بازدید 2020

پیوستن صدها سودانی دیگر به معترضان علیه عمر البشیر

در حالی که موج اعتراض‌ها علیه اوضاع نامساعد اقتصادی و علیه دولت سودان ادامه دارد،‌ صدها تن از مردم سودان به معترضان در جنوب خارطوم پیوسته و خواستار براندازی نظام شدند.
کد خبر: ۸۷۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 16 January 2019

در حالی که موج اعتراض‌ها علیه اوضاع نامساعد اقتصادی و علیه دولت سودان ادامه دارد،‌ صدها تن از مردم سودان به معترضان در جنوب خارطوم پیوسته و خواستار براندازی نظام شدند.

به گزارش ایسنا، شاهدان عینی اعلام کردند، صدها معترض به تظاهرات علیه عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در خارطوم پیوستند و در جنوب خارطوم شعارهایی مانند "آزادی، صلح و عدالت" و "انقلاب گزینه مردم است" سر دادند. این نخستین تظاهرات شبانه از زمان آغاز اعتراضات در سودان است. به دنبال این امر نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرده و معترضان را دنبال کرده و آنها را متفرق کردند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دلیل بحران اقتصادی شدید در سودان، ‌از ۱۹ دسامبر تظاهراتی تقریباً به صورت هر روزه سراسر این کشور را فراگرفته که در طول دوره ریاست جمهوری البشیر از زمان کودتای ۱۹۸۹ طولانی‌ترین تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها محسوب می‌شود.

پیشتر دادستان کل سودان شمار قربانیان تظاهرات را ۲۴ کشته و ۱۳۱ تن زخمی اعلام کرد، این درحالی است که دیده‌بان حقوق‌بشر شمار کشته‌ها را ۴۰ تن اعلام کرده است.

همچنین رئیس جمهور سودان روز دوشنبه اعلام کرد، از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد و مشکلات اقتصادی سودان با اقدامات تخریب‌آمیز حل نمی‌شوند. وی گفت، دولتش نه با تظاهرات و نه با مزدورانی که از خارج از سودان هستند، تغییر نخواهد کرد و تنها این تغییر از طریق انتخابات صورت خواهد گرفت و دولتش از بحران اقتصادی مطلع است و تلاش خود را برای حل آن آغاز کرده است.

اعتراضات روز یکشنبه در هفت شهر سودان از جمله خارطوم برای مطالبه براندازی نظام بار دیگر تشدید شد و در پی آن ۱۱ تن زخمی شدند.

احزاب اپوزیسیون و اتحادیه اصناف سودان روز جمعه از آغاز هفته "انتفاضه شهرها، روستاها و محله‌ها" در سراسر این کشور برای برپایی تظاهرات و اعتراض تا براندازی رژیم خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها