بازدید 47847

چند نکته جالب توجه از خلال واکنش سردار کمالی به سربازان یگان مارش

«ان‌شاءالله سربازان وطن همیشه شاد و دلخوش و سرزنده باشند. عده‌ای گلایه‌مند هستند و خودشان دست در دست دشمن، باعث نفاق بین یگان‌ها هستند. یک کلیپ ساده شادی از سربازان که حتما در هر جایی صورت می‌گیرد، اما فیلمش پخش نمی‌شود. فکر کنید جوان خودتان است! حق شادی ندارد؟ #دشمن_‌شاد_کن _نباشیم.»
کد خبر: ۸۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 12 January 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
سربازانی که فارغ از همه مسائل، مشغول نواختن ساز‌های مختلف هستند و با ریتم آهنگی که به گوش بسیاری‌مان آشناست، جنب و جوش سرخوشانه‌ای از خود نشان می‌دهند؛ این چکیده فیلمی است که طی روز‌های اخیر بسیار دست به دست شده و نگرانی آفریده بود.

به گزارش «تابناک»؛ با انتشار فیلم تفریح سربازان گروه موسیقی نظامی در شبکه‌های اجتماعی، حدس‌های بسیاری درباره فرجام این حرکات برای سربازان زده می‌شد که اغلب به «اضافه خدمت» و حتمی بودن جرایمی از این دست اشاره داشت؛ پایانی که با تصویر نقش‌بسته از سربازی در ذهن اغلبمان، دور از ذهن به نظر نمی‌رسید.

خدمتی که مسئولان بر مقدس بودن آن تأکید دارند و بر مبنای باور‌های قدیمی، از جنس «انسان ساز» است و طبیعتا اتفاقاتی شبیه آنچه در فیلم منتشر شده به نمایش درآمده، با آن همخوانی ندارد و شایسته توبیخ و جریمه است؛ هرچند شاید این فیلم ساده خنده را به لب بسیاری آورده و خاطرات بسیاری از سربازان سابق را زنده کرده باشد.

باور‌هایی که ظاهرا زمان دور ریختن بسیاری شان فرا رسیده است؛ این را واکنش امروز سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح نشان می‌دهد که بر اساس آن، نه تنها هیچ تنبیهی متوجه این سربازان نیست، که از آن فراتر، ابراز امیدواری شده که سربازان وطن همیشه شاد، دلخوش و سرزنده باشند!

پیامی بسیار متفاوت که در صفحه شخصی سردار در اینستاگرام منتشر شده و بدین شرح است: «ان‌شاءالله سربازان وطن همیشه شاد و دلخوش و سرزنده باشند. عده‌ای گلایه‌مند هستند و خودشان دست در دست دشمن باعث نفاق بین یگان‌ها هستند. یک کلیپ ساده شادی از سربازان که حتما در هر جایی صورت می‌گیرد، اما فیلمش پخش نمی‌شود. فکر کنید جوان خودتان است! حق شادی ندارد؟ #دشمن_‌شاد_کن _نباشیم.»

چند نکته جالب توجه از خلال واکنش سردار کمالی به سربازان یگان مارش

این رویداد آنقدر جالب توجه است که بد نیست یک بار دیگر برخی نکات شاخص آن را مرور کنیم؛ فیلمی از سربازانی منتشر شده که عضو گروه مارش هستند، اما فارغ از قواعد نواختن موسیقی نظامی، قطعه‌ای را با طنازی اجرا می‌کنند که می‌دانند در حال ثبت و ضبط توسط یک دوربین (احتمالا از نوع دوربین تلفن همراه هوشمند) است.

سربازانی که ظاهرا نگران نیستند این فیلم منتشر شود، در حالی که احتمالا به مانند بسیاری از مخاطبان این فیلم حدس می‌زنند که انتشار فیلم برایشان عواقبی گاه پیش بینی نشده به دنبال خواهد داشت؛ عواقبی که چه بسا با انتشار و بازنشر این کلیپ در روز‌های گذشته، حدس زدن درباره شدت و حدت آن خواب و خوراک را از چشم این سربازان گرفته باشد.

اما واکنشی که بروز کرده چیست؟ تأکید یکی از مقامات ارشد بر «ممنوع بودن صدور اضافه خدمت و تنبیه برای تمام یگان ها» واکنشی کلی که وقتی به تصویر برخی از این سربازان سنجاق شود، می‌شود پی برد که خبری از تنبیه و اضافه خدمت برای این سربازان نیست و می‌توانند با خیال راحت به امور جاری و روزمره خود بپردازند.

البته این پایان کار نیست، چون سردار کمالی تأکید کرده شادی حق این جوانان است و از آن فراتر، آرزو کرده که همه سربازان همیشه شاد و دلخوش و سرزنده باشند. هم شاد، هم دلخوش و هم سرزنده که بهترین نشانه برای بهره مندی سربازان از آن، کلیپی است که منتشر شده و توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

اما فرجام کسی که این کلیپ را تهیه و منتشر کرده چیست؟ هرچند سردار کمالی در این خصوص توضیحی نداده و از روی متن منتشر شده توسط وی هم نمی‌شود در این خصوص چیزی دریافت، کمی دقت در فحوای کلام رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، کافی است تا دریابیم که همه دست اندرکاران این کلیپ و امثال ایشان مصون از تنبیه و جریمه هستند.

نکته‌ای که ممکن است پیرو آن پرسیده شود، آیا سردار کمالی از اختیارات شخصی استفاده کرده و این سربازان را از تنبیه رهانیده است؟ سؤالی که پاسخ آن هم در استوری سردار لحاظ شده است؛ جایی که وی اشاره کرده تنبیه اضافه خدمت ممنوع است. جمله‌ای کلیدی که حکایت از ضابطه‌مند شدن همه امور، از جمله جریمه در نهاد‌های نظامی دارد.

به این نکات، تار کردن تصویر سربازان در پست درج شده در صفحه سردار کمالی را هم می‌توان افزود که نشان از دقت نظر زیاد این مقام در رعایت حقوق حقه سربازان دارد، اما جالب‌ترین نکته در واکنش وی به کلیپ منتشر شده را در جای دیگری باید جست؛ در انتشار واکنش مقام عالی نظامی در صفحه شخصی وی در اینستاگرام؛ در شبکه اجتماعی‌ که مدت هاست بحث بر سر فیلتر شدن احتمالی آن بالا گرفته است. شبکه‌ای اجتماعی که اگر ماجرای این کلیپ به اضافه خدمت خوردن سربازان گره می‌خورد، بسیاری به نقش آفرینی آن در این ماجرا اشاره می‌کردند و احتمالا نتیجه‌های متفاوتی از کارکردهایش گرفته می‌شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۲
درود بر سردار عزيز ، پاينده باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
سپاس سردار
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
واقعا یک عده بیکارند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خدانگهدار همه سربازان برومند کشور عزیزمان باشد. اندکی شادی حق همه ایرانیهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
هميشه يكجور و بر اساس منطق بريم جلو و افراط و تفريط نداشته باشيم تا كسي از ما ايراد نگيره و خودمون هي موضعمونو عوض نكنيم . الان اگر وضع تحريم و اقتصادي و جامعه اينطوري نبود قطعا با اين سربازا مي خواستين برخورد كنيد . به نظر من امام زمان عليه السلام هم تشريف اوردن و همه عالم هم تو مشتتون بود نگين همه بايد دعاي كميل بخونن و گريه كنن اجازه بدين همون موقع هم هر كس خواست در چهار چوب قانون و عقل و فطرت ، شادي كنه. مردم همه طلبه و كشور همه جاش حوزه علميه نيست كه. پس به نظر من دم سردار كمالي گرم نه. بلكه سعي كنيم هميشه نرمال و منطقي باشيم و نه بر اساس شرايط شل كن سفت كن بازي در بياريم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
هر کی سربازی رفته میدونه 90 درصد حال سربازی به این شوخی و خنده هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آقا سرباز چیه این بخشی از فیلمه اونی که طبل میزنه محمد علی کریمپوره ... خدای من هیچ کس نفهمید یعنی ؟
درود بر همه سربازان ایران . الهی همیشه خوش باشید بابا
زمانی دلخوش واقعی خواهند بود که اجباری لغو بشه.
خیلی قشنگ می‌نواختند ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
واس اینکه فیلمه همش . چند نفرشون بازیگرند
اتفاقا سردار کمالی بهترین عکسل العمل و اقدام رو انجام دادن... واقعا مرد به تمام معناست.... دمش هم خیلی خیلی گرم.
اضافه خدمت و جریمه چرا داداش ؟؟؟!!! اینا باید مرخصی تشویقی هم بگیرن. ای ول...
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بردن دوربین دراماکن نظامی ممنوع است این سربازان از چه طریقی دوربین را به داخل برده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایی دلت شاد میشه در این کوران غم. به خدا هیچ اشکالی نداره. دست مریزا سردار.
حالا منظورت چيه از اين حرفا تابناك؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
خوب شادي كردن .......نكنه ميخواي هر روز زانوي غم بغل بگيرن و عزاداري كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
برخی یک ساعت سربازی نرفتند واسه همه چیزم تز میدن
سربازبیست سال پیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
زمان ما سربازی فقط بدبختی و عزاداری بود. خوشحالم که این جوانها حداقل افسرده نیستند
سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند ممنونیم از سردار سلامی که سربازان وطن را همانند فرزندان خود میبینند
پاسخ ها
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کجایی دادا ؟ سردار سلامی کجاست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
شما خیلی جوگیر شدی... سردار کمالی هستن...
بسیار جواب منطقی و درستی دادهاند افرین
آقا شما فقط کافیه مردم رو به حال خودشون بزارید هیچ نیازی به اذیت کردن نیست ...نه اینستاگرام و نه تلگرام قدرت ساقط کردن هیچ کسیو رو ندارن اگه فساد حداقلی باشه... خیالتون تخت....
بابا گیر دادید ها سربازها بعلت داشتن محدودیت بعضی وقتها نیاز دارند شوخی هم بکنن دنیا به
آخر نرسیده
سلام
از نوع نگاه و برخورد یک نظامی بسیار امیدوار شدم. من خودم این کلیپ را ندیدم ولی نگاه سردار کمالی برای من جالب و تحسین بر انگیز بود.
دکتر آخوندزاده
استاد دانشکده پزشکی تهران
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
چی شده!
اینطوری میخواهید به سر باز ها روحیه بدهید!.
هر ایرانی سرباز با روحیه است اگر مملکتش در خطر باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
قایم مقام محترمعاونت تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با این همه پست و مقام چطور وقت می کنید تابناک
را بخوانید؟
شهین آخوندی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
پست و مقام گرفتیم که کار نکنیم دیگه!
آفرین امروز روز اتحاد کشور است
ان شاءالله که هیچ ایرانی دچار غم و اندوه نباشد . سربازان ما هم فرزندان ما هستند ، زنده باشند و شاد .
مردم ایرن مردم شاد و دلزنده ای هستند در نتیجه فرزندان این مرز و بوم حتی روز های قم و اندوه را خوب بلدند به شادی تبدیل کنند چنین مردمی را ولو با زور و تنبیه نمیتوان به تحجر وا داشت دم سردار کمالی هم گرم با چنین پیامی ولو به ظاهر هم باشه ولی بازم دمش گرم.
مردم به غم و غصه عادت کرده اند
هرجا که کسی شادی میکند همه انتظار دارند مجازاتی در کار باشد
واقعا باید تاسف خورد به حال متولیان فرهنگ سازی که فرهنگ غم و غصه و عزاداری رو در جامعه گسترش داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
احسنت
دم سربازان سابق!!!! هم گرم..... دم سربازان امروز هم گرممممممم داداش.
برای این دیدگاه واقعا متاسفم....
عالی
دم سربازا و دم سردار گرم :)
از این ور هم ممکنه یه سری بی جنبه از این روی خوش سواستفاده کنند و کلیپهایی در محیط پادگان و سربازی بسازند که قضیه را لوث کند.
سایت تابناک باسلام
سردار کمالی نشان داد که فرد واقع بینی است چرا که خدمت سربازی شرایط سخت خودش را دارد و اگر این عزیزان در این دوران شاد باشند و نشاط داشته باشند طبعا" روحیه بهتری دارند ، چرا فکر کنیم همیشه در این کشور شادی حرام است؟ در حالی که خداوند همه را دوست دارد و نقاش بزرگی است که همه طبیعت را زیبا آفریده و سیاهی در دین ما مکروه است ، اسلام زیبا ترین دین دنیا است نباید بگذاریم عده ای آنرا تیره کنند ، شادی اساس زندگی است . احسنت بر سردار کمالی
درود بر سردار کمالی. درود و احترام.
دمت گرم سردار
درود بر سردار کمالی
با سلام
من این فیلم رو دیدم واقعا اتفاق خاصی رخ نداده است.
درود بر این سردار با این طرز فکر.
چه عجب تو این مملکت یه برخورد مناسب دیدیم.
با توجه به اینکه در کشور ما قانون مو به مو اجرا می شود و هیچ کس در هیچ ارگان و ادراه ای کار غیر قانونی انجام نمی دهد و میلیونها سال است که هیچ اختلاس و رشوه ای را شاهد نبوده ایم انتظار می رود این سربازان به اشد مجازات برسند تا بلبل ها برگردند و روی گلها نغمه بخوانند.
دمشون گرم ما هم با دیدنش شاد شدیم. چرا یه عده فقط دلشون میخواد ملت همیشه تو غم و عزا باشن؟نمیتونید شادی مردمو ببینید برید بمیرید.
دم سردار گرررررررررم
تابناک هر که این گزارش منفی را تهیه کرده احتیاج داره بفرستید یک روانشناس او را معاینه کند.
آفرین تابناک
سرباز با روحیه افتخار ملت ماست. کور شه چشم دشمنامون
دمش گرم به کوری چشم دشمنها و منافقها انشالله ۴۰ سالگی انقلاب رو شادتر برگزارمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حیف که منفی مثبتها را برداشتن
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
معلومه دولت خوب بهت میرسه ماقشرکارگرداریم توفقروبدبختی له میشیم دیگه حال شادی کردن نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
منفی
سردار کمالی درود. احسنت. زنده باشی.
سردار كملي تشكر تشكر.
نباید اینقدر موشکافانه هر مطلبی را دنبال کنیم و تبدیل به یک جریان کنیم . بهترین کار را سردار به بزرگی و اقتدار تمام برداشتند. درود بر همه سربازان میهن اسلامی و چنین سرداران فهیمی.
خیلی خوشحالم که چنین فرد آگاهی از سرداران ایرانزمین است. آرزوی سلامتی برای این مرد بزرگ دارم. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با یک گل بهار نمیشه
ممد نبودی ببینی ...
اینها باشد ولی این سربازان جلو قاچاق دام و سوخت و .... را نیز بگیرند که هر روز آمار عجیب از ان بدست می اید و گوشت را تا کیلیوو 100 هزار تومان بالا می برد
درود بر سرباز
از این گونه رفتار ها در نظام اسلامی باید پرهیز کرد.مگر پادگان جای رقاصی است. ما رشادت های رزمندگان را در جبهه های نبرد دیده ایم..اما این حرکات واقعا که نوبر است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یک رقاص هم می تواند رشادت داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نمی دونم چرا یاد فیلم اخراجی ها 1 افتادم صحنه ای که می گه اگه خدا اجازه بده ما هم می ریم جبهه
شادى سربازان عزيزمان درست بود ، و درست تر ان هم تأييد بجاى سردار فرمانده محترم انان بود، اگر ديدگاهى غير از اين داشته باشيد بايد به ديدگاهتان به عنوان يك انسان عادى شك كنيد
بابا ول کنیداین مسایل وبه اقتصادفکرکنید.اگرموسیقی حرام است تلاوت قران راباصوت نخوانیدودرمراسم عزاداری ترانه ابراهیم تاتلس ترکیه ای رانزنید.هفت شهرعشق راعطارگشت ماهنوزاندرخم یک کوچه ایم
فقط اونجا که سربازه جاخالی می ده
درود بر سربازان این مرز و بوم، و سلام و احترام به سرداران فهیم و واقع‌بین و منطقی. اظهارات جناب سردار کمالی باعث خوشحالی و امیدواری گردید. این‌نوع نگاه در بین مسئولین مملکت، بیش باد!
وقتی یک شخص درست و صالح در سر جای خودش باشه یک اتفاق خوب و یک تصمیم درست, به موقع و مردم پسند اتفاق میفته.
دم همشون گرم انشاالله خدا به همشون برکت و سرزندگی بده.
ممنونیم از همه سربازانمون و ممنونیم از سردار کمالی. این جوونها کاری نکرده بودن که بابت توبیخ بشن. درود
خداییش اونی که این مطلب را نوشته سربازی رفته؟ مگه دنیا به آخر رسیده اینقدر دلتون سیاهه که همه چیزو سیاه میبینید
شما هم دل داری میخوای تو فضای مجازی معروف شی ؟ خب اشکال نداره
پیام سردار سلامی را یک بار دیگر بخون تابناک
درود بر سردار ایرانی پدر سربازان میهن
اینها بخشی از واقعیات سربازیه که همه کسانی که تجربش کردن میفهمن چی میگم.در کنار سختی ها و دوری از عزیزان سربازان با این شیطنت های شیرین محیط رو قابل تحمل و البته لطیف میکنن.تو زمان جنگ هم سربازان و بسیجی های عزیز و باشرفمون هم برای خودشون شیطنتها و سرخوشی های جذاب و مفرح داشتند که محیط رو آروم میکرد
الهي همه مردم ما همينطوري شاد باشن. اتفاقا به نظر من اين كليپ رو هر كسي اينور و انور آب ببينه احساس شادي بهش دست ميده و امتياز ميده به سربازان ما كه با روحيه و شاد هستند. زنده باشن
من که منظور تابناک را متوجه نشدم
اصلا این خبر ارزش انتشار و تحلیل داره؟
من خودم موزیک بودم روز و شب کارمون همین بود عین همینها
همیشه هم هست و خواهدبود . اینم شدمسله ؟ اونوقت کجا این شاده؟ طفلک ایرانیها کجا شادی دیدند به خودشون!!
رحمت به شیر مادرت سردار/ان شالله همیشه ایام شاد وسربلند وسرفراز باشی
درود بر سربازان ، درود همه جوانان این مرز و بوم وای بر شب پرستان شوم و ارتزاق کننده گان از شیون و اندوه
ولی سردار جان اگر بدانید ما در دوره سربازی در سال ۸۲ چه ها که نکردیم همین الان برامون اضافه خدمت می زنید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خودت را در خطر نداز
سپاس سردار.............
زنده باد سردار.
باید گریست. چه خوشحال باشید یا نباشید این کلیپ به معنای سقوط استراتژیک ارزشها در بنیادی ترین پایگاه حفظ. ارزشها و اصول اسلام و رسوخ تفکرات منحط غربی در این نهاد در اصل مقدس است که امید وارم. اندکی مسئولین به فکر آیند. اندکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کله پاچه دوست داری ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اقا بهنام ، برای تفکر شما نباید گریه کرد باید خون گریست
ناشناس
| France |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
رقص جزو آداب و رسوم ایرانه و در جای جای ایران رقص و موسیقی محلی خودشون رو دارن.
درود بر سردار شجاع و عزیز کشورم....مطمئن باشید با این دیدگاه مثبت شما همه سربازان از جان مایه گذار خواهند بود...
شادی و نشاط از حقوق اولیه همه انسانها خصوصا مردم عزیز ایران است . این امنیت مردم مرهون جان فشانی سربازان جان برکف و پاسداران غیور این سرزمین سربلند است ان شاءالله همه مدافعان کشور عزیزتر از جانمان سلامت باشند . از مواضع سردار کمالی فهیم هم تشکر میکنیم .
واقعیت اینه که حتی اگر کسی بخواد به این موضوع اشکال بگیره باید گفت که شادی کردن در محیطی که نامحرمی نیست که هیچ اشکالی ندارد!!!
چندتا جوان بودند که دلشان خواسته شادی کنند! زنده باد
خداییش این یه کارش خوب بود
البته ممکنه مصلحتی بوده باشد
فکر کنم نوییسنده این مطلب تابناک خیلیییییی سخت خدمت کرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خدمت چون اجباریه و خیلی وقتا فقط موجب اتلاف وقت آدم میشه، سخت میگذره. بخصوص اگه شهرستانی باشی و در شهر غریب خدمت کنی با تجربه دوری از خانواده است که چند برابر سخت میگذره . خدا رو شکر به شما خوش گذشته .
تشکر از سردار سلامی عزیز
چقدر بی انصافی همه باید بشینن گریه کنن تا راضی بشیدهرکی بخنده گناهکاره
وقتی این کلیپ رو دیدم یاد شیطنت های بچه های هم دوره ای در پایان روزهای کاری دوره آموزشی سال 1370 افتادم و بسیار شاد شدم . یاد همشون بخیر.
واقعاً از سردار کمالی عزیز هم شخصاً به عنوان یک شهروند ایرانی متشکرم که بجای خوف و جریمه، نشاط رو به جوونها نوید دادند و چقدر قشنگ نقش یک مدیر مردمی و یک سپاهی تمام عیار رو ابراز کردند. با کمال احترام ، درود سردار
درود سردار
تا کور شود هر آنکه چشم بد به این مرز و بام داشته باشد -
مردم ببین چقدر مشکلات و غم و غصه دارند که با بیخود ترین چیزها و حداقل ها که در کشورهای دیگر مطرح نیست کلی شاد میشن. الکی خوش بودن به این میگن!!!!!!!!!!!!
درود سردار
یالالعجب این جور طرز فکر سردار بسیار قابل ستایشه ولی واقعا کمیابه تا اونجا که آدم فکر میکنه نکنه بعدا ....
این همه مشکلات حل نشده که اساس زندگی عادی مردم را مختل کرده ول کردید یک صفحه تابناک وسه صفحه هم مردم راجع به یک مطلب ساده وپیش پا افتاده نگارش فرموده اند سر مردمو به چه موضوعاتی گرم میکنید خدایا صبربده
خدا امثال شما را تکثیر کنه سردار. زنده باشی انشااله
به کجا رسیدیم که باید رقص چند تا سرباز برامون یک موضوع ملی بشه! لابد فردا یکی شکلک درآورد میخوایم براش جلسه غیرعلنی مجلس بذاریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مثبت
شادي حق است حق هرانساني سردارخداخيرت بده شادي فقطحق اقازاده هاباپول مردم نيست
اگر سربازی مقدس است وانسانساز. پس چرا اقا زاده ها به سربازی نمی روند.
فقط نگید سردار ، بگویید سردار باشعور ،بگید سردار عزیز ،بگید انسان پاک فطرت ... واقعا دم شما سردار عزیز گرم . کاش بقیه هم تفکر شما را داشتند . هزاران آفرین ..... هزاران .
شادی کردن این سربازها بخودی خود ایرادی نمی تواند داشته باشد. مشکل آنجا پیدا می شود که می بینیم در مدارس بچه ها را به صف می کشند و می گویند بگو مرگ بر فلانی. در آنجا بچه ها بجای شادی های بچه گانه در حیاط مدرسه به شعار دادن وقت می گذراند، و وقتی سرباز می شوند و باید نقش سربازی را انجام دهد، فیلمی از کارهای بچه گانه خود را به نمایش می گذارند. اینجاست که باید به حال مملکت گریست و خنده این سربازها یادآور جفاهایی است که بر کودکی اشان رفته است.
انشاله این نوع تفکر سردار روز به روز توسعه پیدا کنه
دورد نظام مردم و خدا به شاد خواهان ملت ایران، در شادی انسان به لطف آفرینش خود دورد می فرستد. سردار عزیز پیروز و موفق و با عزت باشید. کار شما واقعا ارزشی است.
سردارکمالی فدایی داری
من که خیلی خندیدم
خدا دلشونو شادتر کنه
دم سردار کمالی هم گرم
بابا خیلی از سربازا از ایت آتیشا می سوزنن ولی صداش در نمیاد طوری نیست که
خیلی بد شده دیگر جرات شلوار عوض کردن نیست این یک فاجعه است
این فیلم نشانگر رها شدگی آن یگان است ودرز عکس هایی از این قبیل بسیار خطرناک است. سربازی جایی است که اگر سلیقه ای اداره شود کمترین هزینه اش کشته شدن همان سربازهای خودمختار است و مسوولیتش با فرمانده ی آن ها است
پاسخ ها
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
احتمالا کتاب هاب جنائی و پلیسی زیاد خواندی و یا در جائی از ذهنت دچار مشکل شدی افتادگی شدی به یک
دکتر مراحعه کن عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اقا ایشان را دعوت کنید برای عملیات سری و بالاتر از خطر حیلی توهم بالایی داره حیف است از دست برود.
درود بر سردار با شعور،روشنفکر و منطقی عزیز.
کاش همه مسئولین مثل ایشون بودند.
درور سردار
حرف‌های شعاری زدن و شعار دادن با واقعیات اجتماعی تطبیق ندارد.
همه خاطرات سربازی به این دلخوشیهاشه
که فقط همه سربازی رفته ها درک میکنن این رو
درود بر سردار
خدا حفظت کنه
اگر شب عاشورا حبیب بن مظاهر در نقش سرباز امام حسین ع شوخی و بزم میکنه چرا سربازان ما نکنن..فرهنگ غم و عزای دایمی از سوی عده ای (منظور افراطی گری) است...سردار پاینده باشی
آفرین به سردار کمالی ....به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی
عاليه جوانها بايد شادي كنند - با يك آهنگ گروه آرين وشوخي كردن جوانها كه نبايد ناراحت شد يك سري حركات شيطنت آميز كه در هر محفل و مجلسي امكانش هست مگه خودتون جوان نبوديد؟
تو همه صبحگاه های تیپی ارتش این آهنگ رو کامل میزنن تا سر صبجی پرسنل روحیه بگیرن تیپ ما آهنگ بیاز گجه لر رو هم می زدن
در برچسب هایی که در پایین خبر زدین، جای «وطن» خالی است یا «سرباز وطن».
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تابناک: سپاس از توجه شما. اضافه می شود
از بهترين خاطرات و زمان زندگي من دو سال خدمت در لشكر ٢٧ تهران بود.
من در پادگان اموزشي ورامين مربي بودم و هر شب بعد از شام و كار سخت روزانه صداي شادي و اواز سربازان از همه سوله ها هنوز توي گوشم ميشنوم. پايان هر دوره براي رژه گروه مارش از لشكر ميومد ورامين و شب بعد از رژه تنها شبي بود كه همه ازاد بودند تاصبح شادي كنند و گروه مارش به ترتيب به سوله هر نه گروهان سر ميزد. خدا حفظ كنه حاج ممد كوثري (ملقب به مرد اهني بخاطر تركش هاش)فرمانده وقت لشكر رو.
درود بر سردار عزيز ، پاينده باشيد
عجب اوضاعی شده دوستان مثل اینکه مهدکودک رو با پادگان اشتباه گرفتن این سربازان باید در دادگاه نظامی محاکمه بشن نه بخاطر باورهای مذهبی بلکه بخاطر زیر پا گذاشتن مقررات نیروهای نظامی تمام دنیا همین است ربطی به حوزه و این حرفها نداره
پس تکلیف سربازان اسیردردست تروریستهای پاکستان چیست؟ وقتی این گروه ازسربازان وسردارکمالی غم انهارانداشته باشند؟!
دم سردار گرررررررررم
همه مردم برای ارتش چه از دریایی و زمینی و هوایی احترام قائلند. تنشون سالم
تو این مملکت پول دارها و آقازاده ها که سربازی ندارند و دولتی ها هم برای پسرهاشون که ژن خوب هستند امریه جور می کنند عده ای هم با سفارشات تو شهر خود خدمت می کنند فقط فقرا هستند که تو مرزها و جاهای حساس خدمت می کنند پس اجازه بدید قبل از شهادت شادی کنیم. دو سال تو مرز ارومیه خدمت کردم و با اشرار و تروریست های پ. ک.ک جنگیدم تا یه عده ای تبدیل به آقازاده شوند به قران پشیمونم
با سلام
تحلیل تابناک بسیار گنگ و مبهم و غیر مفید بود.
بالاخره یکی پیدا شد (سردار کمالی ) و آبی بر آتش یک مشت دیوانه ریخت دمش گرم
خیلی مردی سردار
سپاس
درود وسلام به سردار کمالی : که جوانان را به عنوان یک سرباز واقعن درک کردند زیرا بسیاری از آنها دور از خانواده هستند وبایستی روحیه شاد داشته باشند تا بتوانند در موقع لزوم شجاعانه وارد عمل ودفاع از کشور بشوند ، از طرفی مردم نمیخواهند افرا طی گری را ادامه بدهند چرا بعضی افراد تهی مغز از شاد بودن جوانان میخواهند بترکند
مسائل پيش پا افتاده در كشورهاي پيشرفته تبديل به يك خبر مهم در مملكت ما مي شه. فقط بايد گفت به كجا رسيديم
سردار درود
چرا دوره ما جریمه ازاد بود
سرباز مملکت هم دل داره!
از یک طرف رقص و شادی چیز خوبیه البته با اجازه مافوق از طرف دیگه بدعت نکنیم خودمون و شورشو در نیاریم مثل هرچیز که سو استفاده شه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اره درسته سالهاست كه ما در بعضي مسايل شورش رو دراورديم ديگه! مثل غزاداري ها يا سختگيري بي دليل بر روابط جوانها كه اخيرا كمي تاديل شده
با تشکر از سردار ، انشا الله مسولین هم از سردار عزیز و فهمیده یاد بگیرند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر