بازدید 63745
روحانی: مردم زحمات را ببینند و شاکر باشند؛

آقای رئیس‌جمهور! حرف‌تان را اصلاح و از مردم عذرخواهی کنید/ حاضرید حقوق مردم را هم اندازه کشورهای منطقه بدهید؟

این مسائل با نگاه خوشبینانه دولت نسبت به «برجام» و بی عملی پس از آن، باعث شد که بار دیگر تکانه های اقتصادی شدید، به شدت مردم به ویژه طبقه متوسط و فرودست را تحت فشار قرار دهد. حالا رئیس جمهور به جای تلاش برای حل مشکلات و عذرخواهی از مردم نسبت به آنچه سرشان آورده، بدون ذکر نیمه دیگر داستان از شاکر بودن در قبال ارزانی ها نسبت به کشورهای منطقه می گوید؛ بدون اینکه دستمزد و حقوق مردم ما را با آنها قیاس کند. این نگاه و راه غلط هم جای عذرخواهی دارد و هم اصلاح.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 18 January 2019

رئیس جمهور به تازگی در اظهار نظری از مردم خواسته در کنار مشکلات و گرانی ها، زحمات هم دیده شود و مردم با مقایسه آنچه در کشور به آنها ارائه می شود با آنچه در کشورهای همسایه به مردم می دهند، شاکر نعمات باشند! انگار آقای رئیس جمهور عادت کرده اند به جای تلاش برای بهبود وضعیت نابهنجار و عذرخواهی از مردم به واسطه آنچه دولت برایشان فراهم کرده است، از بالا به پایین نگاه کند و از آنها بخواهد شاکر همین وضعیت موجود باشند!

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» دوشنبه هفته گذشته در جمع علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان گلستان، با بیان اینکه «گرانی واقعیت است اما نان، خدمات و انرژی در ایران ارزانترین در منطقه است» گفت: باید در کنار واقعیت های اقتصادی ناشی از گرانی و مشکلاتی که در کشور ایجاد شده است، مردم ارزانی ها و خدمات را هم ببینند و شاکر نعمات موجود در کشور باشند؛ موضوعی که خیلی در رسانه ها بازتاب نیافت.

رئیس جمهور با اشاره به شمار بالای دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، امنیت بالای کشور، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 80 میلیون ایرانی و قیمت ارزان آب، برق، انرژی و گندم در مقایسه با سایر کشورها، تأکید کرد: «امروز در کشور مشکل وجود دارد اما اگر درد و رنج را می‌بینیم، زحمت دیگران را هم ببینیم و شاکر نعمات باشیم.»

در مورد سخنان رئیس جمهور سه نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه انگار آقای روحانی انتقاداتش به دولت قبل را فراموش کرده و یادش افتاده برخی خدمات ارزان و محدود در کشور ارائه می شود، دوم آنکه رئیس جمهور از برخی به اصطلاح ارزانی ها در کشور و قیاس آن با کشورهای منطقه سخن گفته اما یادش رفته حقوق و دستمزد مردم در کشور ما با همین کشورها را مقایسه کند و سوم اینکه مطابق با برخی اسناد و آرشیو خبرهای موجود وضعیت فعلی را از دو سال قبل بسیاری از کارشناسان به دولت و رئیس جمهور هشدار داده بودند، اما گویا کارشناسانی که چنین مسائلی را گفته اند از دید رئیس جمهور و اطرافیانش کارشناس نبوده اند.

وضعیت فعلی اقتصاد کشور بارها در چهل سال گذشته پس از انقلاب دستخوش تغییرات و تحولات و نوسان های اساسی قرار گرفته است؛ اما مجریان امور کشور هر بار با بی توجهی از کنار این موضوعات گذشته اند و به جای پیدا کردن ریشه، علل و عوامل این نوسانات شدید به منظور جلوگیری از تکرار دوباره آن، صرفا به فکر رفع مشکلات موجود و طرح توجیهاتی در برابر اذهان عمومی نسبت به این مسائل بوده اند.

نزدیک ترین نمونه نوسانات و به هم ریختگی اقتصادی کشور که در سال 97 رخ داد، را می توان در تحولات و تکانه های شدید اقتصادی کشور در اواخر سال 90 و سال 91 جست و جو کرد؛ موضوعی که «حسن روحانی» در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 92 به شدت از آن انتقاد کرد و خوابیدن مردم جلوی بانک ها برای دریافت ارز و تغییرات لحظه ای قیمت های کالا را دور از شأن ملت ایران می دانست و تأکید می کرد، برای آن برنامه دارد و جلوی تکرار آن را خواهد گرفت؛ اتفاقی که هیچ وقت نیفتاد.

اقتصاد کشور در دولت «محمود احمدی نژاد» قرار بود بر اساس آنچه اقتصاد اسلامی و اقتصاد عدالت محور خوانده بود، پایه‌ریزی شود؛ مسأله ای که با شعار «آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم» نظر مردم را به خود جلب کرد. او اجرای طرح‌های طرح تحول اقتصادی، احداث بنگاه‌های زود بازده، طرح مسکن مهر، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و صندوق مهر امام رضا را در اولویت کاری در این هشت سال قرار داد. اما بر خلاف شعارها وضعیت بسیار ناامیدکننده بود.

در جریان دولت‌های نهم و دهم و در مدت هشت سال زمامداری محمود احمدی‌نژاد، اکثر شاخص‌های کلان اقتصادی ایران تنزل پیدا کردند؛ برای نمونه، میزان نقدینگی کشور از زمان آغاز به کار دولت نهم تا زمان اتمام دوره دولت دهم به میزان شش برابر افزایش یافت. بر مبنای شاخص تورم نیز می‌توان از 56درصد تورم در انتهای دوران زمامداری احمدی‌نژاد نسبت به ابتدای دوران تصدی‌گری وی اشاره کرد. کارشناسان این عدم موفقیت احمدی‌نژاد در تحقق وعده‌هایش را تحت تأثیر چند عامل می‌بینند: سیاست‌های اقتصادی نادرست، فقدان انضباط مالی و تحریم‌های علیه ایران.

پس از پایان دولت احمدی نژاد گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از سوی مجلس و دولت «حسن روحانی» دربارهٔ تخلفات دولتمردان منتشر شد و رئیس جمهور جدید به کارگیری تیم باتجربه و توانمند در کابینه اش را دلیلی برای جلوگیری از اتفاقات تلخ اقتصادی خواند. اما پس از پنج سال انگار این تیم با تجربه هم نتوانست مانع از جلوگیری از نوسانات شدید اقتصادی، کاهش ارزش دارایی های مردم و سقوط شدید ارزش پول ملی بشود.

برخی اقتصاددانان از جمله اقتصاددانان نهادگرا هشدارهایی به دولت و رئیس جمهور داده بودند و حتی «فرشاد مومنی» در سال 95 با طرح موضوعی مبنی بر اینکه «آیندگان درباره روحانی چگونه قضاوت می‌کنند؟» گفته بود: به حسن روحانی خاضعانه اینگونه بحث کارشناسی خود را مطرح می کنم: درک می کنیم که در این اقتصاد سیاسی شما انگیزه خود را برای طراحی یک برنامه میان مدت با کیفیت تا حدود زیادی از دست داده اید و آثار این بی انگیزه بودن به وضوح در اسنادی که تاکنون تحت عنوان برنامه ششم منتشر شده قابل مشاهده است. اما آیندگان درباره حسن روحانی از موضع تاکتیک هایی که در برابر رقبای بعضا غیرمنصف خود اتخاذ کرده داوری نخواهند کرد، بلکه از موضع اینکه چقدر مصالح بلندمدت و میان مدت را به ملاحظات کوتاه مدت ترجیح داده درباره وی و همکارانش داوری خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «لذا مشفقانه به ایشان و کل ارکان ساختار قدرت این نکته را گوشزد می کنم که راه نجات ایران از طریق طراحی یک برنامه میان مدت توسعه‌ی با کیفیت عبور می کند و به جای دامن زدن به این زد و خوردها، باید ساز و کار و بسترهایی فراهم کرد که امکان طراحی چنین برنامه ای با همکاری تمام اجزای ساختار قدرت فراهم شود.»

مومنی در پاسخ به این که آیا شرایط اقتصادی کنونی می تواند در انتخاب مجدد حسن روحانی در انتخابات سال آینده تاثیر منفی داشته باشد، گفت: «بدون تردید تأثیرات منفی جدی خواهد داشت، چون طبقات فرودست به شرحی که اشاره شد به هیچ وجه احساس بهبود وضعیت نمی کنند.»

این مسائل با نگاه خوشبینانه دولت نسبت به «برجام» و بی عملی پس از آن، باعث شد که بار دیگر تکانه های اقتصادی شدید، به شدت مردم به ویژه طبقه متوسط و فرودست را تحت فشار قرار دهد. حالا رئیس جمهور به جای تلاش برای حل مشکلات و عذرخواهی از مردم نسبت به آنچه سرشان آورده، بدون ذکر نیمه دیگر داستان از شاکر بودن در قبال ارزانی ها نسبت به کشورهای منطقه می گوید؛ بدون اینکه دستمزد و حقوق مردم ما را با آنها قیاس کند. این نگاه و راه غلط هم جای عذرخواهی دارد و هم اصلاح.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۵
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۴۵۱
منکه بجای اینها دارم از خجالت آب میشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بعضی موقع آدم شک میکند نکند خدای ناکرده........
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
واقعا هم خجالت داره ، کشوری که 10 درصد منابع جهان و 1 درصد جمعیت جهان را دارد باید میزان رفاهش 10 برابرمیانگین رفاه جهانی باشد . متأسفانه سوء مدیریت امثال آقای روحانی باعث وضعیت اسفبار اقتصادی امروز این کشور و مرذم است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقا ابوذر!نباید به آقای روحانی محدودش کنید!چون در دوره های قبلش هم اینجا کویت نبود.همین آش و همین کاسه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بله دیگه جواب این ملت شریف همین هست
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من کار ب اصولگرا اعتدال اصلاح طلب ندارم
باچهامیدی ۹۸ و۱۴۰۰ برم رای بدم؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قیمتها 4 برابر شده، و دستمزدها 4 برابر بی ارزش، این قدرت 8 برابر کاهش یافته را کی می تونه تحمل کنه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بلی رییس جمهورمنظورش اطرافیان خودش میباشد
ایشان از زمانی که بازی گرانی دلار های نفتی را اجرا کردند دیگر رئیس جمهور مردم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ایشان منتقد درجه یک سیاست های دولت احمدی نژاد بودند ولی در عمل همان سیاست ها را به بدترین شکل ممکن اجرا کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
عموجان ایشان یک صدم احمدی نژاد برای مردم خدمت نکرده من طرف دار احمدی نژادنیستم ولی باید بدون حب وبغض واقعیتها را گفت احمد نزاد هزاران نفر را خانه دار کرد احمدی نژاد حقوق ها را صد درصد اضافه نمود. وخیلی کارهای خدماتی انجام دادبکشورهای غربی هم تحت عنوان مذاکره باج نداد فقط یک عیب داشت به مشاورانی که از نظر گفتار مسئله سازبودند زیاد بها میداد وحرف گوش نمیکرد البته این دولت هم مشاورانی دارد تحت تاثر حرفهای آنها قرار میگیرد که می آید عوض معذرت خواهی طلبکارانه صحبت مبکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
جناب ۱۲:۲۳ کجا احمدی نژاد همه را خانه دار کرد؟!اگر مسکن مهر را می گویید با آن کیفیت که بماند.در ضمن با طرز رفتارش هم داخلیها را با خودش دشمن کرد هم بیرونیها را با کشور.در ضمن مشخص است که طرفدار ایشون هستید وگرنه با نگاهی به قیمتها در ابتدای ریاست ایشان و مقایسه آن با انتهای ریاستشان مشاهده می کنید که همه اقلام چندین برابر گرانتر شده اند.خلاصه اینکه همه اینها یکی هستند!فقط مردم بیخودی یکسری طرفدار این طرف و یکسری طرفدار آنطرف هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خداوکیلی زمان احمدی نژاد اگر دلار گران شد ولی مردم اینقدر احساس بدبختی و بی آینده بودن نداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
قیمت بنزین دولتی اول دوره احمدی نژاد: ۸۰ و بعد ۸سال
۴۰۰
قیمت نفت به قول آفساید طلبها در زمان احمدی نژاد ۱۴۰ دلار،


بنزین زمان روحانی۴۰۰ و بعد از ۴ سال ۱۰۰۰
قیمت نفت زمان روحانی به قول خودشون ۲۰ دلار ولی در واقعیت ۶۰ دلار.

گرون شدن ۳۲۰ تومنی بنزین در زمانی که مایه اولیه بنزین نفت ۱۴۰ دلار بود ظلم بود یا ۶۰۰ تومنی افزایش قیمت در طی ۴ سال( نه ۸ سال) آن هم زمانی که ادعا می شد نفت بیست دلار شده؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کاری که احمدی نژاد با عدالت کرد این روحانی باتدبیر و امید مردم کرد. یعنی اون موقع وضع خراب بود اما یه کورسوی امیدی بود اما الان وضع هم خرابتر است هم همون امیده دیگه نیست
قدرت خرید مردم ایران مانند ترکیه و عراق است ولی در کشورهایی مثل امارات و قطر چندین برابر ایران است و حتی از اروپا هم بهتر هستند این کشورهای موچک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قدرت مردم ایران مانند ترکیه است؟ وقتی بیسوادی چرا اجازه اظهار نظر بخودت میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
واقعا فکر میکنی قدرت خرید مردم ایران اندازه ترکیه و عراق هست؟ تا بحال اصلا رفتی اونجا و از درامد و قیمت هاشون خبر داری که ما رو با اونا مقایسه میکنی؟ ما رو فقط با کشورهایی مثل کشور دوست و برادر ونزوئلا باید مقایسه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کسی بی سواد نیست بی سواد کسی است که برای او تبلیغات می کنند و فکر می کند که قدرت خرید مردم ترکیه بالاتر از ایران است
فکر نمی کتم شما دو نظر دهنده که یک نفر هم می باشی ترکیه رفته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی درامد انها لیر و دینار است را با درامد خودتان که ریال مقایسه کنید و قیمت هایی که وجود دارد انوقت می فهمید که چقدر فاصله دارد با تخیلاتی که برای شما ساختند که همه جا خوشبخت هستند و در ایران بدبخت
!!!!!
ادامه نظر من به دو نظردهنده بالایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قیمت خانه در ترکیه ارزان تر از اینجا است و قیمت خوراکی هم فرق زیادی با اینجا ندارد ولی قیمت برق و اب و گاز و بنزین اینجا ارزان تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
برادار عزیز اگر یکبا رهم تشریف برده باشی کشورهای عراق یا ترکیه می بینی که نسبت قیمت ها به ساعت کاری حداقل دستمزد چقدر با ایران تفاوت دارد. لطفا تحقیق کنید و بعد اظهار نظر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حداقل حقوق یک کارگر ترک ۲۰۰۰ لیره، یک خونه معمولی رو استانبول میشه حدود ۷۰۰ لیر اجاره کرد، کسی دغدغه . مسکن نداره اونجا بنزین ۷ لیره اما خورد و خوراک تقریبا با تهران یکیه شاید ۱۰ درصد بالاتر باشه. قابل توجه آقای بیسواد
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
شما ظاهرا انتظار دارید که با 30میلیون تومان کاخ سعدآباد را به شما تحویل دهند آدم بد نیست بعضی وقت ها هم منطقی قضاوت کند .یادمان نرود که همین الان هم خیلی ها آرزوی سقف روی سر دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
عزیزمن همین عراقی که یک کشورجنگ زده است بنده حاضرم به جرات قسم بخورم قدرت خریدشون چندین برابرمردم فلک زده ایرانه ترکیه که دیگه اصلا حرفش هم نزن یک کلام ختم کلام قدرت خریدواقتصادمردم ایران ازهرجای دیگه پایین تره حتی ونزوئلا
كدوم رييس جمهور به مردم پاسخگو بوده اخه،؟ مردم فقط براي راي لازم هستن و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حرف روحانی راسته مردم هم مقصرا
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حداقل به مدت بیست سال کسی از استان سمنان تو رده های صدارت قرار نگیرن مدیریت و این چیزها به محیط زندگی خیلی ارتباط داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مردم رو فقط بخاطر رای دادن میخوان و درجاهای دیگه مردم خاک و خاشاکند
نهههههه .بعععععععتعععع
کلا این نوع سخن گفتن عادت مسئولان حکومت هست. انگار آنها ولی نعمت مردم هسند.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خلایق هر چی لایق !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی ظریف و وزیر بهدشات مستعفی میگویند این را خودتان انتخاب کرده اید یعنی همین! درست میگویند!
صد رحمت به احمدی نژاد اگر حرف زیاد میزد کار هم زیاد می کرد و شما اقتصاد الان را ببین و اقتصاد ان زمان که چه جوری است که اقایان افتخار می کند هنوز برجام وجود دارد ولی فشار بر مردم بیشتر از ان زمان احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وضع تو دوره احمدی نژاد افتضاح بود الان فاجعه است
خجالتم خوب چیزیه، واقیعت اینه که دیگه حقوق کفایت همین نان و قبوض انرژی اجاره خونه. رو نمیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بعیدمی دونم اگراین دولت نمی بودهم وضع بازاربه این نابسامانی می شد.
روحانی در انتخاب تبم های خود بخصوص اقتصادی بسیار نابخردانه عمل کرد و اگر محدودیتهایی هم داشت بمردم نگفت و در واقع مردم را نامحرم پنداشت و بهمین دلیل بازی را باخت بد جور هم باخت.اسم روحانی در تاریخ معاصر این کشور بمراتب از احمدی نجاد بدتر برده خواهد شد.او از همه توانایی های علمی اقتصادی مملکت با تنگ نظری استفاده نکرد و چون همیشه امنیتی بوده فکر بازی ندارد و بنظرم بدترین رییس دولت در این 40 سال بوده است.اگر یک انتخابات فرضی برگزار گزدد امروز روحانی به زور 15 میلیون رای خواهدداشت!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بازهم با وعدههایش حداقل 23 میلیون خام می شوند...
جاوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پانزده میلیون رأی ؟!!! یک میلیونم رأی نمیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
موافقم
صد در صد درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من از دانشجویان کلاسم که خیلی ها به ایشون رای دادند پرسیدم هیچ کس به تیشون رای ندادند
ناشناس
| Australia |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
صد هزار رای هم نمیآورد
کدام کشور همسایه حتماً منظرشان افغانستان و پاکستان هست دیگه. مرد حسابی کدام یک از کشورهای منطقه ثروت های خدا دادی ایران را دارند. که شماها نابودش کردید. چرا منت می گذاری چه کار کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
والله که آدم گریه اش میگیرد از وضع این مملکت!
اقا جان راه حل ان یک چیز است و ان هم اینکه اقتصاد کلان را از دست دولت بگیرید و فقط اجرا کننده باشد و اگر تخطی کرد سریعا استیضا وزرا و اگر جواب نداد خود رییس جمهور و از تجربه گذشته دولتیان درس بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این حرفی که روحانی زده ربطی به دولت ندارد بلکه نظر همه مسئولان است!
مردم دیگر به چهره های شناخته شده رای نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
متأسفانه تمام مملکت دست 30 الی 40 نفر است که هی با هم جا عوض میکنند !!!!
محمد
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مردم دیگر رای نمی دهند. چه شناخته شده چه ناشناخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مگه احمدی نژاد خیلی شناخته شده بود ؟ آدمهایی که هستند ولی شناخته شده نیستند .
ناشناس
| Austria |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یعنی واقعا کسی هم هنوز هست که بخاد رای بده!!!!؟؟؟؟؟ کدوم رئیس جمهور تا حالا کاری به نفع مردم کرده که دلمون خوش باشه بعدی میکنه!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من دیگر اصلا رای نمی دهم
برادر من هیچ دفاعی از عملکرد دولت دکتر روحانی نمی کنم اما عوامی ترین شعار ممکن مقایسه کردن درامد مردم ما با فلان کشور عربی است که اندازه ما درامد دارد ولی جمعیتش یک صدم یا یک بیستم ماست.چطور می شود به شما حالی کرد که درامد مردم هر کشوری تابع درامد سرانه است و خود درامد سرانه هم تابع میزان تولید ملی و جمعیت است؟اگر جمعیت ما ۸ میلیون نفر بود صرف نظر از اثر منفی ان در زمینه امنیت ملی با هر دولتی که بود نه بیکار داشتیم نه تورم،نه تغییر قیمت ارز و قدرت خرید مردم هم در حد سوئد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
برادر عزیز اگه تحلیل اقتصاد کشورها به سادگی دو دوتا چهارتایی که گفتی باشه پس راه حل مشکلات اقتصادی هم به همین سادگی خواهد بود یعنی:
{فرزند کمتر زندگی بهتر}
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این تحلیل شما در صورتی است که درآمد کشور ثابت باشه. ولی افزایش جمعیت باید منجر به افزایش درآمد شود و این امر با تعطیلی کارخانجات و چوب حراج زدن به واحدهای تولیدی محقق نمی شود.
با تحلیل شما ژاپن باید الان از گرسنگی میمرد یا چین فقیرترین مملکت بود. نفت هم ندارند و درآمد نفتی هم صفر هست. پس چطور توانسته اند به توسعه و رفاه برسند. پس نتیجه می گیریم اوضاع فعلی فقط یک مقصر دارد و آن هم دولت است والسلام
ALI
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اما عزیز دل این هم یادتون نره که ایران کلی معادن داره علاوه بر نفت و گازش . و همین کشورهای عربی خاک ما رو میخرن چون خاک هم ندارن پس بیهوده آمار نده اگه یه دولت با کفایت داشتیم که کسی هم چوب لای چرخش نمی گذاشت و سوریه و یمن و فاسطین و .... حذف می شدن درآمد سرانه ما بسیار بالاتر از کشورهای عربی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کشورهای کوچک عربی را ببین بعد وسعت ایران را هم ببین
خطاب به علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یعنی اگر اگر کمک های مابه این کشورها قطع شود سرانه شما از کشورهای عربی بالاتر می رود؟ جناب علی
فکر کنم شما باید از اول تفکر خود را از نو بنا بگذارید و از نو شروع به یاد گیری کنید چون اگر دولت کل بودجه نفت را خرج نکند و فقط به ملت بدهد تمام ان باز هم به اندازه درامد سرانه این کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نمی رسد
ناشناس
| India |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ساده انگارانه ترین و بچه گانه ترین تعبیر و فکری که میشه کرد همین فکره خنده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پس طبق فرمایش جنابعالی ژاپن عنوان بدبخترین کشور جهان رو باید داشته باشه ، و البته خود ایالات متحده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
برادری که از ژاپن مثال زدی بدان که تولید ملی ژاپن 12 برابر ماست ولی جمعیت ان 1/5 برابر ماست و بواسطه این تولید ملی و صادرات بالاست که انها رفاه بیشتری دارند من صحبت از تولید ملی کردم چه نفت ،چه معدن و چه خدمان حاصل کلش همین وضع است که می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر کل درامد سالانه نفتی ایران را به خود ملت بدهند و دولت هیچ گونه دخل و تصرفی هم نکند بازهم درامد ان به گرد این کشورهای عربی نمی رسد
خطاب به علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
عزیزمن اگرجمعیتشون به اندازه مانیست حرف شما درست اوناکشورشون هم کوچکه ولی کشورماپهناوروسرشارازهرنوع منابعی ازنفت تاطلاوغیره هیچ وقت نمیشه کشوری به بزرگی وپهناوری ایران با یک کشورحوضه خلیج فارس مقایصه کرد اصلا این روحانی دیگه شورشو دراورده همه چیزو گرون کرده تازه طلبکاره می گه مردم بایدشاکرباشن درطول این مدت چندسال که رئیس جمهوربوده یک کارمثبتش چه بوده بغیرازگرانی ...حداقل احمدی نژادخیلیهاراخانه دارکردولی روحانی می دونیدبه خاطرمشکل اقتصادی چقدجدایی بین خانواده هاانداخته؟بعدش هم بیشتردخترپسرای مجردهیچ میلی به ازدواج ندارن تمام کمال مقصرش همین اقاست که بااون کلیدش خیلیهاراخونه خراب کرده مردم ایران بهترین باغیرت ترین باتعصب ترین مردم دنیاهستن که هنوزسکوت اختیارواگرخدای ناکرده یک اجنبی نگاه چپ به سرزمینشون بکنه همه بلند میشن ولی ولی ولی کیست که قدراین مردمان شیردل ایران بدونه
فقط رییس جمهور؟یعنی بقیه که ما را یک کشور تنها در دنیا کرده اند نه؟بله روحانی عذر خواهی کند و البته بقیه مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حالا ایشون طلبکار شدند از مردم ، واقعا خجالت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ناشناس ۱۵:۰۹ حتما واقف هستی که دلیل فشار بر ما نه به خاطر فشار کل دنیا بلکه زیاده خواهی و زورگویی چند کشور است. که در طول تاریخ عادت کرده اند بر کشور ما و منابع اون مسلط باشند و به کمتر از اون راضی نیستند. دوره مصدق هم ما را تحریم کرده بودند تا دوباره بر کشور مسلط شوند که شدند. آیا دوباره باید تسلیم شویم؟
اگر نان و انرژی در ایران کمترین در منطقه است ( با اختلاف کم) از آنطرف حقوق ها هم در ایران کمترین است ( با اختلاف زیاد). همین امروز اعلام شد میانگین حقوق در شهر دبی 3447 دلار هست یعنی حدود 40 میلیون تومان. قیمت 125 گرم نان سفید در دبی کمتر از یک درهم یعنی 3000 تومان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
.وقتی نمی توانند جلوی گرانی درهم وریار ودینار را بگیرند ،مقصر خودشان هستند نه مردم . البته تاوان ا هم باید مردم پرداخت کنند.
در زمان احمدی نژاد مانند ایشون همینجور رفتار وجود داشت و در دور اول سرکوب شدید نرخ ارز و در دور دوم رها سازی نرخ دلار و ارز
بهترین نمونه موفق در اداره کشور زمان خاتمی بود که نرخ ارز را ارام ارام و سال به سال افزایش می داد و بدون اینکه حهش زیادی در اقتصاد داشته باشیم هر چند که زیاد از خاتمی خوشم نمی اید ولی از این کار تیم دولتش خوشم می اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زمان خاتمی ما دچار تحریم های سرسختانه نبودیم. از زمان آقای احمدی نژاد این تحریم ها شروع شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باز هم اگر تحربم های سرسختانه وجود داشت جهش قیمت نداشتیم
خطاب به۱۱:۲۳
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
جناب ناشناس 11:23 شما شاید یادت نیاد ولی زمان خاتمی قیمت نفت به 7 دلار در هر بشکه رسید !
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فعلا که این دولت و این مجلس حاصل دستپخت و تکرارهای همین آقای خاتمی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خاتمی خوب بودولی احمدی نژادازهزاران روحانی بهتربودحداقل خیلیها رصاحب خونه کرداین اقا جکارکردخیلیهارابی خانمان کرد
ناشناس
| France |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خاتمی دلار 400 تومانی سال 77 را تا 900 تومان افزایش داد
بعد به مدت 5 سال قیمت ها رو تثبیت کرد
برعکس سه دولت هاشمی،احمدی نژاد و روحانی که اول چند سال ثبیت کردن و بعد با جهش مواجه شدن
مخالفان عاقل ودوراندیش ایشان در زمان انتخابات با توجه به شناختی که از ایشان داشتند لقبی برایشان انتخاب کرده بودند که امروزمی بینیم کاملا مناسب و واقع بینانه بوده است!
جهت اطلاع ما در کشورهای با ثبات اقتصادی هم در عرض همین چند سال حجم نقدینگی چندین برابر شده ولی انها چی کار می کنند و ما چی کار ،انها در تولید به کار میبرند و ما رفتن به سمت دلال بازی و واسطه گیری
پس زیاد نگران افزایش نقدینگی نباشید و بیشتر به نوع رفتار سیاستگذاری پولی حساس باشید
مردم شریف ایران همیشه قدرشناس زحمات مسئولان کشور بوده و هستند.ولي همين مردم از ناكاركردي دولت كه باعث تضعيف نظام گردد نمي گذرند.نظامي كه حاصل ايثار صدها هزار شهيد جانباز و همه ي عزيزاني است كه بزاي تاسيس نظام خالصانه قدم برداشتند بوده و نه متعلق به عده اي محدود كه با شعار و تكيه بر خودخواهي ها عرصه را بر همه تنگ كرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کدام زحمات؟؟ یکی دو مورد را اعلام بفرمایید لطفا.
با حقوق ۲۰۰ دلاری در حد کنیا و ماداگاسکار هم نیستیم اما ادعایمان چه فجایعی که نمی آفریند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قیمت اقلام که همان دلار 20 هزار تومانی ماههای گذشته مونده و فقط ظاهر قضیه قیمت دلار کم شده ، پس حقوق قانون کار یچیزی حدود 75 دلار هست عزیز دل نه 200 دلار
ای کاش دولت امید به جای امید به اروپایی ها به ملت و مردم اتکا میکرد و اینگونه با گرانی های افسار گسیخته ناامیدی را از سفر مردم جمع نمی اورد.اخه مگر شد دولتی اینقدر نسبت به افزایش قیمتها بی تفاوت باشد و تنها نظاره گر بدبختی مردم باشد!!!!؟؟؟؟ خوب جلو ارز و مسکن زا نتونستید چرا به خودرو سازها اینگونه اجازه به غارتگری دادید!!!!؟؟؟ مشخص است که یک عده لیبرال غربگرا کمر همت به نابودی بسته اند؟؟؟اقای رییس ما چه را ببینیم !!!هر انچه هست راه اندازی ثمره دولت نه ودهم را انجام میدهید!!!!
جناب رئیس جمهور من جزء طرفدارهای شما بودم که دوبار به شما رای دادم حال از مردم بزرگ وشریف ایران عذر میخوام واز عمل خود شرمسارم من به کسی رای دادم که حاضر نیست کنار ما بیاید ولحظه ای زندگی را از زاویه دید من ببیند من حقوقم 3300 است دوسوم خقوقم بابت قرض هایم میرود اینقدر خوشحالم که کل حقوقم حتی به هزار دلار هم نمیر سد و من میتوانم در کشورم با یک سوم حقوقم یعنی با ماهی کمتر از 100 دلار همچنان زندگی کنم کدام فرد در منطقه ما با ماهی صد دلار زندگی میکند تازه وضع من نسبت به خیلی ها هنوز هم خوب است تازه کل حقوقم هم اگه داشتم میشد ماهی حدودا 300 دلار من چقدر خوشبختم مچکریم مچکریم
بنزین ونون رو ده برابر کشورهای اطراف بکنید ولی حقوق هارم به دلار بدید حقوق من یک میلیون و 700هست که با دلار ده هزار تومنی میشه ماهی 170دلار روزی تقریبا 6دلار که کمترین میزان دستمزد هست در دنیا حتی از بدترین کشورهای آفریقایی هم کمتر آقای روحانی فک میکنی با کیا طرفی دیگه گذشت اون دوره ای که هرچی بگین مردم چشم و گوش بسته قبول کنن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
توی ترکیه نرخ بنزین 15 برابر ماست ولی سطح درامد ها هم حداکثر 50 تا 70 درصد بیشتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقا ، یه سر برو ترکیه وضعیتو ببین بعد بگو. آخه چرا استدلال غیر منطقی میکنی برادر. منطق مسئولین هم مثل شماست که این حرفارو میزنن دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قیمت بنزین در ترکیه ۶ لیر است و
حقوق انها ۲۰۰۰ لیر در ماه
حالا شما بدو دنبال منطق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما که میگی یک یر برو تو ترکیه فکر نکنم خودت رفته باشی انجا و فقط یک چیزی شندیدی ولی عزیزم انجا هم مثل ما هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
رضا خان حداقل یه سرچی تو گوگل بکن بعد نظر بده درآمد کارگران در ترکیه پنچ برابر یعنی 500درصد درآمد کارگران در ایران هست نه 50 درصد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولت فعلی ترکیه هم کم و کسری از دولت ما ندارد. اگر مثال می زنید از ژاپن و چین مثال بزنید که فکرشون رو متمرکز کردند روی اقتصاد نه روی سلطه جویی.
من حقیر من رعیت از طرف همه اون بزرگگان که اون بالا بالاها میچرخند وخبری از اوضاع مردم عزیز این سر زمین ندارند که باید با چه مشقتی شکم زن وبچه هاشان را سیر کنند بابت این همه ظلمی که در حق شان شده از صمیم قلب عذر خواهی منمایم ومتاسفم که کاری از بنده حقیر برایشان بر نمیاید از خداوند متعال ارزو منمایم که این مسولان تا دیر نشده به داد این مردم عزیز وشریف برسن امین
پیام مهم اخلاقی به کسانی است که مسئولیت پذیرفته اند، شهید رجایی به استعاره بیان می دارد:

در جهنم خدا یک جایی دارد که فشار عذابش مساوی است با گناه ۳۶ میلیون انسان. آنجا جای من است که حرکت و سخن و برخوردم روی زندگی ۳۶ میلیون انسان اثر می گذارد. یک بله و یک نه، سرنوشت ۳۶ میلیون انسان را تحت الشعاع قرار می دهد!!
پاسخ ها
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شیفته این درکم. خدا رحمتش کند
خیلی از مشکلات کشور به خاطر همین رو هوا حرف زدن مسئولین هست. مسئولین باید سعی کنند مدتی سکوت کنند یا اگر میخواهند حرفی بزنند از روی نوشته ای که قبلاا چند نفر آدم عاقل آن را بررسی کرده اند صحبت کنند.
چرا اصلاح طلبان ساکت اند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مگه انتخاباته که حرف بزنن؟
از چی تشکر کنیم فقر و بد بختی یک ملت؟؟گرانی؟دلار گرون؟خجالت جلوی زن و بچمون؟
متاسفانه هم این دولت و هم دولت قبلی صدمات جبران ناپذیر اقتصادی وارد کردند و هیچکدام هم بابتش حتی یک عذرخواهی نکردند از مردم
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولتهای قبلی را فراموش کردی
نمی دانیم چگونه از این همه زحمات شبانه روزی دولتمردان سپاس و تشکر وقدر دانی کنیم.زبان الکن و کلام قاصروقلم را توان نوشتن سطوری که نشان دهنده میزان تشکر و مراتب قدردانی ما از مسؤولان باشد نیست.مطمئنا کشورهای دیگر جهان به اینکه ما اینهمه در خوشی وشادمانی ورفاه زندگی می کنیم به ما حسادت می کنند وآرزو می کنند روزی آنها هم دولتمردان و مسؤولین و نمایندگان دلسوز وزحمت کش مانند کشور ما داشته باشند.
................ نگفت مفت می خورید و می خوابید شاکر باشیم. اما شما با این همه گرانی و بیکاری و اختلاس و ....................... می خواهی شاکرت باشیم؟
همیشه وقتی حرفی برای گفتن نداره شروع به این حرفهای حساسیت برانگیز میزنه.میخاد افکار مردم منحرف بشه.البته وقتی رئیس مجلس همه جوره پشت ایشون هستن حتی وقتی از رئیس جمهور سوال میشه،معلومه که باید با این تبختر و غرور و تکبر با ملت صحبت کنه.ولی همیشه در روی یه پاشنه نمیچرخه.
متاسفانه حرف اشتباهی زده اقای رییس جمهور
احمدی نژاد دو سال آخرش خراب کرد ولی روحانی ففط دو سال اولش خوب بود!
وقتی یه نفر رو به عنوان عضو برتر انتخاب میکنی یعنی داری بهش مجال میدی پس جایی برای توقع نیس
با سلام. آقای روحانی واقعا شان ملت رو بالا بردن !!!!!
کارگری بودم که با حداقل حقوق مجبور بودم هم اجاره منزل و هم خرج زن و بچه را جور کنم. اما با شروع دوباره تحریم ها از کار بیکار شدم.هیچ وقت مسئولان کشور در قبال اشتباهاتشان از مردم حتی عذرخواهی ساده نخواهند کرد . (عذرخواهی از مردم باعث هر چه پر روتر شدن مردم در آینده خواهد شد)
سلام : ما از اقای رییس جمهور بسیار متشکریم که سرمایه هر نفر رو به ۱/۳ تقلیل دادند ، متشکریم بابت دلر ۱۱۵۰۰ تومان ، متشکریم بابت قیمت سرسام اور خودرو ، متشکریم بابت قیمت میلیاردی مسکن ، متشکریم بابت مالیاتهای سنگین ،متشکریم بابت حقوق های خجالت اور کارمندان و کارگران ، متشکریم بابت قیمت زیاد ارزاق ، متشکریم بابت گوشت کیلویی ۱۰۰۰۰۰ تومان ، ومتشکریم بابت........... و متشششششکککککرررررییییمممممم بابت اینکه از نفس کشیدن ما هنوز مالیات نگرفتن
بنیان گزار تحریم ها ایران در سال 91 به ثبات اقتصادی رسید بود و ما با برجام دوباره ثبات را از ایران گرفتیم اوباما اگر با ایران توافق نکنیم انها دیگر دلیلی برای مذاکره نمی بینند چون به ثبات می رسند چقد سران ما اشتباه کردن وارد یک مذاکره باخته شدن
از قدیم گفته اند سیر به یاد گرسنه نیست!! آقایان ولنجک نشین نمی توانند درکی از مردم پائین شهر! داشته باشند چه رسد به روستاهای دور افتاده.
از قدیم گفته اند سیر به یاد گرسنه نیست!! آقایان ولنجک نشین نمی توانند درکی از مردم پائین شهر! داشته باشند چه رسد به روستاهای دور افتاده.
یعنی هیچکس هیچی اینجا ننوشته . امیدوارم در دولت تدبیر و امید همه آزادانه نظرشون رو با احترام بگن .
۱- برجام ارتباط مستقیم به روحانی ندارد و قبل از روحانی شروع وروحانی بعنوان مآمور انجام وظیفه میکرد ۲- روحانی هیچ احساس مسؤلیتی در قبال مردم نمیکند چون از سهم کمش در قدرت هم بی خیال وزده به سیم اخر راه درست اینه که خودش کنار برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شماره یکی که نوشتی جک ساله یا کامنت؟
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خود روحانی هم بلد نیست اینطوری ماست مالی کنه که شما کردی آقا معلم!! خدا بداد دانش آموزای زیر دستت برسه
رئیس جمهورهای ایران در دوره دوشان از انجا که به رای مردم دیگر نیازی ندارند مغرور و سرکش میشوند و در سال های بعدش اگر همچنان مقامی داشته باشند خود رای هم میشوند.این شده قانون مملکت
اقای روحانی وقتی دلار را پهج برابر کردی دیگر نمیتوانی قیمت حتی نان و انرژی را با کشورهای دیگر مقایسه کنی اول دلار را به قیمت واقعیش که دو هزارتومان هست برگردان تا معلوم شود همین الان گرانترین کشور دنیا هستیم لطفا بر سر مردم منت نگذارید و راه دیگر هم اینستکه دلار را به پنجاه هزار تومان برسان تا ارزانترین کشور دنیا بشویم
دور از جون مردم پشیمان هستم که چرا اینهمه برای شیخ حسن دویدم و همه را تشویق به رای بهش کردم!
از بیکاری نخبگان ذره ای خجالت نکشیدید، از درد مردم و خوش گذرانی آقازاده ها چی؟
چی بگم،هرچی بگم تابناک یاسانسورمیکنه یاغیرقابل انتشارمیشه
از ماست که بر ماست.
خجالت کشیدن خوب چیزی هست........چرا ما با این ثروت خدادادی باید خودمان را با بدبخت بیچاره ها مقایسه کنیم ......
مرد باشید وبا شهامت بگویید حداقل حقوق در کشورهای همسایه چقدر به دلار است که همه چیز را با انها مقایسه میکنید ............مرد باشید وبا غیرت............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
احسنت
دیگه حالمان داره ب ه م میخوره از این دولت !
خدایا
خودت ما را از دست این دولت نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
امین ولی همین راباید بدانیم که بد از بدتر بسیار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
آره مثل این دولت که از دولت قبل بدتر در آومد
اگرمیخواهیدحرف مراسانسورکنید ولی انچه باعث دلخوری شدیدمن وخیلی های دیگه ازروحانی میشه حس اعتمادبنفس و خودشیفتگی فوق العاده ایشان ازعملکردضعیفشان هست انگاراصلا مشکلات مردم رانمیبینندودرعالم دیگری سیرمیکنند !!!
حقوق همان حقوق سابق اجناس چند برابر شده توحساب دودو تا باید خدا رو شکر کنیم لابد که اجناس دو یا چند برابر شده ؟!
بله دیگه باید هم شاکر باشیم چرا نباشیم دستپخت خودمونه
مگر 4 سال دوم روحانی. نیست چطور مومنی گفته سال بعد انگار اینرو نمی دونن
اينکه رئيس جمهور از مردم خواسته که همه چيز را با هم ببينند بد نيست و کمترين درخواستي است که ميتواند از مردم داشته باشد
بهتر است شما هم از اين يک سو نگري دست برداريد
از دولتی که خودش سردمدار گران کردن همه چیز است . نباید انتظار معجزه داشت . دولت حامی سرمایه داران است .
دست از منفی بافی بردارید به اندازه کافی منفی داریم. نه نفتی فروخته میشه ن از تحریم ها کم شده آن وقت حرف های قلمبه میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چرا نفت فروخته نمیشه؟ مگه الان سالگرد برجام نیست؟
خدایش خدارو شاکرم ایران به دنیا اومدم به روحانیم رای دادم چه میشه کرد خوشی زیاد زده زیر دل ملت
از ماست که بر ماست...!
جالبه واقعا جالبه
ایشون خودشون و دولتشون رو ولی نعمت مردم میدونن
دولت ایشون بی برنامه ترین و کم کار ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی هست
والا زمان اسبق که ایران تحت تحریم های سازمان ملل بود و اروپا هم دوستمون نبود!!!!و انقدر سعی در دور زدن تحریمهای آمریکا برای ایران نبود!!!!و مهمتر از همه فتح الفتوح و بهترین معاهده ی تاریخ ایران ،برجام نبود و امیر کبیر زمان مسئول مذاکره نبود انقدر وضع اقتصادی خراب نشد که الان شده
الان وضع اقتصادی خرابه چون دولتمردان یه سری کم حوصله ان که توان کار کردن رو هم ندارن
سلام
حضرت رییس جمهور ارز را باز هم گران کنند تا اجناس داخلی نسبت به منطقه بیشتر ارزان شود!!
چرا وقتب کم میارید دولت نهم و دهم را مثال میزنید
روحانی متاسفانه همه وعده ها و پیمان هایش با مردم را فراموش کرده است و با روز مرگی روزگار می گذراند تا این مدت باقیمانده بگذرد. مردم باید جریمه بی برنامگی ایشان را بدهند. مجلس هم متاسفانه آنچه باید انجام دهد نمی دهد.
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مجلس بدتر از دولت، دولت بدتر از مجلس
از ماست که بر ماست
مردم زحمات آقایان فریدون، نوبخت و واعظی را خوب می بینند و....
آقای روحانی باید شاکر باشند که مردم انتخابشون کردند
کسی نمیتونه یقه دولت را بگیره که ایا 400% گرانی را تحمل کنیم وباید شاکر باشیم.....بیکار باشیم و شاکر باشیم
عاقبت تکرار تکرار تکرار!
شاید حقوق مقام ریاست جمهوری با کشور های همسایه یکسان سازی شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بعید میدان کشورهای جمهوری همسایه ما حقوق رئیس جمهورشان یکدهم رئیس جمهور ما هم باشد
احسنت حرف دل میلیونها ایرانی را گفتید ممنون
این اتفاقات و نوسانات دلاری که همراه مردم ایران
اگر هموطنان خاطرشون باشه دوران اقای احمدی نژاد هم دلار تا 3برار گران شد و به احمدی کساد معروف شدن ایشون.الان شاید ی عده یادشون رفته زمان اقای خاتمی هم وضعیت بهتر از اقای احمدی نژاد و روحانی نبود و دلار 2برابر شد. گفتگوی تمدنها فقط دمار از روزگار ملت دراورد. دوران سازندگی وضعیت به مراتب بدتر بود.جوری که به اقای هاشمی تو انتخابات مجلس شورای اسلامی تو شهر تهران رای ندادند و ایشون تو سی نفر اول جایی نداشت و دقیق یادم نیست فک کنم نفر50 شدن
بهتر است به منظور واقعی روحانی بپردازد خوب می دانید وضع کشور چه بوده و چی شده و الان در چه شرایطی هستیم روحانی هم هیچ خط قرمزی برای خودش و اطرافیانش قایل نشده از رانتی استفاده نکرده مدیر ناکارامدی را اگر بد بوده نگه نداشته چرا انقدر جناح بازی را سر مشق خود کردید ؟
حق با ایشان است و تقصیر مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
احسنت همش تقصیر مردم است که به ایشون و دار و دسته ایشون اعتماد کردن
چه زحمتی کشیدی بیا خوزستان ببین گردوخاک نفسمونه بریده توی زمستون که همه کشوربرف وبارونه.عزیزم شماها سرتونو زیربرف کردیدونمیخاییدمشکلات روببینید.شاکرچی باشیم تن فروشی زنان یافقرمردان وخانواده با چندبرابرشدن قبمتها یا گرانی خودروهای اشغالی داخلی یا جوانان تحصیلکرده بیکار؟شاکرباشید
متاسفانه ایشان همان رویه رییس جمهور قبلی را در پیش گرفته و فقط تغییر لحن و لباس را میبینیم.
برای خودم و مردم ایران متاسفم که تاکنون نتوانسته ایم گزینه های مناسبی برای خدمت به کشور بکار گیریم.
با سلام، متاسفانه خيلي از دولتمردان به جاي اصلاح امور مخصوصا در بخش اقتصادي ، اصرار بر ادامه راه خطا دارند و اراده اي جهت بهبود در أنها ديده نميشود ، با يد از مشاوران و اطرافيان بسيار گله مند بود كه چرا مشورتهاي غير كارشناسي و فقط عامه پسند را كه هيچ پايه علمي ندارد ارايه ميدهند كه باعث تناقض و سلب اعتماد مردم به توانايي دولت شود، بنده بخاطر دارم كه دو روز پس از امضا برجام، در مصاحبه مطبوعاتي أمارهايي اعلام گرديد كه هيچ پايه علمي و واقعي نداشت بطور مثال در روز يكشنبه يا دوشنبه بود كه اعلام شد پس از امضا برجام كليه تحريمها برداشته شده و سيستم سوييفت راه اندازي و بيش از هزار و پانصد پيام سوئيفت و گشايش اعتبار ارسال شده است و اين در حاليست كه فرآيند گشايش اعتبار كه مستلزم ثبت سفارش و ديگر تشريفات فني ميباشد چندين روز زمان نياز دارد و طي دو روز و انهم تعطيلي بانكهاي اروپا و ساير كشورها چگونه اين كار انجام شده و اين أمار بعنوان دستاورد به مردم ارايه ميشود، سوء مديريت بلاي جان كشور شده است و افرادي كه خود عامل بسياري از تصميمات نادرست در تيم اقتصادي بوده اند و معضلات و مشكلات فراواني را براي مردم و اقتصاد و اشتغال سبب شده اند ، همچنان اصرار به ماندن دارند، و حتي وقتي كه خود احساس ناتواني كرده و قصد رفتن ميكنند ، مانع انها ميشوند، و عاجزانه استدعا دارم مصالح و منافع مردم وكشور را فداي بده و بستان سياسي نكنيد، اگر شخصي در مقابل مردم حرف ناصواب و خداي ناكرده كذب به زبان أورد ، بخاطر احترام به افكار عمومي و اعتماد مردم ، براي هميشه از همكاري با ايشان صرف نظر كنيد، همانطور استحضار داريد، و بنده مطلع شده ام ، كشور عزيز ما حدود نه درصد از منابع دنيا را در خود جاي داده، در صورتيكه فقط يك درصد جمعيت دنيا را دارد، و چنانچه مردم از رفا لازم برخوردار نباشند ، نشانه سوءمديريت و بي تدبيري مديران اجرايي خواهد بود، مجددا التماس ميكنم ، ما در مملكت پهناور و زرخيز ايران افراد توانمند و مديران اجرايي بالقوه و خلاقي در تمام زمينه ها از جمله اقتصاد داريم، لطفا از اين ظرفيت و پتانسيل عظيم جهت بهبود وضعيت استفاده بفرماييد و در خصوص ادامه همكاري با افراد امتحان پس داده و ناموفق تجديد نظر بفرماييد، سرور گرامي با دارا بودن اين همه امكانات در تمام زمينه ها، نبايد اين همه مشكل در بخشهاي اجتماعي، اشتغال ، اقتصاد و تجارت و رفا داشته باشيم ، كشور همسايه غربي ما بيش از ١٥ سال با انواع مشكلات دست به گريبان بوده ، از تاخت و تاز كشورهاي خارجي تا منازعات داخلي و هجوم داعش و خيلي مشكلات ديگر ولي أنچنان ارزش پول ملي خود را حفظ كرده كه طي ده سال گذشته نه تنها انرا حفظ نموده بلكه ارتقا هم داده است و متاسفانه پول ملي ما حدود بيش از دوازده برابر كاهش داشته، اين در حاليست كه ما ميبايست الگويي اقتصادي شايسته از يك كشور بزرگ ارائه دهيم،
راستی اقای رییس جمهور امروز قیمت پراید چقدر شد و ایا خانواده شما میره تو صف گوشت یخ زده و بعد از ساعت ها بهش بگن با کارت ملی فقط دو کیلو و سوال دیگه اینقدر ریاست جمهوری دوره های قبلی چوب نکنید تو سر این ملت بزنید به خودتون یه نگاه بندازید و اول خودتوتو قضاوت کنید و از خودتون بپرسید اگه همین الان انتخابات تکرار بشه چند تا رای میارید .
متاسفانه در منطقه کشوری باقی نمانده که ما با آن مقایسه شویم. البته حاشیه خلیج فارس کسانی هستند که مردمشان در ناز و نعمت زندگی می کردند و می کنند ولی اقدامات ما اندکی آنها را شبیه خودمان کرده شاید
مسئولان تنها راه در فدرت ماندن را تضعیف همسایه ها می دانند. از عراف و افغانستان و سوریه و چند کشور دیگر که
دور و اطراف ما هستند کسی به عنوان کشور یاد نمی کند به جز مسئولان ما .
البته با این همه باز بهتر از ملت ایران زندگی می کنند . پول افغانستان خیلی با ارزش تر از پول ماست طوری که امروزه در تابلوها ی عرضه ی واحد پول در مقایسه با ایران می آید.
در جامعه ما گوش شنوایی مسولیت همیشه بسته است آنها خود را از دیدگاه کارشناسان و نخبه گان خارج از دایره قدرت و سیستم مبرا میدانند نه مردم آنها را قبول داشته و نه به عملکرد آنان اعتمادی و متقابلاً آنها هم مردم را دولت و مردم در دو جهت مخالف مصالح منافع یکدیگر حرکت مینمایند آنقدر که مردم در برابر سیاست دولت ها نگران مصالح و منافع کشور می‌باشند مسولین نگرانی ندارند اینها هم می‌روند و از جایی کاندید دیگری سر بیرون آورده و بعد از نمایش گسترده بنگاه شادمانی انتخابات ریس جمهور شده و از دولت قبلی طبق روال گذشته انتقاد کرده پدر مدت 8 سال افتضاح. تر از دولت قبل عمل مینماید مردم ریشه و اساس تمامی مشکلات و معضلاتی پیش رو را میدانند
شاید منظورش اینه که با وجود تحریمها ....
بشکنه این دست که رای بنام تو نوشت ...
شك نيست كه مردم از گراني ها و بي نظمي اقتصادي رنج مي برند ولي عاملي كه مزيد بر علت شده و رنج مردم را دو چندان مي كند ، برخورد مسئولين سياسي و اقتصادي و توجيهات عجيب آنان است كه مردم را ساده و نادان مي انگارند . عده اي هم پشت تريبون ها چنان راهكارهايي براي رفع مشكلات مي دهند كه انگار اين راهكارها حاصل اكتشاف آنان است و قبلاً كسي فكرش به اين "بايد ها" نرسيده .
واقعا همچین حرفی زده یا کل مقاله شوخیه؟
چرا مردم شاکر نباشد؟ هم دارد چرخ اقتصاد می‌چرخد هم سانتریفیوژها. فقط آنقدر تند می‌چرخد که ما نمی‌توانیم ببینیم.
سخنان آقای رییس جمهور را در بخش فتونیوز منتشر می کردید بهتر بود
حسن روحانی، نامی که در تاریخ ثبت خواهد شد ،
حیف دوبار رایی که بهت دادم آقای روحانی... واقعا خود واقعیت را نشون دادی....
شرکت در انتخابات رو تحریم بدونید آقای روحانی . هر کی بیاد قدمش رو چشم چه بهترین باشه چه بدترین . باید بهرحال شاکر باشیم که شمایان هستید . اگر قبلی ها بودند حتما الان داخل کپر میزیستیم .
بله آقای روحانی بنده برای اینکه خونه و ماشین طلا و لوازم زندگی بیشتر از دوبرابر شده و بعد از ۴۰ سال سن هنوز نمیتوانم ازدواج کنم از شما تشکر میکنم! ما انتظار دیگری از شما داشتیم فکر میکردیم به پشتوانه مردم جلوی همه سختی ها میایستید اما شما برای خودتان و گروهی مصلحت اندیشی کردید. و بزرگترین اشتباه من این بود که به شماها تا به امروز رای دادم و دیگر هرگز این کار را نخواهم کرد. دیگر امیدی برای آینده بهتر ندارم.
چهل سال از انقلاب میگذرد تا جایی که یادم هست تمام ریس جمهور ها در دوره دوم شان همین بلا را سر مردم آوردند.
باسلام و احترام: افراد حقوق بگیر بد بخت شدند بحان رسیدند کسی که پارسال دو میلیون تومان حقوق میگرفت میتوانست 600 دلار بخرد .امسال فقط میتواند 170 دلار یعنی430 دلار کمتر که با قیمت دلار امروز 5/600/000تومان میشود.؟ که قدرت خریدش کاهش یافته علاوه برآن قیمت ها حد اقل 350 درصد افزایش یافته .این ...... را چگونه میتوان جبران کرد؟.این تفاوت قیمت ها و این 430دلار از حیب چه کسانی بیرون کشیده شده ؟وبچیب چه کس رفته است؟ . چگونه میتوان زندگی کرد؟..چند در بحقوقش باید اضافه شود؟ تابتواند 5/600/000بشود. تا این کاهش را جبران کند.........
نه رئیس جمهور و نه اعضای دولتش هیچ کدام تفکر نمیکنند
خدايا خودت به مردم ايران رحم كن واقعا ديگه تواني در مردم نجيب ايران باقي نمونده.
البته تابناک عزیز
شما هم در دوره اول ریاست جمهوری معمولا چنین نقد هائی رو هیچ وقت رو نمیکنی ،حواست هست ؟
معمولا آخرای دوره همه شجاع میشن
این رسم روزگار ماست آقایون که خرشون از پل انتخابات و پیچ مردم آوری پای صندوق ها گذشت همه چیز یادشون میره یا خودشون میزنند به به اون راه.
هر دوره مردم با یک نیرنگ سرشون کلاه رفته و گول شعارهای تو خالی را خوردند.

عزت ملت زیاد
آقای رئیس جمهور کاش سری به عراق می زدید با 8 سال جنگ با ما جنگ با آمریکا داعش وضعشان و ارزش پولشان از ما که ادعای تمدن داریم خیل بالاتر است من دیگر هیچ کشوری را مثال نمی زنم اروپا و غیره پیشکش
صد رحمت به احمدی نژاد
حداقل برجام برحام.نکرد و مشکلات را گردن دولت قبل نمی انداخت
از شما بعیده در آستانه 40 سالگی جمهووووررررییییی اسلامی اینطور حرف بزنید. ما در این 40 سال به اندازه 400 سال پیشرفت داشتیم بابا !!!!!! (یه لحظه فکر کردم من هم جزو مسئولین و آقا زاده ها هستم)
بنده بعنوان یک شهروند، اینقدر راضی به زحمت شما و همکارانتان نیستم و می خواهم که شاخص های مقایسه با همسایگان را بفرمایید تا با مردم هم سخن شوید. در کدام یک از همسایگان در یک سال دارایی مردم نابود میشود یا 90% مردم به زیر خط میروند؟ در ادبیات غنی ما سخنان ارزشمندی است که پیام دارند از جمله:
- از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.
- عرض خود میبری و زحمت خلق میداری.
ااا راس میگه دیگه طفلکی بچه های خوبی باشید و شاکر باشید همین نون و انرژی ارزانم از دستموم میره ها پر توقعا اصلا بد بد بد
شاکر باشیم؟!
مقايسه با كشورهاي منطقه جاي عذرخواهي دارد درسته ولي كشور را كسيكه به اين روز انداخته و مشكلات اقتصادي،سياسي و اجتماعي را به مردم تحميل كرده ايشان نيست بلكه احمدي نژاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شدیدا موافقم گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خدا شفات بده ببم
با سلام . اگر میشد قانونی را تصویب کرد که اگر رییس جمهوری را که وعده ای داد و عملی نکرد را محاکمه کنیم بسیار عالی میشد . چون ما دوصد گفتار شنیدیم ولی دریغ از نیم کردار
تابناک جان اگر جرات داری کامنت ها رو منتشر کن تاهمگان ببینند ملت چگونه از خجالت رییس جمهور در اومدن...
چرا همیشه باید خودمون رو با بدبخت ها مقایسه کنیم؟! چرا خودمون رو با ممالک پیشرفته که یک دهم ما منابع و ثروت خدادادی ندارن مقایسه نمیکنیم؟!
یعنی ایجاد رفاه و آسایش روانی و مالی اینقدر سخته؟! برید از کشورهای دیگه یاد بگیرید.
الحمدالله ما در کشور از لحاظ اقتصادی نبودن فقر ، نبودن فحشا، نبودن، اعتیاد، نبودن فروش اندام انسان از ناچاری، نبودن دزدی، نداشتن چندین میلیون پرونده در قوه قضاییه، کشته نشدن هزاران نفر سالیانه در جاده ها، نداشتن بیکاری بالا، داشتن درآمد سرانه بالا در منطقه،و اختلاس و رانت بازی، نداشتن روابط فامیلی در حد گسترده، ندادن آمارهای غیرواقعی، داشتن کمترین زندانی، و بسیاری از توفیقات دیگر که فرصت گفتن آن نیست همه نشان از الگو بودن ما برای دیگران است. همه کشورها در حسرت داشتن مسئولین و مدیریت زبانزد هستند.
چگونه تشکر کنیم؟!!! .
شما باید بیشتر شاکر باشید که ار کجا به کجا رسیده اید و به چه چیزها دست یافته اید ما که به زمین و زمان بدهکار هستیم و ماه به ماه گوشت نمی بینیم و به حداقل ها قناعت می کنیم سه سال ه حق بیمه را هم نمی دهم و دفتر چه نداریم این دیگر شاکر بودن نمی خواهد مار و موش و سگ و گربه هم عین ما برای زنده ماندن تلاش و تنازع می کنند سرمان به آخوری بند نیست حتی در بین سهام عدالت هم نیستیم
چیزی که در سال های گذشته از بین رفت نه اقتصاد و نه سیاست و شغل بود بلکه امید و اعتماد بود که از دست رفت
اونقدری که این آقایون وضعیتشون خوب که خب فقط خودشون رو با اطرافیانشون مقایسه میکنند و میبینید و اصلا از وضعیت مردم خبری ندارند! مثلا آقای زرقامی که 3 تومان حقوقش کم شده و کلی نفرین کرده و ناراحته و در زندگیش مشکل ایجاد شده!!( من مهندس با 15سال سابقه کل حقوقم 3 تومان هست!!) کلا ایران تبدیل شده به کشوری که پولدارها بر مردم مدیریت میکنند
پکجای منطقه یادنیانجابت مردم مارودارن هربلایی سرشون میارید دم نمیزنن همین نجابت بیش ازحده که شمارو وادار به زدن این حرفامیکنه صبرمردمم حدی داره
رییس جمهور یادش رفته کلیدش کجاست
رییس جمهور یادش رفته کلیدش کجاست
اخه چه اشنباهی کردم که مستحق این همه گرانی و بی حرمتی هستیم
منم از آقای رئیس جمهور عذرخواهی میکنم که 2 ساعت در صف ایستادیم تا به ایشان رای بدهیم. ببخشید که به شما رای دادیم، نمیدانستیم چه می کنید.
جناب روحانی بخش برگی از مردم تحصیلکرده و ۷۰ درصد دسترسی به اینترنت دارند
لذا هرگونه قول و قرار عمل نشده و ادعاهای خلاف به راحتی و سرعت رو میشود
لطفا بر زخم مردم نمک نپاشید
تابناک خواهش میکنم پیام من رو بنویس
اقای روحانی امیرکبیر یکی از بزرگترین مردان تاریخ ایران یاد میشه بخاطر خدمت به خلق و تو بعدها به عنوان ناکارامدترین مرد تاریخ ایران که بیشترین فلاکت و بدبختی رو برای کشور و مردم رقم زد یاد خواهی شد.
دروغ چرا، وقتی برجام امضا شد نیمچه امیدی در دلمون روشن شد. گفتیم دیگه اروم اروم تحریم هایی که ظلم به مردم ایرانه جمع میشه. دولت هم که حواسش به اقتصاد هست، درسته اقتصاد ما کلا خرابه ولی روحانی و اطرافیانش نمیذارن مثل دوره احمدی نژاد یهو دار و ندارمون یک سوم بشه... اما...بر بخت بد و پیشانی کوتاه لعنت...آمریکا از برجام خارج شد و ما در عین ناباوری دیدیم دولت اونجور که ادعا میکرد برای این اتفاق برنامه ریزی نکرده بود. افتادن دنبال اروپا، اروپا هم که دوست امریکاست و به گفته رهبری اونم قابل اطمینان نیست. اروپایی که از طرفی مارو ی لنگ پا توی برجام نگه داشتن که نظارت های آژانس باشه ازون طرف هم آمریکا با خیال راحت تمام فشار رو بر ما وارد کنه...اما توی دست ما چی موند؟ ریالی که هرروز افت کرد، مادر پیری که از چندرغاز سود ماهیانه بانک زندگیش با چهارصد هزار تومن میگذشت باید چکار کنه با پول بی ارزشی که تمام دار و ندارش بود؟.. خلاصه ما موندیم و بی تدبیری... خدایا به بزرگی و عدالتت قسم خودت کمکمون کن...
جناب اقای رو حانی ای کاش با نکاه بصیرت به کشور های منطقه نکاه کنید کشور های منطقه فقط افغانستان و عراق نیست
خدایا شکر ، داریم از خوشی می میریم ، اقای روحانی ما را نجات بده از این همه خوشی و رفاه ، نکند خداوند به جای عقوبت دادن ما به جهت نا شکری و نا سپاسی از داشتن چنین زمامدارانی شما را از ما بگیرد و از نعمت وجود شما بی بهره گردیم ، خدایا تو شاهد باش که ما از اقای روحانی خواستیم کمی از خوشی ما کم کند و او نکرد و همچنان ما را در دریای نعمت و خوشی و رفاه رها کرد
سیاستهای کلی غلطه و نهادهای قوی و موازی و مخالف د لت زیادن پس هیچ کاری نمیشه کرد و روحانی هم قول الکی به مردم داد
در تمام این فلاکت ها و بدبختی ها رد پای بانک ها دیده میشه

مسئولین کشوریا باید مقابل سرکشی و قدرت تخریب کننده بانک ها بایستید و هزینه این مقاومت رو یک بار برای همیشه پرداخت کنید
یا باید منتظر فاجعه باشید
والسلام
جناب اقای رئیس جمهور شما یا در میان مردم زندگی نکرده اید یا از ایران دورید که چنین صحبتهای را میکنید که مرغ پخته را به خنده میاره برادر محترم شما و دولتمردان قبل از شما همیشه قیمت سه قلم بنزین و گندم و برق را به رخ مردم میکشید که ارزانه لطف کنید انهم را گران کنید بهمان تناسب درامد همسایه ها نیز درامد رامثل دوبی و قطر کنید ماشا..مشکلات حله دیگه بریم سر خط نبود
اصلا این مردم نا شکرند . عوض اینکه بگن چرا دلار از هجده تومن شد دوازده تومن ، هی می گن چرا دلار از سه هزار تومن شد دوازده تومن . هی می گن قدرت خریدمون یک چهارم شد . خب اصلا شد که شد . مگه پارسال شیش درصد حقوقتون اضافه نشد ؟ دیگه چه مرگتونه ؟ چقدر این به شما خدمت کنه ؟ عوض اینکه مرتب قربون صدقه اش برین همش نق می زنین . اگه شکر نکنین همین شیش در صدم نمی زنه
تا زمانیکه فامیل بازی درمسولان وجوددارد کشور روی خوش نخواهد دید
البته خودبزرگ بینی و خودبرتر بینی مشکل شایع تو همه مدیران است ....
نخیر حاضر نیستم این حقوق را بدهم.
به این میگن فرار رو به جلو.
نه از مخالفان روحانی دل خوشی داریم نه از روحانی .
امید ها از همه جا قطع شده است.
به خارج از کشور نه داخل کشور نه دوست نه دشمن .
فقط مگر خدا به داد دل این ملت برسد .
واقعا متاسفم همین حالا در اروپا حداقل دستمزد 2000 یورو است شما در هفته با 50 یورو متوانید مایحتاج دو نفر را براحتی تامین کرد و الباقی
به همین مقدار راضی نباشید ..
جناب رییس جمهور حقوق متوسط یک عربستانی و یا ترک را به ما بدهید قیمت ها هم متناسب با آنها تنظیم نمایید.اگر هم این کار ساده را بلد نیستید کناره گیری کنید
آقای روحانی زحمت می کشند و میانه رو هستند ولی حزب رقیب سعی در چوب لای چرخ گذاشتن دارند از کامنتهایی که قراره گذاشته بشه میشه فهمید و یک غده انتخابات را از الان شروع کردند
روحانی در کلام اصلاح طلب ترین و در عمل اصول گراترین آدمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
در عمل که بی کارترین آدمه البته
تا حالا نمی دونستیم گرانی افسار گسیخته ، رانت ، .... اسمش امنیت است .
یک نفر باید ناکارامد باشد که وضعیت مردم را نبیند واین حرفها را بگوید
باز جای شکرش باقیه که .......
استفاده نابجا از این جمله باعث نگاه جبرگرایانه در جامعه ماست.
شکر وتشکر در هر شرایط فقط مخصوص خداست و تشکر از بندگان تنها وقتی درست است که کاری برایمان انجام داده باشند.
به نظرم حرف بدی نزده رئیس دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
حرف که زیاد می زنه مهم عملش که ...
اقای روحانی لطفا فقط فیش حقوقیمونو عوض کنیم بعد از این حرفا بزنید
هبج راهی وجود ندارد جز رفع تحریم امریکا
این رئیس جمهور مردم را تحریم کرده است.
از كسي كه خودش و اعضاي دولتش زندگي اشرافي دارند و درد مردم را حس و لمس نمي كنند توقعي بيش از اين نيست
ریس جمهوری که به مردم قول داد هم چرخ سانتری فیور بچرخد و هم وضع معیشتی مردم . ریس جمهوری که قول داد اقتصاد مردم رونق پیدا کند طوریکه مردم نیاز به یارانه نداشته باشند و قول داد .....چه شد این قولهای کذایی
از ماست که بر ماست
خوب اقای روحانی تو این چند سال ثابت کرد که رئیس جمهور قبلی بدترین نبوده !!
سلام
بلاخره ما نفهمیدیم مردم نان دارن بخورن یا نه ؟؟
خودش با حقوق بالا نگاه میکنه که می گیره خیال میکنه ما هم عین خودش هستیم واقعا متاسفم
مگر در مورد بارش ابرها که گفتند ابر نگاه میکنه به پایین اگر جنگل باشه باران میاد و اگر زمین باشه میگه ولش کن میرم جایی دیگر؟؟؟!!!!!
متآسفانه هرچه گفتید بر عکس آن شد. دولت سازندگی اشرافی گری را جایگزین تولید کرد. دولت اصلاحات نتوانست دموکراسی واقعی را پیاده کند. دولت بهار و عدالت، بهار را پاییز و عدالت را سر برید. دولت امیدو تدبیر، نا امیدی و تدبیر را ترویج کرد . اگر بروید کنار همه چیز بهتر خواهد شد.
اعتراض نکن آقا. تا 1400 همینه. رای دادین دیگه. حق اعتراض ندارین. بزارین مسئولین خدوم به خدمت رسانیشون برسن. البته خدمت به خانواده...
سرمایه گذاری در املاک را شاکریم
آقای روحانی حق با شماست!!! فقط یک سوال : شما چرا این واقعیتها را بعد از دور اول ریاست جمهوری و قبل از رای گیری دور دوم نگفتید؟؟؟؟؟؟
پدر مردم دراومد اینه زحمت های که کشیدی.
اقای روحانی تلاش کرده اند متاسفانه پول ما دلار شده
انتخاب اشتباه
هیچی یواش یواش باید ملت یه پولی هم به حساب هیات دولت بریزن تا بدهی شون بابات زحمات و بالا نگه داشتن تورم ، از بین رفتن منابع طبیعی ، نابودی صنعت ، فقر و بدبختی ، نابودی هوا، زمین و کوه و جنگل و دریا و ... رو جبران کنن .به خدا بازم به وزیر بهداشت .
ما را به خیر تو امید نیست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ما را به خیر تو امید نیست ، تدبیر مرسان
خاک عالم تو سر ماهایی که به شما رای دادیم
آقاي روحاني
ما واقعاً از همه تلاش هاي شما متشكريم...
خيلي زحمت و مديريت و تدبير داشتيد.
از همه مهمتر اميد را در جامعه افزايش داديد.

مچكريم
افراد وقتی بر مسند سوار میشن نمی فهمند چی میگن
ومن هم من بعد غلط کنم تو انتخاباتی شرکت کنم
کدام خدمات؟!!!
گرانی؟!! تورم؟!!! بیکاری؟!!! ناعدالتی اجتماعی؟!!! استرس و ترس از فردا؟!!!!
سر مردم منت ناکارامدی خودش ميزاره
عذر خواهی ندارد مردم باید اعتراض کنند
بدون شک، لحظه به لحظه سختیها و مرارتهای این مردم شریف دراین ایام و روزگار سخت، در حافظه تاریخ ماندگار خواهد شد فعلا که با استفاده از قدرت و دراختیار داشتن تریبون میتازند و مغرورانه از اعتراف به اشتباهات خود پرهیز میکنند.... باشد که روزی پاسخگوی اذهان عمومی ملت شریف ایران باشند.
با سلام
والا توقعی نمی شود داشت وقتی طرز فکر اینگونه است که باید برای حداقل شکر گذاربود پس دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند.
چی بگیم به خدا ...
!
قدرشناسی را مردم در 1400 به شما میگویند
دست پیش گرفتن که پس نیوفتن
آنچنان رونقی ایجاد شود که مردم به 45 هزار تومان یارانه نیاز نداشته باشند، بلکه هر چه یارانه گرفته اند را پس دهند!!!

البته تمام یارانه های پرداختی را یک شبه از مردم گرفتند و ارزش دارایی های مردم که حاصل یک عمر زحمت آنان است را به یک سوم رساندند!!!
ايشان هم دارند جا پاي رئيس جمهوري پيشين مي گذارند.
انصاف نیست تمام مشکلات راپای رئیس جمهورنوشت
هواپیما سقوط میکند ، مرگ و میر جاده ای بیداد میکند ، قیمتها روزانه بالامیرود ، کالاهای تقلبی در مغازه ها فراوان است ، تو خیابان گوشی موبایل دستت باشد هرلحظه در معرض خطر جرح و سرقت هستید ، سرو کارتان به بیمارستان بیافتد آرزوی مرگ میکنید ...
امنیت که این آقای رئیس جمهور میگوید چیست ؟
شما هنوز هم سخنرانی روحانی را گوش میدین؟
من در انتخابات از طرفدارهاش بودم ولی الان واقعا نه داره درد و رنج مردم مظلوم کشور مارو هر روز زیاد تر میکنه.
من خودم به روحانی رای دادم به شدت پشیمانم ایشان اصلا رییس جمهور موفقی نبودند و ایشان کاری کرد که دیگر اصلا رای نخواهم داد ایشان با 4 برابر شدن ارز تمام دارایی های مردم ارزشش یک چهارم شده وافزایش چهار برابری قیمت اجناس سفره مردم را خالی کرده است معلوم است که نمی تواند مشکلات مردم را بفهمد
آقای روحانی شما باید از مردم شاکر باشید که تحمل میکنند
حقوق کارمندان را ماهی دلار5000دلارکنیدبعدبا دیگزکشورها مقایسه کنیدانحصارخودروودیگراقلام رابردارید بعدمقایسه کنید کشورهای منطقه خودرو برقی وهیبریدی باقیمت پراید سوارمیشوند ایا خبردارید
ما شکر میکنیم خدا را به خاطر نان و امنیت که فراهم است ،ولی شما هم عذرخوااهی کنید بخاطر اینکه ما نباید فقط نان و امنیت داشته باشیم باید رشد اقتصادی ، فرهنگی و ... نیز داشته باشیم . آینده شغلی فرزندان ما وضعیت تحصیل و غیره چه می شود خوب عیبی ندارد ما عذرخواهی میکنیم که خواسته هایمان زیاد است.
از اول انقلاب آب برق گاز نان و.. داره ارزان ارائه میشه به علت حمایت از اقشار مستضعف. جنابعالی در این زمینه کار خاصی انجام ندادین بلکه فقط برخی از کالاهارو چند برابر کردین، مثل خودرو. در دوران مدیریت جنابعالی برای اولین بار بعد از دهه 30 شمسی، ارز و طلا ظرف کمتر از 5 سال 4 برابر شد. بهتره عذرخواهی کنید نه اینکه طلبکار باشید
سلام، ریئس جمهور محبوب
یکمی فکر کن!..... شکر برای چی؟
آقای روحانی بیشتر یک منتقد سیاسی-اجتماعی و یک واعظ خوش سخن هستند تا رئیس جمهور. ایشون به جای اینکه به فکر بهبود و اصلاح اوضاع اقتصادی باشند، حتی از وضعیتی که دولت خودشون بوجود آوردن هم انتقاد می کنند. کارشون به جایی رسیده که کم کم دارند منت یک سری بدیهیات رو می گذارند. "ببینید دارید نفس می کشید!"، "آب خوردن هم که از لوله های ساختمان ها میاد"، "سرویس بهداشتی هم که تو هر خونه ای هست" و ...
جالب اینجاست بنزین هزار تومانی (یعنی 30 سنتی) را با افزایش نرخ دلار به کمتر از 10 سنت رسانده اند و بعد منت ارزانی آن را بر سر مردم می گذارند. در مورد برق و گاز هم همین مساله صادق هست. العجب العجب
آقای روحانی! بی ارزش شدن پول ملی به معنای ارزانی نیست. البته از شمایی که علم اقتصاد را به سخره می گیرید، انتظار نمی رود این مسائل ابتدایی اقتصادی را بدانید.
متاسفانه ایشون با مردم روراست هم نبوده اند. گفتند رونق اقتصادی ایجاد می کنیم. با برجام تمام تحریم ها برداشته می شوند و هزاران حرف و وعده های پوچ دیگر از بیمه همگانی گرفته تا خانه دار شدن مردم.
البته فقط ایشان را نباید مقصر بدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
احسنت
پراید 40 میلیون حقوق دو میلیون تازه اگر کارداشته باشی خجالت هم خوب چیزیه
لازم نیست ببینیم داریم لمس میکنیم هر چی احمدی نژاد داده بود رو هم دولت شما گرفت مانند قطع بیمه قالیبافان و ... تلاش برای قطع یارانه و ... من به شما دو بار رای دادم متاسف نیستم چون اگر الان هم شما و همان رقبا باشید به شما رای میدم ولی بودنید که موضوع قطع یارانه و قطع بیمه تامین اجتماعی بهانه های مختلف و فشارهای اقتصادی رو مردم با پوست و گوشت دارن لمس میکنن به جای گوش کردن به تعریف و تمجید های اطرافیان یه کم بیشتر بین مردم باشید درک میکنید حرفای منو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دیگه رای بی رای
متاسفانه تا بوده همین بوده که استکبار جهانی فکر کرده و برنامه ریخته و مسئولین ما شعار داده اند و قیمت ها را زیاد کرده اند.
سیستم ایراد دارد، واقعا بابت مشکلات که به گفته خود مسئولین بیشتر داخلی است باید چه کسی پاسخگو باشد، البته طبق معمول همه را گردن استکبار جهانی می اندازد.

البته خوب هم که آخرتی هست و در آنجا پندارهای واهی راهی ندارد.
واقعاً در اين شرايط سخت اقتصادي و ... ازين ادبيات متأسفيم ؛ همين !
خوب است ایشان نرخ مالیات و عوارض و گمرک و ... را هم در کنار دستمزد در کشورهای همسایه ببینند. در بعضی از این کشورها مالیات 0.1 درصد است!!! درآمدهاشان که بماند. گمرکی صفر درصد دارند و ...
البته سالهاست با همین مقایسه ها دارند
ببخشید آقای محترم
حتی حال نکردم گفتار شما رو تا آخر بخونم
مثل اینکه فراموش کردین سیاستها ممکلت هست که کشور رو تا آستانه رویارویی با کل جهان پیش برده.
پس لطفا به حل مشکلات کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
سیاست ها همیشه بوده اما این مدل تدبیر نبوده تا حالا
بدترین دولت دولت آقای روحانی است و لاغیر. در زمان احمدی نژاد همزمان با افزایش تورم دستمزدها هم افزایش می یافت و مردم کمتر احساس می کردند اما در زمان ایشان فقط تورم افزایش می یابد و کمترین تغییر در درآمدها حاصل می شود.
پانتخابات زود هنگام برگزار کنید و نسبت علاقه ی مردم به روحانی رو ببینید.

اینکه اصل نظام راهش درسته شکی نیست اما اینکه به واسطه ی انتخب و گماشتن افراد ناکارامد باعث خلل در وضعیت زندگی مردم بشه درست نیست
امیدوارم گروه های انقلابی اگر قرار هست کاری کنند الان کاری کنند تا قبل اینکه خون مردم به جوش بیاد.
الان در جنگ اقتصادی هستیم. همه برای کشور کار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کجای کاری!؟

هم دولتهای خارجی بلاخص دولت انگلیس و هم دولت داخل متفقا جنگ سیاسی، اقتصادی، نظامی، مذهبی و ایدئولوژیک راه انداخته اند که برای جیب و امور دنیوی خودشان کار کنند و در پوشش بهانه هایی ملت هائی را سرکار گذاشته اند و فوج فوج ملت ها، کشورها و صدها میلیون آرزو را ویران می کنند و میلیونها نفر را عزادار و بی سرپرست، بی پدر، بی فرزند، بی همسر، بی محبوب، بی برادر و بی رفیق می کنند، زندگی و خانمان را نابود می کنند و خاک مرده بر سر و روی ملت می پاشند
یعنی این متن هیچ نظر خواننده ای نباید داشته باشه. از مسئولین مملکتی که ما مردم را تحمیل می کنند بسیار بسیار سپاسگزاریم. شرمنده ایم که اسباب ناراحتی شما را فراهم کرده ایم.
متاسفانه ایشان هیچگاه نخواسته اند واقعیت های جامعه را درک و بیان کنند و برعکس آنچه که می گویند و نشان می دهند کاملا شعاری با قضایا برخورد می کنند . همگان شاهدند و دیدند و شنیدند که ایشان درخصوص آفتاب تابان بودن برچام و گره خوردن حل همه مشکلات با برجام حتی آب خوردن مردم چقدر صحبت کردند و چقدر تاکید کردند که تمام تحریمها در همان روز اول و در همان لحظه قبول برجام لغو خواهد شد و حتی تاکید شد که لغو و نه تعلیق ؛ حالا بجای صادقانه صحبت کردن با مردم و عذرخواهی از این همه وقت گذرانی و به هدر دادن منابع کشور ؛ باز هم می فرمایند که برجام اصلا از اول برای لغو تحریمها نبود و مساله امنیت بود !!!!!!!
از چنین دولت و چنین رئیس جمهوری مردم چه انتظاری می توانند داشته باشند . . .
آقای رییس جمهور کاملآ درست می گن.

ما الان سالهاست که بابت داشتن همچین مسئولینی شاکر و سپاسگذاریم.

وقتی اساتید بزرگ دانشگاهی ؛ سیاسیون بزرگ سایه نشین ، سلبریتی های

باکلاس و قشر فرهنگی جامعه ، سینه چاک همچین رییس جمهوری باشن ؛ پس

حتمآ ما هم بایستی بگبم چشم و فقط گوش به فرمان باشیم و شاکر.
بنده خدا حسن آقا تقصیری نداره !!!!!!!!!!!!!

اونم همش تقصیر جهانگیری 4200 بوده و هست!!!!
حسن آقا شرمنده که ما انقد پر رو هستیم
حسن آقا ما از شما عذر میخوایم
حسن آقا متشکریم
".....با آنچه در کشورهای همسایه به مردم می دهند...."
حقوق شهرونداشون رو می گید ؟
ارزش پولشون رو می گید ؟
ارزش پاسپورتشون رو میگید؟
گستردگی خطوط هواییشون رو میگید ....
تعداد کشوار هایی که با هاشون ارتباط دارن رو می گید ؟
....
بازم همه چی تقصیره احمدی نژاده تابناک...
مچکریم واقعا حرف حساب جواب ندارد شکر کنید که از همه همسایه ها ژن خوبش به ما رسیده
ممنون از یادآوری برخی نکات به برخی آقایان
ملت ایران دیگر دارد عادت می کند که هر مدیری وقتی خرش از پل گذشت (ببخشید) ادبیاتش فرق کند. دوره دوم روسای جمهور اخیر ایران را ببینید. برخی نمایندگان مجلس حال حاضر را ببینید. حتی کی روش هم بازی را یاد گرفته و حالا که قرار نیست دیگر با او قرارداد ببندند دارد همه چیز را خراب می کند. وقتی رسانه ساکت باشد و نادرست نه تنها زشت نباشد پنتیجه می شود همینی که می بینیم.
تابناک از شما بعیده اینگونه مقالات ، در همین حوزه هر چی کامنت می گذاشتم ، پخش نمی کردی و سانسور می کردی ، حالا جریان چیه ، جدیداً چه اتفاقی افتاده یا قراره اتفاق بیافته که اینگونه چرخش تفکراتی پیدا کردی!!!!!!!!!!
بعضی عزیزان و دولتمردان همیشه طلبکارن....همه مشکلات و بدبختی ها و.....همه و همه از همکاری نکردن مردم هستش!!!!!!!!!!!!!!
مردم باید بیشتر همکاری کنن!!!!!!!!!!!!!!!
برادر از اون ارزونی های به وجود آمده چند تا رو نام می بردید؟
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!
سلام.
مطالب درستی نوشته اید. از طرف خودم ازشما تشکرمی کنم.
البته تعجب می کنم که این صحبت ها از طرف کاربران هم مورداستقبال قرار نگرفته.
اصطلاحا" اسم اینکار رو میگن فرار رو به جلو.....
بعضی ها بدهکاران....ولی میخوان بقبولن که طلبکارن!!!
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم...........!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا" این صحنه ها با تکان دادن اون کلید زیبا!! لحظه ای از ذهن مردم پاک نمیشه!!
خیلی خیلی خیلی وقتهههههههههههههههههههههههههههههههههههه که از این بزرگوار قطع امید کردیم!!!
گاها" سکوت خیلی بهتر از این هستش که خودمونو طلبکار وانمود کنیم!!
عذر خواهی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جان؟؟؟؟!!!!!!!!
مسئول محترمی از مردم عذرخواهی کنه؟؟؟!!
این همه خدمت کردن و زحمت کشیدن....!!! عذرخواهی هم بکنن!!!!!!!!!!!!
برجام که به هم نخورده؟!!!
فقط برجام رو حفظ بشه بقیه مهم نیست
دیگه از اون لبخندها و خنده ها...و فرمایشات زیبای دوران رقابتهای انتخاباتی خبری نیست!!!
با سلام
حداقل حقوق هرکارگر ترکیه‌ای ماهانه به پول ایران سه میلیون و ششصد هزارتومان
و هرکارگر عراقی سه میلیون ودویست هزارتومان دریافت می‌کنند حالا مقایسه بفرمایید کشورهای مثل کویت ،قطر و.... را با حقوق خودمان.
باسلام وعرض ادب
ممنون ازمدیریت تابناک
واقعا آقای رئیس جمهور مردم را چه فرض کردند که مردم ما را باکشورهای دیگر وهمسایه مقایسه میکنند یک کارگر صفر در امارات حداقل 1200 دلارمیگیرد که میشود بانرخ امروز دلار میشود 14 میلیون تومان وباید به چه دستاورد دولت شکر کند تورم یابیکاری یا تعطیلی کارخانجات یا بیچاره شدن مردم یا ماشین 6 میلیونی پراید که کسی خرید نمیکرد الان به 40 میلیون تومان افزایش یافته وهیچ ارگانی جلوی افزایش این تابوت مرگ هم نمیگیرد امیدوارم خداوند همه مردم را عاقبت به خیرکند با جملات حکیمانه اقای رئیس جمهور
از رئیس جمهور محترم خواهش میکنم دقیقا" منابعی که اطلاعات و آمارهای پیشرفتهای شگرف رو ازش استخراج میکنن رو به مردم معرفی کنن........خیلی دوست داریم ببینیم این مراجع موثق!!! رو!!
دیگه تقصیرات رو گردن دولتهای قبل و در و دیوار و این و اون و آسمون و زمین و ...........خیلی پیش افتاده شده....باید یه چیز جدید میگفتن....تقصیر مردمه....
رئیس جمهور محترم!!! میدونیم تقصیر مردمه ............ اگر یه حرف درست زده باشین همینه....تقصیر خودمونه...خودمون
آقای رییس جمهور .من به شما رای دادم کاری با سیاست های جاری کشور ندارم .از اعتماد ما سو استفاده شده.شما میگویید من فقر را درک میکنم خودم درگیر فقر بودم.خیلی از مسولین فقیر بودند وحالا صاحب آلاف اولوف شدند .فقرا که هیچ پدر ومادر خودشان را هم فراموش گردند کی بودند چی بودند وحالا چی شدند .
دیگه چه انتظاری دارین!!!!
وقتی ایشون تقصیر رو حتی گردن ابر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! میندازن!!
دیگه چه انتظاری میشه داشت ازشون!!
ابر میاد میبینه زیرش کویره ...دیگه نمیباره!!
سالیان سال هستش که هیچوقت رفاه و درآمد مردم رو با کشورهای دیگه مقایسه نمیکنن...... فقط هزینه ها رو مقایسه میفرمایند!!
انتخابات پیش رو فقط یک ابزار خواهد بود برای اعلام نارضایتی مردم. نا امیدی در جامعه و عدم امنیت واقعا تاسف بار است.
ولی خداییش از حق نگذریم که خیلی ها تو مدت ریاست جمهوری ایشون خیلی خیلی خیلی خیلی وضعشون متحول و عالی شد!!!!
ولی خیلی لاغر و شکسته شدن از غصه مردم!!
دستمزدها و حقوق را مثل مناطق تعریف کنید ، حقوق ها همان بوده ولی هر روز کالاها افزایش دارد آیا شاکر قدرت پایین خرید باشیم .ارزان برای آنهای که به دلار حقوق می گیرند نه ما
نگاه خوشبینانه دولت نسبت به «برجام» و بی عملی پس از آن، باعث شد که بار دیگر تکانه های اقتصادی شدید، به شدت مردم به ویژه طبقه متوسط و فرودست را تحت فشار قرار دهد. حالا رئیس جمهور به جای تلاش برای حل مشکلات و عذرخواهی از مردم نسبت به آنچه سرشان آورده، بدون ذکر نیمه دیگر داستان از شاکر بودن در قبال ارزانی ها نسبت به کشورهای منطقه می گوید؛ بدون اینکه دستمزد و حقوق مردم ما را با آنها قیاس کند.
جلوي اختلاسها گرفته بشه نيمي از مشكلات كشور حله.
روحانی متشکریم!
جاناسخن از زبان مامیگویی
درودبرشهامتت تابناک
یا میدونید مردم در چه شرایط هستن و یا نمیدونین....!!!
در هر صورت باید جوابگو باشین رئیس جمهور محترم!!!!
طرف یادش رفته که شغلش خدمت به مردمه و اون باید از مردم تشکر کنه که بهش اعتماد کردن
وقتی بیاد میارمشعار دولت رو...میخوام با سر برم تو دیوار!!!!!!!!!!
دولت تدبیرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر و امیددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد..........................
جالبه که در این گونه موارد ، اصلا کامنتی منتشر نمی شود. سانسورچی
بالاتر از عذرخواهی، می بایست "استعفاء" دهد.
باید اول میفرمودن که ما دولت تدبیر و امید هستیم... ولی واسه بعضی ها!!!!!
بعله. بدهکار هم شدیم.
یکی از ابتدایی ترین و بدیهی ترین اصولی که تو کشورهای دیگه از همون ابتدا به بچه ها یاد میدن قبول مسئولیت و قبول اشتباهاتی هست که خود فرد انجام میده!!
تحلیل بسیار منطقی بود.
باشه الان عذرخواهی میکنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی مردم فوج فوج میرن به استقبال آقایون ، خب اوناهم جوگیر میشن ...
تو این عکسشون هم طوری دارن به مردم نگاه میکنن که واقعا" ما رو از همه کوتاهی ها و اشتباهاتی که مرتکب شدیم شرمنده میفرمایند!!
کجا انرژی ارزانه؟ ببینید چقدر خانواده ها به خاطر نداشتن پرداخت وجه گازشان امروز در این هوای سرد گازشان قطع شده. از همسایگان خودمان چند مورد دیدم.
همیشه این رو بکنین تو اون گوشتون... تو کشور ما هیچ مسئول محترمی اشتباه نمیکنه ......
تا وقتی هنرپیشه ها پول میگیرند و از یک کاندیدا حمایت میکنند و تا وقتی عده ای دنباله رو هنرپیشه های بیسواد و بیدرد هستند وضع مملکت اصلاح نخواهد شد.
راست میگه باید شاکر باشیم که نمردیم انتظارات از حضرات مسئولین باید در همین حد باشد
اگر مسئول شدن همش تقصیر ها رو گردن این و اون انداختن و جوابگو نبودن و طلبکار شدن باشه........
که هر فردی میتونه مسئول باشه!!!!!!!!!!!
آقا این سیاست دولت مردان ماهست قبل از سرکارآمدن خادم ملت هستند بعداز سرکارآمدن طلبکار یکی بگوید مگر کارت دعوت فرستادن بیایی خودت خواستی خدمت کنی پس انجام بدین همیشه این بوده سواره ازپیاده خبرنداره سیر ازگرسنه رئیس حمهر ماهمه ازین مملکت هستیم
ایشون نه اینکه نخوان...... میخوان و میتونن.....ولی مردم نمیذارن و همکاری نمیکنن!!!
بله دیگه نظام ارباب و رعیتی اینه
منظور کشور افغانستان و عراق . ما شاکریم روحانی بعد از چهل سال تازه باید خودمان را با کشوری مثل افغانستان مقایسه کنیم. علی برکت الله
سفره مردم معیار هستش یا اون آمار و نمودارهای نشاندهنده رشد رفاه فوق العاده دقیق و بدون خطای کشیده شده رو کاغذ!!!!
با نام خدا .

با سلام .

روز های اول ایشان گفتند که 100 روزه مشکلات را حل میکنند یادتان هست در تلویزیون یک کلید از جیبشان بیرون

آوردند و به ملت ایران نشان دادند و گفتند با این کلید مشکلات را حل میکنند ........( یعنی عوام فریبی به تمام معنی )

ما ملت ایران البته نه سرمایه داران بزرگ بلکه عوام جامعه مثل بنده قربانی این فریب ها هستیم .

پول مملکت را بردند و در بانک های ارمنستان و عراق سرمایه گذاری کردند ......و امثال مثل خاوری 3 هزار میلیارد

را از کشور خارج کرد ...چطور پلیس اینترل پل ، 4 نفر آدم های گدا و گشنه را بازداشت میکند ولیکن نمیتواند آن

دزدان اموال عمومی را بازداشت کند . ......معلوم میشود که فقط امثال ما را حریفند ....

اینجانب 27 سال کار کردم در همین کشور ولیکن از نظر مادی و اقتصادی خیلی ضعیف هستم ......اگر به ژاپن میرفتم

و کار میکردم حالا یک پولدار بودم و مشکل مسکن و ازدواج و فشارهای اخلاقی و اقتصادی نداشتم .

به نسل ما که رسید همه چیز تمام شد و همه چیز در داخل کشور بوی مرگ میدهد .........نه بوی زندگی ........

مقصر هم دولت جمهوری اسلامی ایران است . در کشور ما فرهنگ نیست .

باید قانون حاکم باشد ......مثل کشور چین کمونیست ......
مردم شاکر چی باشند دقیقا:
1-پرایدی که شد 40میلیون یا35میلیون؟؟؟
2-شاکر طلایی که از گزمی130 شده 300الی400هزار تومان؟
3-شاکر پلمپ شدن کارخانه ها و ادارات و ورشکستگی ها و بیکاری ها؟؟؟
4-شاکر رکود طولانی و بالا رفتن قیمت ارز؟؟؟؟
5-شاکر بی ارزش شدن پول ملی؟؟؟که از عراق حمله کنند بیان برای خرید به ایران؟؟؟
6-شاکر هزینه های درمانی و کمبود داروهای حتی معمولی در بازار؟؟؟
7-شاکر قیمت نجومی گوشت قرمز و مرغ منجمد؟؟؟
آره واقعا ممنون واسه زحمات تمام مسولین!!!!!! فرق نداره چه چپ چه راست همه دارید راه را اشتباه می روید
روحانی کلا بی خیالی طی میکنه
آقای روحانی مردم برای گرانی سرسام آور و افزایش قیمت ها در اکثر موارد تا سه برابر و در آمد ناچیز شاکر باشند آقای روحانی چرا نمی گوئید در اثر بی ارزش شدن پول ایران حقوق یک کارمند ایرانی در یک ماه به اندازه یک روز یک کارگر در کویت و شش روز کارگر در عراق است بخاطر این باید شاکر بود چرا از در آمدها حرف نمی زنید و فکر میکنید مردم واقعیت ها را نمی دانند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
39 سال قبل با تصویب قانون اساسی که در اصل 44 نظام اقتصادی کشور را مقرر داشته است؛ خیلی ها برای برپایی نظام اقتصاد اسلامی امیدوار شدند.متأسفانه در ابتدای امر با دولتی شدن تجارت خارجی مخالفت ها بالاگرفت. به نحوی که ادامه وضع موجود را در این زمینه صلاح دیدند. اکنون می بینینم اصلاً و کلّاً نظام اقتصادی ایجاد نگردیده تا در باره اسلامی یا غیر اسلامی بودن آن بحث شود.
با توجه به حقوق و دستمزد در ایران .در حال حاضر گران ترین کشور دنیا برای زندگی می باشد.بطور مثال یک کارمند در امارات با حقوق4 تا5 ماه می تواند یکدستگاه اتومبیل سانتافه مدل سال را خریداری کند . ولی در ایران همان کارمند باید حقوق 25 سال کارش را بدهد تا بتواند سانتافه رابخرد . در مورد بقیه چیز ها هم وضع به همین منوال است .ایران گران ترین جای دنیا برای زندگی است .
بله به اسم انتقاد از روحانی، دق دل خود ازدو دولت نهم و دهم و احمدی نژاد را خالی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
صحبت احمدی نژاد و روحانی نیست آقا صحبت مشکلات مردمه مردم بخاطر مشکلات اقتصادی به آقای روحانی پناهنده شدن که گویا ایشون هیچ تدبیری نداره چه برسه به امید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نچایی!!!
تابناک عزیز .بنده یک بازنشته هستم که هیچ درآمدی بجز مستمری ناچیزم ندارم . ولی بعنوان یکی از حامیان و رای دهندگان به جناب روحانی در سال اول دوره اول ریاست جمهوری ایشان و در زمانی که ایشان اعلام نمودند برای کمک به دولت و اینکه دولت بتواند از یارانه ها بنفع کشور استفاده شودو اگر کسانی میتوانند داوطلبانه از گرفتن یارانه انصراف دهند . بنده هم علی رقم اینکه بجز مستمری بازنشستگی هیچ درآمد دیگری نداشتم برای همیاری و به امید اینکه دولت پس از آن یارانه اقشار مرفه را قطع مینماید با ایشان همراه شدم . ولی متاسفانه این تنها من و امثال بنده بودیم که ضرر کردیم و پس از گذشت نزدیک 6 سال هنوز ناعادلانه امثال بنده بجرم همراهی با ایشان از گرفتن یارانه ای که بیشتر حق ماست محروم شده ایم و بیشمار مرفه همچنان یارانه میگیرند . بنده نسبت به این بی عدالتی از جانب دولت آقای روحانی شدیدا معترض هستم و از ایشان تقاضای رسیدگی دارم
پاسخ ها
خل و چل
| France |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پدر من هم دقیقا همین بلا سرش اومده و یارانش قطع شده و هر چقدر هم که سعی کرد دوباره بتونه بکیره موفق نشد . بهتره آقای روحانی به این قشر که بجرم همراهی با دولت مجازات شدن گوشه چشمی بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من هم مانند ایشان عمل کردیم
من به شخصه از آقای روحانی رئیس جمهور محترم به دلائل زیر تشکر و قدردانی میکنم :
بسته شدن سریالی کارخانجات , بیکار شدن هر روزه هزاران نفر , بی ارزش کردن پول ملی , گرانی افسار گسیخته 100% در همه زمینه ها ( از شیر بگیر تا مسکن) , زمین گیر شدن موارد عمرانی , آموزش و پرورش لاکچری (مهم نیست در دبستان باشید یا دانشگاه ) بیخیالی بیش از حد ایشون نسبت به مشکلات مردم و مسائل داخلی ایران , غلو کردن بیش از حد در مواردی که فکر میکنند درست است و ...
ایکاش فقط یکماه مانند کارمندان و با خانه مستاجری زندگی میکردید و بچه هم داشتبد که بفهمید اینها که گفتم تشکر!! بود آقای عزیز. خیلی خیلی متشکریم
بله باید شاکر بود
حقوق کارگر 1100 هزارتومانه اونوقت میان برای همین مستضعفان بنیاد درست میکنند که حقوق رئیسش 19 میلیونه و حقوق آبدارچیش 3 میلیونه (عجب بنیاد خوبیه)
بله باید شاکر بود
برای دلاری که 12 هزارتومنه و حقوق کارگری که با دلار 1000 تومان پرداخت میشه
بله باید شاکر بود
که هواپیماهامون سقوط میکنند ساختمان هامون آتش میگیرند و میریزند کشتی هامون در دریاها آتش میگیرند لگن های ملی تو جاده ها جون مردم رو میگیرند و همین لگن ها 40 میلیون تومان شده
بله باید شاکر بود
آقاي رئيس جمهور براي شكران نعمت بيائيد يك هفته سفرهاي منزلمان را عوض كنيم.
تا 1400 با روحاني .چه شوووووووووووووووود
خود کرده را تدبیر نیست. بیایید همه با هم این بار را تا دو ساله دیگه حمل کنیم. بخاطر ایران عزیز
روحانی سقوط کرده و دست و پا میزند. کاش مجلس به وظایفش عمل می کرد و حداقل یکبار دیگر بخاطر این حرفها و بیخیالیها از او سوال میکرد.
مگه رییس جمهور هم باید عذرخواهی کردن بلد باشند، این چه انتظار اشتباهیه که شما دارین.
مچکریم که هنوز زنده ایم.
اصلا مشکلی نیست آقای رییس جمهور تمهیداتی رو فراهم کنه که درامد مردم تو ایران شناور و در حد بین المللی باشه و هزینه ها هم خود به خود شناور و در حد بین الملل خواهد شد دیگه اونوقت نیازی نیست که مردم شاکر زحمات فراوان ایشون و دولتشون باشند .مگه ایشون شاکر زحمات دولتهای قبلی بودن که توقع دارن.ایشون که فقط منتقد دولتهای قبلی بودن انگار هیچوقت کسی کاری نکرده بود و این آقا برای نجات مملکت نازل شدند؟!خدایا دلار 19000تومن رو تو دولت خدمت گذار تدبیر و امید دیدیم!اصلا فکرشو هم نمیکردیم پراید زپرتی به 40میلیون برسه!احمدی نژاد اون زمان میگفت پراید 7 میلیونی کیلویی چند؟ولی این دانشمند از افزایش نرخ ها حمایت میکنه و توقع داره مردم دستشو ببوسند!
من خاضعانه و ملتمسانه از رئیس جمهور محترم تقاضا میکنم آب و برق وانرژی و همه چیز و همه چیز را گران کنید و به قیمت کشورهای منطقه برسانید و مرحمت دولت را هم نمیخواهیم. فقط لطف کنید حقوقها را هم به مقدار کشورهای منطقه برسانید. بله کشور ایران ارزان است ولی برای توریستی که با درآمد کشور خودش به ایران می آید ولی برای ایرانیها گرانترین کشور دنیاست و شما هم رئیس جمهور ایرانیها هستید ونه رئیس جمهور گردشگران خارجی که میدانم همه آنها شکرگزار ارزانی ایران برای خودشان هستند.
آقای روحانی بد ترین دوران زندگی ملت ایران دوره شما وهاشمی بوده وباید از خدا ومردم طلب مغفرت کنید
تجربه نشان داده است رییس جمهورهای ایران برای ملت ما روضه می خوانند وبرای آنهایی که خودشان می خواهند خدمات می دهند ..بعید نبود صحبت های دور دوم ریاست جمهوری های ادوار گذشته همین بوده است ..
دولت محترم مبلغ 200 هزارتومان جبرانی حقوق و یا یک وعد سبد کالا را اعطاکردند که دیگر کسی در مقابل این حرفها و گرانی حرفی نزند پس بهتر است نمک شناس باشیم و هیچ اعتراضی نسبت به حرفها و کارهای دولت نداشته باشیم
و عین مردگان باشیم
متاسفم برای اقای روحانی که ابرویی اصلاح طلب ها رو برد و کلا اصلاح طلب ها هم به قعر جدول رفتن متاسفم برای اقای خاتمی که از ایشان و جهانگیری و نوبخت و نهاوندیان حمایت کرد اما اینها کلا دنبال منافع خودشان هستند
اقا شما کلید به دست اومدید گفتید گره(قفل) مملکت رو من بااین کلید حل (باز)می کنم!یادتان رفت 28سال سابقه خدمت دارم پسرم از سربازی بر می گردد پول برگشتش و ندارم .همیشه به سرمردم میزنید بنزین ارزون میدید درصورتی که هردویا سه سال دارایی مردم عادی یک سوم وشما ها چند برابرمی شود. باید خجالت کشید از این ملت.
میگویند روزی امیرڪبیر ڪه از حیف و میل شدن سفره‌های دربار به تنگ آمده بود.
به ناصرالدین شاه پیشنهاد ڪرد ڪه برای یک روز آنچه رعیت میخورند میل ڪند،

شاه پرسید مگر رعیت ما چه میخورند؟؟؟ امیرکبیر گفت: ماست و خیار
ناصرالدین شاه سرآشپز را صدا زد گفت:ڪه برای ناهار فردایمان ماست و خیار درست ڪنید

سر آشپز دستور تهیه مواد زیر را به تدارک‌چی برای ماست خیار شاهی داد :
✦ ماست پر چرب اعلا
✦ خیار قلمی ورامین
✦ گردوی مغز سفید بانه
✦ پیاز اعلای همدان
✦ ڪشمش بدون ‌هسته
✦ نان دو آتیشۀ خاش‌خاش
✦ سبزی‌های بهاری اعلا و ... .
ناصرالدین شاه بعد از اینڪه یک شڪم سیر ماست و خیار خورد.
به امیرڪبیر گفت:رعایای پدرسوخته چه غذاهایی میخورند ما بی‌خبریم.
اگر ڪسی از این همه نعمت رضایت نداشت فلڪش ڪنید !!
من که شرمنده وخجالت زده این مسئولین و عزیزان هستم که سرمایه و قدرت مردم رو به 1/3 رسوندن اما در عوض گاز و بنزین ارزون میخورم گاز و بنزین ارزون می پوشم با گاز و بنزینم دکتر میرم و با گاز بنزین ارزون کاسبی می کنم و خانواده رو اداره می کنم حتی پس اندازم می کنم این کارا تلاش شبانه روزی و بی وقفه مسئولین رو می طلبه.
ممنون که هستید
واقعاً مسئولین ما میخوان چکار کنن ؟

هیچ راهی برای حل این مشکلات و بدبختی ها ندارن ؟

خوب اگه ندارن چرا کنار نمیرن ؟

فقط شعار دادن و امید واهی به مردم دادن که نمیشه !!!!!

اصلاً چیزی به نام «خجالت» می شناسن ایشون ؟
آقای روحانی هیچی گران نشد باخیال راحت شبها بخواب همه چی شایعه است همه روزه ازت تشکر میکنیم .آقای روحانی رئیس حمهور بخود بیاید ازخواب غفلت بیدار شید مردم در بدترین شرایط اقتصادی به سر می برند باید ازت تشکر کنیم؟؟؟؟ این شما هستید که از مردم باید عذر خواهی کنید با این بی مدیریتی که انجام میشه
آقای رییس جمهموردر کدام کشور ,قانون یک بام ودوهوا وجود دارد شما قانونی را در بازنشستگی کارمندان دولت به دستگاه ها ابلاغ نموده اید که کارمندان با مدرک لیسانس در 30سال خدمت وکارمندان با مدرک فوق لیسانس وبالاتر در35سال
اعضای هییت علمی در دانشگاه ها در سن 70سال بازنشسته می شوند اصلاح وایجاد ماده وتبصره در قانون بازنشستگی برای منافع یک عده خاص
گوش مردم از این حرفهای توخالی شماها پر شده وووووووو
وقتی مسئولی میگه : از یمنی ها بیاموزید با نان خشک و لنگ کمر داره میجنگه ، آن یکی میگه :ملت ایران با شکم خالی چه میکنه ، ایشان هم باید چیزی بگویند دیگه . واقعا" متاسف شدم فکر میکنم ، خدارا هم فراموش کرده اند .
آقا اداره کشور را کنتراتی بدیم به ژاپنی ها.
رییس جمهوری که از حال وروز مردم مملکت خود خبر ندارد که چطور به بدبختی افتاده اند وبه فکر خودش واطرافیانش است وبا دویست هزار تومان چه بدر مردم می خورد مرد حسابی گرونی که برای ما درست کردی ومارا به فقارت انداختی را درست کن
من تا 2سال پیش یکی از مخالفهای سر سخت احمدی نژاد بودم ولی از زمانی که روحانی این وضعیت و این گرانی را به وجود آورد عاشق آقای احمدی نژاد شدم درود بر شرفش اگه تو دوره ریاست جمهوری ایشان این رکود و گرانی اتفاق افتاد خیلی زودگر و کم بود ولی متاسفانه در دوره ریاست جمهوری این آقا حدود یکسالی هست که این رکود ادامه داره.امیدوارم هرچه زودتر دوره ریاست جمهموری این آقا تمام بشود و شر بدبختی های این آقا راحت بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
لطفا تبلیغ نکنید ،چرا که هیچ خوبیی از این روئسای جمهور ندیدیم
امیدوارم 2 سال نیم دیگه مردم یاد این روزا باشن. همه چیز فراموش نکنیم. این هم میگذرد.
آقای خاتمی که هی تکرار را تکرار می کردی کجایی!؟ با طناب پوسیده تو به چاه روحانی افتادیم حالا هم روزه سکوت گرفتی برای بازی دادن مردم در سال 1400
نگيد تو خدا دلمون ريش ريش ميشه بنده خدا خودش مستاجر بوده هممون رو درك ميكنه
بابا بيخيال كم مونده شاخ هم در بياريم دم كه در آورديم .
هیئت دولت متکبر بهتر از این نمیشه! اون از برخی وزرا این همه از گل سرسبدشون!
آقای روحانی
یا با مردم واضح حرف بزن تمام مشکلات و موانع رو بگو. از داخلی و خارجی.
یا اگه پشت پرده با مراکز قدرت و ثروت توافق شده و مردم رو قربانی کردی، بهتره سکوت کنی تا این دوسال هم بگذره.
اگه می تونی و جراتش رو داری با مردم باش.
در غیر اینصورت، منتظر روزی باش که تنها تو محفل خودتون نشستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چی داره بگه
به اين صحبت رئيس جمهور خوب توجه كنيد : مردم ارزوني ميخوان ياگروني اگه ارزوني مي خوان مابايد هرآنچه امير واروپاييها براي اماده كردن امضا كنيم واقعا جاي تاسف مسئولين به جاي كار وتلاش واعتماد به نيروهاي متخصص وجوانان كشور خوشبختي جاي ديگه جستجو مي كنه به قول ضرب المثل فارسي مرغ همسايه غاز
اینقدر بی انصاف نباشیم. چرا هر دولتی را در آخر کار تخریب می کنیم؟!!!
شیخ حسن روحانی فراموش کرده درسال 92 اعتراف نمده قدرت خرید کارمندان آنقدرپایین آمده که درمدت ده روز حقوق تمام میشود این درحالی است که نامبرده دران سوا عضوشورای امنیت بوده وچند برابر حقوق کارمندان فعلی وبازنشستگان حقوق میگرفت پس از5سال صدارتش و تورم بالای 100درصد تازه ازخواب بیدارشده ازیک طرف زمان فعلی را با جو سال 58مقایسه میکند در حالیکه آن موقع حقوق بالاترین مقام دولتی بیش ازدوبرابر کارشناسان معمولی نبود و اکثریت ملت منجمله کارمندان وبازنشستگان وکارگران زندگی ساده و شرافتمندانه داشتند ومانند دوره روحانی به ذلت وخفت وخواری زیرفشاراقتصادی لجام گسیخته نرفته بودند امثال نوبخت در سازمان برنامه وبودجه حقوق ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات را پرداخت نمیکرد وفاصله طبقاتی بی سابقه فعلی رانداشتیم ملت ودولت همدل بودند دولتمردان دلسوز ملت بودند
اقای روحانی ازت متشکریم که ما را به شناخت رساندی
چه كلاهى سرمون رفت وما ملت ايران اينجور بدبخت شديم
من بازنشسته دولت هستم ماهی دومیلیون چهارصد هزار تومان حقوق می گیرم فرزندم در یکی از دانشگاههای دولتی مشغول به تحصیل است در مهرماه مبلغ دومیلیون هشتصد هزار تومان ،ابان ماه یک میلیون هفتصد هزار تومان ودر آذر ودی ماه هم مبلغ یک میلیون نهصد هزار تومان از بابت پول اجاره خوابگاه وغدا ولوازم مخرد نیاز پرداخت کرده ام باور کنید الان با خانواده مونده ایم چه کار کنیم !؟ آقای رئیس جمهور اگر مقدور است حداقل حقوق ماهیانه سایر کشورهای همسایه ویا سایر کشور ها را بررسی کنید ببینید واقعا در کشورمان ارزانی است!؟متاسفانه حقوق ریالی می گیریم وهزینه ها هم دلاری است
قرار بود ایشان هر صد روز گزارش پیشرفت کشور را به مردم ارائه دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نون آب و برق و اینارو هم گرون کنین حقوق هارو هم بیست درصد اضافه کنید ما هم میرسیم می‌میریم یا میایم سراغ شما
اين سخنان سرگرم كردن مردم است . همين ارزش پولي تركيه را با پول كشور مقايسه كنند خودشان اگر وجدان داشته باشند شذژرم مي كنند و جلوي مردم تعظيم مي كنند. يك لير در مقابل 22000 ريال . حقوق يك كارگر ساده ماهي 3ه هزار لير است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
جهت اطلاع شما کارگر ترکیه ماهی ۲۱۰۰ لیر می گیرد
دستی دستی زدی کوزه آب رو شکستی ومثل چلو صافی درستش کردی که از هر طرف آب میاد . بایدم شکر گزار باشیم
ممنون آقای رئیس جمهور
چشم اقای روحانی تشکر میکنم
از بابت فقر
بیکاری
فساد
فحشا
دزدی
قتل
کودکان کار
زباله گردها
معتادین
نابودی صنعت
نابودی امید به زنگی
نابودی هر انچه که اندوخته بودیم برای فرزندانمان
و تشکر میکنم بابت اینکه هنوز زنده ایم .و زیر دست پای شما کشته نشدیم .
مثل اینکه این اقا به جای اینکه شاکرباشن ازچنین مردمی داشتن که این همه گرانی وبدبختی بارمردم کرده یه چیزی هم ازماطلبکارن اگربه دست من بودشماهمیت لحظه بایداستعفابدین چون که ازموقعه ای که شما رئیس جمهورشدین هیچ کاری برای کشورنکردین فقط بدبختی مردم
حیف عمرمون که فقط با برجام و فرجام و رایانه و گرانی و کمبود و بی کفایتی گذشت
خوبه اگه نانو انرزی ازدیگرکشورهای منطقه ارزانتره پس حقوق هم به اندازه کشورهای منطقه بال ببرین
خدا پدر آقای احمدی نژاد را بیامرزه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کی گفته بیامرزه
شماکه ازاقای احمدی نزادانتقاد میکردین لطف بفرمایین شماخودتون چه دسته گلی به اب دادین ........خداپدرومادراحمدی نزادوبیامرزه حداقل دولت ایشان ازشماهاصدرصد بهتربود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما دیگه از اب گل الود ماهی نگیرید. هر دو مردم را به روز سیاه نشوندن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یکی از یکی بدتر
به نظر من ایشان همین دوسال هم نمانند و با یک خداحافظی مردم را خوشحال کنند هم به نفع مردمه و هم در باتلاقی که درست کرده است بیشتر فرو نمیرود. با تشکر
باید تمامی اقشاربه تنگ آمده از عملکرد ناکار آمد وبی کفایت دولت روحانی برای اثبات کننده عدم موفقیت وی در 5سال صدارت باوجودرفع تحریمها و آزادشدن
برادرمن هرمسولی سرکار بیاد اول بفکر خودش واطرافیانش است پس کجا آدم دلسوز که بفکر قشر پایین باشه
باید قبول کنیم که دیگه رفتیم توی رده بچه تنبلهای کلاس اقتصاد در دنیا و داریم با اونها مقایسه می شیم.
پریزدنت روحانی اگر با این کامنت ها خودت نهاد رئیس جمهوری را رها نکنی و نری واقعا باید برایت متاسف شد چون دیگه برای مردم ارزش نداری
من از عملکرد روحانی راضی نیستم و شاکی هم هستم ولی این دلیل نمی شود بگویم کار آقای احمدی نژاد درست بود!
چناب روحانی فقط ارزانی چیزهایی را که به خیالت ارزان هستند مقایسه نکن نگاهی هم به درآمدها بکن.
اخه برادر من شما که بهتر میدونید تو این مملکت مقامات ولی نعمت مردم هستند. پس برای چی عذر خواهی کنند؟
وزیر صنعت نمیتونه صنعتو اداره کنه میشه وزیر کار
مشکل از روحانی نیست مشکل از مردمه احتکار میکنند اجناس 4 برابر قیمت رفته بالا
تابناک در این شرایط نباید دنبال بهانه جویی از دولت باشه.یک جمله رو بلد کردن و اذهان رو منحرف کردن کار فارس و تسنیم هست از تابناک انتطار این جور مطالب رو ندارم.
در جریان دولت‌های نهم و دهم و در مدت هشت سال زمامداری محمود احمدی‌نژاد، اکثر شاخص‌های کلان اقتصادی ایران تنزل پیدا کردند؛ تابناک که این جمله رو اعتقاد داری چرا اون زمان محمودجونتون یک بار ننوشتی عذرخواهی کنه؟
واقعا که
خبر از دربدری مردم ندارد
قای روحانی فقط اینا بگم که مملکت دازی بلد نیستی برای مردم کار نمیکنی .حرفهای قشنگ میزنی برای مردم بعضی حرفات هم ادم شاخ در میارد .
به خدا از خوندن نظرات گریم گرفت
آّب و برق وگاز و تلفن وحق نفس کشیدن در فضای باز وعوارض جاده ها و مالیات شهرداریها ونان خالی بسیار گران حقوق های یک ملیونی و........همه رو ملت پرداخت میکنه ،تو یه خانواده سه نفره باید دو نفر فقط برا پرداخت قبوض کارکنه وبس ،کدوم آسایش ، کدوم خدمت به مردم؟
ما مردمانی هستیم... بازهم می رویم و رای می دهیم. هر بار با یک حقه ای ما را به میدان می کشند.
سلام. مدتی است رئیس جمهور در اکثر سخنرانی ها دست پیش را می گیرد ... و طلبکار است.
در مواردی از سیستم اجرایی کشور طلبکار است! علی القاعده ایشان خودشان باید پاسخگوی عملکرد سیستم اجرایی کشور باشد و اگر از مدیران خودش طلبکار است در جلسات متعدد و خارج از سخنرانی ها می تواند مطرح کند. اگر به نظر ایشان برخی از مدیرانشان نیاز به توپ و تشر در جمع را دارند، بهتر است از ادامه ریاستشان دست بکشند چون روال جاری، نتیجه نمی گیرند.
اولا اون عزیزانی که برای احمدی نزاد دعامی کنند وخودشان را از رای دهندگان روحانی معرفی می کنندیافیلم هوادار پشیمان رابازی می کنند یا واقعا همچون بسیاری از هموطنان فراموشکارند که در زمان دولت پاکدست نیز خیلی مدینه فاضله نبود.فقط تفاوت دورئیس دولت در این است که یکی بظاهر مردمدار است وهنوزدرنارمک می نشیند ویکی ساکن بالا شهر. ولنجک .خ ثارا...می نشیند ومردم را از بالا می بیند واز طیف زر و تزویر است
یعنی اگر فردا روحانی برود،جای او آدام اسمیت یا فوکویاما می اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
رئیسی می اید که نامش هم همین است
اکثرا میگن روحان باید معذرت خواهی کنه .یعنی چی؟
مملکتو نابود کرده حالا بگه معذرت میخوام
نه آقا به نظر بنده ایشون و امثال ایشون (احمدی نژاد)باید قانونا جواب بدهند و اگر قانونی در کار باشه .
حکمشون .................................................................................................
خدا میداند
پس معذرت خواهی واسع ما معنا نداره چون نفر بعدی هم یاد میگیره هر کاری بکنه آخرشم با یه معذرت خواهی تموم
نه آقا اینو ما قبول نداریم
من روی سخنم با کسانیست که به این آقا رای دادند. به توهینها و فحاشیهای این آقا در دوره اول ریست جمهوریشون نسبت به منتقدین اهمیت ندادید و آنرا نادیده گرفتید، حالا همگی چه آنانی که به او رای دادند و چه کسانی مه به او رای ندادند باید به گوش به سخنان منت گذاری ایشان بشینند.
چرا جرات نکرد تو تهران بگه
فکر میکنم جای طلبکار و بدهکار عوض شده.اگه امنیتی هم هست از سر همین ملته که هشت سال براتون جنگیدن.اگه ارزونی هست به خاطر همین مردمیه که حقوق ناچیز میگیرن ولی دم بر نمیارن.و البته خیلی هاشون هم بهت رای دادن
آقای روحانی کلیدو در بیار
ضن تشکر از مدیر فهیم و باشعور سایپا باور کنید من به شما افتخار می کنم. هیچ خودوریی جایی خودروی پراید شما را برام نمی گیره. اینهایی که به شما احترام نمی گذارند را ولشون کن. فقط ماشین پراید 18 میلیون تومانی چند سال پیش 25 میلیون تومان تمام شده است تمام چکهاش هم پاس شده است. فقط سندش را جندین بار پیگیری کردم هنوز به من نداده اند. لطف کنید بدهید.
سلام جناب روحانی... سر کوچه شما گوشت و مرغ ارزون نمیدن ما بیایم بخریم ؟!!
طاعات و عبادات قبول باشه
کشور همسایه میتواند کویت و عربستان و امارات و ... باشد نه افغانستان . ما انقلاب نکره ایم که شما بیایید و ما را با عراق و افغانستان و ... مقایسه کنید .
در کجای دنیا کارگر 100 دلار درامد داره . وای بر ملت ما
از رفتار روزانه مردم در محل کار ، طرز برخورد همکاران و سبک مواجهه فامیل و در و همسایه طی 30 سال کار به این نتیجه رسیده ام : هر کس کار می کند و به دیگران احترام می گذارد ، نادیده گرفته می شود و خواری می بیند ؛ و هر کس حق دیگران را پامال می کند و مسئولیت نمی پذیرد ، قدر می بیند ؛ تو سری زن ، سرور می شود و خدمت گذار ( واژه ای که احمدی نژادیان به گند کشیدند ) ،
رييس جمهور درست ميگويد ما در مقايسه با أفغانستان عراق يمن سوريه سومالي بنگلادش
وضع خوبي داريم ما نبايد با توجه به توان مديران خود را با كره جنوبي و يا اروپا مقايسه كنيم
دوستان عزيز از فرمايشات جناب آقاي روحاني دلگير نشويد چون كشور ما تنها كشور در دنياست كه در آن سخن ماليات ندارد.
امیدوارم مردم ایندفعه با عقل و منطق کسی یا راهی رو انتخاب کنن نه با احساسات بخصوص احساس خطر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هرگز دیگر رای نخواهم داد
آقای روحانی هم مثل اینکه دچار هاله نور شده. میگفت ابرها نگاه میکنن اگر کویر باشه نمیبارن!
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
همه آقایان دچار هاله هستند !!!!
اینکه میگن سیر از گرسنه خبر نداره .سواره از پیاده
اینجا خودشو نشون میده
مسیولین ومردم
رئیس جمهور . شما حتی به رئیس بانک مرکزی هم نمی توانی خط مشی دهی که ایشان تمام بازار را قفل کرده و حتی به مصوبه های هیت وزیران هم رد میکند . تجارت مردم خوابیده مردم در یاس و نامیدی وایشان با تعدادی مجلسی کار می کند .چگونه دولتی هستی
به علت این حقوق های ناچیز باید به امریکا پناه ببریم .شاید فرجی حاصل شود
آقای روحانی هم مثل اینکه دچار هاله نور شده. میگفت ابرها نگاه میکنن اگر کویر باشه نمیبارن!
نخير ايشان دچار هاله نور نيست بلكه سطح علمي ايشان در اين سطح است و بس و يا ما را نادان فرض كرده
منتظر نتایج ظلم به مردم باشید
حالا که اقای روحانی می گه ارزانیه . بهتر هر دلار رابه یک میلیون تومانبرسانند تا قیمت 1 لیتر بنزین بشود.0.1 سنت .تا ارزان ترین های دنیا یکجا در ایران جمع شود . یا شاید بهتر است هر دلار رابه 100 میلیون تومان یا بیشتر برسانند.تا دیگه همه چی توی ایران مجانی بشه. ادم از پر رویی دولتمردان شاخ در میاره .....
آقای روحانی هر وقت جیبش خالی میشه یا احساس میکنه داره خالی میشه دست میکنه توی جیب مردم و هر چی میخواد برمی داره ... داد ما درمیاد میگه آقا شاکر باشید همه اش رو که برنداشتم ...
ناشناس ۲۹ /۱۰ /۹۷ اگر اهل فکر کردن ومطالعه میبودی میدانستی که شروع بحث برجام در زمان اقای احمدی نژاد ششماه قبل از انتخابات با مینجیگری کشور عمان شروع شده بود اول دانستن بعد نظر دادن امیدکه بخوانی
برو دبی ببی اب مفتی برق نصف قیمت عربستان ببین پانزده ملیون جمعیت ده ملیون مهاجر ببین اوضاعشون ...شرم بر دولت
روحانی: مردم زحمات را ببینند و شاکر باشند؛
آقای رئیس‌جمهور! حرف‌تان را اصلاح و از مردم عذرخواهی کنید/ حاضرید حقوق مردم را هم اندازه کشورهای منطقه بدهید؟
اووووه چه انتظارا ...
این چه حرفیه که میزنید، عذرخواهی، واه واه واه چه حرفها؟
ما که همه چیزمون درست بوده عذرخواهی از چی؟؟؟
جالبه!! این بابا 5 ساله مملکت رو معطل یه قرارداد استعماری کرده و الانم تورم 200% داریم و شاهد این سخنان نغز و شکایت خود شما هستیم بعد شما هنوز از دولت قبل دارید داستان می نویسید؟؟! آقا اونا اصلا قاتل، دزد ، بی کفایت!! بابا بسه دیگه. واقعا شما الان منتظر جواب روحانی هستید در حالیکه خودتون هنوز از دولت 5 سال قبل حرف می زنید؟! اینطوری مطمئن باشید نه این مملکت روی آرامش رو می بینه نه هیج مسوولی پاسخگو میشه!!
الان اگر قرار باشه بين روحاني واحمدي نژاد بد وبدتر انتخاب كنيم حتما احمدي نژاد (بد) خواهد بود و روحاني (بدتر).....
اگر درآمد کشورهای همسایه را داشته باشیم حق با رئیس جمهوراست،در اخبار دیدم نوشته بود ثروتمند ترین مرد جهان در صف همبرگر ارزان ایستاده بود و قیمت همبرگر را 8دلار نوشته بود که به نرخ ارز آزاد چیزی حدود 90هزار تومان می شد که در ایران قیمت هر غذای متوسط به بالا را 22هزار تومان حساب کنیم ،یک وعده ناهار خانواده 4نفره می شود.بله اگر در دوبی کار کنیم و در ایران خرج کنیم ایران ارزان است ولی کارمند ایرانیم که میانه حقوق ما در حدود1700000تومان است که حدود160دلار می شود و در آمریکا پول 20همبرگر ارزان می شود و برای 10روز دیگر باید به مراکز پخش غذای رایگان رفت.
40 سال تحریم 40 سال عقب گرد 40 سال استرس 40 سال وعده اینده بهتر 40 سال کمک به مردم بی چشم و روی دیگر کشور ها و اینک اینده که به صد سال پیش بر می گردد
آقای رئیس جمهور همه مردم مثل وزران شما حقوق و مزایای 20 میلیونی نمیگیرند و همزمان عضو چند شرکت نیمه دولتی نیستند که سالانه صدها میلیون پاداش بگیرند
آقای رئیس جمهور بفرمائید ما با 20 میلیون ریال دریافتی چه کنیم؟
آقای رئیس جمهور که در دولت یازدهم فقط به انتقاد از طرح های دولت احمدی نژادمی پرداخت از جمله طرح مسکن مهر یارانه ها و غیره می پرداخت خودشان پاسخ دهند در مدت شش سال چه طرحی برای خانه دار کردن مردم ارائه داده اند در زمان دولت احمدی نژاد اگر ارز گران شد ایشان اعلام کردند باید مابه التفاوت قیمت ارز به صورت یارانه به مردم داده شود ولی مجلس به ریاست آقای لاریجانی جلوی این طرح را گرفتند ولی آقای روحانی در هر سال مجوز گران کردن انرژی را صادر می کنند ولی چرا یارانه مردم را اضافه نمی کنند ؟ جوابش ساده است چون برای اختلاس ها کم نیاورند در بحث اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان زمانی که وزیر برای پاسخگویی در مجلس استیضاح شد چرا رئیس جمهور محترم وزیر را مجبور به استعفا نمودند بیمارستانی که در زلزله کرمانشاه تخریب شد که توسط همین دولت افتتاح و از پیمانکاران تحویل گرفته شداگر می دانستند که مشکل دارد چرا از پیمانکار تحویل گرفتند و....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی