بازدید 25708
هزار و پانصد و چهل و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

امام‌ جمعه قم: حوزه در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد/یارانه نقدی چه کسانی با اجازه مجلس حذف می‌شود؟/ایرانی‌ها در کدام کشور‌ها بیشتر خانه می‌خرند؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ نوبخت: برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند/تأکید یک مقام نظامی بر حضور جدی دلسوزان در فضای مجازی/بیانیه هیأت رئیسه خبرگان در حمایت از پیام‌رسان داخلی/ و ... که رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 17 January 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نوبخت: برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند

معاون رئیس جمهور: برنامه‌ریزی کردم که پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها را در جمع مردم مناطق مختلف در نقاط مختلف کشور باشم تا برای رفع مشکلات آن‌ها تدبیری بیندیشم. این سؤال برای من بوده که چگونه می‌توانم در طبقه دهم ساختمانی در تهران بنشینم و برای مردم کپرنشین مناطق محروم کشور برنامه‌ریزی کنم. برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند و هیچ حسی نسبت به مردم محروم ندارند؛ قطعاً عذر چنین مدیرانی را می‌خواهیم. بعد از پایان این دولت هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کنم؛ امیدوارم در آخرین سال‌های کاری ام بتوانم خدمتی به مردم انجام دهم، چون هر چه داریم از مردم است.

تأکید یک مقام نظامی بر حضور جدی دلسوزان در فضای مجازی

امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش در دومین گردهمایی بسیجیان کوی‌های سازمانی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت جمعی از خدمت‌گزاران نیروی هوایی ارتش در حادثه هواپیمایی ۷۰۷ تأکید کرد: باید همه دلسوزان نظام، مخصوصا جوانان بسیجی وفادار و با ایمان در فضای مجازی حضور جدی داشته باشند و به مقابله با حرکات دشمن بپردازند. / ایسنا

سلیمی‌نمین: هاشمی عملگرا بود نه سوپر چپ

سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در گفت وگو با امید کرمانی‌ها به خبرآنلاین گفت: خیلی‌ها بعد از فوت آقای هاشمی می‌خواستند با ذکر نیکی‌ها، ایشان را بدرقه کنند. منتها از این مسأله سوءاستفاده شد. سوءاستفاده برخی به حدی بود که گویی هیچ کسی حافظه تاریخی و درک درستی از مسائل ندارد. در واقع این افراد برای پنهان کردن ضعف‌های خود و دنبال کردن اهدافی خاص از آقای هاشمی به طور افراطی آنقدر تعریف و تمجید‌ها کردند که دیگر صدای همه درآمده است. قبول ندارم که آقای هاشمی سوپر چپ بود؛ بنابراین، این صحبت که «آقای هاشمی در مجلس اول رویکرد چپ رادیکال داشت و طرفدار اقتصاد دولتی بود» بر ماهیت شخصیت او منطبق نیست. البته آقای هاشمی شخصیتی عملگرا داشت.

امام‌جمعه قم: حوزه در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه از نظر اقتصادی در بدترین شرایط خود قرار دارد، بودجه حوزه‌های علمیه به یک‌سوم کاهش پیداکرده است. آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در جلسه همایش مدیران و معاونان تبلیغ مدارس علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: توسعه تبلیغ و ارائه مباحث اخلاقی از نیاز‌های مهم جامعه است. وی افزود: توجه به اخلاق و تقوای روحی در بین مبلغان علوم دینی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است، ارتباط مبلغان حوزه علمیه با معارف، ادعیه و قرآن باید مستمر و همیشگی باشد، خود‌سازی شرط مهم اثرگذاری تبلیغ در بین طلاب است. آیت‌الله اعرافی ادامه داد: طرح آشنایی طلاب با منظومه کلان اندیشه اسلامی در دست تدوین است و امید می‌رود طلاب در ایام تعطیل تابستان نسبت به این طرح توجه ویژه داشته باشند، شناخت آسیب‌های اجتماعی رمز ورود مؤثر حوزه در کاهش این معضلات است، وظیفه اصلی حوزه در قم بهبود وضعیت فرهنگی این شهر مقدس است. امام‌جمعه قم با اشاره به کاهش ملموس بودجه حوزه علمیه ابراز کرد: حوزه از نظر اقتصادی در بدترین شرایط خود قرار دارد، بودجه حوزه‌های علمیه به یک‌سوم کاهش پیداکرده است. مدیران و اندیشمندان حوزوی باید نخبگان تبلیغی حوزه را کشف و در مسیر پرورش استعداد‌های آن برآیند.

آیت‌الله جنتی: چرا برجام را آتش نزدید؟

رئیس مجلس خبرگان خروج آمریکا از برجام را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها بدتر هستند یا اگر هم بدتر نباشند، هم بهتر نیستند، اظهار داشت: برخی خیال می‌کنند آمریکا که از برجام کنار کشید، می‌توانند به اروپایی‌ها تکیه کنند، در حالی که اروپایی‌ها امروز و فردا می‌کنند و کاری به نفع ما نخواهند کرد. وی، سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم، افزود: باید از مسئولین گله کرد که چرا این کار را نکردند و در نهایت هم باید این کار را بکنند.

سردار اشتری: متهمان اقتصادی را از هر جای دنیا برمی‌گردانیم

سردار حسین اشتری که برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش به این جزیره سفر کرده بود، در حاشیه این مراسم و در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران، در خصوص مبارزه با اخلالگران در حوزه ارز اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی، افرادی که در این مدت اخلال ایجاد می‌کردند در حوزه اقتصادی شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند. وی افزود: اقدامات پلیس در آرامش بازار ارز و سکه خیلی موثر بود و امیدواریم با این افراد مواجه نشویم، ولی اخلالگران اقتصادی بدانند که پلیس با اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد آن‌ها را شناسایی می‌کند و بر اساس هماهنگی قضایی آن‌ها را تحویل قانون خواهد داد. اشتری گفت: کسانی که مرتکب جرم می‌شوند، این را بدانند که در هر کجای دنیا که باشند بالاخره تحت تعقیب پلیس خواهند بود و ان‌شاءالله این‌ها شناسایی می‌شوند و به کشور بازگردانده خواهند شد.

بازداشت تعدادی از اعضای سابق شورای شهر اشتهارد

رئیس شورای شهر اشتهارد تأیید کرد، تعدادی از اعضای سابق شورای این شهر بازداشت‌شده‌اند. محمد صفری در گفت وگو با مهر با اشاره به اینکه افرادی که بازداشت‌شده‌اند اعضای سابق شورای شهر اشتهارد هستند، اظهار کرد: برخی اعضای دوره چهارم شورای شهر اشتهارد دستگیر شده‌اند. وی در ادامه با تأکید بر اینکه شهردار سابق اشتهارد دستگیرشده بود، گفت: افرادی که دستگیرشده‌اند مربوط به پرونده شهردار سابق هستند. رئیس شورای شهر اشتهارد با تأکید بر اینکه طبق حسابرسی‌ها و بازرسی‌های انجام‌شده تخلفات محرز شده است، گفت: اداره اطلاعات و سازمان بازرسی به این پرونده ورود کرده‌اند.

بیانیه هیأت رئیسه خبرگان در حمایت از پیام‌رسان داخلی

هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در پایان پنجمین جلسه مشترک خود در دوره پنجم با صدور بیانیه‌ای بر لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کردند که در بخشی از آن می‌خواینم: در اهمیت فضای مجازی ونقش آن درتمدن سازی ـ به تعبیر مقام معظم رهبری ـ تردیدی وجود ندارد؛ لذا از وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و همه دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود، به طور فعال در جهت ساماندهی این فضا و مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن، چاره اندیشی نموده و برای بومی‌سازی آن و تقویت شبکه ملی اطلاعات و نیز رصد و مقابله با شبکه‌های معاند و غیر اخلاقی، گامی اساسی بردارند. همچنین پالایش و تهدیدزدایی و فرصت سازی در فضای مجازی بویژه اعمال قانون در مرزبانی و حفاظت دیجیتالی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را در نظر داشته باشند. در پایان تأکید می‌کنیم که میزان حمایت دولت از پیام رسان‌های داخلی باید به میزان حمایت از یک پروژه ملی باشد؛ از این روی، لازم است حمایت‌های ویژه و حداکثری از پیام رسان‌های داخلی صورت گیرد.

سردار جلالی‌: می‌توانیم اینترنت ایرانی ـ اسلامی داشته باشیم

سردار غلامرضا جلالی در حاشیه نشست مشترک هیأت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با تبیین مسائل مطرح در این نشست گفت: دبیرخانه خبرگان و کمیسیون‌های ذیربط، دغدغه‌ها و مطالباتشان را درباره موضوعات و نگرانی‌های مردمی مرتبط با حوزه فضای مجازی جمع بندی کرده بودند که در این نشست تبیین شد و مسئولان ذیربط میهمان نیز توضیحات لازم را بیان کردند. وی افزود: یکی از نکات مهم که در جمع بندی اکثر نمایندگان مطرح شد نگرانی از نبودن کنترل و تسلط دستگاه‌های داخلی بر شبکه‌های اجتماعی بود و موضوع مهم دیگر نفوذ و تهدید‌هایی است که از شبکه‌های اجتماعی خارجی علیه کشورمان مطرح است. سردار جلالی گفت: در حوزه مرتبط با مسئولیت بنده تلاش کردم نمونه‌های موفقی از الگوی حکمرانی بر فضای مجازی را که در کشور‌های دیگر نیز ایجاد شده است ارائه دهم و پس از آن آسیب‌ها و تهدید‌ها در این زمینه علیه امنیت ملی را تبیین کردم. وی افزود: در این نشست اعلام کردم که ما می‌توانیم اینترنت ایرانی- اسلامی داشته باشیم چنانکه اروپایی ها، چینی‌ها و دیگر کشور‌های دنیا برای خود حریم زیرساختی، موضوعی و معنوی تعریف می‌کنند و این ضرورت جدی و اساسی برای کشور ما نیز وجود دارد که امیدوارم به آن به طور جدی پرداخته شود.

عدم توفیق واردات در توقف گرانی گوشت

رئیس شورای تأمین دام کشور: شرکت پشتیبانی در بحث شبکه توزیع و عرضه این محصولات به بازار توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، حواله‌های دستگاه‌های مختلف چندان موفقیتی نداشتیم، زیرا عرضه این حجم از واردات نتوانسته منجر به کاهش قیمت گوشت در بازار شود. تنها راهکار برای کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار، ایجاد پایگاه‌های عرضه مستقیم گوشت قرمز وارداتی با نرخ‌های تنظیم بازاری است. لازم به یادآوری است که پیش از این رئیس جمهور در دیدار با استانداران با اشاره به قاچاق دام زنده و مصائب واردات گوشت گرم به کشور، تأکید فراوانی به ارتقای سطح کنترل مرز‌ها و نظارت موثر بر مدیریت دام زنده در استان‌های مرزی برای مبارزه با قاچاق کرده بود.

کاهش۳۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری بخاطر تامین هزینه پرداخت یارانه‌ها!

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اعلام این خبر گفت: در بودجه سال ۹۸ شورای عالی استان‌ها بودجه مستقل خواهد داشت. در تلاش هستیم بحث کاهش بودجه شورای عالی استان‌ها در بودجه سال ۹۸ برطرف شده و این لایحه اصلاح شود. حدود ۸۰ درصد از شهرداری‌های کشور در پرداخت حقوق کارکنان خود مشکل دارند. طبق آخرین آمار دولت ۲۸۵ هزار میلیارد تومان بدهکار است که از این مبلغ حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان به مؤسسات عمومی غیر دولتی مانند شهرداری‌ها بدهکار است که نزدیک ۴۵ هزار میلیار تومان آن مربوط به شهرداری‌هاست.

ترور پوتین خنثی شد

صربستان اعلام کردند، یک عضو داعش را که قصد ترور ولادمیر پوتین در این کشور را داشت دستگیر کرده است. روزنامه الشرق الاوسط به نقل از پلیس صربستان خبر داد «ارمین الیبشیچ» را به همراه مقادیری سلاح و مواد منفجره در شهر «بازار» صربستان دستگیر کرده است. این روزنامه به نقل از گزارش سازمان اطلاعات صربستان خبر داد این فرد ۲۱ ساله قصد داشت این سوء قصد را همزمان با سفر رئیس‌جمهوری روسیه به صربستان و در اعتراض به جنگ روسیه علیه داعش انجام دهد. /اعتمادآنلاین

راه‌کار خشن چینی‌ها برای غلبه به خشم!

جوانان چینی استرس و عصبانیت خود را در اتاق خشم خالی می‌کنند. آن‌ها در این اتاق لوازم الکترونیکی، وسایل منزل، بطری‌ها و مانکن‌های مختلف را خرد کرده و می‌شکنند تا تنش‌هایشان کم شود. این اتاق مجهز به چکش و چماق است و شرکت کننده‌ها می‌توانند خشم‌شان را روی وسایل از کار افتاده خالی کنند. / خبرآنلاین

هزار بازنشسته از مسئولیت کناره‌گیری نکرده‌اند

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون جوانان مجلس و یکی از طراحان اصلی آن، بااشاره به گذشت بیش از ۴ ماه از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و روند اجرای آن و همین‌طور اقدامات مجلس برای نظارت بر اجرای قانون، گفت: در بیش از ۶۰ درصد موارد، قانون منع به کارگیری بازنشستگان اجرا شده است. طبق برآورد‌هایی که داشته‌ایم، حدود ۱۰۰۰ بازنشسته که شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند، هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکرده‌اند که طبعا باید توسط نهاد‌های نظارتی، بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد که این کار انجام شده است. /تسنیم

یارانه نقدی چه کسانی با اجازه مجلس حذف می‌شود؟

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، پیرو انتشار مطلبی با عنوان «تخلف دولت در پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان+جزییات» توضیحات زیر را منتشر شد. در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، دولت پیشنهاد اعطای یارانه صرفاً به خانوار‌های نیازمند جامعه را ارائه نموده بود که البته این پیشنهاد دولت با موافقت و تأیید مجلس محترم شورای اسلامی همراه نشد. در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نیز دولت در تبصره ۱۴لایحه بودجه پیشنهادی مجدداً اجرای تکلیف قانونی مندرج در برنامه ششم توسعه کشور را از طریق تفویض اختیار به استانداران برای حذف سه دهک بالای درآمدی دراستان‌ها و تعیین مصادیق مصارف و با توزیع مجدد آن در همان استان پیشنهاد نموده است، لذا در هر دو سال اجرای برنامه ششم توسعه، دولت به وظیفه خود عمل نموده است، اما اجازه قانونی برای اجرا را نداشته است. ایرنا

فشار برای خداحافظی کارلوس سرانجام جواب داد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بعد از جام ملت‌ها رفتنی است، چون در داخل ایران این فشار برای رفتن وجود داشت و دارد. در هفته جاری کارلوس در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره حرف زد و کد‌هایی گفت. او از این گفت که از ماه جولای سال ۲۰۱۸ این نظر وزارت ورزش بوده که قراردادش تنها تا پایان جام ملت‌ها تمدید شود. ️او نگفت، اما منظورش این بود که توافقش با فدراسیون فوتبال این بوده که تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ قطر قرارداد بندد. وقتی کی روش تأکید کرد نظر وزارت ورزش این بوده یعنی روی فدراسیون فوتبال این فشار وجود داشته که او در تیم ملی نماند. /خبرورزشی

ایرانی‌ها در کدام کشور‌ها بیشتر خانه می‌خرند؟

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: ️در داخل کشور آگهی‌های فراوانی با هدف ترغیب ایرانیان به خرید ملک در خارج از کشور منتشر می‌شود، اما نکته مهم این است که فعالیت برای فروش خانه به ایرانیان در خارج از کشور غیر قانونی است و مشاوران املاکی که دارای جواز کسب و پروانه فعالیت هستند، چنین اقدامی را نمی‌توانند انجام دهند. ️اقبال ایرانیان به خرید ملک در ترکیه، گرجستان، قبرس، ارمنستان و البته اسپانیا بالاتر از سایر نقاط است و در نتیجه فعالیت برای جذب مشتری در این نقاط نیز بالاست. از ابتدای سال جاری تا کنون ایرانی‌ها هشت هزار واحد مسکونی در ازمیر خریداری کرده اند. ارزان‌تر بودن قیمت ملک در خارج از ایران نسبت به داخل ایران خصوصا تهران، برخی را به این نتیجه می‌رساند که بهتر است در خارج از کشور ملکی بخرند.

محمد بن سلمان برادرش را بازداشت کرد!

در حساب کاربری توئیتر العهد الجدید آمده است: محمد بن سلمان برادرش بندر بن سلمان را بازداشت و او را به مادرش فهده آل حثلین ملحق کرد که در «ابها» در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

اعتراف به وجود اشتباه و فساد در واگذاری‌ها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: بسیاری از واگذاری‌ها درست نبوده؛ شرکت‌ها به خاک سیاه نشستند. محمدی: در برخی از جا‌ها بیت المال به هدر رفته است. خیلی از واگذاری‌ها به اهلش صورت نگرفته و به خصولتی‌ها و غیر اهل واگذار شده به طوری که شرکت بعد از واگذاری به خاک سیاه کشانده می‌شود. / خانه ملت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۶۱
اقای اشتری از کجا باز میگردانیم؟اروپا؟کانادا؟امریکا؟استرالیا؟مصر؟عربستان؟برادر عزیز مفسد و اخلالگر اقتصادی بهتر از شما به توان ما اشراف دارد.اجازه در رفتن ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
هزار بازنشسته ای که به قانون تمکین نکردن باید دادگاهی شوند و جریمه های سنگینی ازشان اخذ شود و تمام فعالیت های گذشته شان مورد بازرسی قرار بگیرد زیرا حتما از مدیریت خود استفاده هایی میکنند که حاضر به ترک مدیریت نمیشوند. ضمنا مدیران منابع انسانی اداراتشان هم اخراج و جریمه گردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
برای حل مشکلات کشور پیشنهاد میکنم

مردم را کم کم و تدریجی و به صورت روزانه در دسته های 100 تایی تیرباران کنید اینجور بعد از مدت 2 سال کل مشکلات حله میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
وزارت پزشکان و وزیر مستعفی بیاد توضیح بده بودجه غول آسا وزارت بهداشت رو چی کرده که هنوز مثل سال 1366 پزشک پذیرش میکنیم و تعداد افزایش نیافته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
بیشترین درآمد ها در ایرانن:
پزشک متخصص بیش از 1 میلیارد.
وکیل پایه یک بیش از 500 میلیون
دندانپزشک بیش از 100 میلیون
سردفتر دار بیش از 80 میلیون
پزشک عمومی بیش از 30 میلیون
پرستار بیش از 8 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
تا میتونید گیاه گلدانی پوتوس بگیرید و در اتاق های خانه تان قرار دهید. گیاه بسیار مقاومی هست فقط دقت کنید در هفقته فقط 1 بار به آن آبد دهید و خاک آن هم سبک باشد و آب را به راحتی عبور دهد. این گیاه مقاوم مقادیر زیادی اکسیژن تولید میکنه و باعث میشه تا بسیاری از علائم خواب آلودگی و خستگی در منازل که ناشی از کمبود اکسیژن هست از بین بره. گیاه رو سعی کنید از مراکز پخش نهال بگیرید و نه گل فروشی ها چون گل فروشی های سطح شهر اکثرا گران فروش هستند قیمت هر گلدان از این گیاه بسیار عالی تقریبا 25 تومن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
دلار 4200 تومان باید برداشته بشه چون موجب رانت و فساد میشه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
دوست عزیز .چرا باید مخلوق خدا را اعدام کنید . چرا وقتی علم برای رفع هر مشکلی راه حل داده باید از آفریده خدا با اعدام حل کرد مردم را فقیر نگه داری بعد دستش را قطع کنی . مردم را بیسواد بار بیاوری بعد اگر از سر بیسوادی کاری کرد اعدامش کنی چرا باید مردم را ملامت کرد . آیا خداوند انیانها را تا سن بیست و چهل و پنجاه آفریده با با یک حرکت ناهنجاری بخاطر فشار و جبر جامعه و عدم توسعه عدالت اعدام کرد . راه حل علمی دارد که در حیطه طرح بحث و سایت نیست قابل بیان نیست
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
گیاه پوتوس گونه های مختلفی دارد تکثیرش هم با قلمه راحت هست البته در فصل بهار و تابستان بهتر جواب میدهد این گیاه را چند سال پیش خریدم و در منزل خیلی هم زیبا هست . بهر حال برای گریز از فضای سیاسی پیشنهاد خوبی برای کاربران بود دستت درد نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
حوزه اول بیاد توضیح بده نتیجه ی بودجه ای که هر سال داره از بیت المال دریافت می کنه چیه ؟؟
این که تعدادی طلبه برن اونجا با مسکن و غذای مجانی درس بخونن و حقوق ماهیانه هم دریافت کنند و در نهایت فوج فوج به وزارتخانه ها و ادارات دولتی به عنوان مشاور فرهنگی وارد بشن ؟؟؟
این همه طلبه که از حوزه بیرون آمده اند چه تاثیری در صیانت از فرهنگ یا رشد معنویت جامعه داشته اند ؟؟
چرا این بودجه باید پرداخت بشه و این همه طلبه فارغ التحصیل بشن ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
تا میتونید سعی کنید آدم های منفی رو از زندگیتون کنار بزارید و خودتون هم اصلا به خبرهای بد گوش نکنید و تا دیدید کسی میخواد شروع به آه و ناله کنه سغی کنید با آوردن بهانه ای موجه سریع از اون محل دور بشید و دیگه پشت سرتون رو هم نگاه نکنید.

خریدهاتون رو بیشتر سعی کنید از فروشگاه های زنجیره ای انجام بدید.

تا حد ممکن سعی کنید سوار اتوبوس، مترو و تاکسی نشید و مسیر های نزدیک رو پیاده برید و مسیر های متوسط را از دوچرخه استفاده کنید و برای مسیرهای دور از خودرو شخصی یا تاکسی دربست استفاده کنید

تا میتونید ازمواد حاوی شکربه خصوص نوشابه، بیسکوییت، آب میوه و .... رو از غذاتون حذف کنید

تا میتونید میوه های رو از غذاتون حذف کنید و به جاش از سبزیجات پرورش یافته در خانه خود یا در یک گلدان کوچک استفاده کنید. دوستان میزان ویتامین های موجود در یک گوجه چندین برابر ویتامین های موجود در سیب، گلابی، موز، هندوانه و سایر میوه های شیرین هست

مواد شیرین ده ها برابر کوکایین اعتیاد آور هستند و پس از مدتی شما را معتاد به خود میکنند و دچار افسردگی خواهید شد حتی اگر این مواد میوه یا توت یا خرما باشد بلایی که این مواد بر سر شما می آورد غیر فقابل جبران هست و باعث اضافه وزن، اعتیاد، افسردگی و عدم احساس سیری خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اگر پدرم سردفتر بود الان امتیازش را به من ارث میزاشت تا ماهی حداقل 100 ملیون اونم از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر در می آوردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
تشکر از اینکه برای فارغ شدن از فضای سیاسی پیشنهاد خوبی جهت داشتن نهال پوتوس دادید وکه چند سال پیش خریدم و با مرور زمان تعییر رنگ‌میدهد و تکثیرش هم آسان هست . نیاز به افتاب زیاد هم‌ندارد . متشکرم .چند گونه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
دوست عزیز

هیچ وقت به خاطر اون چیزهایی که نداری یا چیزهایی که دیگران دارند ناراحت نباش و حسرت نخور

در زندگی به هر چیزی که نیاز داشته باشی خدای متعال به نحوی اون رو در مسیرت قرار میده و اصلا نیازی نیست براش خودت رو به سختی بندازی. حسرت درآمد 100 میلیونی اون سردفتر رو هم نخور

شما در زندگی افراد ثزوتمند نیستی اما من میدونم چقدر مشکلات اخلاقی و بیماری های عجیب و غریب
دارن و شاید شما اگر جات رو برای یک روز با اونها عوض میکردی از آرزوت پشیمون میشدی
ناشناس
| Australia |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
بنا بر یافته های علمی مال و سرمایه میراث مناسبی برای فرزندانمان نیست. سرمایه اجتماعی و سرمایه طبیعی کالاهای کمیاب آینده می باشند. بنابراین برای تضمین زندگی فرزندان از غارت منابع طبیعی با مصرف گرایی صرف بپرهیزیم و به هم نوع خود احترام گذاشته و مهربان باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
تویی که می گی گل بخرید برا ما که خونه نداریم گلو بزاریم کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
گیاه پوتوس سمعی است و برای کودکان و زنان مضر است .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
دادش در این شرایط کی حرف از زن و بچه حامله زد

عشق فقط زندگی مجردی

بی دغدغه، راحت، نمیخواد به فکر پوشک و شیر باشی و نه دغدغه های عجیب بزرگ کردن بچه در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
راستی از قیمتهای جدید خودرو چه خبر .وزارت خانه است یاروابط عمومی سایپا و ایران خودرو
یا اما م زمان چه خبر است ....یک کشور با این وسعت با این جمعیت کم.بالاترین فساد دینا دنیا را داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
یه لوزالمعده کوچک و یه رحم کوچکو این همه سرطان و بیماری
حوزه اول بیاد توضیح بده نتیجه ی بودجه ای که هر سال داره از بیت المال دریافت می کنه چیه ؟؟
این که تعدادی طلبه برن اونجا با مسکن و غذای مجانی درس بخونن و حقوق ماهیانه هم دریافت کنند و در نهایت فوج فوج به وزارتخانه ها و ادارات دولتی به عنوان مشاور فرهنگی وارد بشن ؟؟؟
این همه طلبه که از حوزه بیرون آمده اند چه تاثیری در صیانت از فرهنگ یا رشد معنویت جامعه داشته اند ؟؟
چرا این بودجه باید پرداخت بشه و این همه طلبه فارغ التحصیل بشن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
کمتر از 10 درصد طلبه ها وارد کارهای اداری و دولتی میشن و البته خوبه بونید دوست عزیز که زندگی طلبه های متاهل عمدتا فقیرانه و متوسط به پایینه حداکثر شهریه ای که به طلبه ها میدن به خیلی از حقوق حداقلی یک کارگر کمتره و همین طلبه ها با کمترین توقع مناسبتهای تبلیغی با هیچ چشمداشتی ساکشون رو بر میدارن میرن تبلیغ منصفانه حرف بزنیم برادر من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
پس اون چندین هزار نفر که به استخدام وزارتخانه ها و ادارات دولتی در امدن و کارشون فقط اقامه ی نمازه فقط ده درصد جمعیت روحانیونه ؟؟؟؟
پس چقدر روحانی داریم !؟
کافی نیست ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اگه به دانشجویان هم همین مقدارهزینه که به طلبه
را بدهند یک عدالت نسبی تواین زمینه ایجاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
وضعیت فعلی حوزه با فلسفه وجودی اش در زمان تاسیس180 درجه فرق کرده و این مجموعه با دریافت حقوق از دولت به یک سازمان تقدیر کننده از مسئولان تبدیل شده در صورتیکه این نهاد در بدو تاسیس بعلت تامین بودجه توسط مردم وجه انتقاد ی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اصلاً چرا حوزه باید از منابع کشور بودجه بگیرد ؟ مگر حوزه در طول صدها سال عمر خود از حکومت ها بودجه گرفته که حالا بگیرد ؟پس استقلال مالی حوزه ها کجا رفت؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
چرا حوزه را در سیستان و بلوچستان نمیسازید تا هم به آبادی آنجا کمک کنند هم دفع بلا. این همه زمین بایر داریم بدهیم این عزیزان از آنها پول بسازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
این حوزه علمیه چرا باید از بودجه کشور پول بگیرد
ناشناس
| Australia |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
عامو فقط اون حقوق ناچیزی که می گیرن نیست! برید ببینید تو قم مدارس بچه هاشون و مرکز خریدهاشون که بهشون بن می دن و... رو هم دارن، چرا از اونا کسی حرف نمی زنید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
کمتر از 10 درصد طلبه ها وارد کارهای اداری و دولتی میشن و البته خوبه بونید دوست خوب درس خوندن که نشد شغل انتخاب کنند.من خودم یه روحانی میشناسم که کچ کاره خیلی هم تمیز کار .میکنه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
چرا باید اصلا شهریه بگیرند مگه به دانشجوها شهریه میدهند اگر تخصص حوزه مورد نیاز جامعه هست حود جامعه باید هزینه را بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
جالبه روحانیون کمترین حقوق رو می گیرند اما با کمال توجه بهترین بیمه و بن خرید کالا و امکانات نظیر مسکن رایگان بدون پرداخت قبض اب و برق رو دریافت می کنند و طلاب بعد از چند سال صاحب خانه و مسکن میشند !!!اصلن تولید حوزه چی هست که باید مشمول بودجه کشور بشه ؟
ناشناس
| France |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
سیستان و بلوچستانی ها سنی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ده درصد طلبه ها صاحب شغلن و زندگی مناسبی دارن
.؟... میخوای همه ادارات کارکنانشون رو اخراج کنند بجاش مشاور فرهنگی بیارن
قضیه گوشت هم جالب شده.از یکطرف با یارانه وارد میکنیم.از طرف دیگر از مرزها قاچاقی خارج میشود.بنظر میرسد برای مقابله با قاچاق ارزاق بازگشت کوپن اجتناب ناپدیر میباشد.زودتر فکر کنید و تصمیم بگیرید پیش از انکه مایحتاج ضروری از کشور خارج شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
دوست عزیز تا دلار به قیمت واقعی نباشد . حقوق و دستمزد و قیمت کالاها در ایران مطابق کشورهای همسایه نباشد همین اوضاع را باید تحمل کنیم . اگر هر کالای که فیمت ان در داخل بالا باشد از مرزها وارد میشود اگر گران باشد صادر نخواهد شد چون در بیرون مرزها ارزانتر هست پس این توازن را با قیمت واقعی دلار باید ثابت نگه داشت . مواظب باشید خاک قاچاق نشود
بنده دستور میدهم مسولان رسیدندگی کند
خدا رو شکر این فضای مجازی هست و مسئولان چالشی پیدا کرده آمد! عیب نداره انتخاباتی هم هست از خجالتتون درمیام!
بررسی مغز دو گروه از افراد که در آنها یک گروه در خانواده های فقیر و گروه دیگر در خانواده های ثروتمند پرورش یافته بودند تفاوت های آشکاری در بخش هایی از مغز بین این دو گروه را نشان داد.

در هر حال افراد فقیر همیشه تصمیمات اشتباه بیشتری میگیرند و این اشتباهات هم به دلیل فقر در اکثر موارد جبران ناپذیرند و نکته جالب این هست که 100 درصد مجرمین در تمام جوامع دنیا از خانواده های فقیر به اجتماع وارد میشوند.

فقر قابل ریشه کنی نیست و دارای چرخه انتقال ارثی هست اما یک راه آسان برای پیشگیری و از بین بردن چرخه انتقال آن وجود دارد و آن هم این هست که خانواده های فقیر و متوسط از نظر مالی دست از خودخواهی برداشته و زاد و ولد نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
گپس حتما سرمایه دارهایی که از این مردم فقیر خوردن و پوست کلفت شدن زاد و ولد کنن و آقازاده ها با سگهاشون بیفتن به جون بچه های طبقه متوسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
راجع به خودت چی فکر میکنی؟ فکر میکنی پولداری یا فقیر؟ اصلا تعریف فقر و پولداری رو میدونی؟ به اندازه بیل گیتس ثروت داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ناشناس 1919 ، تو خودت دچار فقر مغزی هستی
چرا دولت اجازه میدهد عده ای بی درد امنیت مردم را در سطح شهر از بین ببرند؟؟
واقعا وقتی سگهای اینها زن و بچه مردم را تکه پاره کردند آنوقت به فکر قانون گذاری می افتند ...
حوزه که دنبال اخلاق و تقوی روحیست،دنیا و اقتصادی رو میخواد چیکار. فعلا اونی که برجام و آتیش زده ترامپه!
نمی دانیم چگونه از این همه زحمات شبانه روزی دولتمردان سپاس و تشکر وقدر دانی کنیم.زبان الکن و کلام قاصروقلم را توان نوشتن سطوری که نشان دهنده میزان تشکر و مراتب قدردانی ما از مسؤولان باشد نیست.مطمئنا کشورهای دیگر جهان به اینکه ما اینهمه در خوشی وشادمانی ورفاه زندگی می کنیم به ما حسادت می کنند وآرزو می کنند روزی آنها هم دولتمردان و مسؤولین و نمایندگان پارلمانی مانند کشور ما داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
خوش بحالت که در این دوران به دولت روحانی انتقاد در همین در حد نوشتن را داری میدونستی از دهه ۶۰ تا هفتاد حتی انتقاد به گرانی جرم‌بود . انتقاد در سیاست که دیگر برای مردم عادی مقدور نبود این فضای انتقاد فقط با هزینه دادن اصلاحات انجام شد . قدرش را بدان . به عقب بر نمیگردد . تا میتونی انتقاد کن منتها یک ویشکو کوچیک هم به مسئولان دیگرهم بزن بد نیست
یک گیاه کوچک سودش از اکثر مسئولین بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
با این کامنت به علف خرس که بی خاصیتترین گیاهه هم توهین شد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
حتی علف ها هم که شما به آنها میگید بی خاصیت در هر روز نزدیک به 2 لیتر گاز اکسیژن تولید میکنند و به ادامه زندگی سایر موجودات کمک می کند. به جز انسان و گوشتخواران هر جانداری در روی این کره خاکی بسیار سودمند هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
بهتره با چیزای مضر مقایسه شون کنی.
پیشنهاد میکنم یارانه دو سه دهک رو قطع کنین بدین به حوزه مطمئنم ثوابش واسه اونایی که یارانشونو قطع میکنین میدین حوزه خیلی زیاده، عوضش اون دنیا خدا هزار برابر بهشون میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
خخخخخ
داداشتم من
| United States of America |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
شما هم بیایین در این اجر اخروی سهیم باشین
حقوق ماانه خودت رو کاملا بدین به حوزه
در ضمن
برین حوزه کار مجانی کنین
براشون نون درست کن
غذا درست کن
لباسهاشونو بشود
جارو بکش و تعمیرات مختلف انجام بده
کار کن و کار کن و کار کن
صدها برابرش در اون دنیا بهد ثواب میدن
بسم اله
از الان برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
در تایید 855 حخ
سئوال- ایا حوزه در زمان امام هم از دولت بودجه میگرفت؟ حوزه قبل از انقلاب با چه بودجه ای اداره میشد ؟
اصلا چرابایدحوزه علمیه بودجه دولتی داشته باشد. تا قبل از انقلاب افتخار حوزه ها به دولتی نبودن ومستقل بودن بوده است. ولی الان اعتراض به کاهش بودجه دولتی دارند . علی برکت الله
آقای نوبخت بعد از چند دهه از طبقه دهم نشستن خسته شدن هوس کردن برن ببینن کپر نشینی به چی میگن!
حوزه چه چیزی تولید میکنه که اقتصاد بخواد ؟
پس چون واگذاری ها موفقیت امیز بود ماشین سازی تبریز را هم واگذار کردند ۰
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
حتما ظرر میداد و و با قیمت ناچیزی با شفافیت بی نظیری انتقال داده شده است مثل بقیه کارخانجات و زمین وجنگل و آب و صحرا!
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اول املای ضرر را یاد بگیر تا ببینیم چی میشه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
هنر دیگری جز تصحیح املا نداری.
این اینتر نت و کم و تند نویسی این خطاهای املایی را ایجاد میکند
بازم خدا به این آقای نوبخت خیر بده اول بازنشستگی اولا قول داده از تبصره ها برای ادامه خدمت استفاده نکنه و ثانیا بره از جنس مردم بشه انشاالله!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
از جنس مردم شدن اسان نیست
حوزویان آستین بالا بزنن کار کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
.میفرمایید بروند لوله کشی و راننده تاکسی و فروشندگی مغازه و....یعنی مثل بقیه مردم؟بعدا اگر سختی کشیدند چطور به بقیه توصیه کنند روزی یکوعده پیاز اشکنه بخورید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
کاملا درسته
اگر دارن تبلیغ دین خدا را می کنند از خداوند هم باید طلب مزد داشته باشند نه از بیت المال
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اشکال اینکار چی هست بروند کار کنند کشاورزی . بنایی و نجاری و خیاطی و راه سازی . تولید محصولات در کارخانجات ولی در کنار ان کار در ساعت که فارغ از کار شدند به تبلیغ خودشان بپردازند . نمیشه که فقط بگویند کار ما یدی نیست لسانی هست . هر که شعارش را میده عمل هم بکند
ناشناس
| Italy |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
روحانیون اهل سنت علاوه بر وظایف دینی شغلی هم دارند قبل از انقلاب یکی از بهترین تعمیرکاران چرخ های خیاطی یک روحانی بود و چند نفر زیر دست ایشان کار میکردند
ناشناس
| Italy |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
مگر مولایمان حضرت علی علیه السلام کار کشاورزی نمیکردند؟
اقای نوبخت ما گوشمان دارز هست باشه هر چی شما فرمودین مگه میشود شما از جنس ما نباشی فقط شما وامثال شماها وقتی سوار خر ابادی شدین کسی رو نمیشاسین یادتون میره کی بودین وواسه چی مردم شما رو اون بالا نشاندن تا همجین روزای شما سروران به ریش ما بخندین و سوار مرکب های انچنانی خانه انچنانی حقوق انچنانی وفرزندان دلبندتان در خانه شیطان بزرگ امریکا بانداری زندگی کنند
اقایان قسم به هرچه که میپسندید مسئولان خیلی سعی کردند که اینترنت و شبکه های مجازی ایرانی و اسلامی و محدود درست کنند ولی خب چکار کنند نمیشه اقا ن م ی ش ه
حاجی اقا بوجه حوزه چند صد ملیارد شده بخدا ما هم نگران شما وبوجه حوضه ها هستیم حاضریم اندک یارانه ای که به ما میدهن از خیرش بگذریم ما رو بخیال ما عوام هستیم.کسی برای ما تره خورد نمیکند
بدلیل اینکه مسکن در کشورهای خارج بسیار ارزانتر از ایران است ایرانی ها ترجیح می دهند در خارج مسکن بخرند. در ایران بدلیل اعمال قدرت در سوداگری و تحمیل قیمتهای نجومی و چند برابر قیمتهای واقعی کسی حاضر به خرید نیست و همه می دانند که توجیهات افزایش قیمت مسکن در ایران تماماً غیر واقعی و فقط برای کلاهبرداری و چاپیدن مردم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
شمادوست عزیزمثل اینکه همینطورکتره ای مطلب میفرمائیدبادلارده دوازده هزارتومان هیچکجای دنیامسکن به ارزانی اینجا نیست ، چرامافکرمیکنیم اگرحرف نزنیم تصورمیکنندلالیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
منم می خوام برم مریخ خونه بخرم یا بالای ابرا چون برا هیچ جا پول ندارم
فعلا چند ساله که خاوری به ریش ملت میخنده.
خودتون انتخاب کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
کدوم خطایی انتخاب کرده من که نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
غلط کردیم
مگر بقيه كشور در رفاهند كه حوزه از كمبود بودجه گله مند است؟ وضعيت مدارس كشور به لحاظ در حال تخريب بودن ساختمانها، گرمايش و سرمايش ، و ..... بسيار نامطلوب است و دانشگاهها هم وضع چندان مطلوبي ندارند. مگر بزرگاني چون آيت الله طالقاني ،طباطبايي ، مفتح و ..... در قصر درس خواندند؟ حوزه ها مثل قديم بايد با خمس و زكوات و سهم امام اداره شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
هر چه زودتر حوزه ها را از دولت جدا کنند به نفع خودشان هست اگر اینکار را نکنند بضر خودشان تمام میشود علتش این هست که اگر میخواهند بودجه بگیرند لاید از دولت ها چه قبل از رسیدن به قدرت و چه بعد از آن باید حمایت کنند .‌هر اتفاقی که میفتد باید جوابگو باشند آلان گرانی و بیکاری خود حوزه ها هم دخیل هستند چون هر روز در رسانه ها و مساجد میگویند کشور مشکل ندارد . کشور ۴۰۰ سال پیشرفت کرده
اینهمه سال که بودجه ی خوبی داشتید در مسیر اعتلای فرهنگ چه کردید که در شرایط حاضر انتظار بودجه کافیددارید... بدون شک تربیت نسل انقلاب تربیت حوزه واقعی هستدبا اهداف متعالی... اون زمان بعید بدونم بودجه ی هنگفتی به حوزه اختصاص پیدا میکرده..
لطفا شماره حساب اعلان کنید تا یارانه هامونو براتون بریزیم
پیرمردی در روستایی با پسر خود و یک اسب پیر از مال دنیا زندگی میکرد که تنها منبع درآمد وی همان اسب بود که با آن هیزیم جمع میکرد.

روزی اسب پیرمرد فرار میکند. مردم روستا همه میگین چه پیرمرد بدختی چقدر بدشناسه حیونکی

بعد از مدتی اسب پیرمرد با گله ای از اسب های وحشی به نزد پیرمرد بر میگرده. مردم روستا میگن عجب پیرمرد خوش شانسیه. ما چقدر بدشانسیم

روزی پسر پیر مرد میگه بزار این گله اسب هایی که گیرمون اومد رو رام کنم. سوار یکی از اسب ها میشه و از قضا اسب رم میکنه و پسر بیچاره به زمین میوفته و پای او میشکند

مردم روستا میگن چه پیرمرد بدبختی چقدر بدشانس . چون یک فرزند داشت آن هم علیل شد

جنگی در میگیرد و پادشاه کشور برای جمع آوری نیرو سربازان خود را به همه جا میفرستد تا جوانان سالم را برای جنگ به خدمت بگیرند و چون پسر پیرمرد پایش شکسته نجات میابد و در این جا باز مردم میگم چقدر پیرمرد خوش شانس بود

و داستان ادامه دارد

هیچ وقت در زندگی خود به نظر مردم و اینکه اونها چطور فکر میکنند توجه نکنید و سعی نکنید شبیه بقیه مردم باشید. همیشه زندگی خودتون رو داشته باشید و اون چیزی که خودتون و عقل و منطق میگه صحیحه رو انجام بدید اما به خاطر نظر مردم کاری رو انجام ندید یا از انجام اون منصرف نشید


آنچه در طول تاریخ باعث متمایز شدن و پیشرفت برخی افراد شده این بوده که آنها سعی کردند راه درست رو خودشون پیدا کنند نه اینکه دنباله رو بقیه باشن
قال نوبخت:
برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند و هیچ حسی نسبت به مردم محروم ندارند....
داداش کدوم مسئول ،کدوم مردم؟؟؟؟
بر چه اساس این همه طلبه پذیرش کردید که حالا در تامین معاش آنها با مشکل روبرو شوید بفرمائید وجود این افراد در پیش برد فرهنگ کشور چقدر موثر بوده عده ای را مدرک حوزوی دادید کسانیکه هیچ تخصصی نداشتند حالا هم مانده اند با اینها چکار کنند این چه منطقی است که کسی از دستگاهی برای اقامه نماز حقوق دریافت کند و از تمام مزایای آن دستگاه استفاده کند تصور کنید کارکنان آن دستگاه در مورد این افراد چگونه فکر می کنند خدا می داند عین حقیقت است تابناک لطفا سانسور نکن اگر قصد اصلاح داری
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
هر چند هزار نفر یک پزشک نیاز دارد . هر چند هزار نفر یک روحانی نیاز دارد . وقتی پذیرش روحانیون زیاد شود هیچ راهی ندارند که به هر صورتی شده آنها را در صنایع دولتی بکار بگیرند . چون صنایع کوچک و متوسط خصوصی هیچ وقت یک روحانی را استخدام نمیکنند چون کار انها در تولید هست .بنابراین اگر به همین امار باشد پس باید صنایع دولتی را به بخش خصوصی ندهند چون بیکار میشوند
شما لطفا جلو قاچاق سازمان یافته دامها را که روزانه بصورت گله گله از کشور خارج می شود دستگیری فراریان پیشکش! بیچاره مردمی که دیگر توان خرید چربی هم ندارند و باید گوشت قرمز را در رویا و پشت ویترین ها ببینند.
یارانهٔ دهکهای پنج ،و شش ،و هفت ،را قطع کرده ،و میکنند ؟ در این رابطه کسی پاسخگو نیست ؟ برای دریافت یارانه باید مانند گداهای سامرا ،هر هفته ،و هر ماه به سازمان هدفمندی؟ یارانه بروی ،و گردن کج کنی که آیا بشود ،و یا نشود ؟ علت را داشتن یک واحد آپارتمان ۸۰ عنوان میکنند ،حال این آپارتمان چه عمری داشته باشد ،و کجا واقع شده باشد مهم نیست ؟ گویی حضرات انتظار دارند همهٔ ملت حاشیه نشین باشند اگر چه بعضی حاشیه نشینها عرف ،و آداب آنرا دارند ،و کارهای مربوط به حاشیه نشینی که ده برابر حقوق یک بازنشسته درآمد دارند را انجام میدهند ،فرهنگ هر کسی محل زندگی آنرا تعیین میکند ؟ با هیچ معیار قانون ،و عرف ،و شرعی ،حذف یارانهٔ من مطابقت ندارد ،اما بیش از دو سال است پیگیری میکنم ،و به نتیجه ای نرسیده ام ، زیرا پاسخگو ، وجود ندارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
اصلا یارانه حق مردم است که به تک تک هر ایرانی تعلق می گیرد.
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
اون صحبت نفت روی سفره برای خصوصی سازی بقیه فرآورده های نفتی و کارخانه ها بود.
ولی رایانه باید به انسانهایی تعلق بگیرد که بیکار و یا کم در آمد هستند و آنطور که دستشان دراز نباشد.
کشوری که اقتصاد با ثباتی ندارد ، ایرانی ها فقط با تبلیغاتی که برای انها می کنند می روند خانه می خرند انجا
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
خانه خریدن در کشور های همسایه را هر کسی میتواند حدس زند.
۱.بخاطر حفظ ثروت است که در تورم ایران نابود میشوند
۲.امکانی برای خروج از کشور است ،چون خطر جنگ را همه حس میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اگر در افغانستان بخرند ثباتش از ترکیه بیشتر است
خطاب به المان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
جنگ را ما ۲۰ سال است که داریم می شنویم و کسی جرات پیدا نکرده
!!!!!
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
همین ۲۰ سالی که در انتظارش نشسته ایم دلیل بر توانایی وقوعش است من اینجا در آلمان ۳۰ ساله زندگی میکنم و کسی در انتطار جنگ نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
اره دلیل بر توانایی است که ملت را شرطی کنند برای امتیاز گیری از ایران
ولی این دفعه را دیگر کور خواندن
!!!!!!!
اخرش هم خودت رهبری ورود می کنند
دادن پول نقد انهم با شدت تورم هم مبلغ یارانه تغییری نکند . هر چه زودتر ماهی دو هزار تومان از همه مردم در دادن یارانه کم کنید تا بعد از مدت دو سال به صفر برسد سپس همین‌مبلغ یارانه نقدی را به تولید برگردانید . پول نقد دادن به مردم باعث بیماری و فساد اقتصاد هست .‌جمع کردن پول نقد از دست مردم‌راحت نیست مگر با گران کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
تو چقد ساده اقایان بعد هدفمندی 120 هزار میلیارد درامد داشتن چی میگی یک چهارمشا به مردم میدن
واگذاری شرکت ها باید در بورس عرضه شود هر کسی که پول بیشتری داده بهش واگدار میشود حالا امکان دارد این شرکت خریدار خارجی باشد حالا سوال این هست آیا شرکت های خارجی اجازه خرید را دارند . آیا افراد ثروتمند داخل کشور که در دایره جناحی نیستند اجازه خرید دارند . کسی پاسخ دارد ممنون میشم .
تو مجلس آتش زدند . آقایان عاشقان قدرت !
اگه بودجه حوزه رو با سایر نهادها مقایسه کنید بعد میفهمید که چند هزار درصد رشد کرده ؟؟؟!
جناب امام جمعه محترم قم من از سال ۹۵ نتونستم حق امتحانات رو از اموزش ک پرورش بگیرم فکر نکنم نهادی باشه که ۲ سال تاخیر در پرداخت داشته باشه ؟! بودجه اموزش پرورش ۳۷ درصد بودجه کشور بوده حالا شده ۹ درصد این یعنی ۲۸ درصد دارن نهادهای موازی فرهنگ کشور از حق دانش اموزان و معلمان این کشور می گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
آموزش پرورش را دریابید
قراره یارانه ۳ دهک قطع بشه بدون شک اولین اولویت شما عزیزان هستید ، جناب حداد هم مدعی هستند که زبان فارسی در خطر استرو ۸۷۰ میلیارد تومان کفاف بنیادهای انها رو نمیده ؟!
خاوری را به ایران بر گردانید مابقی پیش کش
جناب همتی لطفا دلارهای کشور رو مفت به دلالان ندهید ، خیلی ها هستند که خونه زندگی خودشون رو به دلار تبدیل میکنندو تو ترکیه و گرجستان و ... سرمایه گذاری میکنند
یک ماه پیش آقای روحانی گفتند که اگر میگویید اف ای تی اف نباشد عواقب نپدیرفتن انرا هم بمردم بگویید من میگویم اگر برجام را آتیش زدید بعدش چی میشود . اصلا برجام را برای چی امضا کرده بودیم . برای بدست آوردن از حق غنی سازی صلح امیز هسته ای بود . دوباره میخواهیم این حق گرفته شود . یک مشکلی وجود داره که اصلا معلوم نیست برای چی امضا شد چرا دارد از بین‌میرود بعد چی میشود . چرا ملوانان غربی در همان روز امضای برجام دستگیر شدن کمی کیج کننده هست . یعنی همه ش سیاسی شده غاقبتش معلوم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
برجام فقط پول هدر کردن بود و بدتر کردن اوضاع
بگيد برخی موسسات چه دردي از مردم دوا مي كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
از مردم هیچ!
ولی کسانی که به خاطرشون بودجه می گیرند خیلی از دردهاشون دوا می شه !
دلم سوخت برای بهار دختر 10 ساله ای که در پارک لواسانات توسط سگ های دو آقا زاده تکه پاره شد
این دختر در میدان جنگ نبود در یک پارک در وسط تهران بود
دلم سوخت برای شوکی به او وارد شده برای زجه ای که پدر و مادرش میکشن اینجا ایرانه اینجا سرزمین اسلامه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
تصورش هم سخته
جامعه ی ایران به کجا داره می رسه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ضجه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
پولدارها همه کار می کنند و مظلومین نابود می شوند...کو اسلام؟
سند برجام‌را با یک کبریت ببرید تا پیشنهاد دهنده طرح آتیش بزنند ما از این مشکلات راحت بشیم . تا دعوای بین ایران و امریکا و اروپا در دیگر موصوعات اختلافی حل نشود همیشه از چهل سال پیش به همین منوال بوده . در ایام عقد قراداد برجام طرفین علاقه ای در حل یا ورود دیگر موصوعات اختلافی نخواستند وارد شوند یعنی طرف غربی پیشنهاد داده بود ولی آقای طریف گفته بودند ما ورود پیدا نمیکنیم فقط برجام بنابراین قابل حدس زدن بود که ان اختلافات سیاسی همیشه خواهد بود . انشالاه یک راه حل عقلایی پیدا میشود . ببینند صلاح کشور در چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
عقلایی اینست که فعلا با ترامپ نمیشود معامله کرد.او موشکها و رسمیت شناختن اسراییل را در نظر دارد که در واقع با دادن موشک دستهای خود را بالا برده و اجازه میدهیم هر گروهک تروریستی کوچک مثل داعش در کشور همسایه تمامیت ارضی ما را تهدید کند.ولی هشداری که بارها داده شد اینکه بیخود تنشها را افزایش ندهند و ازمایشات و شهر های موشکی را در بوق و کرنا نکنند و ارام به کار توسعه صنایع دفاعی بپردازند که متاسفانه باز رعایت نشد و حساسیت و اجماع جهانی برانگیخته شد.دقیقا همانکاری که در صنعت هسته ای اتفاق افتاد و اجماع جهانی علیه ما ،ما را وادار به عقب نشینی در موضوع هسته ای نمود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
منظور آقای جنتی از اینکه مسئولین قرار بود برجام را آتیش بزنند چیست؟
مسئله این نیست که خانه در خارج ارزان است. مسئله این است که دلار در ایران ارزان است. با این دلار ارزان نفتی که هنوز بسیار کمتر از قیمت واقعی اش است، باید هم واردات رونق بگیرد و صادرات نابود شود و دلار نفتی ما با سوبسید زیاد به ملت داده شود که بروند همینطور بریزند در جیب ترکیه و گرجستان و غیره. این دلار ارزانهمه چیز را نابود کرده و در نهایت خاکستر بجاخواهد گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
دلار ارزان است؟ با همين قيمت الانش بيچاره شديم ، به نظر شما قيمتش چند بشه خوبه كه شما راضي بشي؟
من به این نتیجه رسیدم 98 درصد مسئولان هر حرفی که میزنند حساب شده و برای منافع خودشان میباشد
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان

چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
حال اگرسازنده بودند ،میشد یک چشم را بست!
این می نویسم که مسئولین بخونند و اقدام کنند، دزدی و فساد ‌روز به روز بیشتر می شه اگه کسی داشته باشه دست به این کارها نمی زنه به فکر این مردم باشید تا دیر نشده ، کشور رو با ده سال یا بیست سال قبل مقایسه کنید چی شده ، عاقبت چی می شه خیلی ساده است تو این شرایط سخت برای شماها هم مدیدیت این کشور سخت خواهد شد تمرکز روی داخل بگذارید
مقابله با امریکا هزینه دارد و این هزینه فقط مردم میدهند مسولان ذره ای از این سختی را ندارند با خانه های شمال شهر و حقوق های بالا و امکانات فزاوان
مسول محترم حوزه ها. وضعیت اقتصادی اکثر مردم ایران خراب است. فعلا با اقتصاد مقاومتی گذران کنید تا فرجی شود
مطمئن باشید اگر مردم دو عدد نان در خانه داشته باشند یکی را به حوزه خواهند داد، لااقل آن بخش مذهبی جامعه که جمعیت بسیاری است شاید بشود گفت اکثریت بزرگی از جامعه، ولی به شرطی که مردم ببینید روحانیون وارد بازی های سیاسی نشدن، مردم وقتی روحانیون را با خودشان بدانند از آنها حمایت میکنند. مشکل از جایی شروع شد که بعضی آقایان فکر کردند به جای اتکا به مردم بروند و این کارخانه و آن کارخانه را از دولت بگیرند و سودش را خرج حوزه کنند. خرج حوزه به طور سنتی بوسیله مردم داده شده و باید به روال سابق برگردد
امان ازوقتی قدرت وفساد دریک جامعه ای نهادینه بشه
شمااگه میتونیدرشوه گیرهارابگیرید تامامجبورنشیم برای انجام شدن کارهامون مجبوربه رشوه دادن بشیم ،برگردونن اختلاسگرهاپیش کش ،الان چندروزپرایدم روکه دزدیده بودن پیداکردم خودمامورنیروانتظامی گفت فکرکردی به همین راحتی ماشین بهت تحویل میدیم ،یک تعدادزیادی برگه دادازاینهاکپی بگیربرام بیاروبرویکشنبه بیا،خدایاخودت به مارحم کن
باید حوزه بررسی کند که چه شده که مردم دیگر کمک نمی کنند که باید از دولت کمک بگیرد سهم امام و خمس و زکات و غیره را اکثرا نمی پردازند
برجام رو کسی باید آتش بزنه که ادعا کرده بود.
ایرانیهاهرچه اشتباه کنندبندرت درسرمایه گذاری درخارج ازکشوربی گداربه آب میزنند، ازکشورهای نامبرده توسط آقای خسروی ترکیه واسپانیادارای ثبات اقتصادی وارزش سرمایه گذاری دارد سایرکشورها متاسفانه توسط فریبهائی که بوسیله سودجویان صورت میگیردباعث خریدملک توسط ایرانیها شده البته ارمنستان ازتمام این کشورها عقب مانده تراست وسرمایه گذاری اگرهم بشود توسط ارامنه مقیم ایران میشوددرهرحال متاسفانه بدلیل بی ثباتی اقتصادی وقوانین خلق الساعه درکشورماکه مثلا یکروزمیگوینداگرکسی ملک داشته باشدچه بروزش میآورندوغیره سرمایه گذارداخلی بجای سرمایه گذاری دروطنش وایجاد اشتغال مجبور به خارج کردن سرمایه ازمملکت وایجاد شغل برای غریبه ها میشود که چیزخوبی نیست ولی بایستی قبول کردسرمایه داربایدجائی سرمایه گذاری کندکه شب باآرامش بخوابد وترس ازفردانداشته باشد
برخی با امریکا میخوابن روزا برا ما میگن مرگ بر امریکا
البته وضع مردم هم در بدترین شرایط اقتصادیه
اگر حوزه بودجه می خواهد این خمس هائی که مردم میدهند باید به صندوق دولت برگردد.
1- آقای نوبخت شما یکی هیچ شناختی از اوضاع مردم ندارید و حرفهایی که میزنید مشخص میکند شما نباید مسئول باشید در این کشور تنها کارامدی شما برنامه ریزی برای حذف یارانه است و بس
2- سه دهکی در کار نیست از این به بعد هر کی در فرمانداریها و بخشداریها پارتی داره مال کدوم دهک باشه جزء یارانه بگیران خواهد ماند و هرکی پارتی نداره فقیر یا غنی جزء سه دهک حذف شده خواهد بود از فردا ترافیک لابی برای ماندن در لیست یارانه بگیران گرم خواهد شد و دیدن دوست و آشنا و فامیل یا کسی که در فرمانداریها یا بخشداریها باشه یا اونجا آشنا داشته باشه گرم خواهد شد
حوزه چرا خودش را به دولت وابسته کرده که حالا با کاهش بودجه دچار بحران شود؟
سلام، جناب أقاي نوبخت فكر ميكنم ابتدا بايد بانيان اين بدبختي و گرفتاري براي مردم را بشناسيم و مردم را از گزند أنها دور نگهداريم ، آنهايي كه مسبب سواستفاده از بيت المال توسط سود جويان هستند ، با بي برنامه گي فرصت سوءاستفاده افراد فرصت طلب را فراهم أوردند، بستر حقوقهاي نجومي را ايجاد و حتي از ان دفاع كردند، در بودجه بندي بخش عمراني و اشتغالزا را فداي بخش جاري و پرداخت حقوق و تامين حقوقهاي نجومي كردند، با ندانم كاري و تصميمات ابن الوقتي اعتماد جامعه را از بين بردند، با عملكرد خود باور نسل جوان را از بين بردند و با بي تدبيري و اظهار نظر ها و تصميمات غير كارشناسي علي الخصوص در بخش اقتصادي سفره مردم را تنگتر و فقر را در كشوري كه سراسر نعمت است براي أنها به ارمغان أوردند، در بخش پولي و بانكي عجيب ترين تصميمات را اتخاذ كرديد كه منجر به كاهش شديد ارزش پول ملي و هرج و مرج در بازار ارز و همچنين واردات و صادرات و تراز پرداختها شده كه اگر يك دانشجوي ترم اول اقتصاد سه واحد درس اقتصاد كلان را پاس كرده باشد از اتخاذ چنين تصميماتي خودداري ميكرد، در نظام پرداختها انچنان بي برنامه گي ايجاد شده كه با هيچ فرمولي نميتوان انرا ترميم كرد و كمترين اثر ان اختلاف و شكاف عميق طبقاتي شكل گرفته است ،......پس سرور گرامي به قول قديمي ترها ما را به خير تو اميدي نيست پس شر مرسان، اگر خاطر مبارك باشد يكي از سايتها نظر سنجي انجام داده بود و اينكه رفتن كدام مسئول ميتواند از مشكلات كم كند و اكثريت بسيار بالايي از بي برنامگي در رنج بودند، و اينكه جنابعالي در مقابل دوربين صدا و سيما از كليه مسئوليتهاي خود استئفاء داديد، ولي جناب أقاي واعظي آنرا تكذيب كرد، و در اين بين حداقل فرمايش يكي از اين عزيزان كذب بوده كه حضرتعالي از اثر زيانبار گفتار كذب بر اعتماد مردم واقف هستيد، و راستي بياد دارم فرموده بوديد ميخواهيد به تدريس در دانشگاه بپردازيد، اين هم خواهش حقير است كه از اين امر صرف نظر بفرماييد چون دانسته هايي كه شما انرا در اقتصاد كشور بكار بستيد تجربه موفقي نبوده كه بتوان انرا به دانشجويان و نسل اينده مديران منتقل نمود، علي الخصوص دانشگاههاي معتبر كه ممكن است اميد به اصلاح را هم از بين ببرد، و فرموديد به همه جاي مملكت ميخواهيد سر بزنيد كه اين امر براي ديدن نتيجه عمل تيم ناموفق اقتصادي بسيار خوب است، تا نقطه عطفي در تصميم گيريها و مراجعه به افراد كارشناس و توانمند باشد، برادر گرامي از بي برنامه گي ها و تصميمات يك سونگرانه اندكي به نون نوا رسيدند ولي به أحاد مردم ضربات سختي وارد شد، چه كسي خود را مسئول رنج و ألام وگرفتاري، خجالت سرپرست خانواده، مشقات، فقر، بزهكاري و معضلات اجتماعي ناشي از فقر ، توزيع ناعادلانه امكانات ميداند، سرور گرامي هنوز فرصت داري اگر ميخواهيد ادامه مسئوليت بدهيد از همين الان به فكر اصلاح و برگرداندن تصميمات نادرست كه شما هم دخيل أن بوده ايد، باشيد، خيلي زود چون ممكن است فرصت جبران نداشته باشيد، و اگر اراده اي در اين خصوص نيست ، به نظر ميرسد هر چه زودتر جايگاه را به اشخاص توانمند و با برنامه كه بتواند مرهمي بر درد و الام مردم باشد بسپاريد و منتظر پايان دولت نمانيد و سرمايه و پتانسيل و منابع كشور را هدر ندهيد و هزينه بيشتر به مردم تحميل نفرماييد، برادر بزرگوار همه ما فرمايش شهيد چمران را بخاطر داريم كه در پاسخ ارجحيت تقوي و يا تخصص گفتند، اگر تخصص لازم را كسي نداشته باشي عين بي تقوايي است كه مسئوليتي را بپذيرد، بزرگوار اميد است مطالب عنوان شده تلنگري به همه ما باشد تا در روز حساب شرمنده مردمي از خود گذشته و فداكار نباشيم،
حوزه که ادعا می کرد از دولت بودجه نمی گیره چطور شد
برای بیکاری نخبگان فکری نمی کنید؟ اصلا برنامه ای دارید ؟ تا کی بی توجهی تا کی؟
امضا برجام اهداف زیادی داشت و شاید همه آنها محقق نشده باشد. ولی خروج از برجام هدف اقتصادی داشت که این هدف محقق شده است و آقای ترامپ داره پزش را میده. آنها که میگویند آتش بزنیم مشکلی نیست آن خارج شدن با آتش زدن هر کدام آثاری دارد که احتمالا خواهید دید
وضعیت اقتصادی حوزه ها و مردم در چهل ساله دوم انقلاب درست خواهد شد، ایشالله.
اقای جنتی گفته انها برجام پاره کنند ما اتش میزنیم عملی نشد بخاطر تعدد مرکز تصمیم گیری وقدرت درایران است باید اگر بخواهیم مشکلات کشور رفع کنیم باید مکز تصمیم گیری را یگ کاسه کنیم با حذف مقام اجرایی کشور از ریاست جمهوری به نخست وزیری با حضور گسترده رهبری در اداره مملکت چاره ساز است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ناشنا جان . از همان گفتمانی نیستی که نظریه پردازی میکرد و میگفت با دادن پول نفت فقیر نخواهیم داشت . حالا هم نظریه پردازی میکنی از نطام ریاستی به پارلمانی تغییر کنی . ابزار این تحقق پارلمانی که احزاب هست چی میشود نکنه فقط با انتصاب میخواهی بهش برسی . لوازم کار دمکراسی مردم هستند در صورتی در گفتمان شما فقط مردم در صف انتخابات معنی داره نه عزیرم اشتباه میکنی . بیشتر مطالعه کن اینترنت که ارزانه از کتاب هم ارزانتره
حوزه نباید از دولت بودجه بگیرد.....از بزرگوارانی که خمس وزکات مردم در اختیارشان هست باید تامین بشوند
مدیر حوزه های علمیه لطفا هر طلبه در سراسر کشور یک میلیون بدهند سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی دامداری صنعت و...کنید ضمن تحصیل وتدریس همانند دیگر مردم کار کنید مشکلاتتان بر طرف می شود
این وطن دوباره وطن شود.
اصلا هیچ روحانی از مشکلات مردم سخن نمیگوید .مردم در وضع خیلی بدی هستند .
امام جمعه عزیز مردم سالهاست که در وضعیت بد اقتصادی هستند ،کاش ی بار هم شده از مردم می گفتید کسی دغدغه حوزه را ندارد
حرف حق را زدند چون با داشتن تلگرام باعث گمراهی خودم شده است . امروز کلیپی روی تلگرام‌بود که طالبان دختر خانم افغانی را تو چاله داشتند سنگسار میکردند و فریاد محمد رسوالاه و میگفتند . هر چه زودتر ببندند فکر من درگیر چنین اتفاقاتی نمیشود این فیلم نمدانم دروع هست یا نه بطور کلی بهم ریختم . خداییش کلا از ریشه ببندید .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
گناه تلگرام نیست که فقه اسلامی
سنگسار دارد و عده ای هم آنرا اجرا کرده اند.
نوبخت: برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند؟
خوبه والاه.
من از وقتی که شنیدم حوزه مشکل اقتصادی دارد خیلی نارحت هستم دیگه برام قابل نحمل نیست که ما در ناز و نعمت باشیم و حوزه مشکل اقتصادی داشته باشد می خوام از شدت اندوه خودم را بکشم
مگر دانشجویان برای تحصیل از دولت کمک هزینه می‌گیرند؟ یک وام دانشجویی هست که باید تا ریال آخر تصفیه بشود و برای آموزش رایگان هم که چندین سال تعهد خدمت دارند. حوزه هم مثل دانشگاه.
والا اونهایی که سه شیفت کار میکنند هم تو خرج خودشون موندند
گناه من چیه که من یک نفر کارمند با یه نفر بچه نمیتونم برای خونه گوجه پیاز بخرم اما بابام کارگر بود با 5 تا بچه همه جور میوه و گوشت میخوردیم بعد شما برو برجام رو پاره کن
شایسته سالاری
مگر این طلبه ها کار نمیکنند . سوال دوم: چرا این طلبه ها دوره اموزشی و سربازی ندارن در حالی که حتی نخبگان کشور باید دوره اموزشی بگذرونند؟
چرا دولت حقوق خانوارها را مطابق خط فقر تعیین نمی کنه غیراز کارمندان و کارگران و بازنشستگان گروهی هم بی سرپرست هستند لا اقلش این بود که به دختران و زنان بی سر پرست مخارجشون را می داد تو این وضعیت بد اقتصادی اونا باید چکار کنن چه گناهی کردند حالا کارمندان و کارگران و بازنشسته ها دردشون به دلشونه ولی یه خدا وکیلی یه خانواده با دو سه تا دختر و حقوق بازنشستگی پدر چکار باید بکنه اجاره خونه و بیکاری و مخارج بالا و... کوفت و خرج دیگه چرا بفکر بانوان ایرانمون نیستند کاش یه رزمنده یه فرمانده از زمان جنگ می امد از ناموس ایران دفاع می کرد جای باکری ها و همت ها زین الدین ها و باقری ها اگرچه خالیست ولی هنوز اقا محسن هست سلیمانی هست صفوی هست اینا را می خواهید چکار کنید چرا گذاشتین دور بیفتند از دولت و اقتصاد نظام مگه اینا نبودند که در دفاع از ناموس این مملکت در کنار برادراشون ایستادند و گلوی دشمن را گرفتند پس اون موقع توانایی داشتند تا رسید به دوران جنگ خاموش ناتوان شدند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی