم که کاری که می کنیم تو سرنوشت خودمون در ماه های اینده چقدر تاثیر گذار خواهد بود. همین صنعت فرغون سازی رو نگاه کنید! به خدا اگه مردم همت کنند و فقط شش ماه کل صنعت فرغون سازی رو تحریم کنندف اونوقت خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. وقتی من نوعی برای اینکه بتونم مثلا پرایدی که سایپا پیش فروش کرده و قیمت نهایی اون یه کم پایین تر از بازار هست رو بخرم و بعد تو بازار مثلا با یه ملیون بیشتر بفروشم دیگه به این فکر نمی کنم که درسته که من یک میلیون سود کردم اما کالا و اجناس دیگه که به واسطه التهابی که مثلا صنعت خودرو به بازار وارد می کنه، اونا هم گرون تر میشن و در نهایت اگه حساب کتاب کنی می بینی نه تنها سودی نکردیم بلکه کلی هم ضرر کردیم. پس قبول کنیم که ما مردم نقش پررنگی در ایجاد این شرایط داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اره دقیقا.مردم ولی نعمتن و تلاش فقط برای مررمه و اینا درکارنیست.یک هفته که مرغ ندارن مرغ فروشیهای ماهشهر.به کی باید بگی اخه
کاهش؟؟؟؟؟؟ کدوم کاهش؟؟؟ مردم واسه چی خوشحال بشن؟؟ درآمدها ثابته و کاهشی حتی، مخارج ۴ برابر شده، توقع دارین مردم خوشحال بشن،
گوشت قرمز کیلو چند ؟
قیمت های سرسام آور بلیط یکطرف ، ناوگان هوایی فرسوده و بازی با جان مسافران طرف دیگر !!!!
نماینده محترم اگر مردم ما هر چیزی که گران می شد را نمی خریدند این وضعیت را نداشتیم
سایت فروش بلیط irtour.ir فیلتر شد شاهکاری از پلیس فضای مجازی
یکی نیست به این نماینده محترم بگه، اصلا مردم عادی سوار هواپیما نمی شوند

شما خوداتون فقط سوار میشید
وی گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی به دنبال حذف پرواز‌های چارتری نیست و این مسئله موجب می‌شود که چارتری‌ها از وضعیت کنونی و نبود نظارت سوء استفاده کرده و بلیط پرواز‌های هوایی پرمتقاضی را تا میزان دلخواه بالا ببرند.

عدم حذف چارتری .... نبود نظارت

بیماری رو میدونن اما چاره نمیکنن...ملت تهش مقصر !!!!!!
خدمت نماینده محترم که گفته اند بلیط هواپیما نخرید، عرض می کنم که سیاست های مسئولین باعث ایجاد یک اختلاف طبقاتی شدیدی شده که برای عده ای هرچی قیمت ها بالا برود باز ارزان است.
متاسفانه کشور رهاشده است تمام حرف مسئولین فقط درحد شعار است وازعمل خبری نیست
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
موافقم ولی به مسولیت باید گفت که فکر می کنن ظرفیت ۱۲۰ میلیون نفر رو داره
شما دلار رو به همان 7 هزار توماني كه قول داده بوديد برسانيد ، مردم راضي خواهند شد . اگر به توليد كننده دام ارز 4200 توماني مي دهيد ولي سوء استفاده مي كند ، آن مشكل ديگري است .
خیلی جالبه نهادهای نظارتی هیچ کاری با گران فروش ندارن تنها راهکار آقایان اینه که مردم نخرن!
تقریبا یک ماه و نیمه که گوشت قرمز خونه م تموم شده ولی توان مالی برای خریدش رو ندارم
هفته پیش سندون مرغ و قلوه گاه و دم گاو خریدم چرخ کردم برای بچه م.
تازه هم من هم شوهرم کارمندیم مثلن!
خدا به داد کارگرا و بیکارها برسه
مسئولین تو قیامت باید جوابگو باشن
من که حتی یک اپسیلون از حقم نمیگذرم
ما تو عمرمون سوار هواپیما نتونستیم بشیم
مردم عادی مگه می تونن سوار هواپیما بشن؟
مسخره ست که قرن 21 هواپیما تو ایران هنوز جنبه اشرافی داره
کلآ اداره کشور از دستشون خارج شده.

در واقع ما الان در دوره فروپاشی غیر آشکار هستیم.

اکثر ساختارها از هم پاشیده شده اند و قابل ترمیم هم نیستند.( اینها این توانایی رو ندارن)
هرجایی که دست می ذارن ؛ چند جای دیگه گندش می زنه بیرون.
گوشت گران میشه ؛ نخوریم ؛ ماشین گران میشه ؛ نخریم ؛ بلیط گران میشه ؛ سقر نرویم ؛ پسته گران میشه ؛ نخوریم میشه بفرمائید نقش دولت و قوه قضاییه و ... در این کشور چیه ؟؟؟؟!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل