بازدید 4219

نگاهی آماری به تقابل های فوتبال ایران برابر چین

کد خبر: ۸۷۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 24 January 2019

با نگاهی آماری به دیدار چین برابر ایران به خوبی می توان پی برد که ایران شانس بالاتری برای پیروزی و صعود به دور بعد دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا امشب به مصاف چین خواهد رفت. ایران از نظر آماری بر چین برتری دارد. تیم های ملی ایران و چین در کل ۲۴ بار به مصاف هم رفته اند که نتیجه آن ۱۴ پیروزی برای ایران، ۶ پیروزی برای چین و ۴ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

نخستین بار دو تیم در سال ۱۹۷۶ به مصاف هم رفتند که ایران توانست با دو گل به پیروزی برسد. و اما نخستین پیروزی چین برابر ایران به سال ۱۹۸۳ برمی گردد که چینی ها توانستند در جام نهرو با نتیجه دو بر یک ایران را شکست دهند.

و اما آخرین بازی دو تیم هم سال ۲۸ مارس ۲۰۱۷ برمی گردد که ایران در انتخابی جام جهانی چین را با یک گل از پیش رو برداشت.در آن دیدار لیپی هدایت چین و کی روش هم هدایت ایران را برعهده دارد و امشب هم هر دو مربی تقابل جالبی با هم خواهند داشت.

چین در چهار بازی قبلی خود در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ توانسته سه پیروزی به دست آورد و یک شکست هم برابر کره متحمل شده است. تیم لیپی چهار گل هم دریافت کرده است و توانسته ۷ گل هم به ثمر رساند این درحالی است که ایران در چهار بازی قبلی خود سه پیروزی و یک تساوی به دست آورده و توانسته ۹ گل به ثمر رساند بدون آنکه گلی دریافت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر