بازدید 6317

نجات جان مادر از مرگ حتمی پس از زایمان

کد خبر: ۸۶۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 11 January 2019

با تلاش کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مادر باردار از خطر مرگ حتمی پس از زایمان نجات یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، زن باردار 21 ساله‌ای جهت به دنیا آوردن دومین فرزند خود در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بستری و با زایمان طبیعی فرزندش متولد شد اما پس از زایمان، این مادر به‌علت ناهنجاری و کوتاه بودن بندناف که جز موارد نادر در زایمان بشمار می‌رود دچار خونریزی بسیار شدید شده بود و نشانه‌های افت علائم حیاتی یافت و به تشخیص پزشک متخصص زنان سریعاً به اتاق عمل انتقال پیدا کرد.

«محمد سلطان تویه» رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشه، با تائید این خبر اظهار کرد: پس از اتفاق که برای زائو پیش آمد بلافاصله با حضور دو جراح متخصص زنان و زایمان، یک متخصص بیهوشی و درد و یک متخصص داخلی این مادر تحت عمل جراحی قرار گرفت و در یک فرآیند ویژه پزشکی و درمانی ازمرگ حتمی نجات پیدا کرد.

وی افزود: مادر برای ادامه سیر مراحل درمان به بخش مراقبت های ویژه ICU انتقال یافت.

سلطان تویه با اعلام رضایت از وضعیت مادر گفت: با اقدامات به موقع کادر پزشکی و درمانی هم‌اکنون حال عمومی و جسمانی مادر و نوزاد رضایت‌بخش است و مادر پس از سه روز بستری شدن، امروز از بیمارستان ترخیص شد.

وی با بیان این‌که سرعت عمل و اقدام به موقع در این قبیل اتفاقات بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: برای این مادر اگر در جایی که امکانات پزشکی وجود نداشت این اتفاق رخ می‌داد به طور قطع جان مادر و نوزاد با خطر جدی مواجه می‌شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان