بازدید 3961

انتقاد وزیرخارجه آلمان از سیاست تحریمی واشنگتن

کد خبر: ۸۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 11 January 2019

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با انتقاد از سیاست تحریمی آمریکا اعلام کرد: رویکرد واشنگتن فرایند تامین انرژی در اروپا را دچار اشکال می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور آشکار آلمان را به علت آنچه که به زعم وی اتکای زیاد به روسیه و اسارات مسکو خواند، انتقاد و آلمان را از همکاری بیشتر در طرح یازده میلیارد دلاری احداث خط لوله انتقال گاز در دریای بالتیک برحذر داشت.

ماس در واکنش به چنین سخنانی گفت: پرسش ها حول چگونگی تامین انرژی و سیاست کلی انرژی اروپا باید در داخل خود این قاره حل شود. طرح تحریم نورد استریم 2 قطعا سیاست درستی نیست.

وی همچنین از آمریکا خواست که به اروپا فرصت دهد مشکلاتش را خود حل کند و از رویکرد اشتباه واشنگتن در اعمال تحریم های بیشتر علیه این پروژه متضرر نشود.

خط لوله نورد استریم 2 پروژه ای 9.5 میلیارد یورویی است که ظرفیت انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان را دو برابر خواهد کرد. این پروژه طی یکسال گذشته موجب ایجاد اختلاف میان برخی کشورهای اروپایی با آمریکا شده است.

منتقدان این پروژه معتقدند که اجرای آن، وابستگی کشورهای اروپا به روسیه را دو چندان کرده و تحریم‌ها علیه این کشور را تضعیف می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی به ساخت این خط لوله انتقاد کرده و گفته بود: «چه فایده‌ای دارد وقتی آلمان میلیاردها دلار برای گاز و انرژی به روسیه می‌دهد؟ اما آمریکا خرج امنیت این قاره را می‌دهد و در نهایت واشنگتن متحمل ضررهای میلیاردی می‌شود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان